hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2012-05-23 14:26 Autóvásárlás

vfeca írta:
jons írta:
Forgalomból kivont okmányokkal. Ez mindig biztató kiírás.

Neked is azt tudom mondani, hogy annyiért vegyél autót, hogy ne kelljen hozzányúlni. Röviden. A többit leírtuk a "vegyek ilyet?" topicban, Coyote kollegával. Olvass egy kicsit, tájékozódj a fórumon. Annyi stimmel, hogy a 318i elég lehet.

Véleméyem továbbra sem változott. 1,3m-1,5m alatt nem lehet értelmes példányra akadni.



Úgyis hozzá kell nyúlni mindegyikhez, a használt autó ilyen, nincsenek illúzióim.
Ha egy autóval nincs semmi baj, akkor azt úgysem adják el, ha meg mégis, akkor nem a használtautó.hu-n...
Én inkább azon az állásponton vagyok, hogy annyiért veszek autót, amennyiért megengedhetem magamnak.
Ha már választhatok, inkább a javítást fizetem, mint a hitelt.
Sanszos persze, hogy így is lesz vagy 1,3-1,5M a vége, mire rendbe lesz téve, de így legalább én osztom be a pénzem. Ahogy mondtam, nem sürgős.


Ha Európa nyugati (azon bellül is az északi) részéről származó autót veszel, a kasztnit nézd nagyon át a rozsda miatt. Kint szarnak az alvázvédelemre, a rozsdás elemekre. Gyakran csak benzinkutas mosókban tisztítják a kocsikat, és az üregekben felgyülemlett sarat ott hagyják. Nagyon rossz tapasztalatom van a Osztrákoktól/Németektől behozott autókkal. Mind kasztni, mind szervizeltség szempontjából. (nem a felhasznált alkatrészek, hanem az szűrők és olajcserék elhanyagolása miatt)
Egyszerűbb a tönkrement motort pótólni/javítani, mint az padlólemezt küszöböket kijavítani cserélni üregvédelemmel ellátni, fényeztetni. (főleg új gyári, és nem kisipari rossz minőségű utángyártottal)


hancurozo Elküldve: 2012-05-22 16:33 Valaki segítsen

vivaladiesel írta: Igazad lehet de a kartergáz szűrő elkoszolódása fekete füstöt is eredményez(het). Kicsit visszaolvastam, ezt találtam:

davech írta: hi!
A kocsimnál észrevettem (320D Touring, 2002, 150LE) hogy ha agresszívebben elindulok akkor az aszfalton szép korom csíkot hagy a kocsi maga után. Jó dízel persze, csak sokallom hogy ennyire kormol ha jobban odataposok neki. Ami nem volt cserélve már ősidők óta az a kartergáz szűrő. Cserélni fogom a napokban, ez a kormolás meg fog szűnni új szűrővel vagy semmi köze a hozzá?? Köszi!

mindenképpen fog csökkeni a korom menyisége nézd meg a légszüröt is és az olaj minöségét


Hidd el a kormos füsthöz nincs köze. (ha a szűrőn keresztül kap friss levegőt akkor csökkenhet, de akkor ott gond van) A kékeshez igen. A kartergáz szűrője az olajat választja le az oljteknőből (motor belsejéből) származó gázokból. A gázok a gyűrűknél lefelé távozó gázokból (kopott motoroknál) ill. a motorolaj gőzeiből áll.

hancurozo Elküldve: 2012-05-22 16:04 Valaki segítsen

vivaladiesel írta:
littled írta:
2002 BMW 320d (150 bhp) van es 1-bol 2-be es 2-bol 3-ba huzaskor eleg sok fustot dob ki a kipufogobol....
Elvittem szervizbe es azt mondtak, hogy "olajszuro es "microfilter" csere kell....
Mi lehet az a "microfilter"? Nezegettem neten, de a microfilterre mindenhol a pollenszurot irta ki.... En pedig reszecskeszurore gondoltam....



