hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2012-07-28 13:18 BMW kulcsok

YELLOW írta: így már kezdem érteni... olyan ez mint a munkahelyi belépő kártyám. ugye megröntgeneztem azt is, az is hasonló. van egy száma. igaz ott a rendszerbe a számhoz rendelik hozzá, hova tudok bemenni, mely kártya olvasók fogadják el. mondjuk itt semmit nem csinálnak a kártyával. tulajdonképen egy RFID-ról van szó. a kérdés még mindig adott, hogy a gép mit csinál??? mivel van benne egy vasmagos tekercs, lehet felmágnesezi a megfelő szintre...


Elmész egy kulcsmásolóhoz (aki ilyennel foglalkozik) és megkérdezed. (én sem tudom, hogy mit csinál a gép) A gép akkora mint a sokat emlegetett nokiás doboz, amin van egy tölcséres lyuk. Oda teszi be a kulcsot.
Amúgy teljesen mindegy, hogy az EWS alapján gyártja le a transpondert, vagy a kulcsban lévő transponder alapján. (a gyár az elöbbit választja, mert így nem kell elküldeni nekik semmit, mivel az összes adat rendelkezésükre áll) Olyan ez mikor a másolós nem a kucs alapján, hanem a zárhoz készít kulcsot. A gyártól rendelt kulcsal csak akkor van baj, ha zárat, vagy EWS-t cseréltél a kocsiban.

hancurozo Elküldve: 2012-07-28 12:53 BMW kulcsok

YELLOW írta:
peu írta:
YELLOW írta:
peu írta:
YELLOW írta:
peu írta:

Ugyanolyan transpondert sehogy sem csinálnak. A 10db kulcsnak (ennyi lehet egy BMW-hez)mindegyiknek más a kódja. Pótkulcs készítésénél a nem használt kulcsok közül választanak egyet amit programoznak új kulcsként az autóhoz. Ami nincs jelen kulcs azt meg le lehet tiltani ha a tulaj kéri így ha valakinél van még régi kulcs akkor azzal nem fog indulni az autó. Nincs becsapva se a rendszer sem más. Semmi trükk nincs bent. Minden gyári marad!


én ezt értem, hogy szalonban így csinálják. de egy cégen kívüli cég, hogy szerzi meg az eredeti kulcsot? most nagyon elbeszélünk egymás mellett vagy...
azt írod összesen 10 kulcs van. oké, de a maradék a BMW-nél van. ha bemegyek a szalonba, akkor ezek közül hoznak ki, programozzák fel.
de egy jóska-pista cég, nem fog ehhez hozzáférni. és itt ilyen cégek kulcsmásolásáról volt szó.


A BMW-nél tárolva van a plussz kulcsok adata.(nem a kulcsok!) Ha ott rendelsz készítenek egyet és küldik. A kulcsmásoló megcsinállja ugyanezt. Miért furcsa ez nem értem.


azé furcsa bammeg, mert nem értem. és te is itt mondod a magadét, de semmi konkrétat ami alapján megérteném. nem akarom magam ismételni. leírtam, hogy mi miatt érthetetlen számomra. vagy az EWS-t programozzák az adott kulcs jeléhez, vagy olyan kulcsot kell legyártani, amit fogad az EWS. és mivel ezekben a retkes kurva kibaszott kulcsokban passzív alkatrészek vannak, amit beazonoisít az EWS így azokat ha elmagyarázod nekem, hogy hogy programozzák, akkor megcsókolom a saját farkam. ezé!


Az EWS-be tárolva van 10 db kulcs. Használod az első 5-öt. Rendelsz pótkulcsot, adják a 6.-at ami következik az EWS-ben tárolt kulcs adatok alapján. Az mindegy hogy a BMW gyár készíti el(az EWS adat alapján) vagy a kulcsmásoló. Annyi a külömbség hogy a gyárban megvan minden autónak az EWS adata a kulcsos meg kiolvassa. Remélem érthető mert feladom isten bizony.


ezzel kellett volna kezdeni, hogy a drága kulcsmásoló úr beletúr az EWS-be és onnan szed ki infókat.
de hogy állítja elő a kulcsot. mert az még mindig adott, hogy a transzponder által adott jel alapján. de azt a transzpondert hogy gyárja le? azt nem tudja programozni...
én inkább úgy gondolom, hogy kapsz egy kulcsot, aminek van egy jele. és nem a kulcsot programozzák, hanem az EWS-t. csak így lehet. másképp nem volna értelme a gyárban tárolt adatoknak....


