hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2010-03-14 07:56 Chip tuning

kempelen írta:

Bocsánat, ha egyszerûen fogalmazok, de ha nem költhetek még egy vagyont a motorra igazi tuningra - ha már tuningolok -, akkor mit ér az egész? Akkor már csináltassam meg rendesen azt a motortuningot.

Egyébként ez tényleg szélmalomharc a két fanatikus tábor között, soha nem lesz egység ebben az esetben, bár lehet hogy nem is baj. Csippeltessen aki szeretne nyugodtan...


teljesen igazad van. biztos vannak olyan motorok a BMW kínálatában ami tuningolható. DE a tunernek nagyon utánna kell néznie az alkatrészeknek mi az amit még elbír, ill. mire akarja használni. állandóan padlógázzal gyorsítgat, vagy csak biztonsági erõtartalék kell neki egy elb@szott elõzés miatt.
és az is igaz, hogy a tuning sokba kerül. nem elég a motort piszkálni. hozzá kell építeni a féket a futómûvet hajtásláncot./meg is kell állni az autóval, ha már sikerült úton tartani/
mindíg lesznek olyanok akik utánna néznek és felelõsen /esetleg alkatrészek cserélyével is/ piszkálják az autót, és lesznek akik minden elõképzetség nélkül állítják: "bírja ez húúzzáá méég a motoron, füstöl? falura jóóóó ez"

hancurozo Elküldve: 2010-03-13 20:35 Chip tuning

kempelen írta:

Én azonos évjáratú (2004/6) 318d és 320d-t néztem. Mindkettõ M47N.
De mint elöbb is írtam ha csak az E88 vagy E81-et nézem a blokkon kívül minden más, kezdve a befecskendezõvel....


szerintem elbeszéltünk egymás mellett. én tudom, hogy az e46-ban nem ugyanazok az alkatrészek vannak a 318d-ben és a 320d-ben.
de összehasonlítottam a 118d 120d és a 123d motorját. és mivel ott a fõbb alkatrészek egyeznek, elvileg el bírnak nagyobb teljesítményt. /elvileg, mivel még sajna nem láttam 350-400e km-t futott 123d-t/
én csak keresem a hasonlóságokat a kükönbözö években gyártott motoroknál és próbálom megkeresni melyik bír el nagyobb terhelést és melyik nem. /mik azok az alkatrészek amit a késõbb nagyobb teljesítményû motoroknál is használtak és mi az amit erõsebbre cseréltek/

hancurozo Elküldve: 2010-03-13 20:14 Chip tuning

kempelen írta:

Az ETK-t néztem, de ha a realOAM-be megyek már ott mások az adatok:

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20


igen az e46 nem egyforma motorokkal készült mivel az elsõ 318d a régi 136 lovas motor felhasználásával készült.
én az új motorokat hasonlítottam össze /118d 120d 123d ill. a 320d 2002 utáni motorját/

hancurozo Elküldve: 2010-03-13 20:03 Chip tuning

kempelen írta:
Nem csak a kuplung, a dugattyú esetében nemhogy a cikkszámok (bár ez még nem lenne nagy dolog) de a dugattyúban az égéstér kialakítások is mások a 318d, 320d és a 123d esetében...
Ez pedig viszi a porlasztási képet is, a befecskendezõnél... az meg majdnem minden mást....


nem vitaindítás /nem vagyok sem a tuning mellett sem ellene/
az e46-nál sok eltérés van ill. a manual váltóknál.
a 118d 120d és a 123d automata váltója ugyan az.
ezek pedig a dugók: /mind egyforma/
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20

hancurozo Elküldve: 2010-03-13 16:36 Chip tuning

bmw320d4 írta:
hancurozo írta: az automata 118d-bõl miért nem lehet 120d-t csinálni?


