hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2011-02-28 20:52 fékcsere

anubisz írta: persze,én se vitázok, csak olyan hülyén jött le,mit ha dilis lennék hogy zsírral kenném a féket Én se vagyok fizikus,de ugye azt te is belátod hogy olyan terméket nem fog egy neves cég forgalmazni amit menetre kel kenni,és nincs menet rögzítő hatása. Végül is ezek kombinált termékek,csak annyi hogy nem az van rá írva,hogy menet rögzítő.A funkció ugyan az,a menet rögzítése mellett a szelhetőség biztosítása.Nem is forgalmazhatnák,ha menetre kenve nem lenne rögzítő hatása,hanem ellenkező hatást válthat ki ,persze most nem Kínáról beszélek.
Ugye mert hát ha a menet rögzítőt szó szerint értenénk akkor azt jelentené hogy a be tekert motyót, amire rá van kenve,ugye többet azt már ki nem szeded onnan a menet rögzítő is egy szerelő paszta végül is, mert egy stabil kötés mellett kenést is biztosít, hogy azért ki lehessen tekerni majd a csavart. a motor hasonlatot persze csak képletesen mondtam,hogy utaljak rá logikus olyan helyeken olyan csavar rögzítést alkalmaznak,hogy azért próbálják ki küszöbölni a ki,le lazulást. Szép lenne egy hajtókar csavar vagy mi, le lazulna.Persze hogy olyan rögzítés van ott hogy ez nem fordulhat elő,max törhet.
Végül is azért jó egy fórum hogy álláspontokat ütköztessünk ,harag,sértődés nélkül, én így látom


Nem neveztelek dilisnek (távol áll tőlem). Nem ismerem a pontos terméket amit használsz. Vannak szerelőpszták, amiket kimondottan nagy nyomatékkal meghúzott csavarokhoz használok (ilyen a hengerfejcsavok mellé csomagolt paszta is).
Én erre a hozzászólásra reagáltam, mivel félreérthető volt, és szerelésben nem otthonosan mozgó (de barkácsolni szerető) tulaj félreértheti.:

anubisz írta: Elhiszem, engem is idegelt hogy miért rohadt be annyira, nembaj vettem egy spéci fékhez való nagy hőterhelést bíró spéci kenő cuccot.minden csavart, csúszó részt azzal kezeltem, aszem pont ezen a videón néztem azt a kenő motyót,amivel a pasi keni a csúszó,tapadó részeket. Többet nem rágódik be nálam semmi.Direkt ilyen berágódás gátló.

hancurozo Elküldve: 2011-02-28 20:17 fékcsere

anubisz írta: nézd,most nem fogok ezen vitázni,semmi gond a fékeimmel,így is alig lehetett kicsavarni,mikor le lett szedve a nyereg, rá 3 hétre.Ha még nem használtál ilyet,és nem láttál még ez miatt leszakadt féknyerget,nem korrekt véleményezni.Olyan kötést képez a csavaron hogy nem lehet letörölni a menetről,mint a szurok.Én láttam,néztem.Különbség hogy nem ég be a csavar.Mivel én használom,te viszont nem,akkor végül is én tudom a terméket véleményezni,hisz te még nem is próbáltad.Olyat még a világon nem hallottam hogy valakinek ki lazult az a csavar,és el szállt a féknyereg, max eltörhet, de az is anyag fáradás,vagy ütés hatására. Két egyszerű rögzítő csavar,mit kel ezen úgy túl lihegni.Főleg hogy nem kifelé tekerő erők hatnak rá.Ahhoz hogy bizonyos csavarok csak úgy le lazuljanak,mégis csak több fizikai tényezőnek kell érvényesülnie. Ha primitív hasonlatot fel hoznék,a motorba forró olajba évekig,óriási erő behatásoknak kitett csavarok se lazulnak le,pedig ott van kenés bőven.Bizonyos csavarokat te teflonnal is kezelheted akkor se fognak le lazulni,mert nem olyan erőknek vannak ki téve.
Anyás csavaroknál igen veszélyesebb mert ott ha le lazul az anya,el enged a csavar,de ott úgy is fixálják az anyát a rizikós helyeken ahol ez elő fordulhat.
Sőt még a féktárcsa belső részét is bekentem hajszál vékonyan ahol érintkezik az agyal,legalább nem kel fél órán át kalapálni,mire le válik róla,mert úgy rá volt rohadva.
Be szakadt,bele tört menetek stb..nem díszből van kitalálva ez a cucc.Biztos azért gyártják hogy le lazítsa a csavarokat. Inkább hagyjuk. Nem értem,nem is ismered a terméket,soha nem használtad,hogy mondhatod hogy le lazítja a csavart.Még ha jártál volna így,ezzel a termékkel.Tudnillik ez nem zsír. Ez szerelő paszta.Pont erre kitalálva,évekig nem használt csavarok,rögzítések,berágódásának meg előzésére.És fék rendszerhez,pont a hő,a kosz,a trutymó,a rozsda miatt.És ugye nem a fékpofára kel kenni
Mindegy biztos hülyék voltak a fejlesztők,Fékrendszerekhez kifejlesztve,de semmire ne kend mert le lazul majd. Csak vedd meg,úgyse jó arra amit rá írtuk,amire csináltuk

