hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2010-10-16 19:41 Teligumiszett

YELLOW írta:
hancurozo írta:

Hátsókerekesre használt gumit?
Még első kerekesre sem raknák téliben használtat.(az életed múlhat rajta)
Szerintem féken, futóművön, gumin nem éri meg spórolni. Még a 3 éves téligumit sem rakom fel hátsókerekesre, inkább cserélem.



én sem olyan használtra gondolok, mint ahogy Te gondolod. nagyon jó, szinte új gumikat lehet venni, harmad/negyed áron. és mivel én télen amúgy is még ritkábban hazsnálom az autót, így számomra ez van.

gumin én sem spórolok, amikor megvettem az autót, simán cseréltem a 6 mm-es gumikat újra, később a fékeket, amikkel semmi baj nem volt. én sem rizikózok.

de télen nem is száguldozom, szóval ott nekem a gumi anynira nem szempont, persze fontos!


Pont nem a száguldozás a gond, hanem a megállás. (mikor a vasárnapi pilóta az autód elött kezd el piruettezni)
Az öreg gumi veszít a rugalmasságából (nem tapad, nem pergeti ki magából a havat)
Az alig használt gumi is el lehet öregedve (pláne ha tartósan érte napfény) és sokan nem tudják azt sem honnan lehet tudni a gumi gyártási idejét.

hancurozo Elküldve: 2010-10-16 19:17 Teligumiszett

YELLOW írta:
cene írta: Vagy még ez a másik amit néztem:
http://gumi.autoalkatresz.hu/a...e91-207862

Csak itt ezek a maxxis gumik nem tudom mennyire megbízhatóak!
Szerintetek melyik lenne jobb???


én a Maxxis gumit csak bringázásból ismerem, olyat használok. amikor láttam, hogy autógumit is gyárt, akkor meglepődtem. igazából nem tudom milyen lehet, ADAC tesztekben nem nagyon van, nem lehet egy népszerű gumi, max esetleg a versenysportban. ha olyan mint a birigli gumi, akkor puhább, jól tapad, de jobban kopik. neten próbálgass utána olvasni. mondjuk én téliben inkább használt de márkás gumira szavazok az ára miatt, vagy újra esetleg valami nagyobb márka leányvállalatától. (kléber, kormoran, semperit)


Hátsókerekesre használt gumit?
Még első kerekesre sem raknák téliben használtat.(az életed múlhat rajta)
Szerintem féken, futóművön, gumin nem éri meg spórolni. Még a 3 éves téligumit sem rakom fel hátsókerekesre, inkább cserélem.

hancurozo Elküldve: 2010-10-16 17:58 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

YELLOW írta: nekem elől hátul 8x17-es ET40-el. egy ideig hátul 225-ös gumi volt, és akkora hely volt ültetéssel, hogy szégyen, aztán ez ment előlre, de egy 10-15 milis nyomtávot simán elviselne. hátra 245-ös gumi került, azaz 1 centivel kijebb került a gumi, ez álló helyzetben ha terhelve van beleér a perembe (érdekes menet közben nem). volt egy időszak, amikor felnit akartam venni 18-ast 8" széleset persze 215/235-ös gumik mentek volna rá. a gumisnál volt egy ET35-ös felni 225-ös gumival, és hátra feltettük. simán elfért.

ehhez ha hozzávesszük, hogy 20d-től felfelé még oldalankét van +5mm a nyomtávból, akkor az ET30-nak ugyanúgy kell állnia, mint nekem az ET35.

az megint egy másik dolog, hogy adott méretű gumik között is van különbség, a régi 225-öseim olyan szélesek, mint a mostani 245-ösök (persze a régieket már eladtam). és hozzáteszem a 245 az valóban 245. és egyik sem volt gagyi gumi.
plussz a felni kivitelezése is sokban hozzájárul, mert hiába van egy 8" széles felnit, az a belső perem mérete, egy peremes felni, aminek polír vagy hasonló pereme van a külső perem rész jóval nagyobb, mint egy sima alun.

nekem ezek a tapasztalataim.








hancurozo Elküldve: 2010-10-15 16:50 bmw diagnosztika

troooger írta: Sziasztok,
Tata-Tatabánya közelében van valaki aki tudna segíteni car/key memory programozásban? Szeretnék pár dolgot beállíttatni.

J.


Én Tatán dolgozok, diagban stb. tudok de car/key memory-val nem foglalkoztam és a programokat sem szereztem meg hozzá (a kábel megvan hozzá oda tudom adni). Itt a környéken PociLaci (E39) aki szerintem ilyen programozással foglalkozik. Ha több infó kell Laciról, vagy csak segítség keres meg.

hancurozo Elküldve: 2010-10-15 15:49 bmw diagnosztika

Woockie írta:
hancurozo írta: Autószerelőként (otthon csak magamnak, és a baráti körnek dolgozok, bent pedig csak a cég autóit javítom)én is vettem diagnosztikai kábelt (nem csak BMW-t). Pénzt nem kerestem vele (pedig nem került kevés pénzbe)aki eddig megkeresett mindenkinek megpróbáltam segíteni. Aki nem autószerelő annak sokszor nem segít a kiírt hiba, mivel nem tudja ,hogy mi a hiba okozója. Sok esetben a beírt hiba más hibára utal ami meg sem jelenik hibakódként, viszont generál más hibákat amit már beír a hibatárolóba.


