hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2011-12-01 17:40 Turbo

bmw320d4 írta:
csavargo írta: Sziasztok! kérdés: 320d 99 es évjárat 136 lovas gépsárkányom van szeretném tudni hogy a turbonyomás mérésnél hány bar-nak kell lennie és azt milyen menetkörülmények között kell mérni hálás lennék a segitségért mert meg akarom mérni de azt ugye nem alapjáraton mérjük meg nem állohelyben de data-ban nem találtam elöre is köszi!!


2,4 a max (abszolút nyomás) és diaggal lehet mérni eredményesen. 2000rpm-nél padlógáz esetén biztos, hogy eléri a 2,2-t.


Ez (2,2-2,4) a légköri nyomással értendő. Csak azért, hogy ne keresse a hibát ha esetleg a szívócsonkon mér külső órával nyomást, és csak 1,2-1,4 bar-t fog mérni.

hancurozo Elküldve: 2011-12-01 17:35 lámpa

YELLOW írta:
Metacska írta: Sziasztok!

Egy kérdés felmerült bennem: Adott a gyári foncsoros lámpám. Szeretném lecserélni gyári projektorosra. Ezek ugyebár automatikusan állítják a magasságukat. Ez a funkció működni fog a beszerelést követően? Vagy esetleg szükséges valami plusz cuccot beszerezni?

Köszönöm!


az állítás működne. csak egy a bökkenő! a foncsorosod H7-es, a gyári projektoros meg Xenon. szóval vagy xenon lesz a lámpád, amihez qrva sok minden fog kelleni, vagy utángyártott (dectane, fk) lámpát veszel.


Nem működne az automatikus állítás, mert ahhoz kell a lengőkarodon lévő érzékelő is. A kézi magasságállítás (ami a xenon lámpamodulban nincs) az működne.

hancurozo Elküldve: 2011-11-27 19:35 Akkumulátor

bmw330d írta: mivel tudom azt megmérni ?


Akkumulátorsarun vagy a "bikázási" ponton (a motortérben a jobb oldalon negatív és pozitiv csatlakozási pont) multiméterrel.

hancurozo Elküldve: 2011-11-27 18:51 Akkumulátor

bmw330d írta: Sziasztok!

Ha valaki járt már így,annak megkösszönném ha segítene

Tegnap leálltam a garázsba,leállítottam a motort(330d),pár óra múlva beindítottam volna,de a lámpa is csak pislogott,a motor nem indult,az aksi feltöltése után újra jó lett minden....de reggelre megint off,vegyek egy új aksit?
Nekem 88a volt most benne,de szerintem az gyenge mert a bmw-könyvebe 95A-írnak...(főleg h van benne,hifi cucc,meg air ride)
ki mit javasol?
előre is köszi:




Mérj rá járó motornál, hogy van-e töltésed. (14,4V) Ha az ok, akkor akkumulátor csere.

hancurozo Elküldve: 2011-11-27 15:43 Turbo

halipapa írta: Hali!
Mi az a "turbo nyomás érzékelő" és merre találom?
Köszi a választ!
Üdv!


A szívócsonk tűzfal felöli oldalán (10-es kulccsal jön le + csatlakozó) Látni nem fogod, de ha odanyúlsz érzed majd.
A képen a 16-os alkatrész: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=40

hancurozo Elküldve: 2011-11-27 15:08 ELLOPTÁK!!!

PG_Junior írta: Nekem van az autóban egy kapcsoló - nem mondom meg hol... - amit ha átkapcsolok, a gyári kulcsával sem indul az autó + a sebváltónál villog a kék led, ami a riasztót jelzi. Valószínű ez sem a tökéletes megoldás, nem tudom, hogy számítógéppel így lehet-e indítani, de valamilyen szinten biztos megnehezíti a tolvaj dolgát. Bevásárló központoknál és még otthon éjjelre, a garázsban is beszoktam kapcsolni... sosem lehet tudni.


