hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2009-12-21 20:24 Bemelegedés

Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Kérdésem a következõ lenne. Sima víz volt a hûtõmben, és arra öntöttem fagyállót. Eddig nem volt semmi gond, de ma nagyon hamar felmelegedett a víz, és mikor leállítottam egy darabig búgó hangot adott. Szerintetek ez komoly? Vagy esetleg meg tudjátok mondani, hogy házilag hogyan tudom leereszteni a vizet a hûtõbõl.

Köszi elõre is!

a fagyálló nem fogja felolvasztani.
de ilyenkor ha be is indítod /ezzel a vízpumpádat kockáztatod/ vigyázz mert a motor felmelegszik, de a csövekben nem tudja olyan hamar felolvasztani a vizet, és mivel a melegvíz nagyobb térfogatú ezért nem fog tudni hova tágulni. valami viszont engedni fog.
szerintem rakd fûtött garázsba.

hancurozo Elküldve: 2009-12-20 19:43 2009 évbúcsúztató találkozó!

Hori írta: úton a bulira
[URL=http://kep.ivpicture.hu/259045.jpg][/URL]

hancurozo Elküldve: 2009-12-17 20:08 Segítsetek!

ute107 írta: Hali mindenkinek!

Lenne egy problémám, de nem akkora, hogy új topic-ot nyissak.

Szóval az autó Touring.... mint ahogy látszik oldalt is...

Lemostam az autót még nyáron, és ahogy vizes lett a hátsó ablak/ajtó, mindig nyitogatta magától a hátsó "kombi" ablakot.
Sütött a nap és megoldotta a problémát....

De most hogy esett a hó és nagyon nincs jó idõ, nem akar megjavulni.
Mi lehet a baj? Illetve hogyan lehetne széthúzni valami csatlakozót, ami ezt a nyitót vezérli.

Az egészbe az a fura, hogy ezt a fent említett ablakot, csak a kulcsról tudom nyitni, az ablaktörlõn található gombbal sohasem nyílott ki...mármint mióta megvettem...

Please....HELP!

Ja és úgy nem nyitogatja menetközben, ha beülök a kocsiba és a lezáró gombbal bezárom magam...

szombaton szétszedem az enyémet és megnézem.
hogyha a gombot nyomod meg az ablakon, a gomb könnyen mûködik?

hancurozo Elküldve: 2009-12-16 17:00 320d Motor

Csum írta: értem de ahogy végig olvastam azta fûtés rá segitést nekem az jõtt le hogy magát a hûtõ vizet melegiti fel,de akkor maga a motor olaj ugyan olyan hideg marad nem? így a dugatyúk is vagy tévedek?

az olaj hideg marad ez igaz, de a dugó az nem mert a henger fala /amit körbevesz a hûtõvíz/ átmelegíti.

hancurozo Elküldve: 2009-12-16 11:48 320d Motor

nem ismerem pestet, és szerelõket se nagyon /a számítógépes dolgokat kivéve mindent magamnak csinálok/ a keresõben biztos találsz, de nézd meg nagyon kire bízod a vasat

hancurozo Elküldve: 2009-12-15 18:25 320d Motor

Csum írta:
hancurozo írta:
Petike írta:
hancurozo írta: a melegítésre szerintem mindenkinek megvan a jól bevált saját /esetleg mástól hallott/ receptje és azt használja.



...ja, úgy hívják, hogy állófûtés

petike

állófûtés, elõmelegítõ, fûtött garázs


az elõmelegitõ az mibõl áll? hogy kell értelmezni? illetve menyibe kerül?

az egy 220v-ról mûködõ fûtõszál ami a vizet felmelegíti
http://www.dieselelomelegito.hu/
http://racing-bazar.hu/egyeb/e...os_220volt

hancurozo Elküldve: 2009-12-15 18:07 320d Motor

Petike írta:
hancurozo írta: a melegítésre szerintem mindenkinek megvan a jól bevált saját /esetleg mástól hallott/ receptje és azt használja.



...ja, úgy hívják, hogy állófûtés

petike

állófûtés, elõmelegítõ, fûtött garázs

hancurozo Elküldve: 2009-12-15 16:43 320d Motor

a melegítésre szerintem mindenkinek megvan a jól bevált saját /esetleg mástól hallott/ receptje és azt használja.

hancurozo Elküldve: 2009-12-15 16:41 320d Motor

kempelen írta:
Hori írta:
hancurozo írta: még nem szedtem szét 320d motort, de a dieselek /fõleg a közvetlen befecskendezõsek/ alsó dugattyú hûtésel rendelkeznek. ha alapjáraton jár a motor és az olajnyomás kicsi ezt 1 golyós szelep lezárja így megszûnik a dugó aljának /égésterének/ hûtése. ezért nem javasolják a diesel autók alapjáraton történõ hosszabb járatását. de hozzáteszem nem tudom, hogy a BMW 2000-es diesele ilyen-e.