Nyilvan akinek nem inge, ne vegye magara, en is tudom, h itt a forumon joparan vannak, akik talik alkalmaval meg ugy egyebkent is segitenek a masiknak ilyesmiben. Respect nekik. A tobbi autoszerelonel sem a penzkereses, ami zavar ez esetben, hisz elni kell vmibol, hanem a tulmisztifikalas es ennek kihasznalasakent durva osszegek elkerese, szandekosan nem irtam itt is jol ismert peldat.


Az autószerelőnél engem sem zavarna a pénz ha látnám, hogy kapok érte valamit. És nagyon igazad van abban, hogy túl van misztifikálva. Nagyon sok "kulcsos" szerelő (magamat is "kulcsos" szerelőnek tartom) csak azért vesz kábelt, hogy törölni tudja a hibakódot, és nem is ért a diagnosztikához (tisztelet a kivételnek, aki "öreg" fejjel sem lusta tanulni, továbbképezni magát)
Aki csak otthon szeretne diagolni, hibát kiolvasni, car/key memory-t programozni az vegye meg. (ezért nem érdemes fizetni). De csupán hibakód alapján alkatrésztcserélni, nem biztos, hogy kifizetődő. Nagyon jó arra is, hogy már az ismert hibával, hibakóddal megy valaki szerelőhöz. (talán azt hiszi ért a gazdi az autóhoz és nem meri lehúzni)

hancurozo Elküldve: 2010-10-15 15:05 bmw diagnosztika

Woockie írta:
Robinson írta: Összedobunk egy kábelre? Te rendszergazda vagy én programozó, csak eligazodunk már ebben a csöves impában, a bmw szoftverét meg kirázzuk a kisujjunkból és gusztustalanmód meggazdagszunk


Mar keso Mindenki kabelt vesz. A BMW szoffere meg megvan :$ Amugy nyilvan az egyszerubb car/key memory allitasokra, hiba kiolvasasra stbre gondoltam, amihez valljuk be, nem kell hihetetlen nagy szaktudas.


Autószerelőként (otthon csak magamnak, és a baráti körnek dolgozok, bent pedig csak a cég autóit javítom)én is vettem diagnosztikai kábelt (nem csak BMW-t). Pénzt nem kerestem vele (pedig nem került kevés pénzbe)aki eddig megkeresett mindenkinek megpróbáltam segíteni. Aki nem autószerelő annak sokszor nem segít a kiírt hiba, mivel nem tudja ,hogy mi a hiba okozója. Sok esetben a beírt hiba más hibára utal ami meg sem jelenik hibakódként, viszont generál más hibákat amit már beír a hibatárolóba.

hancurozo Elküldve: 2010-10-12 20:05 hûtõviz probléma!!

Joni írta:
hancurozo írta:
funkilaci írta: Sziasztok!

A problémám az,h a vizhőfokmérőm elég nehezen kb. 20km megtétele után áll be a függőleges helyzetbe...pár hete ez még 5 percbe sem tellett...most meg vagy 20 perc is kell...
A hideg miatt lehet ez? normális ez?

Köszi,L.


Ez inkább termosztát, vagy hűtőzsalu probléma.
A gyakoribb a termosztát, és az esetek nagy részében egyszerre megy tönkre az EGR és a motort a hűtőről leválasztó termosztát.


Tobb mint valoszinu hogy a hideg miatt, ilyenkor tobb ido kell amig felmelegszik a motor.


igen, anno én is ezt gondoltam. de csak addig amedig le nem cseréltem a termosztátomat.

hancurozo Elküldve: 2010-10-12 19:57 Hűtőventillátor hidegen nyikorog!

LaciE36 írta: Sziasztok!Olyan olyan problémám lenne,hogy a hűtőventilátorom hidegen nyikorog!Már próbáltam Vd-40-el,befújtam a tengelyéhez abban a pillanatban elhallgat de másnap újra kezdi!Gondolom szét kell szednem és a csapágyat bezsírozni!Valaki meg tudná nekem mondani hogyan tudok a csapágyhoz kenőanyagot juttatni?A javaslatokat előre is köszönöm!


Kúszózsír? Szilikonos szórózsír? mindkettő szórás után zsírréteget hoz létre.

hancurozo Elküldve: 2010-10-12 17:31 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
hancurozo írta:
Nekem is e-bay-os usb kábelem van. Nekem csak az inpa van fenn, de az rendesen fut.


neked mennyibe volt összesen? (költség)
menynire volt macerás beüzemelni?