Be kell szerezni egy elektromos benzincsapot (amit a benzin-gázos autóknál is használnak). Beépíteni egy nehezen hozzáférhető helyre úgy, hogy a negatív legyen az általad kapcsolt szál. (több lehetőséged van a kapcsoló beépítésére, és a megtalálására) Hiába cserélik a vezérlőt vagy kerülik meg a kapcsolót, elvinni csak vontatva/utánfutón tudják. Ráadásul indítható marad (diesel akár be is indulhat pár másodpercre). Semmi nem utal az utólagos üzemanyag megszakításra (még az üzemanyag szivattyú is menni fog).

hancurozo Elküldve: 2011-11-26 18:52 Fûtés - Klíma

csavargo írta: sziasztok kezdö BMW-s vagyok és van egy kis gáz... e46 320d a gép és nem melegszik fel a hütövizem termosztátot cseréltem légtelenitettem is bár lehet a sorrenddel volt gond mi a sorrend? és még az a kérdésem hogy egy termosztát van benne? vagy mi a rák lehet? előre is köszi!!!


2 van. Az 5-ös, 8-as.

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=35

hancurozo Elküldve: 2011-11-25 19:55 utastér, belsőtér hangok, zörejek, jelenségek

YELLOW írta: aki normálisan válaszólt/válaszól, annak kössz! közben faggattam munkahelyen is tulajokat.
mondjuk biztos a feszesebb futómű, hamarabb "szétrázza" a kasztnit.

"az autó egy eszköz legtöbbünknek, nem műtárgy, szerintem vagy irreális elvárásaid vannak, vagy lusta/spúr vagy rendesen utánajárni a bajnak, inkább itt éled ki magad."

1. nekem nem csak egy eszköz. sorry!
2. lehet irreális elvárásaim vannak, de mivel nem tudom milyen jelenségek vannak, így a tökéleteset várnám el. pont ezért kérdeztem, azt amit, hogy mit várhatok el.
3. azért vagyok lusta/spúr mert utána kérdezek valaminek? feleslegesen minek essek neki valaminek? szerintem egy fórum azért van, hogy ha tudunk, akkor segítsünk a másiknak, mindegy hogyan.
4. mivel élem ki magam itt? bocs ezen nevetnem kell...


YELLOW. Akkor segítek. Elvárhatod a tökéletest, mert nekem nem nyikorog/recseg/zörög semmi. Hozzáteszem, mikor leszedtem az ajtókárpitokat, nem spóroltam el a "bolhákat", és mosásnál az összes gumikéder, és az ajtó belső fele is meg van tisztítva (amúgy a kencéktől nyikorgott). Műszakin nem volt gond a lengőkarral, mégis mikor megnéztem, a belső gömbfej lógott, ezért cseréltem (ha nincs tehermentesítve, még a "nyúzópadon" sem szúrják ki). Ha többet használnád a kocsit, nem menne tönkre az állásban (többet árt ha áll a garázsban, mint a használat).
Keress 1 normális szerelőt, akivel alámászhatsz az autódnak, végignéztek mindent, elmagyarázza, hogy mi miért van beépítve és miért pont úgy. (nem javaslom, hogy egyedül csináld, mert elektronikában otthon vagy, de az autókhoz (hozzászólásaid alapján) nem igazán értesz).
Minddenki szereti a BMW-t (gondolom, különben nem lenne itt a fórumon) de valóban csak egy használati tárgy, és idővel elromlik/elöregedik benne néhány alkatrész. (ezeket illik cserélni)

hancurozo Elküldve: 2011-11-24 20:56 utastér, belsőtér hangok, zörejek, jelenségek

davech írta: Nekem hasonló jelenség volt. Rossz úton, mondjuk macskakövesen, csak jobbra fordulásnál hallottam fémes kopogó hangot a műszerfal alól. 2 autószerelő váltig állította hogy kormánymű a ludas. Én nem voltam meggyőződve hogy tényleg az. Padon mindenre fény derül, bal oldali lengőkar egyik szilentje volt megmacskásodva. Kicserélve, azóta csend és hullaszag.

Persze, ha átnézetted és mindent rendben találtak akkor a kommentem lényegtelen.
De lehet padon jobban észre lehetne venni a hibát, ha a futóműre gyanakszol. Üdv


És ez biztos, mert elöl csak 1 van oldalanként.

hancurozo Elküldve: 2011-11-24 20:37 utastér, belsőtér hangok, zörejek, jelenségek

YELLOW írta: na mi az? erről sem mer senki nyilatkozni....?

szerk.: mondjuk árulkodó... ha senkinek nem lenne gondja, akkor büszkén vernétek itt a melleteket tehát másnál is ropog... így veszem.


