hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2011-07-03 18:46 Hidegindításkor "himbál" a motor

anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Akkor először a hőfok jeladót nézzem meg? Az melyik jeladó? Ami a motor hőfokát méri?Lehet az küld rossz jelet? Cseréljem ki?
Valaki beül mellém hidegen,szégyellem elindítani a kocsit,úgy jár mintha egy romhalmaz lenne,fél percig




Ne cserélj semmit. Rakd rá gépre, szenzorok adatait nézd és úgy indítsd el (ha nem írja az üzemanyag nyomást akkor külső mérőóra bekötése szükséges). Úgy látni fogod, hogy valósak-e az értékek (pl: 5fokos motor nyáron, vagy reggel indításnál 40 fokos a hűtővíz stb.)
Hozzáértő szerelő tudni fogja mit kell nézni.

Akkor oda vigyem ahol tudnak üzemanyag nyomást is mérni? Gondolom ezt nem lehet kimutatni,csak specifikus műszerrel. Sima szervizben nem tudnak levizsgálni üzemanyag nyomást, gondolom én.



A diagnosztika valószínű mutatni fogja az üza nyomást, de ha nem akkor kell a nyomásmérő (olajálló nyomásmérő +az összekötő cső. semmi extra)
Nem kell márkaszervíz ha van a szerelőnek bmw-hez diagnosztikája.

hancurozo Elküldve: 2011-07-03 18:31 Hidegindításkor "himbál" a motor

anubisz írta: Akkor először a hőfok jeladót nézzem meg? Az melyik jeladó? Ami a motor hőfokát méri?Lehet az küld rossz jelet? Cseréljem ki?
Valaki beül mellém hidegen,szégyellem elindítani a kocsit,úgy jár mintha egy romhalmaz lenne,fél percig




Ne cserélj semmit. Rakd rá gépre, szenzorok adatait nézd és úgy indítsd el (ha nem írja az üzemanyag nyomást akkor külső mérőóra bekötése szükséges). Úgy látni fogod, hogy valósak-e az értékek (pl: 5fokos motor nyáron, vagy reggel indításnál 40 fokos a hűtővíz stb.)
Hozzáértő szerelő tudni fogja mit kell nézni.

hancurozo Elküldve: 2011-07-03 18:16 Hidegindításkor "himbál" a motor

anubisz írta: Télen már telibe kezeltem injektor tisztító adalékkal vagy háromszor,és nem a legolcsóbbal,mart volt egy flakon vagy 2800 Ft.Az nem hozott semmi változást.


Nem sokat érnek. Mi kivettük az összeset és úgy indítoztunk. Ott derült ki a hiba. Kivétel után lett kitakarítva. (lekötve az üzemanyagrendszerről, és csatlakoztatva az elektromos rendszerre)

hancurozo Elküldve: 2011-07-03 17:45 Hidegindításkor "himbál" a motor

anubisz írta: Ezt is olvasd el,lejjebb írtam
Ez nagy szívás. Ki fogja ezt nekünk kimolyolni, hogy ugyan melyik szenzor,érzékelő ad fals jelet hidegindításkor,ami miatt szar a keverési arány fél percig. Főleg aki ritkán szerel BMW,a szakszerviz? uh ott kirabolnak, ott is a fejüket vakarták. Ott is néztek gépen valamit, dúsítási problémát vagy mit, de csak indításkor. Télen még volt, hogy nem járt reggel valamelyik hengerem is. Először 5,aztán 4 es,hát hoztak két használt trafót, olcsón odaadták,próba képpen beraktuk pár napra, jólvan, nem volt égés kimaradásom, kifizettem, pár napra rá,a 6 hengert írta be. Szét vetett az ideg. Fogtam kiszedtem a 6 trafót,felcseréltem az eljő hengerével,na, ha az a hibás akkor az elsőbe írja majd a hibát. Gondolod? megint 6 írta be. Aztán, hogy melegedett az idő,megszűnt magától, azóta nem írt be egy égés kimaradást sem.

