hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2010-01-03 18:00 Turbo

bmw320d4 írta:
tsabko írta: gyárit vettem bele igaz húzós egy 100-as de programozható és nincs olyan hogy esetleg nem ismeri fel vagy nem mûködik vele tökéletesen.


Milyen az a "programozható légtömegmérõ"??! A HFM egy analóg szenzor, aminek a jeleit a DDE dolgozza fel, nem pedig önmaga a saját programjával. A felismertetést se értem, nem oprendszer fut a motorvezérlõn, amihez plug and play módon csatlakoznak a hardverek, hanem elõre programozott algoritmusokhoz rendeli a beérkezõ paramétereket.

Ha kell is programozni, akkor csak a DDE-t, mivel már megszünt a régi HFM, az újak pedig más mérési elv alapján müködik, ezért kell az új szoftver.

én vettem az enyémbe 25-ért újat igaz nem bosch, de nekem nem kellett semmit csinálni az autóval. régi ki, új be. és már ment is mint a "rakéta"

hancurozo Elküldve: 2010-01-03 17:56 Társalgó

bmwszabi írta: Nagyon felhúztam magam már megint, hogy mi van ebben az országban!!!
Eltörölték a zöldkártyát, eddig ok.
DE! nekem dec. 19-én lejárt mûszaki, zöldkártya. 18-án levizsgáztattam, 22-én meg kapott zöldkártyát, amit most akár ki is dobhatok. Ha lutrizok, kockáztatok, (megvárom a januárt, hátha eltörlik)CSALOK, AHOGY KELLETT VOLNA, spórolok 7.500- Ft-ot. Kész! Senki nem tudott semmit, pedig vannak ismerõseim ilyen téren, valószínûleg 'fennt' tudta ezt már vmi f@sz, de hagy vigyük zk-ra, hagy fizessük ki, most meg hajítsuk el.
És ugye most már egybe lesz mûszaki+ZK, ki tudja, mennyiért, tehát ha dec.30án elvitted zk-ra a kocsit, jan. 4-én meg elviszed mûszakira, akkor ott megint megcsinálják a környezetvédelmi vizsgálatot, és megint kifizettetik, mint mûszaki vizsga díj! Jó mi?
Lényeg, hogy rávezetnek, hogy csalj!
Persze az ok, hogy most 2011 decemberig nem kell vinnem sehova, tehát nem kell 1 év múlva zk-re vinni, de most egy hét zöldkártya érvényességért fizettem 7.500-at.
ADJÁK VISSZA!!!

a másik off autómon októberben lejárt, de mivel ritkán használja az asszony én nem csináltattam meg.
remélem így már nem lessz baj belõle.

hancurozo Elküldve: 2010-01-03 16:17 Turbo

JanoE46 írta: Sziasztok!Leírtam az autómról már egy kis történetet 1-2hónappal ezelõtt,de nem találom...nem akarom elõrõl kezdeni.Lényeg,hogy most olyat produkál az autóm,hogy 160-nál nem megy többet továbbra sem,mindezt úgy csinálja,hogy a gázt alig taposom,viszont ha lepadlózom,nem történik semmi,és a fogyasztásmérõ is 10L-en áll!Valakinek van valami tippje,mitõl lehet ez?Már gépre tettük,de nem mutat semmi hibát.

élõadatolvasással /rövi próbaúton/ nézz turbónyomást és légtömegmérõ adatokat.

hancurozo Elküldve: 2010-01-03 14:28 Turbo

Petike írta: Hi!

