hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2014-08-01 15:54 Turbo

Szzaassszzaaa írta:
Prof írta:
Szzaassszzaaa írta: Tegnap levettem a turbóról a szívócsonkot.Ez fogadott.A napokban mar kezdett elég hangosan fütyülni.VÉlemények????



Mennyire kotyog a tengely ?


egyáltalán nem kotyog.de vmi megette a lapátokat.a kartertől lejővő csőben találtam apró fémdarabkákat.


Valami idegen tárgy került a lapáthoz. (vagy a levegő szűrőtől, vagy a kartergáz csőtől) Itt már nem számít mennyire kotyog a tengely. Cserélni/felújítani kell a turbót. (a feltöltő kerekének cseréje után centrírozni kell, tehát nem tudod csak úgy cserélni, ha a tengely jó lenne)

hancurozo Elküldve: 2014-07-31 10:57 Turbo

Tano írta:
pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy tegnap vettem észre ,hogy van az a cső ami a intercooler hűtőből jön ki és a EGR szelepre csatlakozik fele müanyag és van rajta egy könyök nekem ez a könyök lyukadt ki és jön belőle az olaj, mennyibe kerül egy ilyen könyök és hogy ez nagy baj hogy ott olajvan ??Esetleg turbó baj lehet, az autó teljesitményén nem lehet észre venni semmit.: Egy kicsit csipegeti az olajat.?????,,,,,,Válaszokat előre is köszi


Valamennyi olaj mindig megjelenik a turbó után, de ez a kartergáz szívócsőbe bevezetésétől van, ez normális. Ha már tócsában áll az olaj pl az intercoolerben az már nem jó.


Tano-nak igaza van. De ha lyukas a cső és nem venni észre a teljesítményén, akkor mit fogsz szólni (a lyukas cső cseréje után), ha már végre normális turbónyomásod lesz a szívócsőben.

hancurozo Elküldve: 2014-07-30 14:54 Olajzabálás

YELLOW írta:

nem csomagolás alapján választok. de még mindig pl jobban bízok egy castrol tobozú olajban, mint egy BMW dobozosban. a miérteket leírtam. de csak mert BMW dobozps az olaj nem fogom megvenni drágán szervízben, hogy nagyjából biztos legyek benne, hogy esetleg nem pancsolt valami. ha meg megnézzük, hogy kézen forogva, 2700 +/-200Ft-ért mennek, akkor enniyért inkább egy Mobil 1, vagy valami ami saját dobozában van, és SZERINTEM nagyobb valószínűséggel van benen az, amit a doboz hirdet. de pl vatera és egyéb helyeken ezeket az olajakat sem venném meg, hanem inkább valami olaj shop-ban. így is benne van, hogy lehet benne valami más, de kisebb esélyt adok neki.
igaz nem próbáltam még a BMW dobozos olajt, de a leírtak miatt én nem is fogom. akárki ajánlja. ez csak vélemény, ami lehet szubjektív.


Az "olaj shop-ban" (nem hivatalos olajkereskedés) lévő olajakról számlával kell rendelkezni (esetleges ellenőrzés miatt). De semmi sem garantálja, hogy a raktáron lévő készlet az, ami a számlán szerepel. Ott a legegyszerűbb a "hamisított" olajat eladni. (már, ha létezik az olajhamisítás). Szerintem csak hivatalos forgalmazónál, esetleg olyan üzletben, akik nem kimondottan olajakkal foglalkoznak(tehát nem rendelkeznek nagy raktári készletekkel) tudsz 80%-ig biztos lenni a megvásárolt olaj minőségében.

hancurozo Elküldve: 2014-07-28 09:43 Mi lehet a baj?

Medvedisznoman írta: [color=green]
Medvedisznoman írta: Sziasztok! Olyan gondom van, hogy melegen hosszab alpjárati pöfögés vagy városi araszolgatás után/közben kéken füstöl az autó. Olajfogyasztás fél-egy liter/1000km. Hidegindításnál és amikor pörgetve van akkor nem csinálja, így szerintem az olajlehúzó és a szelepszár szimering kilőve. Okozhatja-e a tüneteket a kartelgáz szűrő/szabályzó membrános kutyafüle? Megpróbálok csatolni videót.