Hiába pofáztam nekik , éjjel beraktam a kocsit nekik,hogy reggelre hideg legyen,és indításkor már műszer legyen rajta,de mire végig nyomkodnak ott kismillió gombot,a gépen addigra le esik az lapjárat hidegindítás után,max fél perc és már simán jár. Valahogy túl dús,vagy túl ritka keveréket kap,és azért volt égés kimaradásom is,nem a trafó volt a hibás.



Ha rendesen hidegindításnál figyelik az érzékelő adatait, akkor kibukik mi a hiba. Mivel az égést a kopogás érzékelőd figyeli, ezért ha bármi okból kimarad az égés (szar injektor, ac, gyertya, trafó, stb.) akkor beírja hibának. Tökorrú volt a szerelő, mert nem nézte végig az összes lehetséges kiváltó okot. Off autónál is kicseréltették a fél gyujtást és nem lett jó (kihagyott 1 henger), de miután kivettük az injektort és meg lett pucolva semmi baja.

hancurozo Elküldve: 2011-07-03 17:24 Motorolaj

gyorilaszlo írta: Sziasztok! Régen írtam már,de most felkeltette az érdeklődésemet egy cég... A LIQUI MOLY-ról lenne szó,és a motorolajaikról! Valakinek van tapasztalata velük? Német,gyári minőségű olajakat,és kenőanyagokat gyártanak úgy olvastam


Ez mit jelent? Melyik gyáré a minőség?

hancurozo Elküldve: 2011-07-03 17:21 Hidegindításkor "himbál" a motor

anubisz írta: Nekem már 1 éve megvan ez a hibám. Nekem hidegen,ha áll egy egész napot,és indítom, elsőre vissza fullad.Most úgy indítom, hogy szinte leheletnyit, éppen hogy megpöccintem a gázpedált,akkor tökéletesen indul. De gáz nélkül, van hogy befullad,és második indításra tökéletes.Utána ugye 1000 fordulat, remeg minden, a lábam mintha cidriznék,úgy jár a motor,de ahogy le esik a fordulat 6,700 -ra úgy lesimul,és gyönyörűen jár,egyenletesen.Melegen semmi ilyen gond nincs. Télen 10 szer rosszabb. 5 fok alatt már nagyon erős a probléma. Persze itt is semmit nem ír be. Ez a probléma amire ráköltesz 100 000 ret,de lehet úgysem jönnek rá,mi okozza,csak kicseréltetik a fél autót.
Még annyit ,hogy minden indottáskor,hiába törlöm,utána is mindig beír egy P0598 hibakódot Thermostat Heater Control Circuit Low ,de nem hiszem,hogy ennek köze van hozzá,mert ha meleg a motor akkor is beírja. Autópályán 130 nál 95 fokos a vizem. Nincs hűtési gondom,szerintem nem lehet gond a termosztáttal.
Most érted,60 000 ért cseréljek AC pumpát? Aztán lehet a probléma megmarad,akkor jól jártam megint. Mikor indítás után fél percel ,már semmi gond nincs vele.



Ne cserélj ac-t. Pont azt írtam, hogy 1 sima hőfok jeladó is okozhatja a hibát (ha a motorvezérlő azt kapja, hogy meleg a motor). Ezért kell élőadat olvasás. Ott látni fogod az összes értéket amit az ecu kap.

hancurozo Elküldve: 2011-07-03 15:46 Hidegindításkor "himbál" a motor

alf írta: sziasztok tudnátok nekem segiteni! nemrég vettem egy E46 320i-t 2.2 170le verdát.Az vele a gondom amikor elinditom hideg motornál indul rendesen felmegy az alapjárat olyan 1000-ig de utánna tul hamar visszaesik normál alapjáratra.Ekkor rázza a kasznit meg egyenletlenül jár a motor.Leálitom ujrainditom akkor meg minden jó,de akkor már a vizhöfokmérö elhagyta a kék jelzést,addig nem jó.Elvittem szakszervizbe rátették gépre,és semmi hibát nem irt ki.Azt monták nem tudják mi a baja.Végig olvastam a forumokat akinek ilyen gondja volt és mindenki az AC pumpára gyanakszik.Szerintetek nekem is az AC pumpával lenne gondom?A Segitséget elöre is köszönöm!