De lehet, csak nem 2 forint.

a turbón és a programon kívül mi a különbség?
nem hiszem, hogy olyan sokkal kerülne többe, mint ha újként a 120d-t venném?

hancurozo Elküldve: 2010-03-13 16:34 Chip tuning

az automata 118d-bõl miért nem lehet 120d-t csinálni?

hancurozo Elküldve: 2010-03-13 15:44 Chip tuning

Én amit nem értek, hogy a BMW ilyen pazarló lenne?
minden 2000ccm-es diesel motorjához külön terveztet mindent?
vagy hogyan oldja meg, hogy a 3 teljesítménylépcsõben kapható motorja nem esik szét? /gondolok itt a fõtengelyre stb./

hancurozo Elküldve: 2010-03-13 08:24 képek

vsop14 írta:
Hori írta: arany M5, honnan máshonnan mint a ruszkiktól


[img]http://kep.ivpicture.hu/330456.jpg

errrol van esetleg vmi cikk? ezt milyen festekkel csinaljak?


off nézd meg ezeket nagyon jó :
YouTube videó

YouTube videó

hancurozo Elküldve: 2010-03-08 18:08 Hétvégi tali képekben

Jók ezek az "élet" írta képek.
Ezeket az autókat legalább ti készítettétek /készítitek/, nem pedig 1 cég elõre összeállított csomagból, táskányi pénzért.

hancurozo Elküldve: 2010-03-07 20:19 hidegen rángat....

Woockie írta:
Kereszt merre? Afaik 1 helyen kell szoget zarnia a kardannak, ott pedig hardy van.

http://www.realoem.com/bmw/par...;amp;fg=05
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=05
beillesztettem 2 különbözõ tipusét is

hancurozo Elküldve: 2010-03-07 20:13 hidegen rángat....

Woockie írta:
YELLOW írta: én se ezt mondtam, hogy egy és ugyanaz... én azt mondtam, hogy szerintem hardy a rossz, mások kardán kereszt-et mondtak, hogy azzal lesz baj

Na pont ez a baj, h nem mondtad, h ugyanaz. Uis a bmwben nincs kardankereszt, hardy tarcsat hasznalnak helyette.

van benne hardy tárcsa és kardán kereszt is

hancurozo Elküldve: 2010-03-07 20:11 Ablakzörgés

zoltan írta:
Mivel még kezdõ szerelõ vagyok, így azt akarom megkérdezni, hogy a kárpitot hogy tudom leszedni. Mik a lépések, milyen eszköz kell hozzá?
Ha sikerült leszednem, és fel le mozgatom és ha hallok valami kattogást, rezgést zörgést akkor ott alul van valami gond igaz? A légzsáknak nem lesz baja, mert nekem az ajtókban is van????

nekem is van az ajtóban, de az nem a kárpitra van rögzítve.
az ajtópanelt csavarok és patentek rögzítik. /1 csavar a tükör állító kapcsoló alatt is van. ha kiszeded látni fogod/

hancurozo Elküldve: 2010-03-07 19:01 Ablakzörgés

zoltan írta:
Felhuzott ablaknal, ha kifele nyomom az ablakot, akkor nem recseg. A gumikeretet mar gumiapoloval lekentem es magas nyomasu levegovel ki is fujtam. Ezert arra gyanakszom, hogy vmi az ajtoban nyult meg vagy pattant el.

vedd le a kárpitot és mozgasd fel-le az ablakot. úgy már hallani fogod hol a gond. /én késõn tettem meg és a bovden bánta elöl, hátul csak a rögzítést kellet legyártanom/

hancurozo Elküldve: 2010-03-07 12:43 Társalgó

Athes30 írta: Hmm..! Ha 18.000Ft -ért tankolsz és nem kérsz számlát akkor Te " nem egy köcsög gyerek vagy BMW -vel, hanem egy aranyos gyerek BMW -vel "
Tudod akkor éppen 1800Ft. -ot teszel a shop -os girl vagy boy zsebébe, mert õ(k) akkor megírják a számlát 10% -ért valamelyik számlás emberüknek




most legalább tudom miért mosolyog rám a kutas csaj, mikor nem kérek számlát, és miért nem fogadja el a borravalót.
nagyrészt én is üres tankal megyek a kútra és teletankolom.

hancurozo Elküldve: 2010-03-07 12:39 Ablakzörgés

zoltan írta: Az ablaknak a rogzitese hogy van megoldva? Mitol zorog egy ablak a gumikon kivul?

hol zörög? az ajtóban bent? mert ha igen az lehet megnyúlt bovden, ill. az ablak rögzítésébõl kipattant bovden is.