Talán érdekel valakit, hogy hogy áll ez sztori, ezért leírom.
Hosszas -sehová sem vezető- tapogatózás és felesleges alkatrészcsere (kartergázmembrán és haverjai) után a szerelőm tanácsára elvittem az autót egy budaörsi -főleg BMW-kkel foglalkozó- szervizbe.
Eddig úgy áll a dolog, hogy egyrészt szelepszárszimmering mégis kuka, de a blokk egészséges, így nem kell gyűrűzni, meg motorfelújítani. Nagy kő le...
Ezenfelül van még más is, bár ez nem hinném hogy a tünetek okozója lehet.
A vezérlés egy műanyag kazettában fut (ezt a részét nem ismerem, csak így magyarázta a szaki) és állítólag típushiba, hogy eltörik a kazi. Nekem ez háromfelé van törve, ami a vezérlés pontatlanságát és alapjárat ingadozást okoz.
Ha már lent van a hengerfej akkor azt is megdögönyözik és hamarosan kész lesz. Majd még megírom, hogy megszűnt-e a baj, de bizakodó vagyok.





Pont az általad leírt használat mellett lehet következtetni a szelepszár szimering hibájára. (mivel vákum van a szívócsőben, a hibás szimering mellett átszívja az olajat)
Menet közben, ha gázelvételnél füstöl kéken akkor szelepszár szimering, ha gyorsításnál (padlógázon) akkor a gyűrű(k) hibájából eszi az olajat/füstöl kéken.

hancurozo Elküldve: 2014-07-22 08:19 Bemutatkozás, elsõ lépések, üdv a klubban sziasztok :)

Sz_Tomi írta: Tiszteletem mindenkinek!

Új tagként illendő bemutatkoznom! Tomi vagyok, két éve hajtom az első BMW-met, és nagyjából ezzel egy időben kezdtem el olvasni ezt a fórumot is! Hála nektek már elég sok minden ragadt rám . Amíg kezdetben azt gondoltam, hogy ide mindenhez "szakszervíz" kell, mostanra az van, hogy nem is igen volt műhelyben az autó, csak ha valami speckó szerszám vagy műszer kellett, a többit mind magam+kedvesem(!!!) csináltunk!

A '90-es évek közepe óta ('94 v. '96) tartom magam BMW fanatikusnak, mikor megjelent az Autó Piacban egy összehasonlító írás a BMW 750 /Merc S600 /JAG XJ12 hármasról. Nem a 7-es volt a legerősebb, nem is a legnagyobb de engem valamiért mégis annyira megfogott, hogy azóta se kellene más csak BMW!

Szóval üdvözletem mindenkinek, és köszönöm az eddigi segítséget is (még ha nem is tudtátok hogy éppen nagy segítséget nyújtotok)!




Szeva.
Még mindíg szép az autód.

hancurozo Elküldve: 2014-07-17 15:42 Turbo

csbalu írta: Az ilyen módon történő turbófelújításról mondja már el valaki a !!SZAKvéleményét!!, legyen szíves (yellow kérlek most ne szólj hozzá!)

http://olx.hu/hirdetes/bmw-320...2mg7n.html


Felújításnál szintén csak ezeket cserélik. A turbina és a kompresszor házát csak tisztítják. (amennyiben nem sérült)

hancurozo Elküldve: 2014-07-16 19:02 Társalgó

hil írta:
hancurozo írta: Ez vajon érinti a "társaságot" ? Visszahívás!


Szia!
Régen jártál errefelé....
hil



Szia. Nézem minden nap az oldalt (ha jut rá idő), de nem jelentkezek be. (csak ritkán)

hancurozo Elküldve: 2014-07-16 18:51 Társalgó

Ez vajon érinti a "társaságot" ? Visszahívás!

hancurozo Elküldve: 2014-06-11 14:59 Vezérműlánc

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Sziasztok!

Temakat vegigjarva es a keserot hasznalva sem talatam a temat szoval...
Tegnap erdekes zorejle lettem figyelmes. Random zorgo/csattogo hang erkezik elorol alapjaraton es fordulaton is de leginkabb amikor nyomatekot kap olyan 2000 korul.
Szervizbe nem jutok csak penteken es addig le kene nyomjak egy 5-600 km. Egyetlen aggodalmam a vezermulanc. 330ci 2004 benya a targy.

