hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2012-06-02 09:48 Kuplung_

lorand007 írta:
YELLOW írta:
lorand007 írta: Tiszteletem, nem rég volt lendkerék+kuplungtárcsa csere, a pedálnak ettöl ugyan ugy fent kell fognia? es 2, 3 ba kicsit rángatásal zár, v.kinek v.van v.mi tapasztalata e téren? köszönöm


a BMW-nek alapvetően fent fog. nekem is rángat igaz nem új már, de ahhoz nagyon csúsztatni kell, de a nyoamték meg rögtön rászabadul kis gázra is. szerintem nem baj ez.


Csak gondoltam, hogy uj minden es nem fog, mondjuk olyan 1500 km utan kezdet megent, osszinten engem idegesit mert surjen kozlekedem varosban es sokat kell valtogatnom az 1 2 3 fogozatot, nah de akkor nem agodom ha ez nem szerkezeti hiba, koszonom


Nekm gyári van még benne, 200+e km. Nekem középtájon fog, rendesen kiemel, nem csúszik és nem remeg.

hancurozo Elküldve: 2012-05-31 19:49 Autóvásárlás

Thony írta: Szerintem, egy turbó felújítás sem nagyon drága... persze egy szakszervizes az zúzós lehet... én tanácsolom, ha lehetséges egy szakemberrel be lehet tekinteni a turbóba és ellenőrizni az állapotát... legalább is a Saaboknál lehetett... nem tudom a 320-nál mennyire hozzáférhető!
Kettős tömegű lendkerék, csak 100 ezret bír? Mik a jelei a kotyogás és a tompítás hiányának nála?
Azok, a kis lapátok nem fognak hiányozni? Hol találhatóak? Leszakadásuk roncsolást okozhatnak?

Köszi a válaszokat Coy


Ha 500e km-t futott autót veszel, akkor lehet. A kis lapátok hiány miatti forgatónyomaték hiány (alacsony fordulaton esik) nem észrevehető.
Leszakadásuk dugattyú és a hengerfej tönkremenetelét okozza.

hancurozo Elküldve: 2012-05-30 18:29 Turbo

Sanyesz írta: Sziasztok!

Egy olyan érdekes problémám van, hogy az autóm, nem nagyon akar menni, és erőtlennek tűnik, pl. Gödöllőnél az M3-ason az emelkedőn vissza kellett váltani 4.-be, mivel 5.-be nyomtam neki egy padlót (kb. 120-al mentem) és nem csinált semmit, inkább elkezdett esni a fordulatszám és vissza kellett váltani, mi lehet a probléma. Én a turbóra gondoltam, meg igazából 3000-3200-on akarna meg indulni, de ott sem az igazi. Meg a vízhőfok se áll be középre hanem vissza hűl menetközbe, gondolom termosztát megadta magát, ilyenkor érdemes cserélni az egr termosztátot is, vagy csak akkor ha muszáj. BMW e46 320d touring, 2000-es 136 le.

Üdv. Sanyesz


Nem a turbód rossz. Nézd meg a geometria szabályzójának vákumcsöveit. Ha jó, cseréld meg az egr szabályzóját és a turbóét. (akkor kiderül az jó-e) Nézzetek élőadat olvasást, mert ha nem értéken kívüli tartományt mutat a légtömegmérő akkor nem ad hibakódot.
Én egyben cserélném a 2 termosztátot ha már megbontod a hűtőrendszert. (nem kerül sokkal többe)

hancurozo Elküldve: 2012-05-29 20:09 Társalgó

YELLOW írta: national geographic -> gyáróriások, BMW X3 -> MOST!


Köszönöm YELLOW!

hancurozo Elküldve: 2012-05-29 17:08 Féktárcsa és fékbetét

Csacsa12 írta:
YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
csbalu írta: Jóreggelt fórumtársak!

Ugye írtam, hogy kigyulladt a kis sárga told a képed a szervízbe betétecserélni lámpám. Na most elment vele a barátnőm hétvégén Celldömölkre meg vissza csinált egy 600km-es karikát autópályán meg főúton és ma reggel ahogy beleültem már nem világított a sárga visszajelző. Tippek?

ui.: Nem tudom a barátnőm hogy vezet de nekem eddig a BC(!!) szerint nem sikerült 4.9-5 alá vinnem a fogyasztást ő 4.6-al (valóban kb 5.1-5.2nek fele meg) hozta vissza...