amúgy végezetül ott a terméken a kép is,fékrendszer,és csavar biztos azért hogy ne kend rá


Én sem szeretnék vitázni, de a motorban lévő csavarok nyúlnak a meghúzás hatására,(ezért is fontos a meghúzási nyomaték, pl:hajtókar, nyugvócspágyházak, stb., és cserélendők minden megbontásnál) és az gátolja meg a lazulását (de gondolom ezt tudtad). A menetrögzítő szintén korrozió gátló. Nem véletlenül van (normális termék esetén) benne a csavar is a betétek mellett (menetrögzítővel kezelve) ráadásul ezek a csavarok alu bevonatosak (nem rohad össze).
Tőlem úgy rakod össze az autódat ahogy akarod, csak próbáltam segíteni azoknak akik saját maguknak szerelik az autót, minden szakmai háttér nélkül.
Részemről vita lezárva.

hancurozo Elküldve: 2011-02-28 19:17 fékcsere

seta írta: Most ugye azokról a csavarokról van szó, ami a fékpofákat a helyükön tartják, és nem azokról amik a féknyerget fogják fel? Ha jól láttam a videón ezeknek a csavaroknak a fej és a menet között van egy pár centis vastagított (és gondolom felület keményített) rész, amivel a pofák érintkeznek. Mivan ha a menetet csavarrögzítővel, míg ezt az érintkezési felületet az említett pasztával kenem be?


A fékpofákat nem csavarok rögzítik. A féknyerget, és a féktámot rögzítik csavarok.

hancurozo Elküldve: 2011-02-28 18:44 fékcsere

anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Elhiszem, engem is idegelt hogy miért rohadt be annyira, nembaj vettem egy spéci fékhez való nagy hőterhelést bíró spéci kenő cuccot.minden csavart, csúszó részt azzal kezeltem, aszem pont ezen a videón néztem azt a kenő motyót,amivel a pasi keni a csúszó,tapadó részeket. Többet nem rágódik be nálam semmi.Direkt ilyen berágódás gátló.


Gratulálok. A normális betétgarnitúrához nem véletlenül adnak rögzítő csavart a féknyereghez. Azoknak a csavroknak menetrögzítővel van kezelve a vége (azért néz úgy ki, mintha festve lenne), hogy ne lazuljon le. Sajnos nem adnak minden szetthez, és ha a régi csavar van visszarakva, akkor is menetrögzítőt kell használni. Ezért nehezebb meglazítani ezeket a csavarokat. Te meg is kented őket.


