hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2010-12-31 20:08 Reggel kulcs elfordítás, se kép se hang.

YELLOW írta: nem feltétlen. ez a gondolat is a fejemben volt. de ha belegondolsz, akkor egy nagyobb akksit feltölteni tovább tart, mint egy kisebbet. ugye indításkor vesz fel a legtöbbet az akksiból, de ezt relatíve 2-3 sec-ig. nah most ha ez egy kisebb kapacitású akksi, akkor azt elég hamar visszatölti, ergó sok indításnál, sok rövidtávon, vissza tudja magát tölteni. míg egy nagyobb akksinak nagyobb táv kell. persze ki lehetne számolni de nincs kedvem.
gondold végig a dízelekben mekkora akksi van. azért mert indításnál nehezebben indulnak, izzítaniuk kell, ráadásul általában hosszabb távon használják őket (ez általános nem kifejezettem BMW-s meglátás). vagy ott az ellenkezője a kis autók. városi járgányok szaladgálós autó. ez magyarázza azt is amit az előbb írtam. persze az is ugyanúgy közrejátszik, hogy miylen fogyasztók vannak az autóban.



A kisebb autókban is 60-70A-es generátor van. Pillanatok alatt visszatölt. A nagyobb akumulátor valóban azért kell, mert a dieselhez nagyobb indítóáram kell, és a fogyasztok is számítanak (320d-nél 150A-es a generátor). Nincs köze, hogy milyen hosszú távon használják.

hancurozo Elküldve: 2010-12-30 20:11 Társalgó

YELLOW írta: ez oszt derék munka

http://forums.vwvortex.com/sho...5333/page1


Nagyon jó!

hancurozo Elküldve: 2010-12-29 21:33 Elsõ lámpák

Memmaao írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: itt elég olcsók a lámpák, igaz DEPO-s, de ha maga egy plexi már 26ezer, itt 22-ért komplett lámpát kapsz.

http://www.autolampashop.hu/in...p;Itemid=6



a plexi pontos ára: 21064,- (AL)

(volt már 22, aztán 23, most már 26??? - igaz hogy romlik a forint, de ennyire azért nem változik az ár hetek alatt... a fenti ár december elejei ár, hivatalos márkakereskedésben)



a lényegen nem változtat... inkább egy komplett depos lámpa


De sajnos, ha gyári xenon-os az autó, akkor depo-val nem lehet elyettesíteni, nincs projektoros utángyártott, sajnos... marad a plexi.


itt hirdeti valaki: http://www.bmwfanatics.hu/apro...tml?id=509

hancurozo Elküldve: 2010-12-26 14:50 Üzemanyag fogyasztás

kchris írta:
hancurozo írta:
hil írta: Már rájöttek, hogy a hybrid autók közel sem annyira környezetbarátok, mint azt eddig gondolták és mindez pont a motor újraindítása miatt.
A zöldek pedig: otthon hidegben élnek télen, nem világítanak, nem főznek, stb. Egyáltalán mi a fa...nak kell erőműveket építeni (vsop14), hiszen a konnektorban ott az áram.....


Ez jó téma. Megkérdeztem egy japán hybrid tulaját, mit kajál. 6,7! vidéken, ill. országúton használja. Szerinte nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, csak a teljesítményadó, és a biztosítás miatt éri meg. Viszont az ára majdnem a dieselé.


ahhoz is aztán nagy IQ kellett hogy valaki vidékre országútra hybridet vegyen!!!! az pont az araszolásra jó, nem megy fel a 6.7l 10-12-re mert araszolásnál az elektromotorok lökik odébb a kocsit, nem kell a benzinmotort bekapcsolni csak amikor már üresek az akkuk, de egy 4km-es távot egy töltéssel simán kibír az akksi (függ persze az egyéb terheléstől, fényszórók stb).