YELLOW. Te hipochonder vagy, de az autódra. Szerintem akinek esetleg ilyen problémája volt a kocsival, az vagy megcsinálta, vagy megcsináltatta. ha nem volt törve/darabokraszedve az autó, akkor nem recseg, ropog mindenhol. Ez olyan autókra volt jellemző, amiket 2 kocsiból raktak össze.

hancurozo Elküldve: 2011-11-24 16:33 izzítógyertya

YELLOW írta:
xlzx írta: sziasztok!

Neki álltam a cserének, Beru gyertyákat vettem. Az 1-4est simán kicseréltem. A 2-3as hengernél be vannak rohadva a régi gyertyák. Nem akartam megszakítani, így bent hagytam. Találkozott már valaki ilyennel? hogy lehetne kiszedni??

köszi!


meleg vagy hideg motornál próbáltad? mert ellenkező esetben is meg kell próbálni


Csak hideg motornál érdemes, mert kihúzod az alu.-ból a menetet.

hancurozo Elküldve: 2011-11-24 16:30 Olajzabálás

kempelen írta: Nem akarok nyelvtannáci szerepében tetszelegni, de döntsétek el miről beszéltek:


Kartel:
"(a francia carte szóból), igy nevezik az egyféle árucikkek termelésével foglalkozó vállalkozóknak olyan önkéntes egyesüléseit és szerződéseit, melyek szigoruan meghatározott eljárások alkalmazása mellett egy-egy termelési ág monopolizálására, vagy legalább olyan szabályozására törekesznek, hogy az illető érdekelt vállalkozók ne legyenek kénytelenek egymással versenyezni."


Karter:
"Forgattyúház, motorteknő; a dugattyús gépek, főképp gépjárművek motorblokkjának alsó része, amely a kenőolajat tartalmazza (a feltaláló, J H. Carter nevéből)."

Értem így is egyébként, de bánCCSa a fülemet.


Van rá egy sokkal szebb szó, ráadásul Magyar.: olajteknő.

hancurozo Elküldve: 2011-11-24 15:47 Olajzabálás

YELLOW írta:
Aron írta: Sziasztok

Segitseget kernek, nemreg vasroltam egy e36 318is t 1.9 es blokkal. es oriasi problemam van mivel hogy nyomja ki az olajat ott hol be kell tolteni es ha jaro motornal kiveszed a szintmerot akkor valosagos vlkankent jon az olaj. egyebkent tokeletes ereje meg a kompresszio is 10 felett van minden hengerbe. Elore is koszonok minden otletett!


sok a kartelgáz...
nézd meg a kartelgáz csöveket nincs-e dugulás, vagy agyéb. ha nincs, akkor valahonnan gáz van benne


A hengerfejtől valami miatt nem tud lefolyni az olaj az olajteknőbe.

hancurozo Elküldve: 2011-11-20 19:50 Mi az a kisnavigáció?

Az 4 hangszórós. Az első ajtóban komponens szett van (külön mélyközép és csipogó). Hátul csak mélyközép van. (mivel a mély hangok forrása nehezebben behatárolható. Nem értem miért kell külön hangszórónak venni a csipogót.

hancurozo Elküldve: 2011-11-20 19:20 Mi az a kisnavigáció?

Robinson írta: Az én kocsimban nyugodtan meg lehet hallgatni, büszke vagyok rá
Elárulok egy titkot: bmw320d4 cserélte a végfokot valami komolyabbra. Így most ugyan mikor ráadom a gyújtást pattan egyet, de nem fog elszállni mint a gyári és marha jó basszusa van, én nagyon csodálkoztam, hogy ilyet tudnak a régi hangszóróim, és hálám üldözze Mikit Valóban drága a rendszer dehát... Ha kínai árával egy szinten van a gyári rendszer, azért....


Akkor mégsem olyan ahogy a gyárból kijött. Gondolom a külső erősítőt sem egyszerű rákötni, ha nincs az is mókolva.
De igazad van, szólhat szépen. A gyári hangszórók pedig nem olyan rosszak mint ahogy beállítják őket. Elég mélyre mennek, jó az öncsillapításuk, csak nem igazán terhelhetőek.
A kínai 400$ körüli árával nem hiszem hogy tud versenyezni (csak ha mázlid van és gombokért tudod megvenni) mivel ott nem kell külön kábel, tartó, végfok okosítás.