Nem fog belenyúlni az ews-be. Beviszed a kulcsod, ő megvágja a nyers kulcsot (amiben benne van a transzponder), belerakja az eredetit egy olvasóba, beolvassa, majd beleteszi az új kulcsot és a gép elintézi, hogy tudd használni. (nekem is így csinálták)

hancurozo Elküldve: 2012-07-28 09:45 BMW kulcsok

YELLOW írta:
peu írta:

Ugyanolyan transpondert sehogy sem csinálnak. A 10db kulcsnak (ennyi lehet egy BMW-hez)mindegyiknek más a kódja. Pótkulcs készítésénél a nem használt kulcsok közül választanak egyet amit programoznak új kulcsként az autóhoz. Ami nincs jelen kulcs azt meg le lehet tiltani ha a tulaj kéri így ha valakinél van még régi kulcs akkor azzal nem fog indulni az autó. Nincs becsapva se a rendszer sem más. Semmi trükk nincs bent. Minden gyári marad!


én ezt értem, hogy szalonban így csinálják. de egy cégen kívüli cég, hogy szerzi meg az eredeti kulcsot? most nagyon elbeszélünk egymás mellett vagy...
azt írod összesen 10 kulcs van. oké, de a maradék a BMW-nél van. ha bemegyek a szalonba, akkor ezek közül hoznak ki, programozzák fel.
de egy jóska-pista cég, nem fog ehhez hozzáférni. és itt ilyen cégek kulcsmásolásáról volt szó.


YELLOW itt Tatabányán is van kulcsmásoló, és simán csinál/másol kulcsot a kocsihoz amivel el is indul (nincs kikapcsolva az indításgátlóm, mert üres kulcsal viszont nem indul)
Minden transponderes kulcs másolható. (a BMW sem kulcsokat tárol, hanem adatokat amit fel tud rakni a nyers kulcsra)
Az e-bay-en is találsz nyers kulcsot. (programozható a kocsidhoz, de kevés cég képes rá)

hancurozo Elküldve: 2012-07-27 14:38 Az E46 Üzembentartási költsége.

petermover írta: Én nem panaszkodhatom.
Ami jobban aggaszt most, hogy felvillanik reggel indítás előtt a hűtőfolyadék szintjelző. Valahol megy el a víz... Múlt héten pár másodpercre villant fel, amíg el nem indítottam a kocsit, most pár kilométer után alszik el. Néztem olajat, gyönyörű színe van, nem capuccino, motortérben nem látok különöset, mint hogy az egyik cső tövében víz van. De az lehet a légkondi kondenzvíz is miattam, nem tudom milyen cső az éppen, szóval majd kiderítik...


A kondenzvíz a váltó felett van kivezetve. (tehát biztos nem az) Nézesd meg, mielött nagyobb gond lesz egy hirtelen elfolyásból.

hancurozo Elküldve: 2012-07-26 19:49 Futómû és hibái

jons írta: 1998. 7. hó-ig gyártottak ilyet ha jól emlékszem. Nem hiszem, hogy Yellow keverte volna el ezt a dolgot, mert a RCS-nél Vadkerten Turboá-ék is így magyarázták nekem, hogy a segédkerettel volt baj. Egyből nézték, hogy nálam minden oké-e, de az enyém 9. hóban készült, ott már javításra került ez a hiba.