Ha feketén füstöl akkor elkoszolódott a kartergáz szűrőd. (kb. 35 Euro)
A képen a 11-es alkatrész. Angol neve: breahter/ oil separator/ crankcase oil filter.
(Fontos kicserélni mert ha sokáig vársz, tönkremegy a turbód)
Cikkszáma: 11 12 7 799 224


Szerintem a kartergáz szűrőre gondoltak a szervizben, ahol jártál.
Egyébként ha nem érzed erőtlennek az autót illetve nem hallasz erős sípoló hangot akkor a turbódnak semmi baja!!
Ezt a kartergáz szűrőt kicserélni pár perc amúgy. A blokk tetején található. Csak a felső burkolatokat kell leszedni hozzá. A dízeleknél minden 3. olajcsere alkalmával ezt a szűrőt is cserélni kell!





Biztos azt akartad írni: Ha kéken füstöl.
Ha feketén akkor tökéletlen az égés (sok az üzemanyag, vagy kevés a levegő, de az szinte ugyanaz).
Ha a kartergáz szűrőjének hibájából motorolaj jut be a hengerbe, akkor kéken füstöl.
Szerintem.

hancurozo Elküldve: 2012-05-21 10:43 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Coyote írta: "Szerintem a szabályokat be kell tartani." meg "a rosszakat el kell ítélni"

A szabályokat egy kivétellel mindig betartom, jelen esetben a sebességhatárra gondoltam, ami az egyetlen, amit képtelenség betartani Én megpróbálok előzékenységgel (gyalogosok átengedése, másokra is tekintettel levő parkolás, stb) és a tahóság (zenebömböltetés, tailgating, dudálás, ködlámpázás)elkerülésével javítani a BMW tulajdonosok hírnevén.

A gyorshajtás gyorshajtás, legtöbb esetben nem árt a légynek sem, illetve van a társadalmunkban egyfajta gyorshajtásra ösztönzés is - ha nem lenne, akkor senkit nem érdekelne a lóerők száma, a nyomaték, a gyorsulás, a végsebesség... minden autót le lehetne szabályozni 130 km/h-ra, ehhez meg elég az 1 literes, 3 hengeres, félig elektromos motor is.
De ki akar ennyire "zöld" lenni, ha azon nőttünk fel, hogy vényóc, zsarukanyar, nájtrájder, dzsenerállí, tidzséhúker, szupercsapat, nídforszpíd, és a gyártók legerősebb reklámforrása még mindig az autóverseny?
Példának okáért, én a múltkor azon (a szégyenteljes és balga tevékenységen) kaptam magam, hogy Chevy Cruze-okat nézegetek. Persze az utcai változatok sokkal szánalmasabbak, mint a WTCC-sek



Én sem arra gondoltam, hogy a kintfelejtett 30-as táblánál kell betartani. Mindenki hágott már át szabályokat (sebességtúllépés), én sem vagyok kivétel (sajna, ha elfogynak a házak és 2km-re van a település végét jelző tábla én is gyorsítok)
Én kipróbáltam a Chevy Cruze-t. (sima utcai kivitel) Nem rossz a belső tér, a helykínálat, a felhasznált anyagok minősége, de rossz helyen hajt (kanyarokban erősen allulkormányzott) és az eleje nekem nem tetszik, ráadásul benzines volt. (nagyon hiányzott a nyomaték)

hancurozo Elküldve: 2012-05-21 09:54 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Coyote írta: Elég szimpatikus... Persze a legjobb lesz majd egy 320D 184 LE-vel, olyan 2018 környékén

Simán lehet 5,1-es a fogyi. A hétvégén minden szabályt betartva (50/90), a régi hetesen, bámészkodósan, totyorgósan, de egyenletesen mentem a Siófok-Zalaegerszeg távot: átlag 4,6 liter, visszafelé többet előzgettem, és oda-oda léptem, 5,4 literre ment fel az átlag.

Dízellel lehet így bohóckodni, de azt gondolom, hogy aki így vezet, annak felesleges a 2 literes TD motor meg az erőtartalék. Ma reggeli autópálya már 5,6-ra tolta fel, mivel péntekig autópályázok, biztosan visszaugrik majd 6 liter fölé.

