hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2014-01-08 12:27 Töltés hiány

anubisz írta:
Ezt nyomtattam ki én is, a 19 nél kel kezdenem? nem akartam szétnyomkodni, nem szoktam ott nézni semmit.


Igen ott. (Addig ki fog dobni a "menüből"). Ha bekapcsoltad (19.-nél) utána menj a 9.-re.

hancurozo Elküldve: 2014-01-08 12:19 Töltés hiány

anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
A "menüben" a 2. pontnál tudsz tesztet csinálni. (ha már a "menüben vagy, akkor ott is nézd meg a töltésed) A "cuccon" kívül azért mérd meg egy másik műszerrel is.
Leállított motornál gyújtáson is világítania kellene a töltéslámpának.


Igen,tudom, de azt mondtad,ha a dióda ment el, akkor nem világit a töltés lámpa ha szar a töltés akkor sem.


Ha a dióda ment el. Ha viszont csak elment a töltésed, és utána túláramot kapott, akkor az kiütheti a visszajelzőt. (nagyon nehéz így távolról megállapítani egy hibát, de ha kizársz hibalehetőségeket, akkor kisebb az esélye, hogy le tud húzni egy szerelő/alkatrészcserélgető)


Műszerfal teszten világit, csak indítás előtt gyújtáson nem, meg amúgy se. Nem tudom megnézni a töltést a teszten, nekem nem sikerül, hiába lépek be a menübe, nekem 9 menü nem mutat semmit, vagy hogy kel megnézni a töltést a teszten, mert ott sosem néztem, de műszerrel néztem, és nincs töltés az aksinál.


Ha gyújtásnál sem világít, akkor valószínű a feszültségszabályzó hibája. A menü használatához a 19. pontban kell aktiválnod. http://bmw.e39.hu/titkosmenu.htm

hancurozo Elküldve: 2014-01-08 11:39 Töltés hiány

anubisz írta:
hancurozo írta:
A "menüben" a 2. pontnál tudsz tesztet csinálni. (ha már a "menüben vagy, akkor ott is nézd meg a töltésed) A "cuccon" kívül azért mérd meg egy másik műszerrel is.
Leállított motornál gyújtáson is világítania kellene a töltéslámpának.


Igen,tudom, de azt mondtad,ha a dióda ment el, akkor nem világit a töltés lámpa ha szar a töltés akkor sem.


Ha a dióda ment el. Ha viszont csak elment a töltésed, és utána túláramot kapott, akkor az kiütheti a visszajelzőt. (nagyon nehéz így távolról megállapítani egy hibát, de ha kizársz hibalehetőségeket, akkor kisebb az esélye, hogy le tud húzni egy szerelő/alkatrészcserélgető)

hancurozo Elküldve: 2014-01-08 11:30 Töltés hiány

anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta:

Azóta nem villan be,azóta semmikor nem világit, csak akkor villant fel mikor a hiba előjött, meg a fék és az abs lámpa,azóta semmi, csak töltés nincs.


Akkor szerintem ott más probléma lesz (dióda, forgórész, feszültség szabályzó)

Mármint a töltésjelző nem világit azóta se, csak simán gyújtást adok rá akkor se,ahogy mondtad. Más minden megy,csak töltés nincs, de nem látni semmiből. Csak van ez a cuccom ami menet közben adatokat jelenit meg,azon láttam hogy nincs töltés.


Ha álló motornál sem világít a töltéslámpa (gyújtáson), akkor az a visszajelző sem biztos, hogy működik. Csinálj egy műszerfaltesztet. A töltést próbáld meg az akkun kimérni (multiméter stb.) A műszerfal menüjében is meg tudod nézni a töltést.

Már kimértem, nincs töltésem,járó motornál csak 12,5 menet közben 11,5 volt, indításkor meg lemegy a pi..ba, de indul mert jó az aksi. Csak a tölt.lámpa nem világit.Most meg azt is elfelejtettem hogy kell tesztet csinálni.


A "menüben" a 2. pontnál tudsz tesztet csinálni. (ha már a "menüben vagy, akkor ott is nézd meg a töltésed) A "cuccon" kívül azért mérd meg egy másik műszerrel is.
Leállított motornál gyújtáson is világítania kellene a töltéslámpának.

hancurozo Elküldve: 2014-01-08 11:18 Töltés hiány

anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta:

Azóta nem villan be,azóta semmikor nem világit, csak akkor villant fel mikor a hiba előjött, meg a fék és az abs lámpa,azóta semmi, csak töltés nincs.


Akkor szerintem ott más probléma lesz (dióda, forgórész, feszültség szabályzó)

Mármint a töltésjelző nem világit azóta se, csak simán gyújtást adok rá akkor se,ahogy mondtad. Más minden megy,csak töltés nincs, de nem látni semmiből. Csak van ez a cuccom ami menet közben adatokat jelenit meg,azon láttam hogy nincs töltés.