YELLOW írta: hát YELLOW nem keverte össze... E46-ról csak olvastam, de E36-ot kettőt is láttam saját szememmel. és ha jól tudom E46-ból pont emiatt lett volna visszahívás, ám hárítottak, de az alkatrész kínálatba megjelentek erősítő lemezek, amiket fel lehet hegeszteni. a szervízek meg is csinálták. főleg a nagyobb nyomatákkal rendelkező autókra volt jellemző, E46-nál a facelift előttiekre.
igen a "toronycsapágyas" dologról tudok, sőt van is autós újságom, amiben benne van, sőt anno én szkenneltem be ide.


Csak ez a hiba létezik. Ez viszont érinti a korai e46-t is. (és ide volt a lemez amit be lehetett építeni)
És ezért írtam, hogy összekeverte YELLOW.
Viszont ha másképpen van, és a segédkeret is kiszakadásra hajlamos (és nem csak városi legenda) akkor támasszátok alá valamivel. (kicsit sok a cimborától hallottam dolog itt, még akkor is, ha Turboá szaktudását elismerem)

hancurozo Elküldve: 2012-07-26 17:16 Futómû és hibái

zoliika írta:
YELLOW írta:
zoliika írta:
BarG írta: Új story.
8 év, 250e km, és úgy éreztem, hogy mintha a gép nem lenne annyira stabil az úton, mint régebben. Mondjuk vizsgán simán átment áprilisban. Voltam szerelőnél, aki megtaszigálta, megfeszegette a hátsó futóművet és közölte, hogy a segédkeretet tartó gumipogácsák közül kettő meghalt a négyből. Jóvő héten minden gumis alkatrész cserélődik hátul. Még nem kopogott, nem lógott (nagyon), szóval az időnkénti ellenőrzést nagyon javallom mindenkinek.


Segédkeret?Robbantott ábrán megtudnád mutatni?


amiben a diffi is van... 4 ponton van a kasztnihoz fogatva, kettő a hátsó ülések alatt, E36 és régi E46 is hajlamos volt itt kiszakadni.


Ohhh ez nekem új.....Köszöntem


Azért új, mert hülyeség. Sem az e36 sem a korai e46 (későbbi sem) volt hajlamos ITT kiszakadni.
Szerintem YELLOW összekeverte a lengéscsillapító felső bekötésével (toronycsapágynál).

hancurozo Elküldve: 2012-07-25 16:50 Társalgó

zoliika írta: De aranyos 99-es facelift


Gondolom a szervízkönyvben benne van az elejének a javítása is. A rendszám állapotából és az első irányjelzők beépítésének minőségéből, ez egy tákolt rom. A belsejének állapota, tisztasága árulkodik arról menyire volt megkímélt. Aki ezt megveszi, az sok kérdést fog feltenni itt a fórumon.

hancurozo Elküldve: 2012-07-22 15:28 Kopog az eleje!!

laci320d írta: Sziasztok!

Olyan gondom támadt a futóművel,hogy kanyarodásnál valami kopog a jobb elejében egyenletlen úton de legfőképp ha balra kanyarodok.

A lengőkarok újak,szilenttel együtt.Kutyacsont 1 éves nem lóg kormányösszekötő nem lóg.

Amit tudni kell állitható futómű van a kocsi alatt.

Valaki tud segíteni?

Köszi üdv


Toronycsapágy?

hancurozo Elküldve: 2012-07-21 17:12 klíma tisztítás

YELLOW írta: de akkó a facá írta az a sok tetves g.ci a neten csomó helyen, hogy az ecets víz a jó, mert mikor megszárad nem lesz szaga, és kiszedi a foltokat???

van kárpit tisztító, meg anyag is hozzá, de nem akartam annyira eláztatni... mégha vissza szivatom akkor sem lesz száraz... én félek a vanish-től


Nem kell mindent elhinni amit leírnak (te kis naív).
Mások is írták, hogy a Vanish-nél nincs jobb kárpitra. Ha normális kárpittisztítót használsz, akkor nem fogja mélyen eláztatni, és jó időben nyitott ajtóknál kb. 15 perc alatt kiszárad. (főleg, hogy az autód fekete)

hancurozo Elküldve: 2012-07-21 17:01 klíma tisztítás

YELLOW írta: hát gyerekek ózon ide ózon oda, még mindig érezni az ecet szagot.... nem zavaró, de amikor a gépet kivette, totál nem lehetett érezni... hát lehet még beruházok egy gránátra... ha így ölte ki a gmbát vagy akármit, mint a szagot, akkor....