Persze nagyon jól nézett ki a teletanknál a RANGE: 1092 km


Szerintem a szabályokat be kell tartani. (ha mindenki így tenne, nem itélnék így meg a BMW tulajokat)
Ha valaki betartja a szabályokat akkor is jó az erőtartalék. (nem azért kell , hogy rettegésben tartsuk a közlekedés többi résztvevőjét) Rengeteg hielre vett új "miautónk" tötyög 40-50-nel lakott területen kívül (mert kell az új autó, csak a benyát nem tudják már fizetni), az előzésüket pedig jobb minnél rövidebb idő alatt befejezni (olyan ritkán mennek, hogy elfelejtettek vezetni). Sok fiatal puhapöcs gizdázik a kigyúrt autójával fél méterre a kocsi mögött. Ilyenkor vagy lassítasz (megkockáztatva, hogy belédjön) vagy az előre menekülés marad, ha félted a hátul ülő gyerkőcöket.

hancurozo Elküldve: 2012-05-20 13:13 520i vásárlás

YELLOW írta:
don80 írta:
jons írta:
don80 írta:
ezek szerint nem foghatok ki 1milláért türhetö 528-ast.5éve már hogy eladtam az e36 320-am olyan állapoban volt hogy esély se volt az alkura.ha apránként rákölt az ember fél millát még bele is férhet.manuál váltoval nagy motorral el nem tudom képzelni mi lehet vele a baj.


A többieknek már elmeséltem. Én tapasztalatból mondom neked, hogy felesleges abban reménykedni, hogy jó lesz a kocsi. Nekem volt egy 525i e34-esem. Fél millióért vettem akkor amikor a többi hasonló autó valahol 800körül volt. Azt hittem megváltom a világot és majd rendbehozom és én is mutogathatom a powerfanaticson, hogy én mekkora király vagyok, nem csak a sok kis suttyó az e30-aikat. Nos a 1,5 év alatt míg nálam volt ráment még vagy 500-600k és sosem lett jó. Amikor a motor rendben (jeladó, gyújtásrendszer) és már volt esély, hogy nem hagy ott a pusztában, mint kétszer tette és akkor lengőkar, aztán fék, aztán a beltér, tetőkárpit lógás, aztán jött a rozsda a karosszérián, ami csak nem akart elmúlni. Aztán ajtó csere jobb, majd bal. Aztán kipufogó. Aztán a motor alapjárati rendszere nem stimmelt, aminek soha nem is lett megoldása. El kezdett búgni a difi stb. Spórolni akartam, de eleve kudarcra volt itélve az egész. Elment egy valag pénz a semmire. 1millió egy 1989-es autóra... 1 millió. Amennyiért most te autót akarsz venni.
Mielőtt az e46-ot vettem megnéztem dunántúlon szinte az összes e39-et, mert ez volt az álom. Erről is lehetne egy regényt írni, de csak annyit mondok, hogy 2 évvel ezelőtt az 1,5 millió alatti 5-ösök katasztrofális állapotban voltak. És ahogy nézem a hirdetéseket most sem jobb.
Én, mi, csak jót akarunk neked. Megveheted a kocsit 1 millióért, de utána lehet keserű lesz az "élmény", amit az az autó nyújt majd. És egy életre megutálod a bmw-t. Ahogy én is majdnem.
jol evettétek a kedvem a bmw vásárlástol.akkor marad ez ami van.azért köszi a tanácsokat!!!



ha E39-ben gondolkozol, akkor szerintem manuális váltósat nehéz lesz találni. illetve inkább külföldön kell nézelődni.
az olcsó autóknak, meg nem véletlen annyi az ára. ezért nincs piaca a gépeknek, mert van 1-2-sok xar, ilyen millió körül, aztán a kedves vásárló mindet annyiért akarja megkapni. most akinek kell a pénz, vagy eladja anyniért, vagy kitartja az árat, de akkor lehet sosem adja el. mint ahogy írták ha 1 millióért akarsz BMW-t, akkor abban csalódni fogsz, így bele se vágj.
vagy marad külföld, ha sikerül kifogni egyet.


