hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2014-10-05 13:02 Mi lehet a baj?

toki24 írta: Sziasztok!

Már a 2. ABS balos jeladómat koptatta el valami a futomübe.. kezd kiakasztani mivel 2 hete vettem bele ujat és erre megint felgyulladt tegnap este kivettem és ugyanugy elkoptatta valami egy betétet...

ötletek?! kerékdölés miatt lehet ez?


A kerékagy csapágyadat kellene megnézni.

hancurozo Elküldve: 2014-09-21 08:54 Mi lehet a baj?

Tom_Sawyer írta: Ezt rossz helyre írtam, vagy senki nem tud segíteni a kérdésben?

Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

A tanácsotokat illetve a véleményeteket szeretném kérni. Adott egy 320D, 150 lovas, automata. Egy ideje egyre többet eszik városban(most 12-13 liternél tarthatunk) és gázadásnál nagy füstöt ereget.

Ennek fele sem tréfa, gondoltam, és elvittem egy BMW specialista szerelőhöz Debrecenben. A srác tett vele egy kört, körbenézte a kocsit, rádugta a diagra, majd a következőre jutott:

a kocsi jól megy, talán túl jól is, amiből szerinte az következik, hogy valószínű sok üzemanyagot kap. Kifújó hang is jelentkezik. Szerinte a gond az, hogy az intercoolernél a tömítés rossz, ezért ott kifújja az olajat (és a levegőt), ezért légtömegmérő rosszul mér, ezért fogyaszt sokat városban.

Szerinte leső lépésben az intercoolert kell cserélni (de hozzátette, hogy nem biztos, hogy ennyi a gond, de mindenképpen ezzel kell kezdeni).

Szerintetek igaza van? Lehet ez az oka a magas fogyasztásnak? Csatolok egy képet az intercoolerről:





Mindíg a mechanikai hibák kijavításával kell kezdeni. Amíg nincs megcsinálva, addig nincs értelme diagra rakni. (fals értékeket fogsz kapni) Ettől függetlenül, korántsem biztos, hogy csak ez a baja. De sajnos akkor is ezek kijavításával kezdj.

hancurozo Elküldve: 2014-09-14 15:57 Lökhárító

YELLOW írta:
ute107 írta:
YELLOW írta:
szerk.: akkor mond már el, hogy mégis miért árulják külön sedan/touring-hoz és coupe/cabrio-hoz?


Passz....
Nálam a touringon van coupe, teljesen jó... A jobb oldal ház, mert kicsit horpadt a sárvédőm, de jövő héten összeáll, és teljes lesz a kép.



és arra nem gondoltál, hogy akitől vetted ő coupe-ként árulta az amúgy sedan lököst?

szerk.: egyébként nézd meg a cikkszámokat a realoem, vagy a bmwfans oldalon az M-es lökös cikkszáma sedan és touring esetében megegyezik, a coupe-jé más.


Neki eredeti (gyári) coupe lökös van fent. És valóban simán jó a coupe lökhárító sedanra és touringra. (fl. előttinél biztos)

hancurozo Elküldve: 2014-08-26 17:31 Motorolaj

BarG írta: Újabb bömösökben, a legnagyobb meglepetésemre nem hűtővíz hőfok mérés van, hanem motorolaj hófok mérés! És képzeljétek, mint a cövek áll 100°C-on 7-10 km után. Semmiféle limbózás nincs nincs, bár ez még akár becsapós is lehet, mert ugye a hűtővíz hőfok is csalósan állt középen, 73° foktól 115°C-ig. De mivel van diagnosztikám, ezért majd meglesem fokra pontosan. Minden esetre az olajhőfok később áll be stabil értékre, mint a hűtővíz, ami nincs ugye a műszerfalon, csak a diag mutatja.

Akkor még hozzászólnék a viszkozitás vitához is szerintem aki hajtósan megy, az töltsön 40-est, aki meg csak óvatján, az 30-as olajat. Melegen a 40-es mindig jobban fog kenni, mint egy 30-as. És bár a karterben az olaj szinte mindig azonos hőfokú lesz, de a hengerfalon a hajtós autóban tuti melegebb lesz, mint a gurulgatósban. Amúgy meg egy igazán fontos van - legyen meg a szükséges BMW LL01 vagy LL04 minősítés, amit a gépkönyv kíván. Az olyan kijelentés, hogy "5W-30 kell bele", az baromság.


Ez nagyon jó hozzáállás és az elejétől a végéig jó hozzászólás. Remélem sokan megfogadják.

hancurozo Elküldve: 2014-08-24 21:17 Motorolaj

Szemy írta:
hancurozo írta: Ha utána nézel, akkor világos lesz, hogy azonos teljesítmény szintnél, üzemi hőfokon nincs különbség a ("meleg" oldali 30, 40, 50) olaj viszkozitása között. 20-as "meleg" oldali olajról az elmúlt 10 évben nem igazán hallottam.


Kedves hancurozo forumtars!