136 lovas 20d kollégák!!!!!

http://racing-bazar.hu/alkatre...urbo_elado


petike

szerintem ez nem jó a 136le-s diesel BMW-re
nézd a különbbséget
http://users1.ml.mindenkilapja...p038-1.jpg

hancurozo Elküldve: 2010-01-03 11:58 Társalgó

Bíztam a BMW-ben eddig 1 szakaszgyõzelem:

1. Roma-Perin, BMW 2:11:15
2. Sainz-Cruz, Volkswagen + 0:02:07
3. Peterhansel-Cotrett, BMW + 0:02:50

hancurozo Elküldve: 2010-01-02 08:28 Valaki segítsen

Brad85 írta:
Tano írta:
Brad85 írta: Sziasztok

Normális hogy reggel elsõ indításkor kb2-3 mpig kell várni míg beindúl???
Utána már késöbb gyorsabban indul. Sose volt diesel autóm és ezt is télen vettem

Köszi

Boldog Újévet


Igen, normális hogy a dízel hidegben nehezebben indul. De ha nagyon sokáig kell forgatnod, akkor nézd meg az akksidat, meg az izzítórendszert, mert ha ezek rosszak akkor lehet probléma a hidegben a beindulás.



Szerencsére elsõre beindul de kb 3 mp-ig ratata van, ha másnak is ilyen akkor megnyugszom

ne nyudodj meg. az enyém sokat futott, de elfordítom a kulcsot és jár a motor.

hancurozo Elküldve: 2010-01-02 08:24 Egr szelep

kempelen írta:
hil írta:
bmw320d4 írta:
hil írta: Szerintem nem, de jelen írásod elõtt is ez volt a véleményem.
hil


Nekem is, de pár embert errõl nem lehet meggyõzni, gondoltam hátha a gyári anyagnak jobban hisznek...


Tévedsz, nem biztos, hogy hisznek annak.
hil


Ha ennek sem hisznek, akkor magukra vessenek!

én sem hiszek el mindent.
én pl. bekötöttem 1 vákumérõt kipróbálni azt, hogy mikor nyit az EGR.
nálam csak alapjáraton és nagyon kis fordulaton. de ha beléped a jobb pedált azonnal zár.
elötte le volt vakolva szintén kipróbálás céljából. nem vettem észre különbséget, csak azt, hogy nehezebben melegedett be. ezért voltam kíváncsi a mûködésére.

hancurozo Elküldve: 2009-12-31 08:04 Boldog Új Évet

Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek

hancurozo Elküldve: 2009-12-31 07:55 ATC Nova chiptuning és szerviz

bmw320d4 írta:
hancurozo írta: hidd el azok egyszerû turbók. 1-1 wastegate szeleppel /1-1 labda/ + 1 labda a bypass szelephez. ami nem egszerû azt kiszámítani mikor nyisson a bypass szelep.


Itt a válasz a turbókra és a vezérlésekre. Csak linket teszek ki, mert elég nagy a kép.

http://kepfeltoltes.hu/091230/...es.hu_.jpg

ez ok. ezek szerint is 2 "egyszerû turbó van benne.
én csak ezt találtam, igaz ez 1 másik márkáé, de a turbók mûködése 100% ban ugyan az
http://images.paultan.org/imag..._Large.jpg

hancurozo Elküldve: 2009-12-30 17:51 ATC Nova chiptuning és szerviz

hidd el azok egyszerû turbók. 1-1 wastegate szeleppel /1-1 labda/ + 1 labda a bypass szelephez. ami nem egszerû azt kiszámítani mikor nyisson a bypass szelep.

hancurozo Elküldve: 2009-12-30 16:55 ATC Nova chiptuning és szerviz

BarG írta:
hancurozo írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön


Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Az érdekes az, hogy az elektromosan vezérelt változó geometria helyett a dupla turbósaknál visszatértek az "elavult" labdás-membrános vezérlésre. Vajon miért?

azért mert ezek sima wastegate szelepes turbók /1 kicsi 1 nagy/ igy nincs szükség elektromos vezérlésre. elõre beállítják milyen legyen a max töltõnyomás és ott nyit a wastegate.
ezzel a 2 turbóval váltják ki a változó geometriát, ami a korom miatt hajlamos volt a letapadásra. a kicsi hamar felpörög így biztosítva az alacsony fordulaton szükséges nyomást, majd a fordulatot emelve ahol már a kis turbó szállítása nem lenne elég már tölt a nagy is ellátva a motor megnövekedett levegõigényét.