Szia!
A kopásjelző lemezrugókkal rögzül a helyén némi szabad mozgással a tárcsa síkjára merőlegesen, mely irányban nincs rugós előfeszítés. Elképzelhetőnek tartom, hogy emiatt a parányi szabad mozgás lehetősége miatt eltávolodott a tárcsától és megszűnt az elektromos kapcsolat, ami a kopásjelzést adja. Ha megszűnik az elektromos jelzés, pár kilóméter megétele után törlődik a műszerfali riasztást, akár egy betétcsere esetén. Lehetséges a kopásjelző csúszva érintkező felületének letörése is, főleg ha a tárcsa kopott (személyes tapasztalat), ami miatt távolabb kerül a tárcsától, megszüntetve az elektromos érintkezést. Lehet még egyéb oka is a jelenségnek, de azok nem jellemzőek.

Legjobb volna ránézni a betétre és kopásjelzőre. Pár perc alatt minden kiderülhet, extra szerszámok vagy garázs nélkül is.


most akkor, hogy működik a kopásjelző?
már olvastam itt, hogy akkor jelez be, amikor a jelző hozzáér a tárcsához, ekkor a jelzőben megszakad egy vezeték, mert elpotatja a tárcsa, és ezért jelez be. mármint a rendszer szakadást érzékel (nagy ellenállás) ebből következtet a kopásra. viszont a Te verziódat is hallottam már. de akkor a jelzőben van valami fesz, ami ha a tárcsához ér leföldel ez ad jelzést.


Grafit alapú anyagból van a kopásjelző, ha hozzáér a tárcsához, földjelzést ad az elektronikának, amíg nem ér hozzá addig az egy szép kövér szakadás


Műanyagból van, benne vezetékkel (minden elromlott/cserélt alkatrészt szétszedek, mert szeretem tudni mi van belül)
Nekem jelzett, cseréltem betétet, viszont nem jött meg időre az új kopásjelző. Összezártam a 2 vezetéket és nem jelzett (csak mert zavart a lámpa, de már bent van az új kopásjelző)

hancurozo Elküldve: 2012-05-28 12:56 Motorolaj

hil írta:
csbalu írta: Na ki merné beleönteni?
http://www.nanoenergizer.eu/


Szia! Ezt nem, de Calmopyrin porítva, az minden betegségre jó, mindent gyógyít, baj nem lehet belőle.....



Amíg sok hiszékeny ember van, addig el lehet adni bármit. Ezt és egy másik teleshopos terméket beleöntve már 40% fogyasztáscsökkenés. Ha még gázolaj adalékot is használsz az még 20% csökkenés. Akkor a 20d 2literrel elmegy százon?
Akik ilyeneket haználnak, nem tudják miért van a hónolás a henger falán.

hancurozo Elküldve: 2012-05-28 12:43 Motorolaj

YELLOW írta: mondjuk most kiváncsiságból megnéztem az autó könyvét, és olajból nem ír viszkozitást. viszont ami meglepett, hogy LL-01 és LL-98-at ír, vagy ugye ACEA A3. én eddig LL-04 ACEAC C3-at raktam bele. a C elvileg dízelhez való. ennek viszont van ami ellentmond, főleg Castrol-éknál.


Nyugi. Nézd meg jobban a flakont. Ami C3, az altalában A3 vagy A4 is. (már nagyon ritka a csak benzineshez és a csak dieselhez gyártott olaj. Talán csak a régi alacsonyabb teljesítményszintű olajaknál van.)

hancurozo Elküldve: 2012-05-28 10:40 Autóvásárlás

Coyote írta:
YELLOW írta:
amperallat írta: Sziasztok!

Erről mi a véleményetek:http://www.hasznaltauto.hu/aut...o_-5611997

Megéri az árát?


én érdeklődtem az autó után, vagy 2 hónapja. poweren van a tag, aki árulja. bontós!
újra van fényezve. nem részletezte miért. így eleve gyanús. én mondtam túl drága, már lentebb adta az árát.
de számomra kérdéses, hogy mivel bontós, így több darabból összerakott lego autó. tetszeni tetszik azért érdeklődtem felőle.


Akkor Yellow már válaszolt is a lenti kérdésemre: hogy miért is van M-es rendszám rajta. LEGO autó ez, nem kérdés.

Yellow, egyébként azért érdekelt, mert sárga?