Azok amik itthon lepukkanva állnak szinte mind külföldről jött. Nem tudom miért hiszi mindenki, hogy a külföldi autó jobb állapotban van.

hancurozo Elküldve: 2012-05-16 20:19 Motorolaj

BarG írta: Hogy melyik autók mennek millió km-t? Dízel SDI, TDI Skodák, CDI Mercik, mondjuk BMW taxit még nem túl sokat láttam, még Münchenben sem, pedig erre direkt kíváncsi voltam. Na vajon miért?!
Persze hogy a saját igazamat hajtogatom, ha nem így lenne, nem beszélgetnénk. Mondjuk én kifejezetten örülök, hogy Te tudod, hogy milyen fordulatra tervezték a géped motorját, mert nekem ezt így közvetlenül nem mondta senki. Én csak abból indulok ki, hogy a tartomány egyik végén van az alapjárat, a másikon meg a piros tartomány. Ebből azt a merész következtetést vontam le, hogy ezek között akár használhatom is az autómat. Azt nem tudom, hogy Te hogyan ugrod át a tiltott tartományt?
Szerény véleményem szerint vannak autók, amik úgy vannak méretezve, hogy elviseljék az alacsonyabb fordulaton ébredő nagyobb nyomatékokat, más autók meg nem így vannak méretezve. Az én 3d-m 1500 ford/percen már produkálja a 410 Nm-t, az új 3d-k meg akár 560Nm-t is tudnak, tervezés kérdése az egész. Néztem az új 2d főtengelyt, hát igen hurka egy konstrukció - nem véletlenül heverészik néhány a fűben.


A 1500ford/perc az nem alapjárat. A motorok a hasznos (értsd ahol már a nyomaték 65% rendelkezésre áll) fordulatszám tartományban üzemelnek a leghatékonyabban (kivéve stabil motorok). Erre a tartományra méreteznek (túlbiztosítással). Ha 1700-nál elváltasz sem esik a fordulatod alapjáratra (feltéve, ha nem 2 fokozatot pakolsz, vagy keresed fél percig a fokozatot). Itt az alapjárat közeli alapjárat-1000 ford/perc közötti üzemelésről van szó. Nem ugrom át a "tiltott tartományt", csak nem váltok 1300 ford/percnél. Németeknél nem láttam 5 évesnél idősebb taxit a városokban. (az 50 km/h átlagsebességgel, napi 8 órában, az év minden napjában 5 év alatt 730000km. a céges taxik fiatalabbak. De lehet tévedek, vagy nem figyeltem)

hancurozo Elküldve: 2012-05-16 16:59 Motorolaj

BarG írta: Ültél Te már taxiban?!
Szinte el sem hagyja a fordulatszámmérő az alapjáratot, és mégis millió km-eket elmennek motorhiba nélkül. Nem adnak tőgázt, csak kihasználják, hogy a tervező úgy összerakta a kocsit, hogy akár alapjáraton is lehessen közlekedni vele 6.-ban. Valamelyik topikon volt téma pár napja, hogy fel lehet gyorsítani egy dízelt egyesével kapcsolgatva a fokozatokat, óvatosan, a gázpedált nem is érintve.
Továbbra is fenntartom, hogy egyoldalú a cikk.
A vezérműtengelyen semmiféle terhelésváltozást nem okoz, ha tőgázt nyomsz, vagy motorfékezel.


