hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2014-02-18 19:33 Nem indul. please help me!

Paco írta:


Sziasztok!

Megjöttem Egerből, minden baj nélkül. A vezérműtengely jeladó nem lett kicserélve - illetve ki lett, de mégis írta utána is a hibát, hiába cserélte meg egy másikkal is.
Gyertya? Nem tudom, azért hétfőn azt is megnézetem.
Szóval 3-szor állt meg tulajdonképpen a kocsi
1. - Élessaroknál mentem, kábé 5 percre a cégtől és menet közben állt meg - indítgatás, trailer, szerelőhöz elvitel, leengedés után indulás. Főtengely jeladó hiba - kicserélve.
2. - Ez tulajdonképpen 2 megállás - elsőre szintén nem messze az élessaroktól. Lefulladt, de utána simán beindult. Utána Demjénbe 50 km után itt is megállás és indulás után! Itt is lefulladás és elindulás.
3. - Eger, olyan 1 perce ment a motor, megállás 1 órára, és utána "kék halál"!
Másnap reggel sem indult, csak utána való nap!

Valami ötlet még? Mit nézessek meg a szerelővel?
A lenti szerelő azt mondta, hogy a vezérműláncot és feszítőt cserélni kellene, de nem hiszem hogy ennek köze lenne a megállásokhoz!?
Azt hogy tudom lecsekkolni, hogy az AC megy - hallgatózáson kívül???

Köszönöm!


A benzin hídon van egy szelep (mint a kerekeken), ott tudsz üzemanyag nyomást is mérni. Ha benyomod rajta a szelepet (simán csak gyújtáson) akkor onnan nagy nyomáson fog jönni a benzin (forró motornál veszélyes, mert belobbanhat). Sima keréknyomás mérőt rákötve a benzin nyomását is megnézheted.

hancurozo Elküldve: 2014-02-15 07:47 Heeelp...!

szicsu írta:
troooger írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
troooger írta:
troooger írta: Sziasztok!
Mi lehet a baj szerintetek ha indulaskor le akar fulladni csak nagyobb gázadással tudok elindulni. Van hogy még megtorpan 2esben. De utána semmi baja..
Segítsetek légyszi. 2001, 2.0, e46 cupé.



Még azt vettem észre, hogy ha fékezek a fogyasztásmérő elkezd többet mutatni.

Valaki tud segíteni mi lehet a baj?


semmi baj, egy szintig normális. ha motorfékkel mész, akkor nullát kellene mutatnia.
viszont, ha fékezésnél kinyomott kuplung mellett olyan 4 liter felé megy, akkor a fékrásegítőből kap levegőt a légtömegmérő, emiatt mehet fel.


A légtömegmérő nem kap levegőt a fékrásegítőből. Pont az megkerülve kap levegőt a motor. (amit nem mér a légtömegmérő)

Kinyomott kuplung mellett majdnem 10ig felment. Mit javasoltok mit nézzek meg legelőszőr?




Nekem ugyan ezt csinálja.Felmegy 10 literig,és visszamegy...


Ne idegeskedjetek. Ez teljesen normális, hogy lassításnál felmegy a fogyasztásmérő. Minden e46 ilyen. (benzin, diesel, mindegy) Gondolom a gép a sebességből, és a pillanatnyi átfolyásból számol. Ha megállsz, visszamegy 0-ra.
A torpanást sok minden okozhatja. Érdemes lenne gyári (nem univerzális) programmal megnézni. (nem csak hibatároló kiolvasása, hanem élőadat olvasás is)

hancurozo Elküldve: 2014-02-14 19:03 Heeelp...!

YELLOW írta:
troooger írta:
troooger írta: Sziasztok!
Mi lehet a baj szerintetek ha indulaskor le akar fulladni csak nagyobb gázadással tudok elindulni. Van hogy még megtorpan 2esben. De utána semmi baja..
Segítsetek légyszi. 2001, 2.0, e46 cupé.



