hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2014-02-01 16:57 Futómû és hibái

hil írta:
Pocses írta:

Mr.Sárga a helyesírási faksznizást inkább hadlyuk.
A "régi öregek" szokták így hívni a kardántengelyt: gardán, egyik má nyugger motoros ismerősöm is így hívja, nem is szólunk neki csak mosolygunk rajta. ( Honda Gold Wing 1500 ) + egy 535 virgácsa van.


Sziasztok!
Kérdeznék én is: a bordás tengelyt miért nevezi mindenki "nyeles tengelynek"? Hol van azon a nyél, mert én nem látom rajta.

hil



Az a része a nyél ami belecsúszik a főtengely végén lévő csapágyba. A nyelestengely egyik fele a váltóban, másik fele a főtengely végén van csapágyazva.

hancurozo Elküldve: 2014-02-01 12:51 Töltés hiány

Splr01 írta: Üdv srácok!

Új vagyok még itt, de ahogy észrevettem, mindenre tudtok valami okosat mondani, vannak itt félelmetesen nagy szakik, akik nagyon önzetlenek tudnak lenni, és segítenek ha baj van. Az ő segítségüket kérném most!

Adott egy e46 320d, még a 136 lovas gép, melynek meghalt a generátora. Hangos, szorul, és a töltése említésre sem méltó, 12,8, és 13,5 között ingadozik, bár ritka, amikor 13,2 felett tölt. Nem csodálkozom, hogy 3-4 nap alatt leszívta az aksit használat után, mert kvázi az akksiról mentek a fogyasztók.
Gondolkodás nélkül vettem egy Valeo felújított generátort, ami szintén egy 136 lovas gépből lett kiszedve, majd felújítva.

Akkor estem kétségbe, amikor láttam, hogy a hibás (Valeo) generátor 12V-os (matricára ez van írva), az új meg 14. Egy klímás gépjárműről van szó. Okozhat ez valamilyen gondot?

Az utolsó kérdésem, hogy egy 150 lovas, és egy 136 lovas motorhoz való generátor között mi a különbség?

Szép napot, és előre is köszönöm!


A generátor 14,4V-ot tölt. Az a normális. Szereld fel nyugodtan. A 136le és a 150le-s különbségről nem tudok nyilatkozni.

hancurozo Elküldve: 2014-02-01 12:30 Autóvásárlás

Darius írta:
si3rrabravo írta:
Darius írta:

Automata 320d-vel 4.4 fogyasztas...mesélj mèg kérlek...



Ezt talán még a bmw gyárban a merketingesek is kiröhögnék, akik a fogyasztási adatok írták bele a manualbe!



Én nem akarok megbántani senkit,sem kritizálni,de az ilyen kijelentéseken feltudok nagyon háborodni....nem csak azért mert lehetetlennek tartom,mivel ugyanilyen autot hajtottam jó darabig és nagyon vigyáztam rá,és direkt megnéztem a legkevesebb és a legtöbb kihozható fogyasztást is próbaként.Plusz az ilyen tudatos vezetők által keletkeznek a népitéletben olyanok tömegével miszerint 320d touringok ! csak városi használatban 5 litert esznek az asszony kezei között....gyerekkel megpakolva.És amikor jó emberünk megveszi a 20 dezsőt csodálkozik hogy városban időjárástól függően 8-10 kinnt meg 5,5---6,5 -ezik a mások által leírt öt liter helyett....és ettől már nincs messze az a kijelentés hogy mert a BMW 320d egy szar....Legyünk reálisak,és őszinte dolgokkal támogassuk az erre az oldalra tévedő leendő tulajdonosokat.


Ha valakinek egy kézi váltós városon kívül 6 liter felett eszik, akkor azzal a 320d-vel valami gond van. (vagy a tulaj nem tud vezetni)
De szerintem az automata sem eszik többet városon kívül, sem autópályán a kéz váltósnál. (ha jól tudom kicsit hosszabb az áttétel, ezáltal kevesebbet forog a motor)

hancurozo Elküldve: 2014-01-31 21:57 Autóvásárlás

Umberto írta:
hancurozo írta:
Évente 30e km-t megyek. Az autót nem vakon vettem. Nem a "keveset futott" (400e km feletti, de nagyon kiglancolt) autót vettem meg. Megnéztem rendesen, hogy mit veszek. Mi az a hiba, ami megengedett (mert 3 év feletti hibátlan használt autó nincs) és mi az amit kerülni kell.
Autószerelőként nem költök munkadíjra. (eddig nem kellett olyan alkatrészt cserélnem, ami diesel hiba) Eddig minden fődarab bontatlan.
Számoltam.
Ha azt nézem amit eddig mentem vele, akkor k..a jól jártam.


