hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2011-12-28 13:35 Fóliázás

xlzx írta: Hali!

Pénteken megyek a bestfoliásokhoz felrakatni.. nektek hány %os van? előre 40%osra hátra pedig 80%asra gondoltam. Vélemény?

köszi!


Ha nem akarsz összetűzést a közeggel,(újra műszakivizsga, bírság stb.) akkor az első ablakokat hagyd ki. A hátsókért nem szoktak szólni. (ők is emberek, és sokszor megértőek). Ha nem lenne gyerek a kocsiba, hátra sem raktam volna. (akinek robbant a képébe oldalablak felpattanó kavics/vagy más okból, tudja miért raktam fel)

hancurozo Elküldve: 2011-12-28 09:10 Társalgó

lelkespeter írta: Gondoltam,hogy ilyesmi a probléma,mondtak már nekem mindent,de szerintem is ez lehet a gond.Sajnos külföldön vagyok és még egy hónap míg haza jutok,és csak otthon tudom megcsinálni(remélem addig nem lesz nagyobb a baj)Köszönöm a segítséget,és a gyors választ!


A vákumcső nem tipusspecifikus, és nem vészes az ára külföldön sem. (itt 100ft környékén van métere) Ha nincs órád, lehúzva a kezeddel befogva a végét is le tudod ellenőrizni a vákumot. (nem fogod tudni az értéket, csak azt, hogy van-e) Nagy bontást nem igényel, csak a burkolatot kell fentről lebontani,(inmuszkulcs kell) és rálátsz a turbó geometria állítójára is. Elöbb elfelejtettem a hűtőzsalunál is ellenőrizd a vákumot (ha van zsalu).

hancurozo Elküldve: 2011-12-28 08:45 Társalgó

lelkespeter írta: Elég érdekes a problémám!1800-as fordulat alatt menet közben véletlenszerűen nem kapcsol a turbó,ilyenkor inkább egy trabantra hasonlít az autó gyorsulása.Ha sikerűl felpörgetni 3000-es fordulatra 99%-ban bekapcsól.EGR kitísztítva,működik!Egr szabályzó kicserélve.Kiolvastuk mi a hiba és a gép túrbónyomás szabályzó problémát írt ki,kicseréltük,de nem jó.Valahól valami koszolódásra gyanakszom.Ha valaki tud segítsen!Köszönöm!


Olyan nincs, hogy nem kapcsol! (minden turbó folyamatosan megy) Csak nem tölt eléggé. Nézd meg a vákumcsöveket, (vákumóra kézben, és elindulsz a turbótól visszafelé a vákumszivattyúig. majd ugyanezt az egr-nél is.) és nézz be a turbóhoz, hogy indítás után állítja-e a geometriát.

hancurozo Elküldve: 2011-12-24 12:50 Boldog Karácsonyt

Boldog Karácsonyt mindenkinek.

hancurozo Elküldve: 2011-12-15 16:34 Autóvásárlás

hil írta:
jons írta:

Azért kell tekerni, mert az emberek km óra állás alapján vesznek kocsit. Nem tudja kiszámolni, hogy pl egy 1998-as kocsiban hogy lehet 150k km... mikor az 13 év és évente kevesebb, mint 15k km.... 13 év alatt reálisabb inkább a 260-300 km.
Mintha nem tudnának számolni amikor autót vesznek. Illuzióik vannak. Pedig lehet, hogy több kilométeres megkíméltebb, mert pl pályáztak vele inkább... de hát tudjátok, most minek írjam le megint amit már sokszor megbeszéltünk.

Emlékszem amikor kocsit néztem volt egy kívül-belül gyönyörű 528i. 320k km-mel. Olyan volt a motorja, hogy nem hallottad, hogy megy. Megvettem volna, de annyira rozsdás volt a bal küszöb a német sózástól, hogy őrület. Csak ezért nem lett az enyém annak idején, azóta sem láttam olyan szép belsőt. Barna fa, bézs bőr belső, fekete műszerfal.




