AC3 fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2013-10-24 17:39 Segítsetek!

medveborke írta:
hancurozo írta:
medveborke írta: Sziasztok!

Nemrég bejelzett egy hibát a vas, elvittem kiolvastatni, elvileg szegény a keverék.
Azt mondták, hogy lambda szonda.

Kicsit furcsállottam, mert elég flegmák voltak és igazából nem nézték terhelés alatt, még alapjáraton sem!

Elvittem egy közeli szerelőhőz, kiolvasta, ránézett terhelés alatt is, de a lambda tökéletes értékeket mutatott!

Ötlet, hogy mihez nyúljak? Nem szeretnék végigmenni minden "cserélhető" alkatrészen...

A kocsi tökéletesen megy, nem fogyaszt többet. Hidegen kicsit gyengébb, de amint közel ér az üzemi hőfokhoz, tökéletesen megy!

Köszönöm akinek van valami tippje!

Üdv



Ha csak hidegen nem megy (gondolom az alapjáratot sem emeli meg) akkor lehet, hogy fals adatot kap a motor hőmérsékletéről.


Hogyan tudom ellenőrizni? Ha lehúzom, akkor elvileg jól kell mennie hidegen is? Nem igazán értek a lovakhoz sajnos ... köszi !


Élőadat olvasással. Ott láthatod, hogy milyen adatokból dolgozik a motorod. (amit írtam, csak 1 lehetséges hiba a sokból)

hancurozo Elküldve: 2013-10-24 17:06 Segítsetek!

medveborke írta: Sziasztok!

Nemrég bejelzett egy hibát a vas, elvittem kiolvastatni, elvileg szegény a keverék.
Azt mondták, hogy lambda szonda.

Kicsit furcsállottam, mert elég flegmák voltak és igazából nem nézték terhelés alatt, még alapjáraton sem!

Elvittem egy közeli szerelőhőz, kiolvasta, ránézett terhelés alatt is, de a lambda tökéletes értékeket mutatott!

Ötlet, hogy mihez nyúljak? Nem szeretnék végigmenni minden "cserélhető" alkatrészen...

A kocsi tökéletesen megy, nem fogyaszt többet. Hidegen kicsit gyengébb, de amint közel ér az üzemi hőfokhoz, tökéletesen megy!

Köszönöm akinek van valami tippje!

Üdv



Ha csak hidegen nem megy (gondolom az alapjáratot sem emeli meg) akkor lehet, hogy fals adatot kap a motor hőmérsékletéről.

hancurozo Elküldve: 2013-10-24 17:03 kopogó/kattogó hang

batigol09 írta:

akkor nem az lesz ez nem ciripel, kopog, mintha kalapácsolna vki mind1 már tavaly is ilyen volt nem szaladok szervizbe csak érdeklödtem. megszűnik igy annyira nem zavaró... amugy nem tudom milyen olaj van most benne, júniusban volt olajcsere bmwre szakosodott szervizbe cserélték turbo felujítassal együtt.


Igazad van ne is vidd el. Ha egy hibás porlasztó miatt kopog, idővel majd csak átégeti a dugattyút. Ne is foglalkozz vele.

hancurozo Elküldve: 2013-10-24 16:30 kopogó/kattogó hang

batigol09 írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta: Hello! van egy olyan problémám,h hidegen az autónak mármint a motornak kopogó jangja van. ahhoz tudnám hasonlítani mintha kalapáccsal egy szöget ütnék persze ez egy 3 perc utan kb megszűnik. Mi lehet a gond szerintetek? esetleg sűrűbb motorolaj, vagy rossz helyen kapizsgálok? köszi


könnyen előfordulhat, hogy a hidrotőke az, akkor viszont jobb lenne hígabb olajra váltani, főleg így a hideg közelettével.


köszi, és milyen olajat nézzek hozzá? illetve a hidrotőkét lehet javítani?


Te komolyan elhiszed, hogy 3 perc kopogás olajhiba? De ha gondolod. Javítható/tisztítható (ha nincs teljesen elkopva, csak az olajsár miatt szorul) A hidrotőkének max 1-2 másodperc ciripelő hangja van.

hancurozo Elküldve: 2013-10-24 15:56 Bmw Mp3

YELLOW írta:
Gyuro írta: Üdv!

