YELLOW írta:
azt én vágom, de nekem fura, hogy miért arányszám (viszonyszám) van írva kompresszióhoz. mikor a kompresszió az nyomás, amivel a henger tömítettségét nézik, mert ugye a robbanáshoz kell a nyomás is. mindegy tényleg nem kötekedem, csak nem értem.
Azért, mert a kompesszió érték amit a gyári könyv tartalmaz az arányszám. Ezt adja meg a gyár értéknek. Az más kérdés, hogy a kompresszió mérő az sűrítést mér, és ezért nyomás értéket ad meg. A kompresszió viszony nem változik, csak a sűrítési végnyomás, a henger, gyűrűk, kopásából, esetleg a szelep beégésből következően. Csak kompressziót nem mérünk, hanem nézni kell mellé hengerveszteséget is.
Visszatérve az eredeti kérdéshez, én még nem láttam olyan cserét ahol nem vették volna le a hengerfejet. Viszont, ha több benne az olaj, esetleg rossz a karter szűrőd, produkál kék füstöt a motor olajcsere után. (saját tapasztalat)