hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2009-10-09 13:23 nyomatékváltó

ja igen a belépõ tengelyen nem válttozik a nyomaték, de a kilépõn igen. minnél nagyobb a lassító áttétel /és kissebb a kilépõ fordulatszám annál nagyobb a forgatónyomaték és ezáltal a vonó erõ.

hancurozo Elküldve: 2009-10-09 13:19 nyomatékváltó

fordulat számot növelni gyorsító áttétellel /amikor a hajtó fogaskerék nagyobb mint a hajtott/, csökkenteni lassító áttétellel /mikor a hajtó fogaskerék kisseb mint a hajtott/ mint a nyomatékváltó belsejében. és itt van benne az áttétel módosítása

hancurozo Elküldve: 2009-10-08 16:53 nyomatékváltó

lacaca írta:
BarG írta:
lacaca írta:
BarG írta: Valójában a differenciálmû is nyomatékváltó (meg bármi, ami fordulatszámot módosít)


Bocsika de ez így ebben a formában sületlenség!


Bocsika, de akkor a Te mechanikai ismereteid elég alacsony szinten állnak ....


Bocsika de te fogalomzavarban vagy ugyanis attól hogy nõ a fordulatszám még nem biztos hogy nõ a nyomaték is! És a differenciálmû semmiképpen sem nyomatékváltómû!! Talán a te technikai ismereteidet kellene bõvíteni!
nincs igazad. minden áttétel nyomaték módosító is egyben. és ha nõ a fordulatszám akkor nem nõ hanem csökken a nyomaték. a lassító áttétel növeli a nyomatékot. /pl: felezõ a terepjárókban/

hancurozo Elküldve: 2009-10-07 18:18 nyomatékváltó

BarG írta:
lacaca írta:
BarG írta: Valójában a differenciálmû is nyomatékváltó (meg bármi, ami fordulatszámot módosít)


Bocsika de ez így ebben a formában sületlenség!


Bocsika, de akkor a Te mechanikai ismereteid elég alacsony szinten állnak ....
ebben sajnos igazad van, de nem váltó. minden áttétel valójában nyomaték módosító is egyben. az autószerelõk viszont csak a nyomatékváltóra /sebességváltó/ használják ezt a kifejezést, mivel ez az 1 olyan fõdarab van a gépjármûben ami képes több fokozatban a nyomaték módosítására /nyomaték váltására/.

hancurozo Elküldve: 2009-10-04 16:37 Szívócsonk-pillangószelep

Zolee írta: Itt van fájlban a Yellow által bemásolt anyag:
http://www.gjt.bme.hu/sajtotaj...tronic.rtf
+ még egy cikk a Valvetronic témakörhöz:
http://autotechnika.hu/uploads.../20-22.pdf
Köszönöm. közben nekem is sikerült megnéznem. elég drága megoldásnak tünik ahhoz képest amit hoz a konyhára. /és ahogy az a belinkelt cikkben is le van írva maradt a fojtószelep???/

hancurozo Elküldve: 2009-10-04 15:53 Szívócsonk-pillangószelep

YELLOW megadhatnád a linket ahol ennek utánna tudok nézni. /nagyon érdekel/ még nem találkoztam olyan benyás motorral amiben nincs fojtószelep.

hancurozo Elküldve: 2009-10-04 15:47 Szívócsonk-pillangószelep

[quote="YELLOW"]nah de annak se kéne benne lenni, most jt eszmebe hogy fojtószelepnek van írva, hogy az nincs benne, de nekem mégis van ott valami szelep

"2001 júniusában, a 316i Compact piaci bevezetésével egyidõben jelenik meg a az új négyhengeres BMW Otto motor generáció. Ennek legjelentõsebb ismertetõjele az új BMW motorokon alkalmazott VALVETRONIC, mellyel ez az elsõ olyan négyhengeres Otto motor a világon, amelyik többé nem rendelkezik fojtószeleppel. A fojtószelep mûködését, arról az elemrõl van szó, mely az Otto motor felfedezése óta akadályozza a széles mûködési tartományokban saját szabad lélegzetvételét, egy fokozatmentesen állítható szívószeleplökettel helyettesítik"

sajna nincs tipusismeretem a BMW legújabb benzines motorjairól. de ha a tiedben van 1 pillangószelep akkor a tied fojtószelepes. az hogy valami újítást bevezetnek, attól még gyártanak régebbi fejlesztésû motorokat. /szegényebb országokba kis felszereltséggel, nyugati országokba a kispénzûeknek/

