hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2010-12-21 17:13 Motorolaj

YELLOW írta: nem célszerű keverni. főleg ha még csak a márka sem azonos.
szerintem a legjobb lenne, ha rászánnád magad és most iziben lecserélnéd az olajat.
mondjuk szerintem nem okoz gondot ha kevered, de nem is használ. olajcserénél mindig azért kell 1 literrel többet venni, ha olajfogyás van, akkor ugyanazzal tudd pótolni, mint ami bele lett rakva.
én tanácstalan vagyok. én a helyedben komplett lecserélném, bár nem tudom milyen körülmények vannak feléd szerelő tekintetében, mondjuk magamnak is lecserélem.


Szerintem ezt ne hangoztasd. Az 5w-s olajok szintetikus olajok a 10w nagyon ritkán szintetikus (max félszintetikus, kivéve teherautóba való olaj)
Soha nem keverünk 2 különböző olajat, még akkor sem ha mindkettő 5w-s, különösen nem szintetikus olajat félszintetikussal.

hancurozo Elküldve: 2010-12-20 19:00 Egyenetlen alapjárat

davech írta:
hancurozo írta:
Én raktam be az egr vákumcsövébe 1 vákummérő órát (még nem volt diagom, és nem tudtam mitől ingadozik az alapjárat), és akkor változott mikor nyitott ill. zárt az egr.


Akkor sem értem. Akkor miért nem mindig csinálja? Miért csak néha?



Nem tudom. Nekem csak akkor változik az alapjárat, ha nyit vagy zár az egr. Az egr-t a motorvezérlő működteti.

hancurozo Elküldve: 2010-12-20 18:24 Egyenetlen alapjárat

davech írta: Akkor azt "mondod", ez csak jót jelent? Ősszel lett tisztítva, nem volt trutyis szépen nézett ki az egr. Most kezdte el pár hete az ingadozást. Csinálja egy ideig aztán abbahagyja. Ha kicsit megtaposod a gázt akkor hamarabb..



Én raktam be az egr vákumcsövébe 1 vákummérő órát (még nem volt diagom, és nem tudtam mitől ingadozik az alapjárat), és akkor változott mikor nyitott ill. zárt az egr.

hancurozo Elküldve: 2010-12-20 18:13 Egyenetlen alapjárat

davech írta:
hancurozo írta:

Dolgozik az egr?


Tisztítva lett (bocs). Hogy tudom hogy dolgozik vagy sem?




Akkor így írom (az elöbb félreérthető voltam) Dolgozik az egr. Azért ingadozik. (nálam biztos)



hancurozo Elküldve: 2010-12-20 18:08 Egyenetlen alapjárat

davech írta: hi! Néha amikor kedve szottyan ingadozik az alapjárat. Fordulat megemelkedik nagyon kicsit, majd visszaesik, megemelkedik-visszaesik. Pontosan 2ms különbséggel. Ezt miért csinálja? Ahogy bejöttek a hidegebbek azóta van ez.


Dolgozik az egr?

hancurozo Elküldve: 2010-12-19 12:52 Termosztát

david00 írta: Sziasztok.
Tudnátok abban segíteni,h. hol tudok jofajta megbízható termosztátot venni? 2001 e46 320d 100kw-ba kellene a dolog. Vagy esetleg mely márkát érdemes megvenni?
köszi.


Én tőle rendeltem.: http://www.bmwfanatics.hu/shop...eszek.html
Azóta sincs vele gond, és tud segíteni a választásban is.

hancurozo Elküldve: 2010-12-18 18:56 XENON utólag

Memmaao írta: Hát, ha a rendőr nyomogatni akarja, úgyis nyomogatni fogja, a tiédet lehet nem, mert kolléga vagy, de ha az én személyimben meglátják, hogy dr. és bmw-ben ülök, idáig mindig ment a b@szogatás. Egyébként meg 1 pillanat ellenőrizni! gyújtás ráadáskor, lámpa felkapcsoláskor a gyári xenon egyből beszabályozza a magasságot, nagyon nehéz nem észrevenni a dolgot, mert kurv@ feltűnő, a fény bemozdul vagy 30 fokot függőlegesen, szóval csak egy vak nem venné észre!


Minden lámpa (a nem xenonos is) beállítja a magasságot bekapcsolás után. (ami volt a kezeim között mind csinálta és 1 sem volt xenonos)

hancurozo Elküldve: 2010-12-11 17:05 Inspekció

YELLOW írta: elolvastam

csak egy kicsit tág a net fogalma... de rákeresek, csak ha valaki tudja, hol keresse az egyszerűbb picit. még valaki óhajt beszólni?