Abban kérném a segítségeteket, hogy E61-ben hogyan lehet mp3-at megszólaltatni a gyári rendszeren. Külön van DVD slot és külön CD slot, amire a hivatalos márkaszervíz azt állítja, hogy egyik sem tud mp3-at, azonban alvázszám szerint a cd tárra azt mondták, hogy annak tudnia kellene. Hiába próbáltam mp3 cd-kel, nem játsza le sehogy sem. Talán van egy speciális formátum az mp3-on belül, amit kizárólag olvas?

Előre is köszönöm a segítségeteket!


ami játszik DVD-t az tutti játszik mp3-at is...


Vagy nem. (és csak a navihoz használ dvd-t)

hancurozo Elküldve: 2013-10-24 15:43 kopogó/kattogó hang

batigol09 írta: Hello! van egy olyan problémám,h hidegen az autónak mármint a motornak kopogó jangja van. ahhoz tudnám hasonlítani mintha kalapáccsal egy szöget ütnék persze ez egy 3 perc utan kb megszűnik. Mi lehet a gond szerintetek? esetleg sűrűbb motorolaj, vagy rossz helyen kapizsgálok? köszi


Nézesd meg diaggal a porlasztóidat. (de lehet akár hibás izzítógyertya miatt is)

hancurozo Elküldve: 2013-10-19 19:28 Társalgó

Nem járt valaki ma egy E90-es 320d-vel Lepsény és Siófok között? (Aki majdnem "összeakadt" egy motorossal.) Szépen lassan szerettem volna megelőzni és jelezni neki, hogy nyitva hagyta a tankajtót.
(nem haragszok rá. előfordul az ilyen naponta többször is)

hancurozo Elküldve: 2013-09-29 16:49 Autóvásárlás

zoli900 írta:
YELLOW írta:
Markkkk írta: Okok.

Még egy kérdés aztán hagylak békében titeket.

Mivel azt néztem, hogy kurva jól vannak összerakva ezek az autók, kevésbé könnynen megállapítható a futott km és az igénybevétel.
Nem vagyok egy kilóméter freak, több autót vettem -adtam már el 300.000 km feletti futással, de jó tudni, hogy mennyi az annyi pontosan.

Hallottam valami ilyet, de lehet, hogy hülyeség, hogy a bmwnek a kulcsában is el van mentve a km- meg valami még két helyen legalább és hogy létezik olyan amiből nem tudják "kiütni/átírni".. Ez igaz ez vagy csak tündérmese?

Egy ilyen 318d-nek mennyi életet szántak ha karban van tartva?
kimegy a világból típusú motor, vagy általában 300nál letérdel? (természetesen ésszerű karbantartások mellet kérdezem)

Nagyon köszi..


dízelről majd nyilatkoznak. igen kulcsból ki lehet olvasni, de ő is veszi az infót egy belső egységtől. mindent át lehet írni, ha valaki profi. több helyen tárol, nem mindet írják át, akkor lehet, de szintén profi kell, aki az öszes modulba bele tud nézni.


Nekünk 20d-nk van,de az 1,8d is ugyanakkora köbcentis,csak le van "butítva" az elektronika,ha jól tudom.
Hát nekünk már ment el benne adagoló 2 turbó,meg egyszer 244 ezernél főtengelyes lett-motorcsere.
Én 100 százalék ,hogy benzinest vennék,csöndesebb,nem ráz,nincs annyi baj vele.


Nekem is 20d van. Gyári az adagoló, a turbó, a lendkerék, és szinte minden. (300e km-t ezek már biztosan kibírtak nálam)

hancurozo Elküldve: 2013-09-28 20:15 Autóvásárlás

szotakdavid írta:
Pocses írta:

Ugye ezért nem km óra állás alapján veszünk autót. Nem találom a cikket, de fogtak németbe 4 éves E60 30D 165 ezer volt benne, a tényleges futás meg 700 ezer km volt!


98-as 20d-meg 180E km ügye ügye??!!