Oké, de a Te eseted abszolút nem példázza az átlagfelhasználóét, valamint hogy neked éppen nem jöttek ki a diesel-hibák attól még nagyon sok embernek igen.

Hogy én se maradjak ki:
én becsülettel bevallom évi HATEZER km-t megyek, és röhögve tankolom a sokhengert
mivel ilyen futásnál az nem számít szinte, annál inkább az élmény


Lehet azért nem jöttek elő a "dieseles hibák", mert nem a többször visszatekert Németből behozott szemetet vettem meg. (amit a nepperek bagóért vásároltak fel) Mindenhol be lehet szerezni karbantartott megkímélt autót, de tisztában kell lenni vele, hogy nem 5-10e km-t mentek évente. (ezt bele kell kalkulálni)
Miért nincs szinte gond 500e km alatt a lendkerékkel, adagolóval, stb. (előfordul, hogy van, de nagyon ritkán)
Ismerőstől anno meg szerettem volna venni az 525tds-t. (Német rokonoktól kapta, ők vették újként) Bontatlan motorral adta el 700e km-el. (Románok vitték el)
Ki tudja hányan járnak 500-600e km-t futott autóval, úgy, hogy nem is tudnak róla, mert az óra szerint még csak 220e lesz benne.
Ezért van sok gond nálunk a használt autóval.
Neked megéri a benzines. Az élmény is nagyobb a tiedben.
Én viszont évi 6000 km-ért nem vennék autót. (ez nem bántás, de kevesebbe kerülne a bérlés)

hancurozo Elküldve: 2014-01-31 21:22 Autóvásárlás

Umberto írta: Akkor számoljunk kicsit.



Aszondod, 5.2-5.4 között mozog a fogyasztásod, amelyet kiátlagolva 5.3-at kapunk. Így a Te üzemanyag költséged 100 km-re kivetítve ~2220 Ft. az átlagáron számolva (NEM! Premium dieselt tankolva, amely pedig mint tudjuk, igencsak ajánlott...)

A benzines szerinted 1.5-2 literrel többet fogyaszt, 2-vel fogyasszon többet! Így szintén 100 km-re, 95-öst tankolva 2942 Ft-ra jön ki a költség.

A különbözet 722 Ft 100 km-en. Ami azt illeti, 15000 km-en, vagyis évi átlag magyar futásteljesítmény mellett, összesen 108300 Ft-ot spórolsz.

Az, hogy mennyit mész egy évben, teljes mértékben meghatározza, hogy anyagilag melyik éri meg jobban.

Tekintve, hogy n összegből hányszor elhasználtabb (és ezáltal valószínűsíthetően nagyobb fenntartási költséggel kecsegtető) diesel bömöst lehet venni, mint benzinest, én csak annyit mondok,

számolj!


Évente 30e km-t megyek. Az autót nem vakon vettem. Nem a "keveset futott" (400e km feletti, de nagyon kiglancolt) autót vettem meg. Megnéztem rendesen, hogy mit veszek. Mi az a hiba, ami megengedett (mert 3 év feletti hibátlan használt autó nincs) és mi az amit kerülni kell.
Autószerelőként nem költök munkadíjra. (eddig nem kellett olyan alkatrészt cserélnem, ami diesel hiba) Eddig minden fődarab bontatlan.
Számoltam.
Ha azt nézem amit eddig mentem vele, akkor k..a jól jártam.

hancurozo Elküldve: 2014-01-31 19:09 Autóvásárlás

csbalu írta:
hancurozo írta:
Darius írta:
gzu11 írta:
tiborpapp írta: Szeretnek venni a BMW-t aminek a fogyasztasa lenne a lenyeg. Egy BMW3-as tipusu 2003 evjaratu korulire gondoltam. Melyik a legjobb fogyasztasu: 1.6, 1.8, 2.0 ? benzin vagy dizel?