hancurozo Elküldve: 2009-10-04 14:55 Szívócsonk-pillangószelep

YELLOW írta: akor egy kérdés... elvileg nekem dupla-Vanos-os és Valvetronic-os a motor, amirõl azt írja egy sajtóanyag, hogy pillangószelep nélküli konstrukció... ám amikor leveszem a szûrõt és a légtömegmérõt, akkor mögötte a szívótorokban van egy nagy szelep, ami nagyon pillangósszelepnek tûnik... akkor ez most hogyis van?
ne hasonlítsd össze a 2 autót a tied benyás. az ami a tiedben van az a fojtószelep.

hancurozo Elküldve: 2009-10-02 16:46 NEM BMW....más...és baj

Kersek egy 2002 után gyártott TÖRÖTT ELEJÛ fekete Renault Lagunát,amit Szept.27-én este zúztak le Pécsvárad elõtt a 6-oson. Aki a gazdiról tud valamit,írjon.Nagyon fontos lenne.ha valaki látta, vagy vittek hozzá javítani szóljon. Köszi.

hancurozo Elküldve: 2009-10-01 18:59 Rugócsere

zsitvayb írta:
Hori írta:


Havernak van 1db gyárija fölösbe mert 1ik eltört neki és párban kapta õ bizt megszabadulna töle ha gondolod


Touringhoz? Megköszönöm, ha megkérdezed!
én rugót csak párban cserélnék. nem véletlen, hogy még a bontó is párban adják õket.

hancurozo Elküldve: 2009-09-30 20:53 Autóvásárlás

vsop14 írta:
hancurozo írta:
vsop14 írta:
hancurozo írta:
mate írta: Urak,

valakinek valami tapasztalat a 330xd-rõl?
már ültem öszkerekes 320d-ben a 330d csak jobb lehet. én szeretnék!


320xd az nem csak e90bõl van??
hát nem e46 volt az biztos. hogy e90? nemtudom. nekem ezek az e46-ot követõ modellek nagyon egyformák. a vezethetõsége nagyon bár jobban tolja az orrát mint 1 sima hátsókerekes ja és a belseje nem tettszett /nincs befordítva a középkonzol/

hát kizárásos alapon, mivel attól újabb 3as még nincs
nekem se tetszik, szintén a befordított mûszerfal (és még sok más) miatt
akkor e91 mert puttonyos volt.

hancurozo Elküldve: 2009-09-30 20:45 Áhhhh....a sok nem normális...

valaki nem vesz autót a feleségének http://www.flickr.com/photos/8...193329462/

hancurozo Elküldve: 2009-09-30 20:27 Autóvásárlás

vsop14 írta:
hancurozo írta:
mate írta: Urak,

valakinek valami tapasztalat a 330xd-rõl?
már ültem öszkerekes 320d-ben a 330d csak jobb lehet. én szeretnék!


320xd az nem csak e90bõl van??
hát nem e46 volt az biztos. hogy e90? nemtudom. nekem ezek az e46-ot követõ modellek nagyon egyformák. a vezethetõsége nagyon bár jobban tolja az orrát mint 1 sima hátsókerekes ja és a belseje nem tettszett /nincs befordítva a középkonzol/

hancurozo Elküldve: 2009-09-30 20:01 Autóvásárlás

mate írta: Urak,

valakinek valami tapasztalat a 330xd-rõl?
már ültem öszkerekes 320d-ben a 330d csak jobb lehet. én szeretnék!

hancurozo Elküldve: 2009-09-30 17:28 elektromos ablakemelõ_

George írta:
kopasz írta: Sziasztok!
Problémám a következõ: jobb elsõ elektromos ablakemelõ bóvdenjén néhány szál elszakadt,ami visszagyûrõdött.
Kérdésem: lehet-e külön bóvdent cserélni vagy egybe kell az egészet?

Ha valaki tudja az árakat vagy,ha valakinek van,légyszi szóljon!
SOS!!!
Köszi!Üdv:



Én is most cseréltem...
Komplett mechanika /motor nélkül, az uccse kell / 12-15ezer bontottan!
Ha valaki ki tudja cserélni azt a bowdent akkor szóljon
én cseréltem, vagyis csak vissza raktam a régit mivel nekem a bowdent rögzítõ mûanyag porladt el. nem egyszerû.