hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2012-07-20 20:35 Fûtés - Klíma

K_Gergo írta: szevasztok,

lüktetve jár a szellőztető ventillátorom, legalábbis alacsony fokozaton, mintha korábban olvastam volna valamelyik topikban, hogy mi az oka, csak nem találom...valami tipp?


Talán a "sünbáló"

hancurozo Elküldve: 2012-07-20 17:08 riasztó gond

gergice írta: Ó. Értem, hát akkor muszály leszek fizetni. Nem tudom, de hogyan lehetne bizonyítanom ? Youtube-s video, vagy valami?! Facebbok ?! Msn ?! Skype?! Nem akarok felesleges pénzeket kifizetni..:'(:


a riasztótól végigköveted az összes vezetéket és megszünteted a megszakításokat amik a riasztó bekötésekor keletkeztek. Röviden: Visszaállítod az eredeti állapotot.
Nem kerül pénzbe, nem igazán kell érteni hozzá, de nem baj ha nem vagy szintévesztő (a risztóval ellentétben az autó vezetékei különböznek)

hancurozo Elküldve: 2012-07-20 17:03 Autóvásárlás

YELLOW írta:
pati2337 írta:

Ehhez mit szóltok:

http://www.gebrauchtwagen.at/d...ug=2566757

24 hónap teljes garancia



nekem az a véleményem, hogy ha ez gyári felépítmény, akkor aki így rendelte az beteg ember volt, mert nem hiszem, hogy a BMW ilyen combo-val kiad egy belsőt. én arra gondolok az ülések ajtókárpitok utólagosak.
ilyen ülésekhez hasonló padlóboríás és műszarfal szokott dukálni. kívülről szépnek tűnik, de hát a fényképek csalókák.


Szerintem pont így néz ki jól. (izlések és pofonok) Olyan belsővel rendeled meg, amivel akarod. (csak 1-2 variációt nem enged, de azt üzletpolitika miatt)
Nézz fel a BMW hivatalos oldalára és próbáld ki konfigurátort.
Képeken tényleg szép (de alá kell nézni a rozsda miatt)

hancurozo Elküldve: 2012-07-20 13:30 riasztó gond

gergice írta: Ezért kellene valami leírás ahoz a selcahoz, hogy valami hogy mit kössek ki, mert ha lehuzom róla a kábeleket, az autonak se képe se hangja se műszerfal visszajelző, semmi sem megy. Kivenném én, csak leírás jó lenne hozzá vagy valami segítség, mert ha kihuzgálom a kábeleket, nem hiszem hogy menni fog.


2 lehetőséged van. Vagy elviszed egy jó autóvillamossági szerelőhöz (aki riasztó beszereléssel is foglalkozik) vagy a riasztótól végigköveted az összes vezetéket és megszünteted a megszakításokat amik a riasztó bekötésekor keletkeztek. Röviden: Visszaállítod az eredeti állapotot.


hancurozo Elküldve: 2012-07-19 20:44 Motorolaj

b_imi írta: Tudod van olyan, aki beül az autójába, és 1200km-t vezet folyamatosan. Egy év alatt akár 100E km-t. Bár 30E után cserél csak olajat, de vigyáz az autójára. A motorja szebben szól, mint annak a tatának, aki csak a tizedét rakta bele hasonló idő alatt, de mindig üveghangon tolat ki a garázsból hideg motorral, és csak a közeli templomba megy. Bár neki 10E után cserélik az olajat mert úgy akarja, de nem biztos, hogy az ő autóját venném meg.

Az utolsó kérdésedre meg nem tudok válaszolni, mert nem volt még 300E km-t futott autóm, így nincs tapasztalatom.


Ne legyél benne biztos. Ha nem újként vetted az autód (márpedig a rendszámod erre enged következtetni, pláne ha behozott autó) soha nem lehetsz biztos a futott km-ek számában. Azért azt mindenki tudja, hogy tőlünk nyugatabra az éves átlag futásteljesítmény 30e km.

hancurozo Elküldve: 2012-07-19 08:54 Fékolaj

BalaBMW írta: Következő hónapban viszem az autót ismét olajcserére és elgondolkodtam azon, hogy ideje lenne fékolajat is cserélni egyben. Van egy olyan érzésem, hogy még soha nem volt... Viszont gondolkodom azon, hogy a fékcsöveket lecserélem fémszálasra. De lehet, hogy ez majd csak a tárcsa cserékkel együtt lesz megcsinálva. Mi a véleményetek?
A terv:
- új fékolaj
- fémszálas fékcsövek- zimmerman lyuggatott féktárcsák
- még kérdéses fékbetétek a tárcsákhoz


