hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2012-05-06 21:24 Társalgó

lelkespeter írta: Jó lenne ha csak ez lenne a baj.Amikor szétszedték a turbót mondták,hogy nagyon kopottak a lamellák.Azért örülnék ha nem most kellene cserélni.Sokat segítettél!Legalább nem úgy megyek a szerelőhöz,hogy teljesen sötét vagyok hozzá.A szerelő amúgy haver.Én hozzáférek a csőhöz,vissza tudom én rakni?



Vissza tudod, de a burkolatot bontanod kell a motor alól. A turbóban nem a geometria lapátai szoktak elkopni, hanem a tengelye.

hancurozo Elküldve: 2012-05-06 21:06 Társalgó

lelkespeter írta: Jogos!De már egyszer kipucolták,mint említettem és akkor mondták,hogy nem ártana nézni másikat,mert sokat már nem bír ki.A szerelő is mondta lehet valami cső adta meg magát.Szerintem behalt a turbó és ezért ment szét valami cső.Annyira nem értek hozzá,de a turbó biztos nem tökéletes.Az elmúlt két napban úgy ment mint valami 70 Lóerős autó,ami 1,5 tonna.


Akkor valószínű a turbóról az intercooler felé vezető levegőcső jött le. (azért nem akart menni, mert a turbó a szabadba dolgozott) Tedd vissza, és lesz erő a kocsiban. A "sokat nem bír" nehéz megállapítani. Ha elötte nem füstölt kéken (nem zabálta az olajat) akkor csak a coolerben felgyült olaj folyott ki, és nem nagyon kopott a turbó.(minden turbo nereszt valamenyi olajat a szívócsőbe) Ha nyomja a kéket, akkor már gondok lehetnek.

hancurozo Elküldve: 2012-05-06 20:34 Társalgó

lelkespeter írta: Igen,nekem is ezek a problémáim!120.000 fölé nem akarok menni.Tudod,lesz még más is ,a munkadíj,motor mosás és esetleg ha kell még valamit cserélni.Szóval drága lesz.Majd holnap beszélek a szerelővel és megbeszéljük melyik lenne a legjobb megoldás.Minden esetre nem vagyok túl boldog!


De még mindíg nem értem mi baja lett a turbónak. (mert azt mondani, hogy a turbó ment el a legegyszerűbb)
Ha gerinctelen lehúzós szerelő lennék akkor a ma javított motorkerékpárt itt tartom és teljes felújítást mondok rá. (erős kopogás a motortól) Pedig csak a bukókeret alsó merevítőjének csavarja adta fel a harcot és ütődött a keret többi részéhez.
A turbó nem kifelé vérzik. Kifelé csak az olajzó és olaj visszafolyó csöve tud. (kivéve, ha reped a turbó tengelyének háza háza)

hancurozo Elküldve: 2012-05-06 20:17 Társalgó

lelkespeter írta: Lehet kapni használtat, utángyártottat,felújítottat,vagy megcsinálják a régit.Bár én úgy néztem mindegyik 90.000-120.000-ft között van.Csak elég sürgős lenne és keresem a legjobb megoldást!Az unix-nál a gyári 40% kedvességgel 267.000-Ft.ez kicsit drága.


Az újnál soha sem lesz jobb a felújított. Az árakban lehet szórás, nagyon nem mindegy honnan szerzed be. Az ebay hátránya a garancia érvényesítése, előnye az ár. Itthon nem hivatalos helyről vásárolva is 110e körüli fizetőeszközre van szükséged a vásárláshoz, de a garancia ott sem mindíg érvényesíthető. Rajtad múlik mit mersz bevállalni, és mit vagy képes érte fizetni.

szerk.: Azt viszont nem értem, hogy mi ment tönkre a turbódban és húzott olajcsíkot. (ha tönkremegy a tengely az befelé engedi az olajat és nem veszed észre) Nem lehet, hogy csak az olajvezetéke sérült meg?

hancurozo Elküldve: 2012-05-06 20:02 Társalgó

lelkespeter írta: Ebay-en GARRETT turbó új 116.000-Ft.Valaki valamit tud ezekről.Jó áron van,megéri,vagy lenne jobb megoldás???