mondjuk ez szép és jó de mondjuk vegyünk 1 sima alapesetet német vagy francia autópálya nyár mindenki megy a tengerhez és karambol ott állnak 4-5-6órát ketyegõ autóban járó motorral hogy menjen a klíma. télen ugyan ez csak fütéssel. nem hinném hogy szétolvadnának a dugók. vagy besülne tõle a motor.De ebben a mai világban ki tudja


Azért az utóbbi 20 évben mindegyik dízel közvetlen befecskendezéses már, talán az utolsó elõkamrás a ford sierra volt, de abban sem vagyok biztos...

Másrészt nem látom értelmét az alapjáraton való dugattyúhûtés olajozó furat elzárásának, így nem értem minek is kell bármit elzárni....

Szerintem pont akkor nem kell elzárni mikor magasabb fordulat után alapjáraton jár a motor. A sok hõt pont akkor kellene elvezetni, nem elzárni....

bocsi igen rosszul írtam nem elzárja, hanem nem nyit ki. és azért mert itt olajsugár van ahol nagyobb furaton távozik az olaj és alapjáraton megszünne vagy nagyon minimális lenne az olajnyomás.
/olasz márkák is itt véreztek el a kezdeteknél.(tdid)/

hancurozo Elküldve: 2009-12-15 16:36 320d Motor

Hori írta:
hancurozo írta: még nem szedtem szét 320d motort, de a dieselek /fõleg a közvetlen befecskendezõsek/ alsó dugattyú hûtésel rendelkeznek. ha alapjáraton jár a motor és az olajnyomás kicsi ezt 1 golyós szelep lezárja így megszûnik a dugó aljának /égésterének/ hûtése. ezért nem javasolják a diesel autók alapjáraton történõ hosszabb járatását. de hozzáteszem nem tudom, hogy a BMW 2000-es diesele ilyen-e.



mondjuk ez szép és jó de mondjuk vegyünk 1 sima alapesetet német vagy francia autópálya nyár mindenki megy a tengerhez és karambol ott állnak 4-5-6órát ketyegõ autóban járó motorral hogy menjen a klíma. télen ugyan ez csak fütéssel. nem hinném hogy szétolvadnának a dugók. vagy besülne tõle a motor.De ebben a mai világban ki tudja

nem is igazán a szétolvadásról van szó, és nem is a felmelegített motorról /ott sem tesz jót az ilyen járatás/ hanem a hidegen beindított motorról amikor a dugattyú teteje sokkal jobban /gyorsabban/ melegszik és tágul mint a többi része.

hancurozo Elküldve: 2009-12-15 14:23 320d Motor

még nem szedtem szét 320d motort, de a dieselek /fõleg a közvetlen befecskendezõsek/ alsó dugattyú hûtésel rendelkeznek. ha alapjáraton jár a motor és az olajnyomás kicsi ezt 1 golyós szelep lezárja így megszûnik a dugó aljának /égésterének/ hûtése. ezért nem javasolják a diesel autók alapjáraton történõ hosszabb járatását. de hozzáteszem nem tudom, hogy a BMW 2000-es diesele ilyen-e.

hancurozo Elküldve: 2009-12-13 19:15 feltortek :(

laci520D írta:
Hori írta: nekem 1 busznak a klíma agregátjábol maradt meg. most honnan lehet szerezni az passz nekem thermo king van rávésve
Hûtõ technikával foglalkozó üzletbe van mágnes szelep de azok általában 220V-sak.

a régi gázos átalakításoknál is elektromos szelepet használtak a benzin elzárásához.
most én is azt keresek gõzerõvel.

hancurozo Elküldve: 2009-12-13 18:50 feltortek :(

InsectKiller írta: Nem találtam normális elektromos benzincsapot

hancurozo írta:
InsectKiller írta: Jó O.K.
Egyenlõre én most ilyet találtam, de akkor is hova?

az hogy hova az nem számít. csak a kapcsolót kell elrakni.

lehet kapni olyat is amit a rallye sportban használnak.

hancurozo Elküldve: 2009-12-13 18:43 feltortek :(

InsectKiller írta: Nem találtam normális elektromos benzincsapot

hancurozo írta:
InsectKiller írta: Jó O.K.
Egyenlõre én most ilyet találtam, de akkor is hova?

az hogy hova az nem számít. csak a kapcsolót kell elrakni.

Yamaha XV benzincsap

hancurozo Elküldve: 2009-12-13 18:34 feltortek :(

InsectKiller írta: Jó O.K.
Egyenlõre én most ilyet találtam, de akkor is hova?

az hogy hova az nem számít. csak a kapcsolót kell elrakni.