Az ecet szagát nehéz lesz kiölnöd. A "gránát" helyett bérelj ki egy normális kárpitisztítót és takarítsd ki amit össze eceteztél. Az majd kiszedi az ecetszagot.

hancurozo Elküldve: 2012-07-21 16:56 Fékolaj

valter320d írta:
hancurozo írta:
valter320d írta: Na az kemény na én ezt nem tudtam! BOCS de nem adnék ki 30000 sem 25000! Mondjuk mindenkinek saját dolga de én ezt tulzásnak tartom mert fémböl van!


Csak mert nem mentél olyan kocsival amin fémszövetes fékcső volt. Ha motorozol, ott is sokat számít.


ám de ott elől van olyan fétárcsa mint a kerék amugy abbol a plusz lovábol már ebc fékre költenék


Hiába van a jó tárcsa, ha rugózik a fékvezeték (pépes nyomáspont, aki motorozik tudja milyen, és cseréli is fémbevonatosra a csöveket). Még gumifékcső és gumifékcső között is van különbség (általában az árán is látszik)
Ha versenyféket teszel fel, akkor viszont szinte kötelező a fémbevonatos fékcső (akkor 160-nál is blokkolásgátlóig tudod fékezni)

hancurozo Elküldve: 2012-07-21 13:43 Fékolaj

valter320d írta: Na az kemény na én ezt nem tudtam! BOCS de nem adnék ki 30000 sem 25000! Mondjuk mindenkinek saját dolga de én ezt tulzásnak tartom mert fémböl van!


Csak mert nem mentél olyan kocsival amin fémszövetes fékcső volt. Ha motorozol, ott is sokat számít.

hancurozo Elküldve: 2012-07-21 09:52 Fékolaj

BalaBMW írta:
hancurozo írta:
BalaBMW írta: Vajon hol és mennyiért lehet venni ilyen fémszálas fékcsövet? Nem nagyon találtam sehol. Unix webshopban is csak a gumit találtam.


(nekem Olaszországból hozták) Itthon csak a versenyfelszerelést/alkatrészt árusító boltokban, ill. legyártják a motorkerékpár szervizekben is.


Ilyet találtam.Lehetséges, hogy ez ilyen olcsó?


Az lesz az!

hancurozo Elküldve: 2012-07-20 21:44 Fékolaj

BalaBMW írta: Vajon hol és mennyiért lehet venni ilyen fémszálas fékcsövet? Nem nagyon találtam sehol. Unix webshopban is csak a gumit találtam.


(nekem Olaszországból hozták) Itthon csak a versenyfelszerelést/alkatrészt árusító boltokban, ill. legyártják a motorkerékpár szervizekben is.

hancurozo Elküldve: 2012-07-20 21:00 Fûtés - Klíma

K_Gergo írta:
hancurozo írta: Talán a "sünbáló"

nem tudtam mi ez, rákerestem..:
"A disznót háromféleképpen mondhatjuk: sertés, disznó vagy koca. Esetleg ki tud rá még másik szót?" - kérdezte Győzike nagyrészt csövesekből, benyugtatózott nagymamákból, és félhülye kisgyerekekből álló közönségét.
"Sünbáló" - jött az egyik helyes megfejtés a közönségtől.
"

nem érzem magam okosabbnak...esetleg egy diszó fújtat a venti helyett? a fűtést még értem hogy oldja meg, no de a klímát?!


Bocsánat. Sünbáló=sündisznó (de csak a báló a disznó Győzike ismerhetné a saját anyanyelvét )
A klímád "sünije", előtétellenállása lehet rossz. Mielött cserélsz, ha van lehetőséged próbáld ki valaki ismerősével.