HMMM...
Csak az elektromos vezérlés tud egy olyan dolgot, amit a wastegate nem, mégpedig azt, hogy az elektromosan vezérelt turbónál rálépsz a gázpedálra, akkor abban a szempillanatban feltolja a levegõnyomást. A wastegates meg mindig az elérhetõ maximumot tölti? Akkor az részterhelésen a kipufogóban nagyobb ellenállást okozhat.
Mindenesetre én is azt hallottam, hogy a wastegates turbók kevésbé halnak, mint a VTG-k.

az elektromosnál is nagyobb ellenálást okoz mivel itt a kipufogóban lévõ lapátozást állítja.
és nem, nem tölti mindíg a maximumot. mivel az 1 sima turbó. a wastegat szelep csak túltöltés esetén nyit.

http://paultan.org/2007/03/26/...-inline-4/

hancurozo Elküldve: 2009-12-30 08:20 ATC Nova chiptuning és szerviz

BarG írta:
bmw320d4 írta:
Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön


Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Az érdekes az, hogy az elektromosan vezérelt változó geometria helyett a dupla turbósaknál visszatértek az "elavult" labdás-membrános vezérlésre. Vajon miért?

azért mert ezek sima wastegate szelepes turbók /1 kicsi 1 nagy/ igy nincs szükség elektromos vezérlésre. elõre beállítják milyen legyen a max töltõnyomás és ott nyit a wastegate.
ezzel a 2 turbóval váltják ki a változó geometriát, ami a korom miatt hajlamos volt a letapadásra. a kicsi hamar felpörög így biztosítva az alacsony fordulaton szükséges nyomást, majd a fordulatot emelve ahol már a kis turbó szállítása nem lenne elég már tölt a nagy is ellátva a motor megnövekedett levegõigényét.

hancurozo Elküldve: 2009-12-29 17:33 Ékszíj tárcsa

steve01 írta:
ducati113 írta:
Theo írta: Nem lehetne ezt fixben legyártani, gumi nélkül? Én bevállalnám szakmámból eredõen ha valakinek kell és kapok mintát. és akkor ez örök életü. Nem tudom mennyi rezgést csillapít az a gumirozás rajta, egy próbát lehet megérne, és akkor féláron lehetne örököset gyártani


Nem csak az a szerepe,hogy rezgést csillapít.Sajnos akinek automata klímája van az sûrûbben cserélheti.Védi a klíma indítását,különben a klíma menne tönkre.A motor forog 2-3ezret közben kibe kapcsolja a termosztát a klímát.Gondolhatod mekkorát ránt a motor a klímán mikor indul.Ezért jobb a manuális klíma!Menet közben kuplung a motor vissza alapjárat, bekapcs a klíma és vissza a kuplung.A kisebb fordulat miatt kisebb az igénybevétel.

Micsoda???? Nekem mindig hajtja a klímát a motor, az külön szíjon megy nekem (e36) digiklíma, ha be van kapcsolva ha nem. Akkor homok a gépezetben?

igen az e46-ban is külön szíj van, de csak a klíma külsõ gyûrûje forog a klímakompresszor tengelyét elektromosan kapcsolja össze. az e36-on is.

hancurozo Elküldve: 2009-12-28 19:10 BMW autókulcs

bmw320d4 írta:
hancurozo írta:
tudsz valami elérhetõséget?



Igen, megtaláltam. Nem Pécs, hanem Pápa

http://kulcsmasolas.com

nagyon szépen köszönöm.

hancurozo Elküldve: 2009-12-28 18:43 BMW autókulcs

bmw320d4 írta:
hancurozo írta:
hancurozo írta: segítség kellene. ha van írható transponder chip /8lábú/ azt hol és hogyan tudom felprogramozni az autómhoz hogy elindítsa.

ha nem tudom így megcsináltatni, akkor hogyan tudom másoltatni az indításgátló chipjét?


Ha jól emlékszem Pécsett van egy cég, ahol foglalkoznak ilyenekkel.

tudsz valami elérhetõséget?