Főleg ha ez a cucc direkt erre van kitalálva,azért tartalmaz réz komponenset,hogy azért ne rohadjon be a csavar,de legyen menet rögzítő tulajdonsága. Nem sima zsír,főleg ha látnád.
olyan sűrű hogy alig lehet kinyomni. Nem véletlen kimondottan fékrendszerek kenésére van kitalálva. Vagy úgy gondolod hogy nyomaték értéket betartva,meghúzva,majd ki fog lazulni magától a két rögzítő csavar? mert ezzel bekentem? na az szép lenne. Hát én ezt használom, más meg kalapácsot


Mire van kitalálva? Nem arra, hogy a csavarokat kend vele. Nézd meg milyen erők hatnak az úszónyerges fék rögzítőcsavjaira. Mivel az úszónyerges fékeknél van minimális mozgása a nyeregnek, (főleg a jobb oldalon) lelazíthatja a csavart.

hancurozo Elküldve: 2011-02-28 18:23 fékcsere

anubisz írta: Elhiszem, engem is idegelt hogy miért rohadt be annyira, nembaj vettem egy spéci fékhez való nagy hőterhelést bíró spéci kenő cuccot.minden csavart, csúszó részt azzal kezeltem, aszem pont ezen a videón néztem azt a kenő motyót,amivel a pasi keni a csúszó,tapadó részeket. Többet nem rágódik be nálam semmi.Direkt ilyen berágódás gátló.


Gratulálok. A normális betétgarnitúrához nem véletlenül adnak rögzítő csavart a féknyereghez. Azoknak a csavroknak menetrögzítővel van kezelve a vége (azért néz úgy ki, mintha festve lenne), hogy ne lazuljon le. Sajnos nem adnak minden szetthez, és ha a régi csavar van visszarakva, akkor is menetrögzítőt kell használni. Ezért nehezebb meglazítani ezeket a csavarokat. Te meg is kented őket.

hancurozo Elküldve: 2011-02-21 17:02 Segítség!!!

cene írta: De a KÉPEN LÁTHATÓ használt mankókerék jó az e90-re??Mert a képen 15-ös van.


Arra azért figyelj oda, hogy a féktárcsa, féknyereg miatt felférjen.
Nem véletlen van az egyik autóhoz gyárilag 15", míg a másikhoz 16" vagy 17".
Nagy fékhez nagy kerék.

hancurozo Elküldve: 2011-02-20 18:02 Legjobb nyári gumik...

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: hát ez téli, de csak hideg aszfaltra, hóban tutti lenyomja, az amit én linkeltem. sajnos magyarországon elég gyatra az utak tisztítása, így ezekkel a gumikkal halál lenne

mert hogy hóban nem tapad be az fix.


Ez elött azt írtad az tud véleményt, aki hosszú távon és pályán használja.
Most a Magyar utakat mondod.
Nem értelek.
De ha gondolkozol rájössz, hogy a gumigyárak nem visszafelé fejlesztenek. Ezért valószínű, hogy a következő évre kiadott gumi jobb lessz vagy gumikeverékben, vagy mintában.
Az, hogy valamelyik gyártó másolja a másik mintáját, a keverék még különbözhet.


már bocs, de a hosszú távos véleménynyílvánítást nem én hanem Hori írta, amiben igaza van részben, de attól, hogy valaki sokat vezet, még egy gumit lehet fele annyira sem használ ki. szóval valamit keversz


Igazad van. Hori írta, de nem részben, hanem teljes mértékben igaza van.
De akkor ne keverjük ide a pályát aminek más az aszfalt minősége. Ezek nem pályára gyártott gumik, és ha egyszer kimész rájössz, hogy néhány kör alatt megeszi a gumit a pálya.
Aki sokat vezet az többet kerül olyan helyzetbe ahol vészfékezés, hirtelen irányváltás, kavics vagy sárfelhordás, deres aszfalt van. Ott kell bizonyítania a gumiknak (nem árt ha a sofőr tud vezetni) nem a versenypályán. Oda más gumi való.

hancurozo Elküldve: 2011-02-20 17:23 Legjobb nyári gumik...