Gyárilag Garrett van benne. Jobb megoldás? mire gondolsz IHI golyóscsapágyasra?

hancurozo Elküldve: 2012-05-06 14:58 BMW a motorsportban

WTCC. Végre Magyar 1 hely

hancurozo Elküldve: 2012-05-04 21:13 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta: igen igazad van én is tudom. de ez az én keresztem. én olyan 2003-ig, még jogsi nélkül több dízelt vezettem mint benyásat. 12-13 évesen keresztfater E34 524td-je nyomatékosított, hogy BMW-m eccer az életben lesz. neki szinte csak dízelek voltak, nagyon sokat vezettem őket, igaz többségével fuvaroztunk. teszettek, de arra valóak, amire használtuk.
nekem oszt nyóc, nektek mi van, vagy másnak. ki ezért ki azért veszi.
nekem mondjátok, hogy nem veszem a lapot, ha szúrkáltok. hát most én is ezt teszem így fogjátok fel. ez a szlogen amit beszúrtam kb 5 éves sztori. nem kívánom leírni az alapját, de egy BMW-s haveré. aztán más fórumon is ugyanez ment.


Na végre valamiben egyet értünk. Az autó arra való, hogy A-ból B-be szállítsa az utasait. Az, hogy ezen bellül ki milyen márkát, és azon bellül milyen tipust részesít előnyben, az mindenkinek a saját igényei/elvárásai határozzák meg. Ezen kívül szerintem csak a gyüjtők vesznek normális okból autót. A többi aki nem ezen okokból, az vagy mutogatni (néézd nekem is van autóm, de nem használom), vagy mert már mindenkinek van csak neki nincs. (de utóbbiak szerintem kisebbségi komplexusban szenvednek, és orvosi kezelésre szorulnak)

hancurozo Elküldve: 2012-05-04 20:35 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta: na nehogymár ne írhassak ki, amit akarok. idézőjelben van. és tetszik.
mér az van, ami? ez tetszett meg. dízelt semmiképp nem akartam, a többi benyás ilyen évjáratba marha drága volt, ezé lett ez, és nem bántam meg! (ja és örülök neki, hogy ezt megláttam, mert jobban jártam ezzel, mint egy Leon Sport R-rel, vagy A4-es ódival, vagy sorolhatnám, amiket néztem)


Biztos jól mutat a garázsba. De mindegy lett volna mit választasz ha nem használod. ha kiszámolod, hogy mibe kerül 1 év használat (az a néhány km amit használod, teljesítményadó, biztosítás) akkor abból a pénzből bérelhetnél arra a néhány alkalomra jobban felszerelt, újabb BENZINES BMW-t is. (volt benzines autóm is, diesel is mindkettő több márkától)

hancurozo Elküldve: 2012-05-04 20:12 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
hancurozo írta:
jons írta: Aláírásodon okosítsál szerintem. Semmi szükség a flame keltésre, főleg nem tőled akire egyébként is ugrik az ember.




YELLOW!
"Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog. "
Inkább járok diesellel mint kerékpárral. Hisz azért van, hogy használjam. (főleg a bőséges nyomatékot)


kerékpározni egészséges dolog
mellesleg ez a kiírás egy régi ismerősömé, csak most láttam meg egy fórumba, én nem tudtam pontosan, így végre meg lett.

de nem értem miért kell erre bepipulni


Mivel a te aláírásod, így a mondatot magadnak érzed.
Nem lenne gond vele, ha olyan írja aki használja is az autóját. Ha menni kell nem a szülő autóját kell elkérni, vagy tömegközlekedi. "Akinek van pénze majomra, legyen banánra is." Nekem olyan majom kellett ami nem kér sok banánt (5,4-6L), de ad vezetés élményt. Ez volt a legjobb megoldás. Ha megkérdezhetem neked miért az lett ami?

hancurozo Elküldve: 2012-05-04 19:58 Üzemanyag fogyasztás

jons írta: Aláírásodon okosítsál szerintem. Semmi szükség a flame keltésre, főleg nem tőled akire egyébként is ugrik az ember.




YELLOW!
"Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog. "
Inkább járok diesellel mint kerékpárral. Hisz azért van, hogy használjam. (főleg a bőséges nyomatékot)

hancurozo Elküldve: 2012-05-04 18:42 Fékjavítás

csbalu írta: Nem néz ki egy vészes műveletnek, majd ha lesz 1-2 szabad órám megnézem. Köszönöm a segítséget! Tárcsafékbetétből milyet ajánlasz hátra? Normális árkategóriában gondolkodom persze.