Ültem taxiban. Melyik autók mennek el millió km-t?
Igen valóban fel lehet kapcsolgatni, mert az a hülye elektronika gázt ad ha az alapjárati fordulat alá akar esni a fordulat
A vezérműtengelyen nincs? Akkor a hidrotőkékben sem változik az olajnyomás? Ha kisebb az olajnyomás biztos, hogy marad a szelephézag?
Én inkább abban a fordulatszám tartományban használom, amire tervezték. Ez is olyan téma, mint az olaj, az adalék, stb. Mindenki (én is!!! ) a saját igazáról próbálja meggyőzni a másikat.

hancurozo Elküldve: 2012-05-15 20:04 Motorolaj

YELLOW írta:
Tano írta: Egy jó cikk a Totalcar-on.


kis részben egyet értek. de a tervező úgy tervez, hogy minden körülmények között meg legyen a megfelelő kenés. ők is tudják ezeket.
egy jól szivattyúzható olajnál nem lehet gond az alacsony fordulat. ezért kell megfelelő viszkozitású olajat is választani.
az alapjárat nem számít terhelésnek, mert az autó hajtása nincs ellenhatással a motornak.
eleve azért TC-npn is tudnak néha nagy baromságokat írni. lemerem fogadni ennek a cikknek már korábban megjelent egy oylanja, ami ellent mond ennek.


Alapjáratról elgyorsítva is meg van a megfelelő kenés, de a terhelés az elvártnál nagyobb ha ezt nem csak 1-es fokozatban teszi az ember. A tervező nem gonondol arra, hogy van olyan barom aki 5-ben alapjárat közelében használja a kocsit. Ő abból indul ki, hogy megtanultak vezetni azok akik a kocsit hajtják.

hancurozo Elküldve: 2012-05-14 17:12 Motorolaj

valter320d írta:
patrik1987 írta: És hancurozonak is indittáskor 3-4 másodpercig lánc hangja volt? és gyári szűrövel teljesen megszünt neki? a tömittésnek mi köze van ahoz,hogy visszafolyik az olaj? az nem akkor lenne szar ha folyna az olaj a blokk oldalánál?


Öööö Szerintem az nem lánchang!hanem vissza folyik az olaj és mintha szelepek csin nem?
Na de én is ugyanolyan tanácstalan vagyok mint te,nem láncfeszítö,nem szelep,nemtom mi én is csak totózgatok,de arra 3 tömitésre gondolt ami az olajszűrő sapkájában van!
Annyit tudok még segiteni fordulj bmw 320d4 keni vágja!


Ha már emlegetve voltam: Nekem nem volt "lánchang", a hidrotőkéket viszont lehetett hallani. Mivel 2. indítás után sem múlt el, kicseréltem az új olajszűrőmet mann szűrőre és vettem hozzá új O gyűrűket (nem azokat használtam ami a szűrő dobozában volt). Nekem azóta nincs baj vele. (hogy ez a szűrőnek, vagy másnak köszönhető nem tudom)

hancurozo Elküldve: 2012-05-12 08:53 Multikormány beszerelése utólag...

csbalu írta: Akinek esetleg nincs még multis kormánya de szeretne. Szerintem egész jó áron van légzsákkal és multival együtt. LINK


De ez akkora mint a buszok kormánya. Az E46 4 kullős multikormánya átmérőre kissebb.

hancurozo Elküldve: 2012-05-07 19:44 Társalgó

Coyote írta:
hancurozo írta: Ez ugye csak 1 megkésett áprilisi tréfa!?: http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=1975
Ennén már csak a használt hengerfejcsavar lenne jobb vétel. Még a teljesen fém tömítések is megváltoznak lehúzáskor, a hő hatására pedig a keménységük is változik.

(Sajnos, valamiért engem nem enged semmilyen hirdetéshez sem hozzászólni.)


Mindenki ezt mondja, de annak idején nekem ráhúzták, majd 2 nap múlva újra levették és ráhúzták a hengerfejtömítést a Toyotámra. Semmi baja nem lett. Túl van misztifikálva.


Akkor te nagyon szerencsés ember vagy. Hengerfejeztem már jópár autót, de soha nem fordult meg a fejemben, hogy visszarakjam a régit, vagy használjam a használt csavarokat. Nem tartom szakembernek aki ilyet újra felhasznál.

hancurozo Elküldve: 2012-05-07 19:27 Társalgó

Ez ugye csak 1 megkésett áprilisi tréfa!?: http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=1975
Ennén már csak a használt hengerfejcsavar lenne jobb vétel. Még a teljesen fém tömítések is megváltoznak lehúzáskor, a hő hatására pedig a keménységük is változik.