Szia!
Ismerem a magyarázatot, csak elfogadni nem tudom. Ezek már nem Dacia autók, hogy 100K-nál már motort kell (esetleg) cserélni, meg jobbak az olajok is. A vevők szemléletével van itt némi hiba. Igen, mint írtad, a németeknél nem kicsit sóznak télen. Még most is! Most akkor miért jobb állapotú a sózástól szétrohadt, amugy szép belsejű, jó motorú és futóművű autó? Szerintem az autóban a legnagyobb érték pont a karosszéria. Még az sem baj, ha sérült volt az autó de jól meg van csinálva. Ehhez kell a rétegmérő, mert ha 1 vagy több mm festéket mérsz, akkor az már bizony gittel lett javítva, ami viszont nem jó.





Nekem is volt Németből hozott autóm. Valóban a rozsda a legnagyobb gond velük. (a külső, a futómű nagyon megkímélt) Lehet venni dél Olaszból autót, azok nem olyan rozsdásak (pedig elég sós a levegő), és mivel nagyrészt télen-nyáron motoroznak kevesebbet futnak a kocsik. Cserébe alig találsz sérülésmenteset, és bellül is jobban le vannak élve (parkolási sérülés, karcok minden autón vannak).

hancurozo Elküldve: 2011-12-12 17:49 Társalgó

YELLOW írta: most több mindent gondolok...

én pl nem értem, hogy van aki regisztrál és 20perc után megszólít privátba, kérdéssel. nem értem miért nem az adott topic-ba kérdezi. miért tőlem? erre a kérdésre, most jelen pillanatban több válasz is átfut a fejben, köszönhetően az üldözési mániámnak.
végülis most csak azért írom ezeket, mert régebben is agyaltam rajta, mikor friss regesek olyanokat kérdeznek meg, amit így hírtelen egy "ismeretlennek" nem szívesen mondana el az ember. oké lehet marha sürgős valami, azért kérdezi, de mi van ha nem. mi van ha olyan emberek is vannak itt, tegyük fel látatlanban, akik nem épp jó szándékkal vannak itt. most nem a "kemény magról" beszélek. senki ne vegye magára, de kezben megérteni, anno bmw320d4 miért volt sokszor olyan titokzatos.
lehet tényleg jobb ha az ember átgondoljamit ír le ide, vagy mit privátba, ahol adott két ember tudhat csak róla.
mi hülyeségeken, vagy nem hülyeségeken agyalok....
megyek is inkább autókázni!


Neked van a "legnagyobb elismertséged" legtöbb hozzászólásod". Mit vártál?

YELLOW írta: ez jól néz ki?
nincs miről beszélni tovább persze Z4 indexe, csak nem ilyen kék/fehér színben. szégyen, hogy ilyet BMW-re csinálnak. de hát biztos van rá igény románia és egyébb elfajzott fajok között.
a hideg kiráz.


Nem hiszem, hogy izlés dologban le kellene szólni valakit. És más országban élőket sem kellene minősíteni.

hancurozo Elküldve: 2011-12-11 18:45 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
xlzx írta: http://www.ebay.de/itm/KWP2000...979wt_1139

erről mi a véleményetek? vagy ne így akarjam felhúzni a teljesítményt? inkább rendes boxszal?


Szia!
Hozzáértés nélkül nem tenném, arról meg nem írtál.....
Profiknak (gondoltaknak) sem mindig sikerül.



hil-nek igaza van. Ráadásul nem elég csak az intrface és a KWP program, mert kell hozzá égy másik is amivel átírod a letöltött gyári motorvezérlő programot. A KWP csak a motorvezérlő fel/letöltésére alkalmas. A "rendes box"-ot viszont nem tartom jónak (személyes vélemény, és vannak akik másként gondolják). Ha minden áron növeltetni akarod a teljesítményt, csináltasd normális helyen, "profi" szervízben.