Eza baj a hibakód olvasással. Ha rossz az érzékelő (állandó értéket ad, de nem tartományon kívülit akkor nem írja hibának) Nézzétek meg milyen motorhőmérsékleti jelet kap a motorvezérlő. Mivel a tünetből a nem megfelelően dúsított keverékre lehet következtetni hidegindításkor, ezért alacsony az alapjárat hideg motornál, és jó ha már nincs szükség töbletüzemanyagra. De ezen kívül még elég sok minden okozhat hasonló hibát. Vidd el hozzáértő szerelőhöz, és nézzetek élőadatot is.

hancurozo Elküldve: 2011-07-02 21:23 Segítsetek!

anubisz írta: Most vett egy E46-ost aztán gondolod neki áll mindenféle kütyüt rákötni,és belenyúlkálni? A buherálást az össze,vissza forrasztgatott,crackelt,megoldásokra gondoltam,amiket a fórumokon itt,ott látni. Végül is,ez azért van szerintem,hogy a szervizben könnyebben megtalálják a hibát, Gondolod a friss autóját,majd testre szabogatja,egy általa ismeretlen programmal. Na,nem irigylem,majd azt aki megveszi tőle a kocsit egyszer.Most vett egy friss autót, nem hiszem,hogy olyan tanácsokat kellene neki adni,hogy ilyen,olyan módon buherálja az elektronikát,általa ismeretlen programokkal. Azért,ne hasonlítsd már magad hozzá,te évek óta kezelsz ilyen progikat.
Neki ki fogja megmutatni? Ez igen rossz útmutatás. Néha szerelőknek is fejtörést okoz,nemhogy neki,friss autóval.


Sok autószerelőnek azért okoz gondot, mert ők is csak hibakódot olvasnak. Magában az nem elég, kell mellé élőadat olvasás is. És igen, minden hibával foglalkozni kell. Pont az olyan hozzáállás a rossz, hogy ne foglalkozz vele az enyém is csinálja.

hancurozo Elküldve: 2011-07-01 21:06 Hangszóró infó

Coyote írta: Egyre inkább hajlok én is a fejegység-cserére, ezzel feláldozva a frankó navit meg a BC-t, no meg a multikormányt
Láttatok esetleg olyan megoldást, hogy a gyári rádiót is (használhatóan) megtartják? Esetleg a multikormány menthető valahogyan?

Jó tudom, még mindig ott a 16:9 navi beszerzésének a lehetősége, de ezek az utángyártottak dobnak valamit a hangminőségen? Szép hifi hangzást szeretnék... A tapasztalatom alapján egy 50-ezres JVC vagy Alpine simán hozza a nekem megfelelő hangzást (és ahogy látom a hangszóró se probléma).


A multi kormány menthető, de nem olcsó. Itt 1 példa JVC-hez: http://www.shopmania.hu/auto-f...er-3497333

hancurozo Elküldve: 2011-07-01 19:19 Hangszóró infó

Bero írta: Üdv! Elhiszem,hogy nagyon jó a fejegység és előző autóimba is volt új fejegység,de ebbe a mostaniba semmiféleképpen nem akarok ilyet berakni,mert szerintem akkor is rontja a szép összképet Tehát,az nem jó megoldás,ha meghagyom a mostani gyári fejegységet és berakok hátulra egy jó kis 4 csatornás erősítő végfokot? Köszi


Mivel a gyárin nincs RCA kimenet, elöbb azt kell beforrasztani. Itt az oldalon csinálták páran ilyen bekötést. Ha rákeresel biztos találsz leírást.

hancurozo Elküldve: 2011-07-01 13:42 Hangszóró infó

Woockie írta:
Bero írta: Üdv! Nekem HK és Rainbow-ra sincs most /pill pénzem,de kinéztem egy Ground Zero első hangszóró szettet egy mélyközéppel 16-os meg egy magassal ami így 16 ezer Ft körül van. Erre gondoltam: http://www.autohifibolt.hu/ind...0Hangszoro Szerintetek ez milyen ? Nekem csak a hangminőség számít nem a hangerő. Köszi


Nem annyira a hangszorokat cserelnem, mint inkabb a tobbi reszet... Szerintem a hangszorokbol sokkal tobbet ki lehet hozni, mint az a sokol radios feeling...