Ok. De csak, hogy neked egyszerűbb legyen. Amit Tano leírt, az szinte a gyári. Azt, hogy ezeket mikor csináld? (mekkora km futás után?) Írja a műszerfalon.
Kielégítő a válasz?

hancurozo Elküldve: 2010-12-11 16:40 Inspekció

YELLOW írta:
Tano írta: Nos, hozzászólok egy kicsit, mivel kompetensnek érzem magam az ügyben.
Ezt a doksit ÉN készítettem, a gyári leírás alapján, a km számokat magam írtam bele, de ezt bárki átírhatja magának. Az eredetiben nem szerepel km, csak a szervíz típusa. Elsősorban magamnak készítettem, és a saját tervemet írtam bele, hogy mennyi km-nél mi fog következni, mert nem várom ki a gyári 2x ezer km-t. Valamint bővítettem is rajta, mert pl gyári leírásban nem lesz benne EGR tisztítás, valamint az üzaszűrőt is csak inspekciónál írja. De én a saját autómnak beleírtam, mert úgy gondolom, nem árt neki ha cserélem minden intervallumban.
Mivel sokan kerestek ilyet régebben is, ezért közzétettem. Természetesen az inspekciók magukban foglalják az alattuk lévő dolgokat is, pl az I-es az olajcserét, a II-es az I-est.
Akinek nem tetszik természetesen nem használja, vagy átírja magának, de mankónak tökéletes szerintem, ha valaki tisztában akar lenni azal, hogy a gyár mit ír elő, és esetleg otthon meg szeretné csinálni amit tud/lehet.
Ha valakit az eredeti érdekel, akkor a neten megtalálja!
Üdv!


így már értem! igazából a gyárit merre lelem? nem azért mert ez nem jó, csak kiváncsi lennék, hogy gyárilag minek mikor van ideje. azért kössz szépen!



Nem akartam beleszólni, de ha valaki választ vár, akkor olvassa is el.
Szerintem leíta Tano.

hancurozo Elküldve: 2010-12-10 18:03 hûtõ

aba írta: sziasztok mi lehet az oka elszakat a vizz bazinom es meg ragasztattam es ismet el van szakadva es mind ki fojt a vizz ...valaki tudja mi lehet az ok?

:
:
Ez valami vicc?

hancurozo Elküldve: 2010-12-09 17:05 Motorolaj

A számok nem a viszkozitást jelölik. Ezt egy gyártó sem közli. "Az a bizonyos jelölés (pl:10W40) nem a viszkozitás, hanem a viszkozitási osztály. Bár van közük egymáshoz, de a viszkozitási osztály mégsem az olaj sűrűsége, hanem az a külső környezeti hőmérséklet-tartomány, amelyben az adott motorolaj képes megtartani a motorgyártó által előírt viszkozitást."
A komolyabb motorba azért kell 0w vagy 5w-s olaj, mivel ezek hidegszivattyúzhatósága sokkal jobb, és így hamarabb jutnak el a kenési helyekre növelve a motor élettartamát.

hancurozo Elküldve: 2010-12-07 19:42 manuális váltó

kempelen írta: Valaki le tudná írni hogyan kell leszedni az E46 manuális váltó váltógombját?

Egyik ismerősöm szeretné bőröztetni, de nem mer nekiállni. Jómagam pedig ótómatás lévén nem tudok érdemben segíteni neki.

Ezért kellene az infó a manuális váltógomb levételéről...


A bőr szoknya alsó részét kipattintod, felhúzod (hogy lásd a gombon lévő rögzítését) miután eltávolítottad a váltószoknyát a váltógombot felfelé lehúzod.

hancurozo Elküldve: 2010-12-07 17:23 Motorolaj

lacaca írta: Mielőtt még azt hinnéd,hogy rossz szándékkal írtam Itt nézz utána(motorion.hu hirtelen mást nem találtam) ha nekem nem hiszel! És az iskolát ahol ezt tanultad remélem már bezárták!


Akkor az összes iskolát be kellene zárni. Mindíg ezt nézi csak mindenki. Fogalmuk sincs róla mit jelentenek a számok. De azt milyen teljesítményszintnek felel meg, azt semki. Pedig az számít igazán. Minden márkának más a surlodó felületek közötti hézag, más olajfilm réteggel dolgozik a motor (más teljesítményszintű olaj kell bele)
Dugattyúgyűrűnél, vagy szelepszár szimeringnél eszi egy motor az olajat, ahhoz mi köze van az olaj hidegben való viszkozitásához? Ha eszi az 5W30-at, a 10W30-at is fogja. (üzemi hőmérsékleten)
Teherautóhoz is van 5w40-es olaj. Beleraknád az autódba? A M.A.N. 70e km-t ír cserére. (a teljesítményszintje nem felel meg a BMW-nek) Én nem.
Mindenki annak (vagy annak a weboldalnak) hisz akinek aminek akar.

hancurozo Elküldve: 2010-12-05 17:21 hûtõ

stabil írta: de ettől függetlenül meg kellene fordulni a víznek a hűtőbe nem?de még csak nem is langyi nem értem de gyaníntom a vízpumpa lesz a ludas


Azért írtam, hogy vedd ki és nézd meg. Ha a hűtőd van eldugulva (mert valami birka vízzel töltötte fel és vízköves bellül) akkor soha nem fog megfordulni a hűtőben.

hancurozo Elküldve: 2010-12-05 17:03 hûtõ

stabil írta: ja és ha lassan megyek akkor nincs ez de a cső hideg az már biztos hogy a kupak nem jól zár


Lehet dugulás is. A kupakok méretezve vannak nyomás szerint, és minden tiusnak megvan milyen nyomáson kell tartani a hűtőrendszert. (ezért nem forr fel a víz 100fokon)