Akkor városba hybrid, ha kimegyek a városból vegyek második autót? A 2 autó miért jobb mint az 1.

hancurozo Elküldve: 2010-12-26 14:11 Üzemanyag fogyasztás

hil írta: Már rájöttek, hogy a hybrid autók közel sem annyira környezetbarátok, mint azt eddig gondolták és mindez pont a motor újraindítása miatt.
A zöldek pedig: otthon hidegben élnek télen, nem világítanak, nem főznek, stb. Egyáltalán mi a fa...nak kell erőműveket építeni (vsop14), hiszen a konnektorban ott az áram.....


Ez jó téma. Megkérdeztem egy japán hybrid tulaját, mit kajál. 6,7! vidéken, ill. országúton használja. Szerinte nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, csak a teljesítményadó, és a biztosítás miatt éri meg. Viszont az ára majdnem a dieselé.

hancurozo Elküldve: 2010-12-24 11:38 Boldog Karácsonyt

Boldog Karácsonyt mindenkinek.

hancurozo Elküldve: 2010-12-24 11:37 Kipufogó

YELLOW írta: te miről beszél jóember?
há nekem nincs gyorsító patronom, sőt nem is lesz, mert pont azt ugattam, hogy baromság. szóval ősszekeversz valakivel. csak a lőfegyver huzagolásnál kezdtem el gondolkodni a dolgon, de ahhoz kisebb átmérő kell, hogy tudja gyorsítani a kiáramló gázt.az én autóm az erős jóindulattól megy jobban!!!


Tényleg nem kell újrakezdeni, és a huzagolást sem idekeverni (annak egészen más szerepe van, és nincs köze a gázokhoz). Ezeket szerintem is kitárgyaltuk.

hancurozo Elküldve: 2010-12-23 07:14 Az ilyenek se tesznek jót a BMW-sek megítélésének

YELLOW írta:
Robinson írta:
YELLOW írta: na a mai nap szégyeltem magam, hogy BMW tulaj vagyok.
volt már itt vitám és akkor leírtam valamit az E30 tulajokról, hogy azért nézik le azokat a BMW-seket, akiknek újabb van, mert irigyek, és marha bunkók.
ma miskolcon voltunk bevásárolni. 4 olyan BMW-st láttam, aki nyomta mint a hülye, ment mint az állat, lexarta a gyalogost, marha nagyhangú autóval és mind E30 tulaj volt.
nem kell elmondanom, mi volt a köz véleménye.
szóval ezen úton üzenném, a marha nagy önérzettel rendelkező E30 tulajokat, hogy jobb lenne ha visszább vennének a közutakon, mert ezért olyan a BMW-sek megítélése mint amilyen.
persze vannak kivételek, és az E30 mellé volt még egy X6 bunkó tulaj, de az román rendszámos volt, így nem is csodálkoztam el.


Szerintem teljesen felesleges általánosítani. Úgy általában a BMW tulajokat tartják bunkónak, ez van, de nem hiszem, hogy ez tovább bontható E30-ra, ez olyan.. Yellow-s
Amúgy Az általánosítás nem csak ebből fakad, hanem pl. abból is, hogy Te meg két helyre parkolsz, mert szerinted csak így védhető ki, hogy rányissák az ajtót a kocsidra. És ezt még normálisnak is tartod. Na ez a nagyobb baj.


az a nagyobb baj, hogy ezzel vágsz vissza. én azzal nem veszélyeztetem a környezetem mert mondjuk 2 helyre állok be. amúgy meg sokszor azért kell 1,5 helyre állnom, mert mások sem tudnak egyenlő távolságra párhuzamosan parkolni a két jelölő vonalhoz... utána minden autó úgy igazodik.
a mai nap kicsit forgalom szempontjából sokK volt, ás, hogy az említett 4 db E30 szinte egymás után... nem értem miért nem lehet normálisan közlekedni főleg nem ilyen forgalomban...