Na az jó dolog. Használtam öreg fiatomnál (a kerékfékhengerekhez kaptam). A fékpedál útja szinte nulla lesz, a legkissebb fékzésre is reagál, pontos adagolhatóság.(3cm pedálút a blokkoló kerékhez) Viszont, mivel a fémszövetes háló kívül helyezkedik el, legyen ott a műbizonylat műszakin. A fékezés megszokást igényel (ha asszonyod/vagy valaki, aki nem te vagy vezti az autót gondba lehet)
Ha az összes gumifékcsövet fémszövetesre cseréled, olyan lesz mint egy versenyautó. (legalább a fékhasználat)

hancurozo Elküldve: 2012-07-18 20:47 Fóliázás

norbeee írta: Akkor hétvégén nekilátok Ja még egy kérdés a hátsó ablak mennyire volt problémás? mármint a fűtőszálak miatt kérdezem.


Hőlégfúvóval csináld.

hancurozo Elküldve: 2012-07-18 20:44 Fóliázás

csavargo írta:
norbeee írta:
csavargo írta:
norbeee írta: Sziasztok!

Valaki próbálkozott már fólia eltávolításával otthon? vagy jobban járok ha elviszem egy fóliáshoz?


Hali! célszerű megmelegíteni pl hajszárítóval aztán lehúz majd jóféle mosószer és sika-sika-sika,vizhólyag majd sika-sika-sika...


Értem, akkor ezek szerint te már csináltad? mennyire lett "tökéletes" az eredmény?


Teljesen jo lett mintha nem is lett volna rajta sose pedig nagyon régi fólia volt kicsit szakadt is mikor huztam de penge meg kézügyesség óvatosság és lejön hát elsőre tuti nem tudod tökéletesre pucolni majd a napfényben tutira találsz még rajta csikokat de jo lessz csak kitartás!!!


Használj denaturált szeszt. Az leviszi a ragasztó maradékát, és foltmentesen szárad.

hancurozo Elküldve: 2012-07-18 20:36 Fékolaj

csavargo írta:
kisg325 írta: Sziasztok!

Fékfolyadék cserekor mire ajánlatos figyelni,illetve ki milyen módszerrel cseréli?
Igazából a DSC miatt kérdezem,hogy ha fullra kinyomatjuk a fékfolyadékot és újratöltjük,akkor légtelenítésnél lehet-e valamiféle probléma? Hallottam már városi legendákat ABS miatti alig sikerült légtelenítésről...

Üdv.


Csáó! igy csináldd: amugy két emberes. A fékfolyadék tartály kupakját letekered kis fecskendővel kiszivatsz belöle annyi folyadékot amennyit tudsz mejd feltöltöd uj folyadékkal majdd a legtávolabbi féknél (jobb hátsó) ugye fékpedál felpumpál 1 ember a másik a légtelenítő csavarnál a féknyeregnél (tanácsos egy átlátszó benzincsövet ráhúzni mert spriccelni fog és logasd bele egy flakonba)ha a fék benyomva akkor megnyitod a csavart (ovatosan elöször kicsit oda-vissza mozgatva mert szeret belerohadni és beleszakadni) ha megnyitoddad kispriccel a fékfolyadék elzárod ujra felpumpálni a féket ujra kinyitod a csavart idő közben ujra töltesz a tartályba hogy ne foggyon ki belőle mert akkor levegőt pumpáltok a rendszerbe aztán ezt a folyamatot addig folytatod amig a tiszta fékfolyadék megjelenik a csöben majd a bal hátso keréknél aztán jobb elsőnél és végül a bal első. Jó munkát..


Tedd hozzá a kuplung munkahengerét is, mert az is onnan kapja az olajat. Anélkül csak félmunka.
De a "jons" féle vákumos az igazi.

hancurozo Elküldve: 2012-07-17 12:16 Társalgó

YELLOW írta: na sehol senki? unatkozom... tegnap is jól feldobom itt a kesztyűt, erre senki, pedig olyan jól elmentem alukálni, reggel alig vártam mit fogok itt olvasni...

egy kis off:

tegnap fater H Astra-jában cseréltem pollenszűrőt. asszem az opel az nem az a kategória, hogy német logika, mert a fél anyós oldalt le kellett bontani. kesztyűtartó ki 4 torx csavar fogja. stekker lehúz a szofitáról (kesztyűtartó világítás). aztán van bent a középboxon egy műanyag lemez, amit 3 csavar fog. nah ezen a 6-os kulcs nagy az 5-ös kicsi. mondom biztos collos. otthon egy jó kulcs sem volt. mondommajd fogó. nehezen de kiszedtem őket. a venti motortól alig tudtam kiszedni a szűrőt, ami meglepő módon gyárilag aktív szenes. bent volt még némi kosz, amit le merek fogadni egy szervízben tutkó nem porszívóztak volna ki, de legalább innen már a süni könnyen elérhető. amúgy az autó 2006.06. havi és még a gyári delphi szűrő volt benne. annyira nem is volt vészes. azért vettem ki, mert a fain unix több méretet hoz, pedig az csak G Astránál volt nem mindegy. elmentem az egyik autós boltba, ahova rég nem jártam már, mert az eladó stílusa nem tetszett, illetve annó átvágta magát az ATE fékszettemmel. vagy csak nagyon rendes volt. a lényeg itthon kinéztem Unix-os aktívszenest 2.980 Ft-ért. fater nem akart drágábban, sőt sima is jó lett volna neki. de kb 3-4 ezer volt a hatát, mondom akkor aktív szenes. megrendeltem délután 1 óra felé, azt mondta kb 1 óra és megvan. közben elmentem más boltokba, de vagy nem volt szimpatikus az eladó, nem tudom mit hitt magáról, G astra tulajokat ócsárolta, hogy nála csak olcsó dolgok vannak, mert az a vásárló közönség ezt igényli... na mindegy reménykedtem benen, jó lesz amit rendeltem. nem akart jönni az SMS-ezértszakadó esőben elindultam, mondom hátha csak elfelejtett szólni, de tudtam 15:30 környékén jön a szállító. már úton voltam, mikor hívott, hogy megjött a cucc mehetek. az Unix-os aktívszenes, szinte ugyanaz volt mint a drága delphi, talán a külső része nem volt olyan vastag borítás, de mit számít, ha szűr. már mikor megrendeltem azt mondta, hogy 2800-ért ideadja kedvezménnyel. aztán amikor rá mondtam, hogy jó lesz, akkor azt mondja mindjárt ad egy kis kedvezményt.... 2500 Ft-ért vihetem. mondom nagyon fasza. ideadta én meg szakadó esőben góó haza. az opel kint állt a másik garázs előtt szétbombázva. gondolhattam volna, hogy a duplagarázs egyik részébe már be keleltt volna állnom, ott van hely szerelni nyitott ajtónál. így ezt esőben kínlódtuk meg, vezető ülésről elpakol, át áll, közbenfater másik garázsból cuccát arrébb gór. mindig ügyködik valamivel. hát beszerelni nehezebb volt. az új szűrő nem hajlott úgy. mérete jó volt, de még új. mindegy összeraktam kész lett. megírtam FB-n az esetet röviden. az utcánkban lévő régen opel szervízben dolgozó szerelő (aki úgy volt, hogy majd ő cseréli) reagált is rá, hogy acsavarokra 5,5-ös villás kell, ami van neki. én komoylan mondom iylen méretről nem is hallottam még. de legalább már tudom. voltam iylen szerszám boltban is, de azt mondták felejtsem el a coll-os méretet kulcsban, nem fogok kapni. mondom mi a faszért nem?! persze próbáltunk 6-os villást össze kalapálni, de hát a kulcs erős volt

nem tudom szervízben mennyi lett volna a mutatvány Ft-ban, de a szerelésért lehet vagy 3-4ezret kiszámláztak volna, + vagy 6-8 ezer a szűrő. neten láttam 12-ért is, nem tudom azmivel tudhat többet...

vagy veszek, ha lehet egyáltallán kapni 5,5-ös villást, vagy kireszelek, majd valami anyagból...

remélem erre a hatalmas off-ra majd beindul az élet.


Látom unatkozol.
Azért a társalgóba nehéz off témát felhozni.
OBI-ban kapni pici crova készletet (kb 1000Ft) abban találsz 4, 4.5, 5, 5.5, 6, -tól 13ig crovafejet. (ha több dolgba is beleturkálsz akkor szükséged lesz torx, fúrt torx és E kulcsokra is) Úgy sokkal egyszerűbb lesz. Ha nem az első csere, akkor fél óra sincs, de a suzukiban is így cseréled, a volvó s40-ben pedig a sofőr oldalon kell lebontani a szőnyeget Európai autóhoz mm-es kulcs kell. Az amerikai kocsikat viszont nehéz javítani, oda nem jó a mm-es készlet.
Az, hogy sok alkatrész/szűrő egyforma és más az ára természetes. (pl ford gyári gázolajszűrő 3x drágább a bosch-nál, ja és a gyári dobozában is bosch van) De mondhatnám a fiat unó/lancia delta 1.3 hátsó fék és a p126 féket is. (ott is csak az ára más)

hancurozo Elküldve: 2012-07-16 21:15 Társalgó

YELLOW írta: jujj pedig még én is pofáztam ott közbe.... így visszaolvasva, tényleg hülye vagyok de jó rég volt már...


hancurozo Elküldve: 2012-07-16 20:58 Tempomat - utólag?

kisg325 írta: Sziasztok!