Szia!

Ha a fogyasztás a lényeg, akkor diesel...
Fateromnak volt korábban 2003-as, benzines, E46 316i-je (1.8-as, 116 LE motor), manuális váltóval, neki mindig 7,2 - 8,3 L/100 km volt a fogyasztása vegyesben, pályán persze lement 6,7 L/100 km környékére.
Nekem most egy 2004-es 1995 cm3-es, automata váltós, diesel, E46-osom van, átlagfogyasztásom 5,4 L/100 km vegyesben, pályán 4,4 L/100 km.

Fenntartásban mind a kettő egy szinten van, mert a benzinesnek is vannak nem olcsó költségei...
Ezt saját tapasztalatból mondom és nem a kisujjamból kiszívva!

De a legfontosabb, hogy állapotot vegyél, ne km-t...
Remélem tudtam segíteni!!!

G.



Hagyjuk már a mellébeszélést!Ne is haragudj de nekem volt 2004/7 havi 320d-m városba télen 8-9 litert evett,nyáron 6,5-7litert ,kinnt tempomat országút 100 5,5...autopálya 140 tempomat 5,5-6... és az enyém kézi 6 os váltós volt patika motorikus állapotba 147ezer kmerrel...Anyám 1.5 szívódízel saxoja nem eszik 4,4-et pedig az nem egy atomerőmű....




Ki lehet hozni, de csak tisztán országúton max 90km/h. Én országúton használom bőven 6 liter alatt marad. (pedig adagolós, kézi 5-ös)


Pont a legfontosabbat nem írtad le hogy hol használnád az autót!
Napi ingázásra, városban rövidebb távokra, ezek mind mind nagyon fontos tényezők, majdnem a legfontosabbak ha fogyasztásról beszélünk. Pl egy 20d-vel városban rövid 3-4km-es távokra nem is érdemes gondolkozni, mert hidegen, katasztrófálisan fogyasztana, nem is beszélve arról hogy az akksit is nagyon nyírbálná, míg ha napi 60-80km-t ingázol akkor tökéletesebb kocsi nincs is. Ezeket az alap dízeleket erre találták ki a németeknek "rövid" napi 50-150km-es ingázásokra normál autópálya tempó mellett.
Ha városban rövideket mész, vagy akár többet, de mindig városban akkor a dízelt annyira nem javaslom, mert ezzel lehet a legjobban tönkretenni minden kritikus alkatrészt amitől rettegnek az emberek, turbó, lendkerék, lengőkarok, porlasztók stb... és fogyasztásban sincsen már akkora különbség.
Én városba benzinest ajánlanék, szinte mind1 milyet ez már csak a menetdinamikai igényeidtől függ.
Most például hogy beköltözök pestre a munkahelyemtől nem messze én is nagyon gondolkozom hogy egy benzinesbe ülök át.
Ha ingázásra használnád és dízel kéne akkor pl eladó is a kocsim

Na jó vásárlást!
Remélem tudtam segíteni üdv
Balu

ui.: Diesel 20d BMW fogyasztásmérője szinte SOHA nem mutat valós értéket, kb 1 litert adj hozzá és akkor nem jársz messze a valóságtól.


Szerintem leírtam, hogy hol használom. Csak el kellene olvasni. (országúton!tehát nem városban, nem pályán) Nem a BC adatokra támaszkodok. Rátankolással mértem. 20km-es távokon mozogva 5,2-5,4 (normálisan közlekedve, nem papósan)
És lehet 4,4-es fogyasztás, ha csak sík országúton max 90-es tempóval (teherautósan) közlekedsz és minimum 100km-t (Pl. Esztergom-Győr útvonal)
A benzines pedig 1,5-2 literrel mindíg többet fog enni, mint a diesel.

hancurozo Elküldve: 2014-01-31 16:25 Autóvásárlás

Darius írta:
gzu11 írta:
tiborpapp írta: Szeretnek venni a BMW-t aminek a fogyasztasa lenne a lenyeg. Egy BMW3-as tipusu 2003 evjaratu korulire gondoltam. Melyik a legjobb fogyasztasu: 1.6, 1.8, 2.0 ? benzin vagy dizel?