hancurozo Elküldve: 2011-12-08 20:18 Felni csere

anubisz írta: Szép. Tetszik. Most kicsit irigy vagyok


Én meg nagyon irigy. (ilyet kerestem 17"-ban, de akkor nem volt)
Szép felnik.

hancurozo Elküldve: 2011-12-07 17:11 Társalgó

YELLOW írta:
Robinson írta:
csavargo írta:
csavargo írta: kár hogy mindig az az okosabb aki a neten tanul autotszerelni-karban tartani.


csak néha teis elfogadhatnád mások véleményét nem áll szándékomban senkivel vitázni






ha már így kiemelted!

akkor fogadom el a más véleményét, ha van hozzá indok.
az olyan jellegű írások, hogy: "ez nem így van", "ekkora baromságot", stb nem fogadom el, mégha úgyis van. írja le miért!? legalább tanulok/tanulnak belőle. be lehet böfögni bármire, hogy baromság, majd akkor ha az ellenkezőjét leírja valaki és tényleg úgy van...


Több hozzászólásodnál is kértelek, hogy magyarázd meg. Te nem tetted meg. Abból nem lehetett volna tanulni? Vagy csak mástól várod el a magyarázatot?
A "félig legyen a tank" az a régi acéltankkal és egyszerű szellőzőcsővel szerel autókra volt igaz, de "tele tankkal". A korróziótól való megóvás, és a hideg, csupasz fémen kicsapódó pára megakadályozása céljából. (kicsapódik a pára és lefolyik a tartály aljára)

hancurozo Elküldve: 2011-12-06 18:10 Féktárcsa és fékbetét

anubisz írta: Az szivárgott nekem,mikor rá políroztak a dugattyúra ( a rozsdás részre ) még azt sem tartom kizártnak,hogy én is megfújtam valamivel,mikor nem ment vissza,és szenvedtem vele,csak már nem emlékszem.Á,de nem,mert a fékes cserélte azt is, szerintem elég volt az a pár mikron amit leszedett a polír,már nem volt pontos a méret.Annyira érzékeny az a gyűrű,hogy csak a fékolajjal kompatibilis?


Fékfolyadék. Sajnos vannak olyan gépek amik, a mai napig hidraulika folyadékot használnak fékfolyadék helyett. (ott más a gumialkatrész, mert ahhoz tervezték) Itthon viszont csak dot4-re tervezett/gyártott alkatrész van. Nekünk ott sok gondunk volt a megdagadó karmantyúk miatt. A fékfolyadékra tervezett rendszer nem bírja az olajszármazékokat. Megdagadt a főfékhenger karmantyúja, és a kerékfékhenger karmantyúja is. Hiába engedted fel a féket, nem oldott. (bent maradt a pedál) Nem kis meló kitisztítani a rendszert, és cserélni mindent dot4-re. Még csekély mennyiségű olaj is árt neki. Ilyen előfordul máshol is (pl:gumi kartergázcső, mikor nem olajálló csövet szerelnek be), hogy puha lessz és összeragad, nyúlik, málik.

hancurozo Elküldve: 2011-12-06 17:46 Féktárcsa és fékbetét

anubisz írta:
jons írta:
hancurozo írta:
jons írta: Jól mondod! Az elsők csak satuval mentek vissza a helyükre. Kis kedvencünk a wd40 segített. Aztán némi műszerolaj és úgy jár, mintha új lenne. A hátsók viszont simán szerszám nélkül visszamentek a alaphelyzetbe. Az a szerencse, hogy a hátsók kézifékje nem ez a tekerős fajta, mert az szerszám nélkül esélytelen.



WD-40? Műszerolaj? Fékhez? Remélem a gumikarmantyúhoz nem folyt be. A külső porvédő az olajálló, de a gumikarmantyú nem bírja az olajat. Ezért kell a fékhez fékfolyadék, és nem más olajszármazék.


Természetesen nem! Az egész csak arra kellett, hogy megmozduljon. Az összerakás már fékolajjal történt.



A gumikarmantyú az ami belül van a hüvelyben? az tömíti a dugattyút?