A legnagyobb tisztelet mellett, de ezzel a kijelentessel sajnos nem tudok egyeterteni. A "melegoldali" viszkozitasi indexhez egyertelmü viszkozitasi tartomanyt hataroz meg a szabvany. Ennek megfelelöen az SAE J 300-as tablazat a következö hatarertekeket irja elö a "melegoldali" viszkozitasi indexeknel:

-20: 5,6 - 9,3 mm²/s (100 °C-on)
-30: 9,3 - 12,5 mm²/s (100 °C-on)
-40: 12,5 - 16,3 mm²/s (100 °C-on)
-50: 16,3 - 21,9 mm²/s (100 °C-on)
-60: 21,9 - 26,1 mm²/s (100 °C-on)

Ennek alapjan pont azt lehet latni, hogy a nagyobb "melegoldai" viszkozitasi indexhez 100 °C-on (ami eleg jo közelitessel a motor üzemi hömerseklete) sürübb olaj tartozik. Vagy Te hogy ertetted a motor üzemi hömersekletet?

Szemy

U.i.: A "melegoldali" viszkozitasi index növekedesevel növekszik az olaj magas hömersekleti (150 °C-on merik) nyirofeszültsege is.



Amit leírtál az úgy is van. Teljesen igazad van. Én a motorolaj üzemi hőmérsékletére. Amilyen olajhőmérséklettel az adott motor dolgozik. A turbós, magas fordulatú motorok, valamint a kevés hűtőfolyadékkal dolgozó motorok (ahol az olaj hűtőszerepe nagyobb) magasabb olajhőmérséklettel dolgoznak. (A turbódiesel olajhője eléri a 110-120 fokot) Így értettem. A hűtőfolyadék hőmérsékletében valóban nincs nagy különbség, de az olajok hőmérsékletében igen.

hancurozo Elküldve: 2014-08-24 21:08 Turbo

ricardo99 írta:
jrtom írta:
ricardo99 írta: Hali 2013 dec 3 án vettem autom "első" auto és mos h már mentem vele majdnem 23000km múlthéten csütörtökön bekapcsolt a turbo 3. ebességbe 60 km/ óránál és ennyi most először ma megint egyszer bekapcsolt ugyan ennél a sebességnél és tovább semmi mi lehet a baja?Kösz előre is a válaszokat!


Érthetőbben letudod írni mi a baj?


Hali az hogy eddig miota nállam van a kocsi nem kapcsolt be!és nem tudom a miértjét


Ez így elég érthetetlen. A turbó nem kapcsol vagy kapcsol? Nem tud ki-be kapcsolni. Ráadásul abban az autóban sima (nem változó geometriás) turbó van, wastegate (megkerülőszelep) szeleppel.

hancurozo Elküldve: 2014-08-24 20:06 Motorolaj

YELLOW írta:

én vágom.
pedig van a 20-as, mármint lupo, meg meg fosvágen blue motion kis motorokba biztos, hogy 20-as a gyári előírás. sok eco biszbaszos motorba teszik. anno olvastam a mazdás fórumon, ahol nagyon jól leírják az olaj témát, hogy ferrari-ba is tesztelték és bírta a 20-ast. ezzel bizonyították azt, hogy üzemi hőfokon nem igazán van különbség.


Magas fordulatú és nagy teljesítményű autóba 20-as? Ott az olajhőfok 110-120 fok. (és még nem is igazán van akkor kergetve) Ott a 20-as már régen túlhígul/megég, elveszíti kenőképességét. Ne keverd a különböző eco autókat ide, amik olyan fordulaton, teljesítményen járnak, ahol egy normális autó meg sem indul. (azokhoz lehet hogy jó) Nem véletlenül van a sportmotorokhoz, nagy teljesítményű motorokhoz 40-es, vagy 50-es olaj előírva. Nézd meg a neten található leírásokat, hogy meddig használható a SAE 20W, vagy akár a többfokozatú 0W20, 5W20 motorolaj.

hancurozo Elküldve: 2014-08-24 19:40 Motorolaj

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


csak nem a gyanusan olcsót kell megvenni. és felesleges a 40-es meleg oldali viszkozitás. dízelbe a 30-as kell.


Árban ugyanannyi a 30 és a 40 is. Jobb a 30?


jaja jobb. bár ha őszinte akarok leni, én nem tennék már castrol-t. talán az új FST titanium, amin elgondolkoznék.


Jobb a 40. (elég lenne a 30 is) A 40-es jobban bírja a turbónál lévő magasabb hőmérsékletet. Ha árban nincs különbség, én a 40-est választanám. (olajat csak megbízható forrásból szabad vásárolni)


pedig pont a dízelbe ajánlják lépten nyomon a 30-ast, mivel alacsonyabb hőfokon dolgozik. a turbo-s dolgot értem, logikus. de ugye a fogyasztásnak is kedvez a véknyabb olaj. nem véletlen a nagy eco, meg blue autókba 20-as olajat tesznek a kis turbósokba is.
bár megmondom őszintén én annyira sosem értettem hogy egy 40-es mivel fogja jobban vissza a motort, mint egy 30-as. mármint hogy valóban mérhető-e egyáltalán.