Szia!

Ha a fogyasztás a lényeg, akkor diesel...
Fateromnak volt korábban 2003-as, benzines, E46 316i-je (1.8-as, 116 LE motor), manuális váltóval, neki mindig 7,2 - 8,3 L/100 km volt a fogyasztása vegyesben, pályán persze lement 6,7 L/100 km környékére.
Nekem most egy 2004-es 1995 cm3-es, automata váltós, diesel, E46-osom van, átlagfogyasztásom 5,4 L/100 km vegyesben, pályán 4,4 L/100 km.

Fenntartásban mind a kettő egy szinten van, mert a benzinesnek is vannak nem olcsó költségei...
Ezt saját tapasztalatból mondom és nem a kisujjamból kiszívva!

De a legfontosabb, hogy állapotot vegyél, ne km-t...
Remélem tudtam segíteni!!!

G.



Hagyjuk már a mellébeszélést!Ne is haragudj de nekem volt 2004/7 havi 320d-m városba télen 8-9 litert evett,nyáron 6,5-7litert ,kinnt tempomat országút 100 5,5...autopálya 140 tempomat 5,5-6... és az enyém kézi 6 os váltós volt patika motorikus állapotba 147ezer kmerrel...Anyám 1.5 szívódízel saxoja nem eszik 4,4-et pedig az nem egy atomerőmű....




Ki lehet hozni, de csak tisztán országúton max 90km/h. Én országúton használom bőven 6 liter alatt marad. (pedig adagolós, kézi 5-ös)

hancurozo Elküldve: 2014-01-31 12:23 Autóvásárlás

Pocses írta:
csbalu írta:
hancurozo írta:
csbalu írta: Ebben hol a tempomat?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...at-7574723


Ha csak az hiányozna belőle.
Azt írja, "működő extrákkal". Nem sok mindennek kell működnie.


Sosem értettem meg az embereket akik ilyen összeálíltásban rendeltek autókat.
Mondjuk 2002-ben még sok olyan ember volt aki azt mondta hogy az automata klíma szar ő jobban tudja állítgatni ezért nem basz ki pénz. a Navi meg kurva nagy szám volt még ha nem is színes kijelzős, mert 12 éve az iszonyat nagy feature volt.


Én rühelltem a manual klímát, soha nem tudtam jól beállítani, nincs is párja a digitnek, és még az én vasam fitymálták le hogy alap...


Ne viccelj. Ebben ködlámpa sincs (kikapcsolható légzsák? jár hozzá DIS is?)
Ki tudja? Lehet a "kisnavi" is csak be lett téve. (vevőcsalogatónak)
Ehhez képest az enyém is full-full extrás.

hancurozo Elküldve: 2014-01-31 11:43 Autóvásárlás

csbalu írta: Ebben hol a tempomat?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...at-7574723


Ha csak az hiányozna belőle.
Azt írja, "működő extrákkal". Nem sok mindennek kell működnie.

hancurozo Elküldve: 2014-01-31 11:38 Autóvásárlás

Medvedisznoman írta:
verebke20 írta: Mit gondoltok erröl a tipusról már beszéltem a sráccal végig ütött könyv leinformálható valóban M packet-es?---- összességében a tipus elönye vagy hibái?!

A link neve



Szia!
Én ugyanettől a fazontól vettem az enyémet. Az tuti, hogy szépen ki van glancolva, az enyémben még még most csúszik minden a szilikontól.
Jól nézd meg mindenesetre mielőtt megveszed, sőt nézesd át egy szervízzel és ezt előre dumáld le velük, hogy mész. Én ezt kihagytam és amikor csak úgy betoppantunk egy műhelybe, akkor persze nem volt épp kapacitásuk. Ettől függetlenül megvettem, mert nagyon egyben volt a vas, de utólag átgondolva megpróbálhattam volna egy másik műhelyt is, akkor azért egy-két dolog kiderült volna, amit csak utólag vettem észre. Azért meg nem bántam a vételt, csak mostani fejjel, már másképp csinálnám. A mondandóm lényege, hogy azért ő is csak kereskedő és nem mind arany ami fénylik.