Igen. Az van a dugattyún, és az akadályozza meg a munkahenger szivárgását.

hancurozo Elküldve: 2011-12-06 17:24 Féktárcsa és fékbetét

jons írta: Jól mondod! Az elsők csak satuval mentek vissza a helyükre. Kis kedvencünk a wd40 segített. Aztán némi műszerolaj és úgy jár, mintha új lenne. A hátsók viszont simán szerszám nélkül visszamentek a alaphelyzetbe. Az a szerencse, hogy a hátsók kézifékje nem ez a tekerős fajta, mert az szerszám nélkül esélytelen.



WD-40? Műszerolaj? Fékhez? Remélem a gumikarmantyúhoz nem folyt be. A külső porvédő az olajálló, de a gumikarmantyú nem bírja az olajat. Ezért kell a fékhez fékfolyadék, és nem más olajszármazék.

hancurozo Elküldve: 2011-12-04 13:21 gyári cd-és rádió

nate írta: Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy a gyári cd business fejegység felől furcsa hangot hallok amikor még a kulcs sincs benne a kocsiba. kb 5 percenként ismétlődik a zaj, mintha a cd-t meg-megtekerné a lejátszó.
Ez egy régi probléma 3 év alatt megette az aksit sajnos, mivel most azt újra cseréltem, ezért nem szeretném hogy ezt is ilyen hamar lemerítse. Bemérettem és egy fogyasztó valóban szívja az áramot időközönként. De egyáltalán a fejegység a rossz? A sünire is gyanakodtam, de ez a zaj egyértelműen a cd lejátszóból jön.
Még annyi hogy a lejátszó ki-be kapcsoló gombja nem működik, így vettem a kocsit anno. Lehet, hogy ez is a hiba oka? Mert feleslegesen nem cserélném ki amíg nem vagyok biztos a dologban.


Vedd ki a fejet a kocsiból, és nézd meg maradt-e a fogyasztód. (szerintem ennél egyszerűbben nem megy)

hancurozo Elküldve: 2011-12-02 15:13 Turbo

bmw320d4 írta:
hancurozo írta:
bmw320d4 írta: 2,4 a max (abszolút nyomás) és diaggal lehet mérni eredményesen. 2000rpm-nél padlógáz esetén biztos, hogy eléri a 2,2-t.


Ez (2,2-2,4) a légköri nyomással értendő. Csak azért, hogy ne keresse a hibát ha esetleg a szívócsonkon mér külső órával nyomást, és csak 1,2-1,4 bar-t fog mérni.


Azért írtam oda, hogy "abszolút".


Én tudom, ezért emeltem ki pirossal. (a te válaszod a teljes, én csak próbáltam egyszerűben leírni) Nem mindenki használ diagot hibakeresésnél, és nem biztos, hogy egyértelmű nekik az "abszolút nyomás".

hancurozo Elküldve: 2011-12-01 19:05 lámpa

Tano írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
Metacska írta: Sziasztok!

Egy kérdés felmerült bennem: Adott a gyári foncsoros lámpám. Szeretném lecserélni gyári projektorosra. Ezek ugyebár automatikusan állítják a magasságukat. Ez a funkció működni fog a beszerelést követően? Vagy esetleg szükséges valami plusz cuccot beszerezni?

Köszönöm!


az állítás működne. csak egy a bökkenő! a foncsorosod H7-es, a gyári projektoros meg Xenon. szóval vagy xenon lesz a lámpád, amihez qrva sok minden fog kelleni, vagy utángyártott (dectane, fk) lámpát veszel.


Nem működne az automatikus állítás, mert ahhoz kell a lengőkarodon lévő érzékelő is. A kézi magasságállítás (ami a xenon lámpamodulban nincs) az működne.


De használhatja tovább a régi lámpamodulját is, és azzal megy a kézi magasságállítás.


Azt igen, de akkor nem legális a xenon lámpa, mivel az automata állítás nem fog működni (ha jól tudom)