Woockie-val kell egyetértenem. Én is hangszórócserével kezdtem (középszintű mac audio szett) de nem hozta az eredményt. Cseréltem a fejet sonyra, és sokkal jobb lett. Jelenleg visszakerült a gyári hangszóró, és maradt a sony fej. Szépen szól, van benne elég mély.

hancurozo Elküldve: 2011-06-30 11:21 320d Motor

kleroo írta: Az még belefér,és mivel érzi a tulaja,hogy nem a legjobb már,ezért megpróbálok előre kalkulálni vele. 100k-ból kiférne nem? Vagy netán 150k? (az egész cakk-pakk,gyári alkatrésszel,nem márkaszervizben,hanem ügyes "magánszervizesnél")
De az már nem férne bele,ha a kuplung mellett jönne elő a többi tipikus dízel kopás.


Itt olvass vissza, és fogsz találni árakat, infókat.: http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...kerek.html

hancurozo Elküldve: 2011-06-30 11:05 320d Motor

kleroo írta: Köszönöm.
Reméltem,hogy ez a régebbi "gyengébb" konstrukció azért tartósabb,nem kell 150nél garantáltan kicserélni a fél motort. A kuplung, vízpumpa teljesen érthető,előfordul.
Mert jelenleg a pénzem nagy része a vételárra menne rá,így a komolyabb hibákra már nem jutna.


A kuplung pont az ami sokba fog fájni, ha cserélni kell. (lendkerékkel több mint a turbó, vagy adagoló)

hancurozo Elküldve: 2011-06-25 10:19 Üzemanyag fogyasztás

Real írta: A következő problémára szeretnék segítséget kérni:

Az üzemanyagszintjelző sárga lámpa felvillanása után rendszeresen 1-2 km-en belül elfogy az üzemanyag. Többször is leállt alattam az autó így... Pedig a mutató nem áll még a nullán, az utolsó beosztás felénél van, tehát a teljes skála 1/8-adánál. (pont, mint ezen a tesztképen)

A teletankolás is ezt igazolja vissza, 53 liternél többet nem tudok tankolni az ugye 63 literes tankba... Mi lehet az oka, hogy "elveszik" az utolsó kb. 10 liter benzinem? Az AC-pumpa nem szívja fel? Valaki azt mondta nekem, hogy "tisztítani" kell. Létezik ez?


Nem szívja át a bal oldalból a jobb oldaliba az üzemanyagot (jobb oldalon van a tápszivattyú, balban a szintjelző)

hancurozo Elküldve: 2011-05-22 12:30 Sportlégszûrõ

YELLOW írta: nem lehet, hogy neked direktszűrőd volt (tod dircsiszürcsi)?
egy jó minőségű sportlégszűrő jobb mint a gyári. nem véletlen az ára. több levegőt tud átegedni, de az olaj szűr és hosszú-hosszú úton megy keresztül a szűrőn. nem úgy mint a papír esetében. a direktszűrőnek még nagyobb lyukai vannak, így az képes port beengedni, ezeket sűrűbben is kell tisztítani.
nekem az az 1-2% telj. növekedés nem ér annyit, jó nekem a papír is.


A direktszűrő, és a sport betétszűrő között csak a beépítés helye, és a kialakítása a különbség. A felépítése/anyaga azonos gyártónál ugyan az. A poron kívűl, a szűrőnél használt olaj is okozhat gondot, mivel nem igazán tesz jót a forrófilmes légtömegmérőnek.