Én is bunkó vagyok? Mert betartom az 50-et városban, és kerülöm a sok tökorrút aki minden sávban 30-40-nel megy egymás mellett? Az indokolatlan lassú haladás rosszabb. Nem tudod kihasználni a zöldhullámot, dugót, töbletfogyasztást, nagyobb környezetterhelést okoz. Lakott területen kívűl (100-as tábla vann kint), mikor utolérsz 1 autót ami 60-nal sem megy (ráadásul az út közepén), alig tudsz megállni mögötte, bent mindenki nagykabátban, apuci a kormányon. Persze, nyomom a dudát, legalább húzódjon le, hogy meg tudjam előzni. És ezután még ő ugat a kormány mögül és rázza a kezét. Ja, és e46 volt.

hancurozo Elküldve: 2010-12-23 07:00 Turbo

Chipcad777 írta:
hancurozo írta:
Chipcad777 írta: Köszi szépen! Én is gondoltam erre, de eléggé felpörgettem ahhoz,h fel kellett volna épülnie a nyomásnak, másik meg,h mikor megálltam a pihenőnél jég hideg volt a cső, holott azért legalább langyinak kellett volna lennie. Biztos,h nincs turbónyomásom, ettől függetlenül holnap nézek élőadatot... Nem tudom azt, hogy miért állt meg ilyen hirtelen, mert semmi fütyülő hangja nem volt eddig, nem ette az olajat se. Persze ez semmit nem jelent.


Terhelés nélkül 3000-nél 0,3bar. Azt nem hiszem, hogy érezni fogod. Nekem bent volt a nyomásmérő óra, ott volt nyomás , mégsem ment. Élőadat olvasás menet közben, és a légtömegmérő által közölt érték nem változott (nem ír be hibakódot). Csere, és ment megint.


Köszönöm a tippeket, de reggel beindítottam egy pillre és le is állítottam egyből mert jött a fehér füst rendesen, meg nehezen is indult.
Úgyhogy kell egy turbó...

Ha esetleg tud valaki jó áron turbót, megköszönném ha szólna...

Köszönöm előre is.


Ha hidegban indítottad, lehet vízgőz is. Én gépre raknám, mielött elköltesz rá x ezer forintot.

hancurozo Elküldve: 2010-12-22 20:20 Motorolaj

BarG írta:
hancurozo írta:
vsop14 írta: sztem az 5w-s olajok nagy része sem szintetikus, csupán szintetikus technológiával lett előállítva, valami jó minőségű ásványi alapolajból


Az 5w-s olajok vagy szintetikus vagy félszintetikus. 10w-s olaj is van ami szintetikus.
Viszont igazad van, mivel minden (a szintetikus olaj is) ásványi olajból van előallítva (ellenben a közhiedelemmel). "Azokat az olajokat töbszöri lepárlással, finomítással állítják elő." Valószínű, ez látszik meg az árban is.



Hadd szólaljon meg belőlem a vegyész:
természetesen minden olaj visszavezethető az ásványolajra, csakhogy a szintetikus olaj attól szintetikus, hogy a molekuláinak összerakásánál - és ez fontos, hogy összerakást mondunk - kémiai módszereket alkalmazunk. A félszintetikus olajok úgy képződnek, most itt hidrokrakkot értek, hogy hőkezeléssel a kevésbé stabil molekulákat bontjuk, átalakítjuk, egyes elbomlott anyagokat fizikai műveletekkel eltávolítanak belőlük. Az ásványolajok pedig attól maradtak ásványiak, hogy magukat a szénhidrogéneket csak fizikailag - pl lepárlással noszogatják, kémiailag nem. Van néhány szennyeződés, amit kémiailag kiszednek, de maguk a kenést végző molekulák kémiailag nem változnak.
Ez persze erős egyszerűsítés.