Még azt vettem észre, hogy ha fékezek a fogyasztásmérő elkezd többet mutatni.

Valaki tud segíteni mi lehet a baj?


semmi baj, egy szintig normális. ha motorfékkel mész, akkor nullát kellene mutatnia.
viszont, ha fékezésnél kinyomott kuplung mellett olyan 4 liter felé megy, akkor a fékrásegítőből kap levegőt a légtömegmérő, emiatt mehet fel.


A légtömegmérő nem kap levegőt a fékrásegítőből. Pont az megkerülve kap levegőt a motor. (amit nem mér a légtömegmérő)

hancurozo Elküldve: 2014-02-11 19:52 Motorolaj

Na ezen el lehet vitatkozni.
http://www.vezess.hu/magazin/s.../50065/#a3

hancurozo Elküldve: 2014-02-05 19:14 Szívócsonk-pillangószelep

huner írta:
minimal írta:
huner írta:

Sziasztok

Olvasgattam a lepkeszelepről és, hogy milyen cirkuszt tud csinálni és egy kicsit meg is ijedtem ezrét gyorsan szét is szedtem... volt mit látni... tele volt korommal (legalább is én így azonosítottam ) és egy szem pillangószelep sem.. de még az emlegetett gyönge tengelyek helye sem.. No mindegy, ha már le van véve kitakarítom -gondoltam és ezzel el is voltam jó pár órát.. de végül sikerült!
A kérdés viszont marad: hogy nem találtam még csak nyomát sem a szelepeknek? Gond-e ha nincs ledugózva? Van egy (a mellékelt képen látszik) membrános alkatrész amire egy pici cső csatlakozik. Mi az és mi a funkciója? Belenyúlva nem mozdult semmi, be lenne állva vagy a torkában nincs is mozgó elem?
A másik kérdés: mióta kitakarítottam az eddig szépen fütyülő turbóhangomat alapjáraton felváltotta valami huhogás.... a fordulat nem változik csak a turbóhang hol magasabb hol alacsonyabb hangon fütyül.. Valakinek van ötlete a kérdéseimre?

Előre is kösz!

Attila



ha nem automatád(e39) van akkor ne csodálkozz hogy nincs benne.




nem, sima e39 520d touring 2000 évjárat. Akkor ebben nincs is gyárilag? Ez nekem jó hír!



Gondolom a sima adagolós dieseled van. (abban nincs)

hancurozo Elküldve: 2014-02-04 20:59 hidegen rángat....

tyutyi67 írta: SZIASZTOK!OLYAN PROBLÉMÁM VAN,HOGY HIDEGEN NINCS ALAPJÁRAT ÖSSZEVISSZA RÁNGATÓZIK A MOTOR A FORDULAT LEESIK ÖTSZÁZ KÖRÜLIRE,MAJD PRÓBÁL RÁSZABÁLYOZNI DE NEM MINDIG SIKERÜL. MELEGEN VAN MÁR ALAPJÁRAT DE EKKOR SEM TÖKÉLETES,ITT IS KICSIT OLYAN EGYENETLEN. AZ ÜRESJÁRATI MOTORT MÁR KICSERÉLTEM,SAJNOS NEM SEGÍTETT.UTÁNA GÉPPEL LEKÉRDEZÉS,HIBA FELSŐ LAMBDA SZONDA ROSSZ,KICSERÉLTEM! SAJNOS EZ SEM SEGÍTETT, TIPUS BMW Z3 1.9 MOTOR.LASSAN KEZDEM FELADNI ESETLEG VALAKI TUD SEGÍTENI AZT MEG KÖSZÖNNÉM. VAGY HA VALAMI ÖTLETETEK VAN SZÍVESEN MEGHALLGATOM.