Talán 60$, és miután az e39 klub tagja segített (neki volt jobb inpa verzió mint amit hozzá adtak), így nem volt túl macerás. Szerintem nem nehéz, csak én xx. századi vagyok.

hancurozo Elküldve: 2010-10-12 17:16 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
wizzaerr írta: Hozzám betársulhatsz legalább megfelezzük a szállítási költséget Szerintem kábelből sima usb-s a jobb, lévén hogy nem mindegyik laptopra tesznek soros portot. A könnyen kezelhető D-Thrudról semmit nem talált a google, hiába írtam be többféleképpen.
INPA vs. GT-1...? nem tudom. bmw320d4 vmelyik fórumon belinkelt egy jó kábelt, de most nem találom. Sztem olyat kellene rendelnünk...

YELLOW írta: senki nem akar vásárolni ilyen ~20ezer Ft-os INPA kábelt eBay-ről vagy valahonnan? én nem értek ezekhez a vásárlós oldalakhoz... szóval betársulnék, ha valaki venni akarna.

most akkor INPA vagy GT-1? melyikkel mennek a jó progik? jó progi alatt azt értem, hogy egyszerűbb megérteni, könnyebb kezelni. illetve akkor melyik ez a progi? ja és kábelből jobb az USB-s vagy a sima soros?




ő az INPA kábelt linkelte, ha jól emlékszem.
én amiatt kérdeztem, hogy USB v. soros, mert állítólag az USB-st nehezebb beállítani, valaki több oldalas leírást említ.



Nekem is e-bay-os usb kábelem van. Nekem csak az inpa van fenn, de az rendesen fut.

hancurozo Elküldve: 2010-10-10 11:44 hûtõviz probléma!!

funkilaci írta: Sziasztok!

A problémám az,h a vizhőfokmérőm elég nehezen kb. 20km megtétele után áll be a függőleges helyzetbe...pár hete ez még 5 percbe sem tellett...most meg vagy 20 perc is kell...
A hideg miatt lehet ez? normális ez?

Köszi,L.


Ez inkább termosztát, vagy hűtőzsalu probléma.
A gyakoribb a termosztát, és az esetek nagy részében egyszerre megy tönkre az EGR és a motort a hűtőről leválasztó termosztát.

hancurozo Elküldve: 2010-10-10 10:20 izzók / izzókészlet

Csum írta:
hancurozo írta:
Csum írta: sziasztok!
tudnátok abban segiteni,hogy kombi e46nál kiéget az egyik oldali tolató lámpa!
szeretném ki cserélni,de nem tudom, hogy lehet hozzá férni!!
hogy tudom ezt kicserélni?
előre is köszi!



A csomagtér ajtó belsején lévő kárpitot levéve, látsz 1-1db szivacs betétet. Azokat eltávolítva találsz alatta 1-1 műanyag foglalatot, aminek az közepén csipesz szerű rögzítés van. Azt kivéve jön ki az égő.

http://www.my330i.com/photo.php?f=mod32h



kárpit az müanyag fülekkel van rögzitve?
nem törnek le ha le feszítem? vagy hogy vegyem le hogy ne okozzak kárt?


A hátsó ajtón lévő plüss betétet kell levenni. Ennek az alján található 3db rögzítő fül, amit felfelé tolva (óvatosan csavarhúzóval) tudsz kiakasztani. Ezután le tudod venni a plüss borítást és hozzáférsz az ajtóban lévő lámpákhoz.

hancurozo Elküldve: 2010-10-09 19:33 Lökhárító

YELLOW írta:
nickname írta: hátsó lököst hogy lehet leszerelni ?


szinte ugyanúgy mint az elsőt... csak itt hátra kell lehúzni. ugyanúgy 2 csavar fogja (pozitív torx, de 10-es csőkulcs jó hozzá)



off: pozitív torx=E

hancurozo Elküldve: 2010-10-09 18:26 Társalgó

Szemy írta: Sziasztok!

Olyan kerdesem lenne, hogy a szelvedökröl el lehet ugye tavolitani az utolag felrakott foliat? Esetleg tudja valaki, hogy mennyi energiaba (idö es penz) kerül egy ilyen müvelet? Köszönöm szepen a segitseget!

Szemy


Hőlégfúvóval megmelegíted, és simán lehúzod. Ha marad egy kis ragasztó az üvegen, az eltávolítható denaturáltszesszel, higítóval.

hancurozo Elküldve: 2010-10-09 16:19 izzók / izzókészlet

Csum írta: sziasztok!
tudnátok abban segiteni,hogy kombi e46nál kiéget az egyik oldali tolató lámpa!
szeretném ki cserélni,de nem tudom, hogy lehet hozzá férni!!
hogy tudom ezt kicserélni?
előre is köszi!



A csomagtér ajtó belsején lévő kárpitot levéve, látsz 1-1db szivacs betétet. Azokat eltávolítva találsz alatta 1-1 műanyag foglalatot, aminek az közepén csipesz szerű rögzítés van. Azt kivéve jön ki az égő.

http://www.my330i.com/photo.php?f=mod32h