Milyen elojele kene legyen a vezermulanc hibanak? Egyatalan van?
Szep napot!


elgondolásom alapján a vezérműláncnak pont nyomaték alatt nem kellene, hogy hangja legyen. viszont amikor fordulatról beáll alapjáratba, akkor csörög, ha rossz, vagy ki van nyúlva.
én inkább a Vanos-t mondanám, hogy rossz.


Ez így hülyeség! Mi köze a nyomatéknak (ami a főtengelyen "ébred") a vezérműhöz? A vezérműtengely mindig hajtott! (nem hajt vissza a főtengelyre!)


igen a főtengelyen ébred és a főtengely hajtja meg láncon keresztül a vezérmű tengelyt, csupán azért. nyílván ad át nyomatékot a lánc. akkor értsd úgy, hogy magasabb a fordulat, nagyobb az olajnyomás, ha jó a feszítő, akkor jobban feszíti a láncot, kevésbbé tud csörögni. aztán ha visszaveszed a gázt, akkor becsörög, meg alapjáraton. nem akarok off márkát ide keverni, de volt, és ott ez volt a tünet. nem szeretnék bringás példát hozni, de azt is amikor hajtod a hajtókart, akkor a lánc ha nagyobb taposással nyomod, akkor jobban feszül, mint amikor gurulsz nagy tempóval és mellé tekered a hajtókart, de csak annyira, hogy éppen, magyarán lassulsz, mert akkor nem adsz át nyomatékot, ami meghajtsa a kereket jobban a mindig aktuális fordulathoz képest.


hancurozo Elküldve: 2014-06-10 17:52 Segítség!!!

YELLOW írta:
jons írta:
YELLOW írta:
igen csak E46 esetében az, hogy 16i elég sok variációt jelent.


Olvass vissza figyelmesen ha jobban érdekel a téma. Egyértelmű lesz, hogy ki mire gondolt.


igen oda volt írva, hogy 2003-as. a kör leszűkült 2 motorra, N40B16 és N42B18 ami 16i néven ment, egyik idehaza legkisebb motorral, meg a balkánon, a másik meg külföldön. egyébként érdekes, mert N40-ből is láttam már olyat, ami 250ezret ment gond nélkül, ami számomra is hihetetlen. de erre igaz korábbi írásom


Mert lehet, hogy valóban annyit ment, és nem volt az óra volt tekergetve.

hancurozo Elküldve: 2014-06-10 17:47 Vezérműlánc

YELLOW írta:
zuziq írta: Sziasztok!

Temakat vegigjarva es a keserot hasznalva sem talatam a temat szoval...
Tegnap erdekes zorejle lettem figyelmes. Random zorgo/csattogo hang erkezik elorol alapjaraton es fordulaton is de leginkabb amikor nyomatekot kap olyan 2000 korul.
Szervizbe nem jutok csak penteken es addig le kene nyomjak egy 5-600 km. Egyetlen aggodalmam a vezermulanc. 330ci 2004 benya a targy.

Milyen elojele kene legyen a vezermulanc hibanak? Egyatalan van?
Szep napot!


elgondolásom alapján a vezérműláncnak pont nyomaték alatt nem kellene, hogy hangja legyen. viszont amikor fordulatról beáll alapjáratba, akkor csörög, ha rossz, vagy ki van nyúlva.
én inkább a Vanos-t mondanám, hogy rossz.