Nem véletlenül alkalmaznak a turbós, (a turbó meg is égeti a nem megfelelő olajat, még ha diesel nem is termel annyi hőt) és a nagy fordulatú benzines motoroknál külön olajhűtőt. Semmivel sem fogja vissza a motort. Ha utána nézel, akkor világos lesz, hogy azonos teljesítmény szintnél, üzemi hőfokon nincs különbség a ("meleg" oldali 30, 40, 50) olaj viszkozitása között. 20-as "meleg" oldali olajról az elmúlt 10 évben nem igazán hallottam.

hancurozo Elküldve: 2014-08-24 19:19 Motorolaj

YELLOW írta:
leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


csak nem a gyanusan olcsót kell megvenni. és felesleges a 40-es meleg oldali viszkozitás. dízelbe a 30-as kell.


Árban ugyanannyi a 30 és a 40 is. Jobb a 30?


jaja jobb. bár ha őszinte akarok leni, én nem tennék már castrol-t. talán az új FST titanium, amin elgondolkoznék.


Jobb a 40. (elég lenne a 30 is) A 40-es jobban bírja a turbónál lévő magasabb hőmérsékletet. Ha árban nincs különbség, én a 40-est választanám. (olajat csak megbízható forrásból szabad vásárolni)

hancurozo Elküldve: 2014-08-20 11:57 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
adamec24 írta: Sziasztok!Van egy 320 Cd 2004/11.havi BMW-m.Sajnos az utóbbi időben egyre gyakrabban jelentkeznek indítási gondok,ami a következő megfigyeléseket hordozza magával:Amikor ráadom a gyújtást,előfordul,h az üzemanyagszivattyú nem kezd el zúgni elsőre.Továbbá,ha zúg a szivattyú és ráindítok,miután beröffent a motor,utána le is fullad.Kb 3-10-edjére sikerül beindítani,amikor a motor már egyenletesen jár.Menettulajdonságaiban semmi szokatlan nincs.Aki találkozott már hasonlóval,vagy van sejtése,h mi lehet a probléma,segítsen kérem.Előre is köszönöm!!!


a rendszer elengedi az üzemanyag nyomást, ha sokáig állsz. vagy akár a pumpa része is szarakodhat.


Ott a válasz a leírásban. A szivattyúd rossz.

hancurozo Elküldve: 2014-08-19 17:17 Balesetek BMW-vel...

YELLOW írta:
nem tudom milyen fényképező lehet ez... csak azért raktam be mert nem láttam még ilyet, pedig 2003-as 316i-ben volt. igazából a mostani high-tech világban már sok értelme nincs...

oszthatnál meg néhány felvételt


Bárkinek megmutatom őket, de feltenni nem tudom (sokáig tartana kitakargatni a rendszámokat) és mivel full HD, elég sok helyet foglal még a 10 perces része is.

hancurozo Elküldve: 2014-08-19 17:08 Balesetek BMW-vel...

YELLOW írta:


Nekem egy ilyen kamera van bent. Sokat tud segíteni vitás helyzetben. (van egy-kettő jó felvételem off autók idióta sofőrjeiről)

hancurozo Elküldve: 2014-08-13 17:33 Mi lehet a baj?

solyom76 írta: Nem tudom hová kellene írnom.. talán itt is elfér.
Villágít a töltésvisszajelzőm, de ami fura csak addig a bizonyos 1700 körüli fordulatszámíg amig nemindula turbó.. ez mi lehet?

THX!


Mérd a feszültséget az akkun folyamatosan az indítástól addig, amíg meg nem emeled a fordulatot a töltésjelző világításának megszűnéséig. Az indítás után is 14,4-et kell mérned. Ha csak emelt fordulat után éred el a 14,4 V-ot akkor rossz a generátorod. (azon belül is a feszültség szabályzót kellene megnézni)

hancurozo Elküldve: 2014-08-01 20:20 Akkumulátor

jokerface írta: Köszi a megerösítést. Akkor majd így fogom lecserélni.
Helo.


Gumírozott szerelő kesztyűben dolgozz. Ha leszerelésnél megfogod vele az akkusarut és úgy veszed le a kesztyűt, akkor azt egyben rá is húzod az akkusarua, szigetelve azt. Így a szerelésnél nem tudsz rövidzárlatot okozni.

hancurozo Elküldve: 2014-08-01 18:34 Akkumulátor

jokerface írta: Hali.
Engem az érdekelne,hogy le tudom majd összel úgy cserélni az akkut,hogy közben ráteszem a motortérben elhelyezett akku sarukra kis voltcraft vc2000-es töltömet? Gondoltam így áram alatt lesz az elektronika a csere alatt és nem kell semmit sem majd újraprogramozni.
Vagy nagyon nagy hülyeséget kérdeztem,ez nem így müködik :


Én is így cserélem. (indítókábelel a motortéri "bikázó" pontokra egy másik akkut) Arra viszont vigyázz, hogy az akku sarukon lesz áram, és le tudod testelni. Akkor viszont lehetnek problémáid.