YELLOW írta: hát ez téli, de csak hideg aszfaltra, hóban tutti lenyomja, az amit én linkeltem. sajnos magyarországon elég gyatra az utak tisztítása, így ezekkel a gumikkal halál lenne

mert hogy hóban nem tapad be az fix.


Ez elött azt írtad az tud véleményt, aki hosszú távon és pályán használja.
Most a Magyar utakat mondod.
Nem értelek.
De ha gondolkozol rájössz, hogy a gumigyárak nem visszafelé fejlesztenek. Ezért valószínű, hogy a következő évre kiadott gumi jobb lessz vagy gumikeverékben, vagy mintában.
Az, hogy valamelyik gyártó másolja a másik mintáját, a keverék még különbözhet.

hancurozo Elküldve: 2011-02-19 20:10 Legjobb nyári gumik...

YELLOW írta: faternak az astrán a télije van és tökéletes. én inkább a nyárira mondanám, hogy az oldaltartása nem az igazi, de ennek egy okát látom a made in hungary-t, mert a másik párom az made in france.
amikor megvettem a gumit, direkt megmértemm mert rögtön észrevettem a régi 225-öshöz képest. a méret pont annyi volt, mint ami rá volt írva, viszont a régi 225-ös fuldám mérete 245 volt.
nekem azért nem mindegy milyen gumim van, mert azért akarom tudni a lehető legbiztonságosabb autóban vagyok. nekem mind esőben mind szárazon jól tapadnak a BFG G-Force Profiler-ek, és nem haza beszélek, mondom nekem egyedül az optikai csalódásával vannak gondok.


Én is lemértem!
Ha majd kipróbálsz 8-10 fajta gumit akkor majd más lessz a véleményed. Akkor majd rájössz, miért drága a japán gumi és milyen érzés mikor nagy sebességnél is tapad a kanyarban. (nem a 320d-vel hanem 1 hátsókerekes japán autóval)

hancurozo Elküldve: 2011-02-19 19:44 Legjobb nyári gumik...

YELLOW írta:
Hori írta:
Bero írta: Sziasztok! BFGoodrich gumikról vélemény? 255/35 R18. Köszi




szerintem szar nekem volt 17be és most a 20"on is van 2 új belőle de véleményem szerint a nankang ns2 is jobb

de ha kérdezed Yellowt ő isteníteni fogja / neki is bf van/



nem istenítem, én mikor vettem számtalan tesztet olvastam. egy baja van, az a mintázat, ami miatt keskenyebbnek néz ki, mint amilyen. optikai csalódás.

a nankang egy fos, harmad annyi idő alatt elkopik, és még csak nem is tapad.

ha most kéne vennem gumit, akkor: (de csak a minta miatt, ezek kopósabbak, és esőben gyengébbek, bár én esőben nem is használom annyira)

Kumho Ecsta
http://www.discounttiredirect....za.ang.jpg
Dunlop SP Sport Maxx
http://www.automax.hu/kepek/du...maxx.1.jpg


Sajnos nem csak optikailag keskenyebb. (mérd le)
Én téliben használom, + a terep gumiját használtam a melóban. (a terep gumi nagyon bevált)
YELLOW (nem támadás) amit te mész egy évben, mindegy milyen gumi van az autódon.
Sem téliben sem nyáriban nem veszek többet ilyen gumit. Téliben az oldal irányú terhelést nem bírja, nyáriban nem tapad.
A conti gumik jól tapadnak, de ezért hamar is kopnak (max 40e bírt ki, nem egész 2 szezon alatt)
Nézd meg, mi az amit vársz a gumitól, és az alapján válassz

hancurozo Elküldve: 2011-02-19 13:58 Valaki segítsen

pali316 írta: hallom a fűtőmotort igen!!
pollenszűrő hol van a BMW be mert én még nem találkoztam vele, fűtésboxba?
1994-es évjárat szerintem ebbe nincs is vagy ha van akkor az egy nagy csalódás lesz a számomra és még 1 2 barátom számára mert ők sem tudják hol van