Ha álló motornál sem világít a töltéslámpa (gyújtáson), akkor az a visszajelző sem biztos, hogy működik. Csinálj egy műszerfaltesztet. A töltést próbáld meg az akkun kimérni (multiméter stb.) A műszerfal menüjében is meg tudod nézni a töltést.

hancurozo Elküldve: 2014-01-08 11:09 Töltés hiány

anubisz írta:

Azóta nem villan be,azóta semmikor nem világit, csak akkor villant fel mikor a hiba előjött, meg a fék és az abs lámpa,azóta semmi, csak töltés nincs.


Akkor szerintem ott más probléma lesz (dióda, forgórész, feszültség szabályzó)

hancurozo Elküldve: 2014-01-08 11:05 Töltés hiány

anubisz írta: Az drága? vagy mit kell cserélni? már csak azért, nehogy meg malmozzanak,nehogy feleslegesen újítsam fel a generátort, aztán csak az a szar szállt el.


Ha levetted, akkor kiszereled belőle a szabályzót. utána mérd ki az álló, és forgórészeket, hogy nincs-e szakadás vagy zárlat benne. Ha azok jók, és csak a kefék koptak el, akkor az pár száz forintos tétel. (én nem cseréltem feszültségszabályzót, csak a keféket)

hancurozo Elküldve: 2014-01-08 11:02 Töltés hiány

anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Előbb mentem a városba, egyszer csak felvillant a töltés lámpa,1x 2x utána elment az ABS, aztán azóta nem világit a töltéslámpa, jó minden,nem jelez vissza semmi, de töltésem az nincs. Látom a műszeremen, 11,5 van menet közben világítás nélkül, viszont a töltés lámpa meg nem világit?
Miért nem világit? Ha nem nézem, nem is tudok róla, hogy nincs töltésem, csak mennék aztán egyszer csak,se kép,se hang.


Nézd meg, hogy működik-e a visszajelző. (leállított motornál gyújtás, vagy műszerfalteszt) Ha az egyenirányító dióda adta fel a harcot, akkor a töltésjelző nem világít, viszont nem veszi a töltést az akku.


Most is lementem a garázsba, beindítom aztán nem világit,töltés meg semmi. Persze csak aksinál tudok mérni,odáig nem jön el az áram. Az hol van az a dióda amit írtál,a generátorba?


Igen sajnos ott. Viszont megnézheted a generátor csatlakozóit is, hátha lelazult valamelyik.


Kurva eget, szedethetem le, menet közben 2x felvillant a töltés lámpa,azóta semmi. Ezen meg alig férni hozzá, neki se állok leszerelni,főleg akna nélkül.


Ha néha bevillan, akkor viszont a feszültségszabályozód keféi koptak el. (nem tudom, hogy milyen motor van a tiedben, de nekem felfelé jött ki a generátor)

hancurozo Elküldve: 2014-01-08 10:55 Töltés hiány

anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Előbb mentem a városba, egyszer csak felvillant a töltés lámpa,1x 2x utána elment az ABS, aztán azóta nem világit a töltéslámpa, jó minden,nem jelez vissza semmi, de töltésem az nincs. Látom a műszeremen, 11,5 van menet közben világítás nélkül, viszont a töltés lámpa meg nem világit?
Miért nem világit? Ha nem nézem, nem is tudok róla, hogy nincs töltésem, csak mennék aztán egyszer csak,se kép,se hang.


Nézd meg, hogy működik-e a visszajelző. (leállított motornál gyújtás, vagy műszerfalteszt) Ha az egyenirányító dióda adta fel a harcot, akkor a töltésjelző nem világít, viszont nem veszi a töltést az akku.


Most is lementem a garázsba, beindítom aztán nem világit,töltés meg semmi. Persze csak aksinál tudok mérni,odáig nem jön el az áram. Az hol van az a dióda amit írtál,a generátorba?


Igen sajnos ott. Viszont megnézheted a generátor csatlakozóit is, hátha lelazult valamelyik.

hancurozo Elküldve: 2014-01-08 10:42 Töltés hiány

anubisz írta: Előbb mentem a városba, egyszer csak felvillant a töltés lámpa,1x 2x utána elment az ABS, aztán azóta nem világit a töltéslámpa, jó minden,nem jelez vissza semmi, de töltésem az nincs. Látom a műszeremen, 11,5 van menet közben világítás nélkül, viszont a töltés lámpa meg nem világit?
Miért nem világit? Ha nem nézem, nem is tudok róla, hogy nincs töltésem, csak mennék aztán egyszer csak,se kép,se hang.


Nézd meg, hogy működik-e a visszajelző. (leállított motornál gyújtás, vagy műszerfalteszt) Ha az egyenirányító dióda adta fel a harcot, akkor a töltésjelző nem világít, viszont nem veszi a töltést az akku.

hancurozo Elküldve: 2014-01-08 09:27 Motorolaj

gdobos02 írta:
compact írta:
gdobos02 írta: Sziasztok!
Sajnos nem találtam hozzá megfelelő topikot, így itt próbálom meg begyűjteni a kellő infót, illetve tapasztalatot.