Így már talán jó lesz.

hancurozo Elküldve: 2014-01-31 11:11 Autóvásárlás

verebke20 írta: Mit gondoltok erröl a tipusról már beszéltem a sráccal végig ütött könyv leinformálható valóban M packet-es?---- összességében a tipus elönye vagy hibái?!

A link neve


Ez 318d, és nem 320d. a motorja az régebbi adagólós. (ami nem lenne baj) Ezt a VIN kódból ki tudod deríteni.
Nem M packet. A kormány sem M és a lábpihentetőn sincs az alu. betét. Sima ülések. Kulcsból is hiányzik.
Ezen vagy esztétikai okokból cseréltek lökösöket, vagy mert törve volt.
Szerk.
A motorháztető is érdekesen áll.
Full fapad.
Ezért a pénzért van jobb, valóban 320d. (2002 utáni)

hancurozo Elküldve: 2014-01-31 09:27 Termosztát

MattM325 írta:
csbalu írta:
Helioport írta: Pont valami ilyesmiben vagyok én is: Kimegyek autópályára, és visszahűl a vizem. Eddig sosem volt ilyesmi, télen sem. 320D 2003. 150 LE, automata. Egyelőre telefonon azt mondták, bármelyik lehet. Ezek szerint tuti, hogy az EGRé?



Rakj a hűtő elé kartonpapírt Mester Es Ne járj folyton 200 fölött!



Hát, ha 87-88C°-ról hűl vissza, akkor nagy falószínűséggel EGR.

Baszki ezért tart itt ez az ország, hogy leragadtak az emberek a kartonpapírnál és hasonló szigetelőszalagos, drótozásos tákolásoknál... Többek közt ezért nem vennék soha a büdös életbe itthon autót, és nem azért mert azt gondolom, hogy máshol lecserélik az olajat...


Vagy a harmadik termosztát. "Anubisz" már leírta, de senki nem hajlandó visszaolvasni.
A kézi váltósnál van zsalu, az automatánál pedig egy 3. termosztát: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=05

hancurozo Elküldve: 2014-01-31 08:51 Motorolaj

ZoleeSRB írta:
Csabi056 írta: Sziasztok,
most vásároltam egy 320d 150le bmw-t és szeretném leszervizelni, szerelöm van, de az alkatrészeket magam fogom megrendelni (van sok kedvezményem)
Milyen olajat érdemes belerakni? 5w30 ról beszélnek sokan, de volt aki 5w40et emítette...
200e km van a kocsiban plusz infóként.
Régebbi autómnál (nem bmw) 5w40ról áttértem 10w40re mert halkabb volt, kevésbé ette.
illetve márk´ban idáig a Mobile 1 et használtam most is jó lesz? 10km enként le fogom cserélni, nem hiszek a 15e periódusokban.
Köszi az infókat!
Üdv


Én BMW 5w30 használok. 10w40 szerintem nagyon sűrű lenne neki,inkább ne!


Miért nem olvastok vissza? Miért a viszkozitási arányszám alapján akarsz olajat választani? Ha a teljesítményszint megfelel és rendelkezik a motorodnak megfelelő BMW jóváhagyással (BMW LL04=BMW Long Life 04), akkor nem nagyon tudsz melléfogni.
DE NINCS 10W-s LL04-es OLAJ!
Tehát a 10w nem bele való! Akkor sem, ha 700e km-t futott.

hancurozo Elküldve: 2014-01-30 20:13 Társalgó

Bero írta: Meg ém úgy tudom,hogy ez külföldi oldal vagy szerver,így egy kicsit nehezebb lesz..


Nem az oldallal kell hadakozni. A feltöltőt kell beazonosítani.

(szerkesztettem a hozzászólásomat és töröltem belőle a linket, szerintem tedd te is)

hancurozo Elküldve: 2014-01-30 20:10 Társalgó

Bero írta: Nem írtam,hogy vicces. Ide írtam,szerintem Yellow itt hamarabb megtudja mint a napiszaron. Nem tudom mit lehet ilyenkor tenni,innentől Yellow dolga!


Nem neked címeztem. Szerintem korrekt dolog volt tőled. Küld el neki a linket privátban. (innen szerintem töröld)
Igen. Innen YELLOW dolga.