Igaz, hogy 2010-es cikk és a motorkerékpárokkal foglalkozik, de ott is jobban keresnek mint mi. (viszont ott is "keletiek" kezében van a használt autó/motor piac, mint ahogy a Németeknél) http://totalbike.hu/hirek/2010...meterorat/

hancurozo Elküldve: 2013-09-28 14:36 Autóvásárlás

nickname írta:
jencispy írta: Ahogy ti látjátok, kint sem valami rózsás a helyzet.
de legalább van választék, mert itthon semmi.
Kinti vásárlással az a bajom, h nem tudom elvinni márkaszervizbe átnézetni.
Meg h nem tudok németül... Fel sem tudom hívni a hirdetőket.
Ilyet szeretnék, ilyen áron...


Szerintem ez nincs annyira kirobbanoan jó árba.



Ha jól látom 2010-es és 169e km van benne. A szervizkönyve alapján 30e km-es szervizeket csináltak. Akkor miért hiszi el mindenki, hogy az ő 10 évesen behozott autója csak 130e-t futott? Miért háborodnak fel emberek azon, hogy a lendkerék és a turbó "200e km"-nél tönkremegy?
És miért nem kell az újként vásárolt autón 400e km-nél sem lendkereket, adagolót, nagynyomású szivattyút cserélni?
Szerintem ennek az autónak a belsejéből kiindulva, sokan elgondolkodhatnak, hogy a ő "keveset" futott autója vajon mennyit mehetett mielőtt az országba érkezett.

hancurozo Elküldve: 2013-09-27 17:47 Mi lehet a baj?

ATiiSP írta:
ATiiSP írta: Sziasztok. Esetleg valaki talalkozott egy hasonlo hibaval: autopalyan megy az auto 140 ig szepen huz aztan hiaba nyomom a gazt folyamatosan csokken a sebbeseg erotlen lesz, majd gondol egyet es megint elkezd huzni. Illetve neha 2000es fordulat szam folott elkezd remegni rangatni es elveszti az erejet aztan visszajon (fustol az auto). De ezek a problemak hol elojonnek hol nem. Nem mindig ugyan akkor jon el valtozo mikor hogy. Diagnosztikai gep semmilyen elektronikai hibat nem ir. Magasnyomas pumpa cserelve szijjak, kuplung, gazolaj szuro. Koszonom. Attila


valaki megtudna mondani hogy mennyi a
320d '00 136hp a szivattyuban levo nyomas ?


A nyomás értékét nem tudom megmondani. De évjárat szerint a tied adagolós és abban nincs nagynyomású pumpa (azaz, mégis, mert maga az adagoló állítja elő a befecskendezéshez szükséges nyomást)
Ha leáll a tankodban lévő szivattyú, a motor tovább üzemel (nekem működött, csak figyelni kellett a megfelelő üzemanyagszintre)
Nézd végig az üzemanyag csöveket, hogy valahol nem szív esetleg levegőt. (a tankban lévő szivattyú szerelésénél lehet hibázni :wink

hancurozo Elküldve: 2013-09-26 19:09 Olajcsere

Danibattya írta: Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni tőletek hogy szerintetek milyen olajat vegyek az autómba?
2000 évj 320d 218 ezer kilométer!
0w 40et raktam bele, esetleg lehet hogy váltanom kéne?
Köszönöm
Dani


Ha BMW LL04-es az olaj, akkor maradhatsz ennél.

hancurozo Elküldve: 2013-09-26 18:29 Motorolaj

jokerface írta:
hancurozo írta:
Miért nem tanuljátok meg végre, hogy a viszkozitási arányszámon kívül a teljesítményszintet is nézni kell az olajon.
De hallgasson mindenki az "önjelölt olajszakértőkre, autószerelőkre".


A teljesítményszint miben nyilvánul meg?




elég száraz olvasmány (de sokkal jobban leírja, mint ahogy én el tudnám magyarázni) http://www.dp-automotive.hu/dpa_motorolaj_4.html

hancurozo Elküldve: 2013-09-26 18:01 Motorolaj

YELLOW írta:
Pocses írta:
ganja71 írta: T. Márkatársak
A tanácsotokat szeretném kérni. Olajcsere előtt állok. (E46,1.6) Mivel második autónak vettük így,évente max 5-6 ezer km fog belemenni. Ha megveszem bele a gyári hosszú élettartamu olajat,
szerintetek mennyi idő után lenne érdemes lecserélni? (az előző autóimnál évente cseréltem
km-től függetlenül.)De ennél 25000-től számol vissza, az nekem 5-év. Annyi ideig nem
szívesen hagynám járni veleCseréljem ezt is le évente,vagy esetleg húzhatok rajta kicsit?
Üdv: G.