(Sajnos, valamiért engem nem enged semmilyen hirdetéshez sem hozzászólni.)

hancurozo Elküldve: 2012-05-07 17:31 Motor-váltó

YELLOW írta: azt hittem már senki nem ad választ.
és a fordulatszámmal, azzal, hogy gyorsítok ki szinte alapjáratról az hogyan függhet össze a kardánnal? én nem vágom csak valamiért arra gondolok (persze lehet rosszul), hogy ugye iylenkor erőlködik a motor, ezért a motor és váltó közti erőátvitelre gondolnék.
a diffiben szerintem még sosem volt cserélve olaj, bár nincs is leeresztő csavar rajta. egy tény a hang előlről jön, vagyis onnan a tűzfal felől hallom.
diffi, kardán, féltengely. ezeken belül mitől lehet a hang, vagy esetleg mit tudok megnézetni/megnézni rajta? meg ezekből akkor inkább kardánra gondolnék, mert ugye egyenesen haladva is csinálja. jah meg akkor jobban hallani, ha valami olyan meleltt megyek el, ami jobban visszaveri a hangot. gondolkoztam, hogy csinálok hangfelvételt, de a ropogást sem tudtam felvenni, mert nem hallatszik. mástnem Mikivel megnézetem ha arra járok, bár nem tom mikor lesz. kicsit nyugtalanít, mert amikor pesten voltam még nem tűnt fel. az is lehet csupán az az oka, hogy többet van leengedve az ablak. azzal tisztában vagyok, hogy oylan kanyarokban sem 3-asban kellene fordulni, hanem 2-esben, de így szoktam meg. azt hiszem dízelem van


Azért füghet össze mert alacsony fordulaton jobban kijön az ütememek (terjeszkedés) közötti szünet. Olyan ez mint a motorkerékpárnál az alapjáraton való közlekedés =rángatja a láncot. (többet ártasz az alpjáratközeli haladással, mint a normális (üzemeltetési) tartományban való közlekedéssel)
Nekem van leeresztő csavar az alján a difinek
Meg tudod nézni a kardánkereszteket (sajnos nem biztos, hogy észrevehető a lógása), a kardán függesztő csapágyait, a difi holtjátékát, a féltengelycsuklók holtjátékát. (ha nincs aknád, emelőn ne menj a kocsi alá. sajnos veszítettem el ezért barátot )

hancurozo Elküldve: 2012-05-07 17:10 Motor-váltó

YELLOW írta: igazából lehet a kettőstömegűbe kellene írom. én sem tudom.
szóval 2-3 napja vettem észre, persze lehet korábban is csinálta.
pl 90°-os kanyarban kanyarodok 3. fokozatban (kuplung nincs benyomva) a fordulatszám 1000 alatt és ahogy elkezdek kigyorsítani innen, (amúgy nem csak kanyarban csinálja, csak ott tünt fel) akkor ilyen érdekes fémes mély hangot hallani, ami a gyorsítás hatására picit véknyul a hang. ez kb 1-2 sec alatt játszódik le. amúgy mindegyik fokozatban csinálja, ha a fordulatszám 1000 alatt van, olyan 800-on. korábban is így kanyarodtam és nem tűnt fel, bár az alacsony fordulat miatt értem, hogy erőlködik. ha 1000 felett van a fordulat, akkor nincs iylen probléma. néha váltásnál kuplung felengedésnél is hallom, mondjuk azt már régebb óta. kuplung nem csúszik elvileg, nézegettem, próbálgattam. valamiért kettőstömegűre gondolok, de 89ezer km-nél furcsa lenne.
valami ötlet? esetleg másnál is iylen?


Én nem gondolnék a lendkerékre. A hangot adhatja a kardán, difi, féltengely. (a kardántengely nagyon el tudja vinni a hangot)