Nem vészes művelet,de ha válla van akkor a kerékcsavar lyukán át vissza kell állítani a kézfék utánállítójat. (vagy letéped a betétet a pofákról)
Nem szeretnék ajánlani semmit. Nagyon pénztárca és forrás függő az ár. (mindenki más márkára esküszik és nem szeretnék senki pénztárcájában turkálni)

hancurozo Elküldve: 2012-05-04 18:05 Fékjavítás

csbalu írta:
hancurozo írta:
csbalu írta: Egy ilyen szakszerű választ vártam, köszönöm!
Mi a fenétől kophat ez el ennyire? Valaki ezzel fékezett, vagy megtett vele pár 100km-et behuzott kézifékkel? Nem tudom elképzelni.. nekem az eddigi autóimnál mindig a bowden nyúlt meg.



A bowden is megnyúlik, de akkor teljesen (ütközésig) behúzva sem fog a kézifék (vagy nem működik az utánállító). Ha nem tudod ütközésig húzni és nem fog akkor más a hiba. Szerelésnél addig nem szabad a bowdent feszíteni míg az utánállító be nem áll. A 4-es a képen: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=40


Tudom ütközésig húzni és akkor éppen csak annyira fog hogy megtartsa az autót, simán el tudok vele indulni, szerintem bowden lesz a hibás. Utánállítót hol találom az autón? Még alá sem feküdtem annyira új a szerzemény. Szerelésben jártas vagyok nem egy motorcserét és egyéb nagy operációt csináltam már más típusokon, de BMW-ben 0 tapasztalatom van.



A tárcsában a képen a 4-es. Olyan, mint a régi dobfékes autóké. Leveszed a hátsó féktárcsát és megtalálod. (itt a féktárcsa belső része maga a dobfék)

hancurozo Elküldve: 2012-05-04 17:56 Fékjavítás

csbalu írta: Egy ilyen szakszerű választ vártam, köszönöm!
Mi a fenétől kophat ez el ennyire? Valaki ezzel fékezett, vagy megtett vele pár 100km-et behuzott kézifékkel? Nem tudom elképzelni.. nekem az eddigi autóimnál mindig a bowden nyúlt meg.



A bowden is megnyúlik, de akkor teljesen (ütközésig) behúzva sem fog a kézifék (vagy nem működik az utánállító). Ha nem tudod ütközésig húzni és nem fog akkor más a hiba. Szerelésnél addig nem szabad a bowdent feszíteni míg az utánállító be nem áll. A 4-es a képen: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=40

hancurozo Elküldve: 2012-05-04 17:35 Segítsetek!

troooger írta: Sziasztok!
Egy E39 gonddal fordulok hozzátok. Gyújtáskapcsoló elfordítása után nem történik semmi. Még az önindító se mozdul meg. Rádió, fűtés.... minden más működik. Van valami ötletetek hogy miként lehetne beindítani az autót, mi lehet a baj?


Ha az aksi jó, akkor nézd meg kap-e a bendix vezérlő szála feszkót indításnál (akár próbalámpával) ha kap akkor önindító, ha nem indításgátló. Szerintem.

hancurozo Elküldve: 2012-05-04 17:33 Fékjavítás

csbalu írta: Sziasztok!

Eléggé gyengén fog a 320d touringom kéziféke, csak teljesen kicsit "erősen" behúzva fogja meg az autót. Mik a lehetőségek? Bovden állítás lehetséges? A hátsó fékbetétek lassan csereérettek, okozhatja ez a hibát? Melyik betétet ajánljátok hátra és milyen árban leledzik? Kopásjelző betéttel együtt cserélendő? A kocsi még nem jelzi hogy kopott lenne a fék.


Az hátsó üzemi fék (tárcsa), és a kézifék (dobfék) külön van. A kézifék betéteinek kopását nem fogja jelezni. (azt a féktárcsa kerékagyra húzott részének a belső felében találod) A bowden feszítésével nem fogsz sokat elérni. Inkább nézd meg a pofák állapotát. (vagy nagyon kopott, vagy fel van "üvegesedve")