Ez így hülyeség! Mi köze a nyomatéknak (ami a főtengelyen "ébred") a vezérműhöz? A vezérműtengely mindig hajtott! (nem hajt vissza a főtengelyre!)

hancurozo Elküldve: 2014-02-23 10:50 Segítsetek!

paleszb írta:
Ok, kiszedem őket, aztán jelzek.
Itt egy videó addig, ha van hangszóród, lehet hallani hogy kattog. Nem tudom hogy a youtube-os videókat lehet-e itt mellékelni, remélem nem titlanak le addig.
http://youtu.be/IYGOCj30StM



A videó alapján lehet relé is, de én az akku mérésével kezdeném. (multiméterrel nézd meg indítás közben is)

hancurozo Elküldve: 2014-02-23 10:31 elektromos ablakemelõ_

YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Bár nem ide tartozik,de nem találom ahol ezt kellene kérdeznem!
Az elektromos napfénytető nem működik,elvileg a biztit megnéztem de nem vagyok benne biztos hogy jót néztem!
Mi lehet vele még a gond ha nem bizti!?


ez is a grundmodul problémára vezethető vissza. így már szinte 99%-ra relé baja lesz.


Mielőtt veszel bármit veszel, nézd meg, hogy megy-e áram a napfénytető motorjához.

hancurozo Elküldve: 2014-02-23 10:19 Segítsetek!

stunter26 írta:
paleszb írta: Sziasztok,

E36 325tds, az óracsoporton csak zölden világítanak a ledek. Motor nem indul, csak szakaszosan behúz a blendix. Olyan mintha valami tiltaná.

Előzőleg valószínű hogy beázott az első szélvédőnél az autó. A Motorvezérlő biztijét a biztosíték dobozban cserélni kellett. Próbáltam a szerviz resetet, akkor három led-ről átváltott mindegyikre, és zöld most az összes. De indulni még mindig nem indítózik az önindító. Önindítót cseréltem, de nem az a gond.

Tud valaki segíteni mit nézzek meg?

Műszerfal alatt van esetleg máshol is biztosíték, nem csak a motortérben a közös?

Köszi.


Szia! Próbáld kiszedni az összes relét , mert lehet hogy kontakt hibás valamelyik.
Már pedig ha beázott akkor valószínű hogy az indító relé is. takarítsd meg mindegyiket és egy kis kontakt sprét fúj be a helyére.


És nézd meg, hogy az aksid mennyire van feltöltve.

hancurozo Elküldve: 2014-02-18 19:47 Nem indul. please help me!

Paco írta:
hancurozo írta:
Paco írta:


Sziasztok!

Megjöttem Egerből, minden baj nélkül. A vezérműtengely jeladó nem lett kicserélve - illetve ki lett, de mégis írta utána is a hibát, hiába cserélte meg egy másikkal is.
Gyertya? Nem tudom, azért hétfőn azt is megnézetem.
Szóval 3-szor állt meg tulajdonképpen a kocsi
1. - Élessaroknál mentem, kábé 5 percre a cégtől és menet közben állt meg - indítgatás, trailer, szerelőhöz elvitel, leengedés után indulás. Főtengely jeladó hiba - kicserélve.
2. - Ez tulajdonképpen 2 megállás - elsőre szintén nem messze az élessaroktól. Lefulladt, de utána simán beindult. Utána Demjénbe 50 km után itt is megállás és indulás után! Itt is lefulladás és elindulás.
3. - Eger, olyan 1 perce ment a motor, megállás 1 órára, és utána "kék halál"!
Másnap reggel sem indult, csak utána való nap!

Valami ötlet még? Mit nézessek meg a szerelővel?
A lenti szerelő azt mondta, hogy a vezérműláncot és feszítőt cserélni kellene, de nem hiszem hogy ennek köze lenne a megállásokhoz!?
Azt hogy tudom lecsekkolni, hogy az AC megy - hallgatózáson kívül???

Köszönöm!


A benzin hídon van egy szelep (mint a kerekeken), ott tudsz üzemanyag nyomást is mérni. Ha benyomod rajta a szelepet (simán csak gyújtáson) akkor onnan nagy nyomáson fog jönni a benzin (forró motornál veszélyes, mert belobbanhat). Sima keréknyomás mérőt rákötve a benzin nyomását is megnézheted.


Őőőő, izé, benzin híd? Utána nézek, és köszönöm a választ.
Legalább egy dolgot ki lehetne zárni, ha megint megáll!

Köszi!



Benzinhíd= http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=15
A 2-es szelepsapkát lecsavarva, megtalálod a szelepet. Az anubisz által linkelt keréknyomásmérővel, (vagy amid otthon van) megméred az üzemanyag nyomást.