Azt írta, hogy a szonda rossz? Nem inkább azt hogy az általa mért érték rossz? A sima hibakód olvasás, és az alkatrészek felesleges cserélgetése helyett, nézzetek "élőadatot" is. Lehet, hogy a benzin levegő keverék aránya miatt van a hibajelenség. (pl. fals levegő, alacsony üzemanyagnyomás, vagy akár a nem megfelelően időzített gyújtás, stb.)

És ne kiabálj!

hancurozo Elküldve: 2014-02-04 19:23 Mi lehet a baj?

Striker írta:
hancurozo írta:
Pocses írta:
Striker írta: Sziasztok
Olyan problémával szembesültem ma , hogy a vízhőfok mérő órám mutatója épp csak a kék jelzés végéig ment el, mivel -9fog volt ezért fűteni szerettem volna felvettem a fűtést 32 fokra de sztem épp hogy csak 11-12 fokot csinált bent pedig mentem olyan 120 km-t.
Mi lehet a baj?


Elképzelhető, hogy termosztát, de jönnek a "dezsősök" na meg a hozzáértők és megmondják a tutit.


Ha van benne fagyálló, (tehát nem folyt el) akkor termosztát. Gondolom végig a kék szélén állt a mutató, azért nem fűtött rendesen. (hideg vízzel nehéz meleget csinálni)


ahha végig a kék végén állt a mutató, 120 kilóméter után is. Értem én hogy hideg vízzel nehéz fűteni de 120 kilométer alatt azért az egész kört át kelett volna neki melegíteni nem?


Mivel rossz a termosztátod, ezért vissza is hűl. (fel sem melegszik üzemi hőfokra) A vized nem csak a motornál kering, hanem a hűtődben is a rossz termosztát miatt.

hancurozo Elküldve: 2014-02-04 18:48 Mi lehet a baj?

Pocses írta:
Striker írta: Sziasztok
Olyan problémával szembesültem ma , hogy a vízhőfok mérő órám mutatója épp csak a kék jelzés végéig ment el, mivel -9fog volt ezért fűteni szerettem volna felvettem a fűtést 32 fokra de sztem épp hogy csak 11-12 fokot csinált bent pedig mentem olyan 120 km-t.
Mi lehet a baj?


Elképzelhető, hogy termosztát, de jönnek a "dezsősök" na meg a hozzáértők és megmondják a tutit.


Ha van benne fagyálló, (tehát nem folyt el) akkor termosztát. Gondolom végig a kék szélén állt a mutató, azért nem fűtött rendesen. (hideg vízzel nehéz meleget csinálni)

hancurozo Elküldve: 2014-02-03 17:23 képek

csatis1 írta:
csbalu írta:
csatis1 írta:


Nagyon király!


Ma reggel sikerült lekapnom telóval a Tábornokon.
Háttérnek sem utolsó...


Kint merted hagyni a szabad ég alatt azt a szép autót?

hancurozo Elküldve: 2014-02-02 19:16 Társalgó

[quote="anubisz"]Érdemes megnézni, test kamerával nagyon durva.

YouTube videó

Nagyon jó felvétel.

Érdemes megnézni a "Chip tuning" hozzászólásokat is. Egyiptom sehol nincs a piramisaival, ahhoz ami ott van.

hancurozo Elküldve: 2014-02-02 14:52 Autóvásárlás

compact írta:
hancurozo írta:
compact írta:
tiborpapp írta: Szeretnek venni a BMW-t aminek a fogyasztasa lenne a lenyeg. Egy BMW3-as tipusu 2003 evjaratu korulire gondoltam. Melyik a legjobb fogyasztasu: 1.6, 1.8, 2.0 ? benzin vagy dizel?