Rosszul írtam, de kerestem neked ide vágó oldalt:
http://www.bmpdesign.com/techn...nstall.php

YouTube videó

hancurozo Elküldve: 2011-02-17 18:19 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
hancurozo írta:
seta írta: Sziasztok!
Ha van egy VAG kábelem, és egy átalakítóm (20 pin -> VAG), akkor kell-e és mit kell átforrasztgatni? Ahogy olvastam a VAG kábelen kell elvileg a 7es és 8as lábakat összeforrasztani. De ha ugyanezt inkább az átalakítóban teszem meg akkor elvileg a kábel simán használható utána még OFF autókon is. Vagy nem?

Átalakító
VAG-USB

szerk.: Ezeken kívül kell még valami hardware? Mely progik használhatók ezzel az összeállítással?


A tiédbe nem tudod használni az átalakítót, mert csak OBD van benne.


Szerintem ezt rosszul írtad, mert az 1994-es e36-ban, csak a kerek csati van a motortérben. Az OBD úgy tudom, a lapos, ami a bohócfülkében van. Bár lehet, hogy keverem. De lényeg az, hogy a kábelen alapból (a kép szerint) a lapos csatlakozót látom, ahhoz meg, hogy össze tudja dugni a kerekkel, kell az átalakító.


Seta gépe 2002-es e46, és mivel láttam a motorterét, biztos vagyok benne, hogy nincs kerek csati.

hancurozo Elküldve: 2011-02-17 18:07 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

seta írta: Sziasztok!
Ha van egy VAG kábelem, és egy átalakítóm (20 pin -> VAG), akkor kell-e és mit kell átforrasztgatni? Ahogy olvastam a VAG kábelen kell elvileg a 7es és 8as lábakat összeforrasztani. De ha ugyanezt inkább az átalakítóban teszem meg akkor elvileg a kábel simán használható utána még OFF autókon is. Vagy nem?

Átalakító
VAG-USB

szerk.: Ezeken kívül kell még valami hardware? Mely progik használhatók ezzel az összeállítással?


A tiédbe nem tudod használni az átalakítót, mert csak OBD van benne.

hancurozo Elküldve: 2011-02-14 18:34 BMW gyerekülés

spree írta: Sziasztok!

Remélem senkit sem sértek meg, hogy ide írtam a kérdésem, de a témához ezt a környezetet találtam a legmegfelelőbbnek.
Szóval a touring hátsó üléseinek támláján hátul van 1-1 műanyag sín vagy valami olyasmi.
Na az mi az a mi az?
Talán ledöntött állapotban a kiszerelt rolót oda tudom bepasszintani valahogy?
Illetve az ülőlapokat nem lehet vagy csak én nem tudom előrebillenteni, hogy síkban legyen az egész csomagtér olyankor?
Kíváncsi lennék ezekre mielőtt széttörök vagy tépek valamit?!
Előre is köszi és bocs a sötétségemért.....



Oda tudod oldalról becsúsztatni a rolót, sőt a "kutyahálót" ebben az esetben fel tudod húzni a "majrévashoz", hogy a csomagok ne a nyakadba potyogjanak.
Az ülőlapokat nem tudod előrebillenteni, csak a háttámlát de nekem így is sík a csomagtér.

hancurozo Elküldve: 2011-02-13 19:11 Olajzabálás

YELLOW írta: 1000 km-t akartam írni, tehát a többi része ugyanaz. 1000 km-re sok az 1 deci szerintem, bár dízelnél nem tom, de sokallom.


Off olasz diesel autó KKK turbóval megengedett olajfogyasztása 100g/100km, ez 1.4ie mororral 50g/100km. A (olajnál)1dl kb 85g/1000km bőven elfogadható, még akkor is ha jóval modernebb technikáról van szó.