Ezen nem is vitázok. Amit írtam idézet, és a finomítást is ezért említi. "lepárlással, finomítással"
Én nem akartam belemenni, mert nem vagyok vegyész . (csak felhasználó, akinek tanították az elméletet és akit érdekelt ezért sokat olvasott róla)

hancurozo Elküldve: 2010-12-22 07:33 Motorolaj

vsop14 írta: sztem az 5w-s olajok nagy része sem szintetikus, csupán szintetikus technológiával lett előállítva, valami jó minőségű ásványi alapolajból


Az 5w-s olajok vagy szintetikus vagy félszintetikus. 10w-s olaj is van ami szintetikus.
Viszont igazad van, mivel minden (a szintetikus olaj is) ásványi olajból van előallítva (ellenben a közhiedelemmel). "Azokat az olajokat töbszöri lepárlással, finomítással állítják elő." Valószínű, ez látszik meg az árban is.

hancurozo Elküldve: 2010-12-21 19:54 Motorolaj

hil írta:
Szemy írta:
DDT írta:

okosok, itt tudtok Castrol olajat választani a kocsitokhoz: http://195.82.66.170/castrol/o...x.php?id=1
adios


Született "gentleman".

Azért érdekes, hogy első beköszönése ilyen........ Na jó: második.
Mire gondoljunk akkor?





Többet várnék egy "vegyész"-től, de legalább egy rövid magyarázatot.

hancurozo Elküldve: 2010-12-21 19:51 Turbo

Chipcad777 írta: Köszi szépen! Én is gondoltam erre, de eléggé felpörgettem ahhoz,h fel kellett volna épülnie a nyomásnak, másik meg,h mikor megálltam a pihenőnél jég hideg volt a cső, holott azért legalább langyinak kellett volna lennie. Biztos,h nincs turbónyomásom, ettől függetlenül holnap nézek élőadatot... Nem tudom azt, hogy miért állt meg ilyen hirtelen, mert semmi fütyülő hangja nem volt eddig, nem ette az olajat se. Persze ez semmit nem jelent.


Terhelés nélkül 3000-nél 0,3bar. Azt nem hiszem, hogy érezni fogod. Nekem bent volt a nyomásmérő óra, ott volt nyomás , mégsem ment. Élőadat olvasás menet közben, és a légtömegmérő által közölt érték nem változott (nem ír be hibakódot). Csere, és ment megint.

hancurozo Elküldve: 2010-12-21 19:26 Motorolaj

DDT írta: Szia, azt ugyan nem értem, h miért 10W-40-es van benne, de szerintem nyugodtan rátölthetsz elsőre 0.5 litert akár az 5w-30-asból, akár a negyvenesből, azzal már a két jel között lesz a mennyisége. Semmi baja nem lesz, semmi nem fog kicsapódni, felhabosodni sem fog.


Miért is érted a 10w olajat? Miért nem fog felhabosodni? Miért nem okoz gondot a különböző adalékok aránya? (amiért még a olajfinomító cégek is kompromiszum kötésre kényszerülnek, mivel minden adaléknak más a hatása.)

hancurozo Elküldve: 2010-12-21 19:21 Turbo

Chipcad777 írta: Sziasztok!

Ma én is úgy jártam mint itt előttem, ahogy olvastam. Teljesen elment az autóból az erő. Mire felgyorsítottam az autópályán 80-ra addig megehettem volna egy pizzát... Csináltam is egy gyors tesztet, félreálltam egy pihenőbe és rámarkoltam az intercooler csőre, haver meg rálépett a gázra és hát semmi nyomás a csőbe. Vákuum van, mert indításkor szépen mozog a geometria állítás. Gondolom egyértelmű csere, de azért gondoltam leírom, hátha tud valaki valami okosságot, mielőtt veszek egy turbót...



Nézz élőadat olvasást, mert a légtömegmérő is ilyen hibát okoz. Terhelés nélkül nagyon fel kell pörgetni, hogy nyomásod legyen a szívőcsőben, intercoolerben.