Nem írtad a legfontosabbat, hogy mire és mennyit használnád az autót!
Amúgy ha ennyire lényeg a fogyasztás akkor gondolom az egyéb költségek is, úgyhogy a BMW felejtős szerintem.
Tudnám ajánlani az elektromos bringát vagy a full elektromos priust, mert még a hibridnek is kell minimum 4 liter benzin 100km-en!
Kicsit viccesnek tartom ezt az új "vegyünk BMW-t hogy menők legyünk" szokást, de arra hogy fenntartsuk meg ne 1000Ft-ért csorgassunk bele arra már nincs keret.
Az állandó fogyasztás méricskélés+számolgatás, tojáson lépkedés az meg végképp kiveri a biztosítékot nálam.
Annak aki így közlekedik meg szigorúan 120 autópályán stb. arra elég egy 100éves 1.6D is.
Jah, igaz abba nem lehet feszengeni, meg nem néznek meg a 15 éves csajok...




Ilyen hozzáállással nem is értelek, hogy mit keresel egy 320d compact-ban. Miért nem 25ti-t vettél? (ha nem számít a fogyasztás)
Vagy miért nem 330cd-t (ha már diesel)
Van akinek számít a fogyasztás és a fenntarthatóság.


Ésszerű keretek között érdekel a fogyasztás, nem várom el egy 150 lovas dízeltől sem azt hogy 5-6 litereket fogyasszon, főleg úgy ahogy én használom! /nem csoszogok és a fogyasztásmérőt nézem állandóan/
Normális 330cd legalább 1 millával többe kerül, mint egy értelmes compact.
Ennyi az oka.



Ezért nem kellet volna így reagálnod "tiborpapp" kérdésére. Ő is hasonlóan gondolkodik. Őt is érdekelte a fogyasztás.

hancurozo Elküldve: 2014-02-02 14:44 Autóvásárlás

compact írta:
hancurozo írta:
MattM325 írta:
gzu11 írta:
A BC szerint mutatott érték az „elvileg még megtehető” táv…

http://www.carstyling.hu/cs_im...588303.jpg




Na és pont itt bukik meg a dízelek valós fogyasztáskalkulációja, rendszerint a BC 1.5-2liter csal a 20d-nél. Nekem is volt anno überfasza dízelogyasztásom, bp-split dugómentesen, BC 4.2l-t írt, teletankolva, 5.6l a tényleges. Erről ennyit, valamint abból a tankolás utáni megtehető km-ből valahogy sosem annyi marad a végére, akárhogy is kíméli az ember, persze nem lehetetlen, de az a forgalom indokolatlan akadályozását vonja maga után. Gondolom az E92 30d 4.8l-t fogyaszt.



Nem csak a diesel fogyasztásmérője csal. Minden autónak csal. Ezért kell lenullázni tankolásnál a napi számlálót. Úgy lehet pontos fogyasztást mérni a visszatankolásnál. De ha valakinek a 20d 6 liter felett eszik normális közlekedés mellett, akkor ott szerintem baj van. Tisztán országúton az 5,2-5,4 simán tartható vele. (csak Pesten, természetesen több lesz. De ott sem 10 liter)


CR vagy vp44?
Ne általánosítsunk már, hogy 20d, mert nagyon nem mindegy!
Semmi köze a két motornak egymáshoz mégis a 90% 20d-ként kezeli és úgy beszélnek róla mintha egy és ugyan az lenne a 136 és a 150 lovas motor!
A BC általi fogyasztás adatok is ki lettek már párszor vesézve, hogy gyakorlatilag mindenkinek hülyeséget mutat, nem értem, hogy páran miért nem bírják ezt megérteni és az általa mutatott adattal büszkélkednek!



Az enyém vp. De egyiknél sem normális az országúti 6 liter feletti fogyasztás. (normálisan közlekedve és nem 3500-4000 között tartva a fordulatot) Akinek ennél többet eszik, az nézesse át a kocsit, vagy tanuljon meg vezetni.

hancurozo Elküldve: 2014-02-02 14:40 Autóvásárlás

compact írta:
tiborpapp írta: Szeretnek venni a BMW-t aminek a fogyasztasa lenne a lenyeg. Egy BMW3-as tipusu 2003 evjaratu korulire gondoltam. Melyik a legjobb fogyasztasu: 1.6, 1.8, 2.0 ? benzin vagy dizel?