Ha tényleg bontós, nem értem miért nem rakta fel a fék hűtőcsöveit, miért nem futnak az élek párhuzamosan. És miért nem gyári a hátsó sárvédőív?
Viszont valaki hozzáértő választ adhatna 1-2 kérdésemre.: Az eredeti e36 M3 ülései nem nagy fejtámlások? A compacthoz nincs csavart küszöb?

hancurozo Elküldve: 2012-05-28 10:27 Motorolaj

YELLOW írta: nekem ami furcsa, hogy elkezdtem a BP-t nézni és nincs BMW minősítése. pedig anno volt emlékszem rá. furcsa.

nekem ő lesz a következő:
0W40 ARAL SUPER TRONIC 2450 Ft/l (akciós 2800-ról, lehet még most megveszem jövőre)
Minősítése: API SM/CF, ACEA A3/B3, A3/B4, C3, C2, VW 502 00/505 00, MB Blatt 229.31/229.51, BMW Longlife-04, Porsche A40





Remélem benzinesben jobban muzsikálnak az aral olajok mint dieselben. Nekem az aral tönkrement 7e km után. (ragacsossá vált és nem tertotta a viszkozitását)

hancurozo Elküldve: 2012-05-27 13:13 Féktárcsa és fékbetét

Coyote írta:
YELLOW írta:
jrtom írta: Hülyeség kivenni a jelzőt, attól még szar a betét. Nem értettem én se Yellownak ezt az ötletét.



hát nem tudom BMW-nél, hogy van, de off autónál ritka hülye hangja lesz fékezésnél... csupán ezért mondtam.


hangja még nincs, a LED meg nem zavar. Mondjuk annak utánanézek, hogy hogyan lehet resetelni, ha lehet egyáltalán.


Ha ki van cserélve, megszünik a jelzés a műszerfalon.
YELLOW off autóknál alkalmaznak akusztikus kopásjelzőt (meghajlított acéllemez, ami a tárcsába érve tipustól függően rezeg/visít). Annak van idióta hangja.

hancurozo Elküldve: 2012-05-26 15:02 Motorolaj

csbalu írta: Tudtommal a W elötti szám a hidegoldali vizskozitásra a W utáni pedig a melegoldali viszkozitásra utal. Tehát mint ahogy mondtad az 5W-40 és a 10W40 olaj között csak hideg üzemben van különbség üzemi hőfokon semmi a világon. Mivel most 5W30 van benne lehet hogy segítene a problémámon egy 5W40-es.



Nem neked szántam a kérdést. Ne rakj bele csak LL04-es olajat. (az való bele)
Nem tudom segít-e. (szerintem nem) Meg kell találni az olajfogyasztás okát, és megcsinálni. Lehet a turbodnál eszi, vagy a gyűrűknél, szelepszárszimeringnél, esetleg elcsepeg, stb. Én nem tüneti kezelést javaslok, hanem hibakeresést és javítást. (a sok tüneti kezelés miatt van sok E46 olyan lepukkant állapotban)
Mint régen a bugó difinél: nem a csapágyat cserélték és beállították a foghézagot, hanem gumireszeléket kevertek a hajtóműolajba.

hancurozo Elküldve: 2012-05-26 14:30 Motorolaj

seta írta:
csbalu írta: Szerintem eszi az olajat a kis szörnyeteg. Most BMW 5W-30 LL04 olaj van benne. Olvastam itt korábban hogy Mobil1 olajnál valakinek nem ette az olajat. Milyen ötleteitek vannak?


mit jelent az h szerinted eszi? milyen használat alatt, hány km megtétele után mennyi fogy belőle kb? nem folyik sehol? Amugy lehet h elég ha 10W40est raksz bele következő olajcserénél.


Miért jobb? Üzemi hőfokon mi a különbség (azonos teljesítményszintű olajnál)? Mit jelent a 10W40 és mit a 5W40?
Ötletelés van! De akkor valaki magyarázza is el!

szerk.: Van 10W40-es LL04 olaj? (mert ugye az kell a 20d-be)

hancurozo Elküldve: 2012-05-26 12:05 Valaki segítsen

Pistamann írta: Sziasztok

Gyors segítség kellene.

Az E46 320D külső visszapill tükrök folyamatosan fűtenek a gyújtáson a kulcs. Mi a teendő?


Semmi. Ez így működik.

hancurozo Elküldve: 2012-05-25 17:12 Féktárcsa és fékbetét

vivaladiesel írta:
harmas írta: aha, Juridot kerüld el...

Bazzeeeg
Hülyeségeket meg nem kellene beszélni

vivaladiesel írta:
csbalu írta: Sziasztok!