Keresgéltem a 320D fogyasztás topikban ezt a 6-ban nem működő tempomatot,de nem találtam.
Azoknak nem működik akik 5-ös váltót cseréltek 6-osra?

Üdv.


Mindenkitől elnézést kérek. Én néztem el (mert a 6 gangos váltó cseréje a fogyasztás topikból indult)
Ezért megkerestem a "jó" topikot: http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...html?p=411

hancurozo Elküldve: 2012-07-16 16:00 Mi lehet a baj?_

Marvin írta: Sziasztok!

Először is Üdv mindenkinek, "nagelneu" vagyok az oldalon.
Ezután a lényeg: 4 napja vettem egy 2001/6 320d touring kombit, auto váltóval. A kocsiban már van 290e KM, de mondták h új adagoló, akksi, szervizkonyves.... állapota tényleg jónak mondható.
De.
Valamiért a kocsi nagyon lassúnak érződik, 100%-ra nem adja le a 136 LE-t, még nagyobb fordulatszámon sem, a lassú gyorsulásról nem is beszélve. A turboja alapból is kicsit hangosabb szerintem, mint lennie kelleneg, de ezt hétvégén megnéztük és valószínűleg csak a levegőcső tömítőgyűrűje szorul cserére.
Mit gondoltok, mi okozhatja a teljesítmény-vesztést:::

Segítségeteket előre is Köszönöm!

Marvin

P.S: Megvárnám mit 5leteltek és csak utána fognék bele egy szervízelésbe/szakvéleményeztetésbe valamelyik szerelőnél.

Gondolom a pillanatnyi fogyasztásmérőd sem megy ki 5.-ben 20L-re. Szerintem légtömegmérő lesz a ludas, de biztosat akkor fogsz tudni, ha menet közben nézitek az érzékelők adatait.
szerk.: Ha kitöltenéd az adatlapod rendesen, lehet lenne egy forumozó a közeledben aki tud segíteni.

hancurozo Elküldve: 2012-07-16 14:13 Tempomat - utólag?

YELLOW írta: még mindig nem értem.... az oké, ezt értem ha eltér, lassulsz, meg ilyenek, akkor kikapcs. de akkor aki írja, miért nem tudja bekapcsolni 6.-ban?


Olvass vissza, keress rá. Ott pontosan leítra "bmw320d4" kolléga.

hancurozo Elküldve: 2012-07-16 12:26 Motorolaj

YELLOW írta: de az olajhamasítást ne így képzeld el. a cégtől aki gyártja mondjuk a műanyag flaskákat, szinte bárki vehet, ha neki megfelel a dizájn. cimkét gyértani megint nagy dolog, és hozzá vonalkódot sem. DE! itt maga az anyag nem az. hígítják, mert valahol mondjuk lefejtenek a tartálykocsiból (mert ugye el kell szállítani, mert lehet máshol palackozzák) és azt a mennyiséget pótolni kell. lehet a 1000 liter esetén 50 liter diffi van, de van. vagy amikor, egy adott palackozó hely, máshonnan vett olajat a megmaradt dobozokba önti, ami nem ahhoz az olajhoz tartozik.
festékgyár példának, ugynaaz az anyag ment a teszkós falfestékbe, mint egy másik olcsóbb ám drágábban árult más márkájú dobozába. de sok iylen példa van. és itt még csak nem si hozott anyag, hanem itt gyártották az egészet.
le lehet egyszerűsíteni, de nem az.
mint említettem vonalkódot nem nagyon fognak hamasítani, a sajátjukat teszik rá. de az ilyen helyek, mint olaszország, orosz, lengyel, horvát, stb helyekre utaló vonalkódoknál gyanúsabb a hamisítás esélye én azt mondom. és mint írtam, magánál a gyártó cégnél is hibázhatnak, ha valakinek épp rossz napja van. lehet rá is jönnek, hogy nem jó az anyag, de 15ezer vagy akármennyi olajat nem fognak kiönteni. vagy megy tovább, vagy visszadolgozzák és lesz belőle más.


Az Olaszországban vagy máshol létesített üzem is az anyacégé (vagy legalább szigorú ellenőrzése alatt tartja). Igaz más nemzetiségű emberek dolgoznak benne. Ott is van ellenőrzés, és ha nem felel meg a termék akkor nem állíthat elő többet. Minden nagy gyártó vigyázz a cég jó hírnevére és küzd a hamisítások ellen. Nem hiszem, hogy megengedné a saját üzemében a "pancsolást" lejáratva saját magát. Szerintem ezt te sem gondolod komolyan. Ha beszállítás van, akkor ott mintavétel/ellenőrzés is. Ha nem megfelelő a minőség, nincs beszállítás. (ezért küld vissza sok terméket Magyaroszági beszállítójának a BMW, Audi, stb.)