Nem írtad a legfontosabbat, hogy mire és mennyit használnád az autót!
Amúgy ha ennyire lényeg a fogyasztás akkor gondolom az egyéb költségek is, úgyhogy a BMW felejtős szerintem.
Tudnám ajánlani az elektromos bringát vagy a full elektromos priust, mert még a hibridnek is kell minimum 4 liter benzin 100km-en!
Kicsit viccesnek tartom ezt az új "vegyünk BMW-t hogy menők legyünk" szokást, de arra hogy fenntartsuk meg ne 1000Ft-ért csorgassunk bele arra már nincs keret.
Az állandó fogyasztás méricskélés+számolgatás, tojáson lépkedés az meg végképp kiveri a biztosítékot nálam.
Annak aki így közlekedik meg szigorúan 120 autópályán stb. arra elég egy 100éves 1.6D is.
Jah, igaz abba nem lehet feszengeni, meg nem néznek meg a 15 éves csajok...




Ilyen hozzáállással nem is értelek, hogy mit keresel egy 320d compact-ban. Miért nem 25ti-t vettél? (ha nem számít a fogyasztás)
Vagy miért nem 330cd-t (ha már diesel)
Van akinek számít a fogyasztás és a fenntarthatóság.

hancurozo Elküldve: 2014-02-02 14:04 Autóvásárlás

MattM325 írta:
gzu11 írta:
A BC szerint mutatott érték az „elvileg még megtehető” táv…

http://www.carstyling.hu/cs_im...588303.jpg




Na és pont itt bukik meg a dízelek valós fogyasztáskalkulációja, rendszerint a BC 1.5-2liter csal a 20d-nél. Nekem is volt anno überfasza dízelogyasztásom, bp-split dugómentesen, BC 4.2l-t írt, teletankolva, 5.6l a tényleges. Erről ennyit, valamint abból a tankolás utáni megtehető km-ből valahogy sosem annyi marad a végére, akárhogy is kíméli az ember, persze nem lehetetlen, de az a forgalom indokolatlan akadályozását vonja maga után. Gondolom az E92 30d 4.8l-t fogyaszt.



Nem csak a diesel fogyasztásmérője csal. Minden autónak csal. Ezért kell lenullázni tankolásnál a napi számlálót. Úgy lehet pontos fogyasztást mérni a visszatankolásnál. De ha valakinek a 20d 6 liter felett eszik normális közlekedés mellett, akkor ott szerintem baj van. Tisztán országúton az 5,2-5,4 simán tartható vele. (csak Pesten, természetesen több lesz. De ott sem 10 liter)

hancurozo Elküldve: 2014-02-01 17:25 Futómû és hibái

hil írta:
hancurozo írta:
hil írta:
Pocses írta:

Mr.Sárga a helyesírási faksznizást inkább hadlyuk.
A "régi öregek" szokták így hívni a kardántengelyt: gardán, egyik má nyugger motoros ismerősöm is így hívja, nem is szólunk neki csak mosolygunk rajta. ( Honda Gold Wing 1500 ) + egy 535 virgácsa van.


Sziasztok!
Kérdeznék én is: a bordás tengelyt miért nevezi mindenki "nyeles tengelynek"? Hol van azon a nyél, mert én nem látom rajta.

hil



Az a része a nyél ami belecsúszik a főtengely végén lévő csapágyba. A nyelestengely egyik fele a váltóban, másik fele a főtengely végén van csapágyazva.



Szia és Köszi!
A bordástengely mint megnevezés nem jobb???
hil



Bordásnak bordás, csak ott van a végén a csap (a nyél). Mint a "jó munkás ember" támaszkodik a lapátja nyelén, a nyelestengely is támaszkodik a saját nyelén.
Van amúgy bordástengely nevű alkatrész. (bizonyos típusoknál, váltó kihajtás)