Hy!

Alacsony futásteljesítmény mellett is cseréld le évente ezen ne spórolj, a víz olaj nem hazudik, "jó atyám" szokta mondani. 5W30 tehetsz bele, a 25 ezres intervallumot meg áttudod állíttatni 15 ezerre szervízcsatin diaggal.


hát ugye hivatalosan 25ezer km VAGY 2 év. én a vagy 2 évet használom, akkor 10ezer (+/-2ezer km) lesz benne. semmi baja nincs, mivel az olaj van használva, tehát nem áll benne több hónapig úgy, hogy nem megy a motor.
ha évente cserélnék, azaz 4-5ezrenként, akkor a teszkós vipcar, vagy hunoil is megtenné, bár abból ritkán van nekem való viszkozitású (nem véletlen), de ilyet elvből nem tennék bele. ha meg kiadom a drága olajra a pénzt, az meg legalább szolgáljon 2 évig. minap cseréltem, ezt is félreraktam, ami lejött belőle, semmi error nincs vele. egy 10ezret még simán elmehetne vele egy másik autó...
ha mégis évente akarsz cserélni, bár két évre is jó, akkor az Eneos olajat ajánlanám, legközelebb nekem is az lesz, hacsak nem kezdik el pancsolni azt is. japán olaj, a legtöbb japán modell első feltöltésű olaja, japán 2. legnagyobb cége. árban nagyon jó, 7400-8500Ft/4L. ilyen árban, ilyen minőségben más olajat nem kapsz. mint minden terméknek ennél is olvastam már kritikát. na de aki 10w-40 szar olaj után beletesz egy 5w-30-at jó fajtából az ne csodálkozzon, hogy az előtte való olaj mit baxott szét, vagy az előző tulaj vajon miért azt öntött bele. haverom V8-as BMW-je a számomra az egyik legjobb példa, 10w-40 ette az autó kasztról, nem is járt jól. beletette az 5w-30-at Eneos-ból, szépen jár, nem fogyaszt olajat (az előzőhöz képest).
a másik, hogy célszerű olyan olajat venni aminek van BMW minősítése, Te esetedben mehet bele a BMW LL-98, LL-01, LL-04 is, én az LL-01-et keresném bele 5w-30, 5w-40-es viszkóval. főleg így télre. ha sokat kajálna olajból, akkor nem célszerű sűrűbbre váltani (vagy max nyárra egy 10-s fasza olaj, de annyira keveset mész téged ez úgysem érint, mármint az ilyen sűrű csere) inkább egy kis generál, szelepszár szimmering csere, rosszabb esetben gyűrűsor csere, vagy egyéb ahol elszivároghat az olaj.


szerk.: jajj, a szűrő. nagyon fontos. Mahle és Knecht, semmi más (esetleg Mann). a knecht olcsóbb, de ugynaaz mint a Mahle, csak más a doboz színe, a típusszámok is ugyanazok a doboz dizájn is. és a lényeg, most Knecht szűrőt vettem, de a cserénél vettem észre, hogy a szűrő két végén lévő filces anyagon Mahle jelzés van. ennyi.


Miért nem tanuljátok meg végre, hogy a viszkozitási arányszámon kívül a teljesítményszintet is nézni kell az olajon.
De hallgasson mindenki az "önjelölt olajszakértőkre, autószerelőkre".

hancurozo Elküldve: 2013-09-08 16:45 E46 TÍPUSHIBÁK

Pocses írta:
Barbajsz írta: Az olajszint max jelzés felett van 3-4mm-rel, az olajcsere után néztem 1 nappal.
Így töltötte fel az autószerelő?!?


Az legalább 2-3 dl több! Ekkora balfaszt! Inkább töltötte volna fel max szint alá egy kicsit. Úgyis jelez a kanna sárgán ha fele alá lemegy az olajszinted.
A nívón keresztül is letudsz szívni az olajból egy kicsit. Semmiképp ne hagyd max szint felett.
A magas olajszint hazavághatja a szelepszár szimeringeket.


Mi köze van a kettőnek egymáshoz?