Olajcserére készülök és arra jutottam, hogy ha már lúd legyen kövér, lecserélem a többi folyadékot is az autóban.
Ebben szeretném a segítségeteket kérni.
Motorolaj 5W40 Castrol Magnatec
Váltóolaj Esso ATF LT1
Szervo olaj: ATF Dex II Multivehicle (ebben nem vagyok biztos)
Fékolaj: Brake Fluid DOT 4
Diffi olaj: Syntrax Long Life 75W-90


A kékkel jelöltekben nem vagyok biztos, ha bárkinek van tapasztalata szerint jobb szívesen venném.



Magnatec és dot4-nél azért én jobbat adnék neki!



Nyár óta van nálam az autó, elsőre is ezt kapta, mármint magnatecből.
Idézem:

A Castrol Magnatec Diesel 5W-40 B4 a korszerű dízelmotorok speciális igényei alapján fejlesztett, speciális, teljesen szintetikus alapolajokat is tartalmazó motorolaj. Kifogástalan védelmet nyújt a kopással és a lerakódásokkal szemben így a motor sokáig megőrzi kedvező hatásfokát, élettartama meghosszabbítható. A Castrol Magnatec Diesel 5W-40 B4 a turbófeltöltős, töltőlevegő hűtővel felszerelt, közvetlen befecskendezésű, közös nyomásterű, részecskeszűrős dízelmotorral felszerelt széles köréhez használható, amelyekhez a gyártó ACEA A3/B3/B4, C3 vagy API CF minősítésű SAE 5W-40-es motorolaj használatát írja elő.

Tulajdonságai és előnyei:
A A Castrol Magnatec Diesel 50W-40 B4 az egyedi alapolaj kombináció eredményeként az szinte mágnesként tapad a motor belső felületeire, így mintegy negyedére csökkenti a kritikus indítási-felmelegedési szakaszban jelentkező kopást.
Kifogástalan védelmet nyújt
Autópályán és városban
Csikorgó fagyban és a legforróbb kánikulában
Az indítókulcs elfordításának pillanatától

Minősítések és jóváhagyások:
API CF
ACEA A3/B3/B4, C3
MB 229.31
VW 502 00/505 00


A fékolajról dunsztom sincs csak találtam egy keresőben.


Kicsit hiányolom a BMW LL04 jóváhagyást. Én olyan olajat használnák, ami bele való.

hancurozo Elküldve: 2014-01-06 12:38 Hűtővíz..:S

Pocses írta:
hancurozo írta:
Neo954 írta:
szasza929 írta: Sziasztok!
Segítség! Tegnap este jöttem haza Hollandiából, először kilyukadt a hűtőm, raktam bele hűtő tömítő folyadékot egy darabig jó is volt, 500 km után kivilant hogy kevés a víz és 10 km-ként töltöttem 1 litert viszont fehér hab jött ki a túlfolyónál. Szerintetek mi a baj.
Köszi


Szia!

A fehér hab a forró hűtőfolyadékkal keveredett hűtőtömítő volt. Meg kell keresni a lyukat, és meg kell javíttatni, mert így megfőződ a motort előbb utóbb.

Üdv.:Neo


Készíthetnél képet a "túlfolyóról". (jó lenne tudni, hogy hol jön a habos víz) Ami valószínű, hogy hűtőtömítős víz.


Meg ne kövezzetek, de hol van ha van "túlfolyó" a zárt rendszerben? Mert én nem tudom. Nem ezért van a kiegyenlítőtartály?


Ezért kértem a képet Lehet, hogy a légtelenítő csavarja is sérült (az enyém is kettétört vízszintesen) és azt gondolta túlfolyónak.

hancurozo Elküldve: 2014-01-06 12:26 Hűtővíz..:S

Neo954 írta:
szasza929 írta: Sziasztok!
Segítség! Tegnap este jöttem haza Hollandiából, először kilyukadt a hűtőm, raktam bele hűtő tömítő folyadékot egy darabig jó is volt, 500 km után kivilant hogy kevés a víz és 10 km-ként töltöttem 1 litert viszont fehér hab jött ki a túlfolyónál. Szerintetek mi a baj.
Köszi


Szia!

A fehér hab a forró hűtőfolyadékkal keveredett hűtőtömítő volt. Meg kell keresni a lyukat, és meg kell javíttatni, mert így megfőződ a motort előbb utóbb.

Üdv.:Neo


Készíthetnél képet a "túlfolyóról". (jó lenne tudni, hogy hol jön a habos víz) Ami valószínű, hogy hűtőtömítős víz.

hancurozo Elküldve: 2014-01-04 13:29 Motorolaj

Tano írta:
hancurozo írta: Ez nem kilométerben, hanem mérföldben van megadva 15000 miles=24000km (szerintem)


Én már átváltva írtam le, ott 10K mérföldet írnak.


Igazad van. Az 16000 km.

hancurozo Elküldve: 2014-01-04 13:25 Motorolaj

Tano írta: Nocsak, ennyit a hosszított olajcsere periódusról. A 2013 Júliusától gyártott BMW-knél visszetérnek a ~15000-es ajánlott olajcsere periódusra.


Ez nem kilométerben, hanem mérföldben van megadva 15000 miles=24000km (szerintem)