Tegnap elkezdett világítani a cserélj féket te marha lámpám.
Kérdéseim: mennyit lehet még elmenni vele? Hétvégén mennem kell még 5-600km-t és addig eléggé sanszos hogy nem tudom kicserélni.
Ilyenkor kell bele venni kopásjelzőt is? Csak a hátsó fékről van szó.


Az 500km nem sok, ha nem lesz benne satufék. Viszont ne halogasd sokáig... Ha teljesen lekopik a fékbetét akkor a fém a fémmel érintkezik és legyalulja a féktárcsádat is! Igen, kopásjelzőt is cserélni kell. (ha jól tudom)
Fékbetétből: ATE, Bosch, Textar gyártmányok közül választanék. Az olcsó kategóriát + a Jurid-ot kerüld el, iszonyatosan visít minden fékezésnél!





Én is üdvözöllek. Az e39.hu-n olvastam, hogy valakinek egyszerűen kettétört fékezésnél a jurid fékbetét. Ezenfelül nyikorognak!!
Jurid!

Megkerestem:

Rjani530d írja:
Nem okozna végülis nagy gondot a tárcsa és betétcsere, de még megyek vele egy 10 ezret, aztán én is megveszem a zimmermann tárcsát, meg a textar (jót) betétet.
Bátyám 320d-jében Jurid betét elöl egyszerűen eltört. Pedig orvos létére ő sem nyargalászik a kocsikkal.

Üdv.




Előfordul, hogy eltörik a surlódó rész a fékbetéten. Ez helytelen szerelés és a munkahenger, féknyereg illeszkedő felületeinek nem megfelelő tisztítása következtében megszorult betétek miatt van. A betét egyszerüen megég, megkeményedik porozussá/törékenyé válik a folyamatos surlódástól. A hiba csak a leritkább esetben a betété.

hancurozo Elküldve: 2012-05-23 15:13 Autóvásárlás

vfeca írta:
hancurozo írta:

Ha Európa nyugati (azon bellül is az északi) részéről származó autót veszel, a kasztnit nézd nagyon át a rozsda miatt. Kint szarnak az alvázvédelemre, a rozsdás elemekre. Gyakran csak benzinkutas mosókban tisztítják a kocsikat, és az üregekben felgyülemlett sarat ott hagyják. Nagyon rossz tapasztalatom van a Osztrákoktól/Németektől behozott autókkal. Mind kasztni, mind szervizeltség szempontjából. (nem a felhasznált alkatrészek, hanem az szűrők és olajcserék elhanyagolása miatt)
Egyszerűbb a tönkrement motort pótólni/javítani, mint az alvázat küszöböket kijavítani cserélni fényeztetni. (főleg új gyári, és nem kisipari rossz minőségű utángyártottal)


A hirdetés szerint Ausztriából van az autó. De egyébként nagyjából mindegy, hogy honnan van egy autó, egy német is el tudja hanyagolni, meg egy olasz is tud vigyázni rá, szóval a származási helye még nem jelent semmi biztosat.

Viszont kis korrigálás, mert néhány embernél sztem az jött le, hogy én féláron szeretnék használt autót venni, szalonállapotban, garanciával.

Inkább úgy fogalmaznám meg az igényeimet, hogy egy olyan használt autót keresek, amihez olcsón hozzá tudok jutni, és emiatt ugyan esetleg nincs tökéletes állapotban, de jó kiindulási alap ahhoz, hogy fél-1 éven belül megbízható, takaros kirándulóautót tudok belőle faragni.


Nagyon nem mindegy, hogy az autó mennyit futot havas sókzott utakon (tévhit, hogy tőlünk nyugatabra nem sóznak. és akkor nem is 10 éves autóban gondolkodunk) Tévhit, hogy nyugati szomszédaink 10e km után cserélik az olajat. (ők kivárják míg jelez az autó) Évente 40-50-60e km-t autóznak (minőségibb autópályán). Ha számolsz, nagy számok jönnek ki. A nepper behozza, visszatekeri, a Magyar Román, stb. meg szidja a BMW-t, Audit mert a turbó, lendkerék, váltó, difi 200e-nél berókázik. Miért nem fordul ez elő, az itthon/külföldön újonan CÉGES autónak vásárolt autóknál amik valóban 500-600e km-t futnak nagyobb gond nélkül? Sok embernek kellene elgondolkodni ezen, és nem a diesel/benzines tipushibákat ismételgetnie és lehúzni bizonyos tipusokat.