![](/images/loadingAnimation.gif)
hancurozo Elküldve: 2009-01-21 19:50 ABS-rõl általában
lacaca írta: Kedves Szemy Az elmélet amire hivatkozol (az esetek nagy többségében )sajnos a gyakorlatban nem vagy csak kevés esetben mûködik! Én gyakorlatias vagyok és amit leírtam azt saját tapasztalataimból merítettem nem pedig könyvbõl olvastam. Én egyébként nem száraz csúszásmentes ideális úton történõ fékezés során fellépõ fékútról beszélek,hanem a síkos jeges útszakaszon történõ fékezést követõ fékútról ,mivel az ABS-et többek között ennek lerövidítésére fejlesztették ki . Az általad tanult elmélet szerint lehet,hogy kritikus a ciklusonkénti (10-25e kilóméterenkénti) 1-1.5 l olajfogyasztás de a gyakorlat itt is más! Én magam tettem meg sok tízezer km-t hasonló olajfogyasztású autókkal minden gond nélkül!! A kritikus olajfogyasztás a gyakorlatban(ez is sok év és km tapasztalata!!) 100-300 km/0.5-1liter!! -de még ezzel az autóval is sok ezer km-t lehet menni ha egyéb baja nincs! A BMW technikusai szerint a 0.7l/1000km olajfogyás még nem kritikus de lehet,hogy csak félrevezetnek vagy egyszerûen csak ilyen viccesek ezek a Bajorok??? Remélem valamelyik talin összefutunk és lesz idõnk kivesézni mind-két témát! Addig is minden jót és visz-lát!sziasztok. bocs én is beleszólok, de az ABS-t arra fejlesztették ki, hogy csúszós úton is irányítható maradjon fékezés közben az autó. a fékút minden minden esetben hosszabb ABS-el.
hancurozo Elküldve: 2009-01-21 19:12 Chip tuning
hancurozo Elküldve: 2009-01-21 19:06 Chip tuning
vsop14 írta:mivel a fõtengely ua. ezért cspágy is. csak az anyagában tér el. más ötvözetet használnak. pl a fiat (modul motorcsalád) ua.-t a hengertömböt használja a benzines és diesel motorjaihoz de minden más a motorokban. /költségmegtakarítás/hancurozo írta: nem "gyártani" gyártatni. csapágyakat, müanyagokat, elektromos kütyüket külsõ beszállítótól rendel. így 1 árba van.
? attol meg, hogy mastol rendeli a masiknak is le kell hozza gyartani a szerszamot, stb összességében lehet, hogy 1 árban van mondjuk 2 fajta csapágy konstrukció, viszont dárágább, mintha csak 1 félét gyártatnának, mert mindkettõnek ki kell fizetni a szerszámozási költségét, stb.
hancurozo Elküldve: 2009-01-21 18:51 Chip tuning
hancurozo Elküldve: 2009-01-21 18:29 Chip tuning
vsop14 írta:lehet, de szerintem a csapágycsészék is más ötvözetbõl készülnek. sok autó fõtengelye, hengertömbje megegyezik, de a csapágyak, tömítésekés a dugattyúk anyaga, kialakítása eltér.Enkozpont74 írta:Idézet: nem mindenki örül egy idõ elõtti kuplung vagy turbó cserének. és itt nem egy tízezres szilentrõl van szó, hanem ezek több tíz vagy akár százeres tételek (turbo) de amúgy se a fõtengely, se a kardán, se a diffi és még sok alkatrész nem erre a terhelésre van tervezve
A turbón kívül sztem ki kell bírni a többi cuccnak a nagyobb terhelést...
Pl ford focus 2.0tdci van 110PS és van 136PS, a különbség a nagyobb turbo.
Vagy BMW 530d és 535d,
530d-- 218PS, 535d---231PS
A különbség a dupla turbó...
Ha nem így van javítsatok
nyilván ezeknél a motoroknál a legerõsebb turbora méretezik az alkatrészeket!
hancurozo Elküldve: 2009-01-21 16:50 Chip tuning
hancurozo Elküldve: 2009-01-20 08:58 Segítsetek!
Viktor_E46 írta:hancurozo írta: Szisztok! Új vagyok (BMW tulajnak is)
320d 136le nem akar menni csak 2500-tól kezd húzni de akkor is csak úgy, nint 1.7 szívó diesel fiat. minden szûrõ új turbó 1bar-t tölt (2000-nél csak 0.6) füst nincs. Szûrõcserénél mindent kitakarítottam.
Szerintem is légtömegmérõ lesz a hiba. Nézesd meg, nekem pont van egy felesleges eladó gyári, ha kell, akkor hívj és megegyezünk! 06-30/392-44-54
Ezen kívül van még feleslegben szintén gyári, teljesen új ékszíjtárcsám is, ha valakinek kell.
hancurozo Elküldve: 2009-01-17 13:14 e46 touringba keresek
hancurozo Elküldve: 2009-01-17 07:38 e46-légtömegnyomásmérõt keresek