hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2018-04-02 09:26 Motor hibajel(sarga)

peti9577 írta: Sziasztok! Vettem egy 316i! És kb 100km múlva kigyulladt a motor lámpa! Elvittem egy szervizbe ott kiolvasták a hibát! Ott a katalizátora fogja a gép! De viszont az első illetve hátsó lambdaszonda adatait nem tudták leolvasni! Akkor ezek cserések?
Nekem ezt a hibakódot dobta ki a kis olvasóm: P0420

Szia,
én első menetben megnézném a levegő szűrő tömítését a levegő szűrő háznál. Az egy nagy átmérőjű gumi szalag szerűség, amit könnyű rosszul betenni, illetve nemes egyszerűséggel szervizben ki szokták dobni és az ottani fals levegő miatt a lambda szonda tud hibát jelezni
bye: hil

hil Elküldve: 2018-03-25 20:15 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
Dinnye11 írta: Sziasztok!
Néha elöjön egy hiba (m43b19) elindulásnál torpan és mintha 3 henger menne csak, visszadurrog a légszürőig, aztán magasabb fordulaton rendesen megy.Gyertyák rendben.
Mi lehet a gond , vagy mit kellene megnéznem elsősorba?:


trafó

De arra szokott leni Engine Check lámpa

hil Elküldve: 2018-02-26 20:27 Mi lehet a baj?

Rush írta: Sziasztok!

Kocsi típus: 2004, BMW 316ti Compact (E46)

Ma délután úgy jártam, hogy hazafele menet piroslámpánál lefulladt a motor.
Megpróbáltam beindítani többször, a motor be is indult, de kb 500-700 fordulatszám között "röfögött". Gázpedál lenyomására nem reagált. Kuplung engedésnél nyilván azonnal lefulladt.

Leállítottam, beindítottam párszor. Kb. 30 másodpercem keresztül próbálkoztam, azután beindult.
Viszont! Ugyan hibajelzésem nincsen, de a motor teljesítménye nagyon érezhetően visszaesett. Feltételezem vészüzemmódba kapcsolt.
Nulláson hazafele jövet 100-110et alig tudtam megütni. Hiába nyomom padlóig a gázt, 3000rpm fölé nem nagyon pörög. Emelkedőn alig tud kúszni.

Hazaértem, járattam a motort, próbáltam keresni valami szembeötlő hibát, de semmi.
Ki-be indítottam, pöccre indult, furcsa hangja sincsen neki, nem 3 hengerezik. Vezérműlánc se csörög.

Elviszem szervizbe, ahogy lehet, de ha tudtok esetleg valami mélyebb rálátást adni, hogy ez mi lehetett, azért hálás lennék. Állítólag, ha csak egyszeri hiba volt, ez a vészüzemmód is megszűnik... De ez majd kiderül. Eléggé szomorú így vezetni, hogy nincs kakaó.

Köszi a válaszokat!


Szia,
megnézném a tüzelőanyag nyomását, A szívósoron van egy szelep úgy mint a gumikon és a gumihoz használatos nyomásmérővel meg lehet mérni a nyomást. Lehet, hogy haldoklik a tüza. szivattyú, vagy valahol dugulás van, pl. tüza szűrőnél.

hil Elküldve: 2018-02-18 09:47 bc

Adriano98 írta: Sziasztok! Régebben írtam már, hogy nem reagál a BC gombom, de az óta egy kis dolog változott. Először is, Yellow-nak köszönhetően sikerült nulláznom a szervizintervallzumot, és eltűntetni az "órát" a kijelzőről, és sikerült a kijelzőn megjeleníteni tőbb hibakódot is, amit nem jegyeztem. Viszont az óta sem reagál a gomb, még nem sikerült megoldanom a digaos próblémámat, amit régebben feltettem. Szóval az lenne a kérdésem, hogy ez a szervizintervallum-nullázás minden E46-osnál működik és független a BC-től, vagy ez jelez valamit, hogy még is csak van programozva a BC gomb a kocsimba, csak a kar nem jó?::

Szia,
nekem az előző autómon a korábban jól működő bc gomba egyszercsak nem működött, nem lehetett léptetni. A bc karban egy vezeték volt eltörve.

hil Elküldve: 2018-01-31 17:46 radio probléma

flenfer írta:
hil írta:
YELLOW írta:
flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta: Sziasztok!
320d kombinál a hátsó ajtó melyik oldalában van az antenna vezeték? Mert bal, és jobb oldalon is megy be egy köteg.


bal


Köszi!
Nagyon gyenge a rádióm, lehet, hogy el van törve a vezeték?
Mennyire macerás kicserélni, ha egyáltalán kilehet?


nem a vezeték törött, hanem az antenna erősítőjében száradnak ki szűrő alkatrészek, pl kondi. bár sosem bontottam még szét, de csak kellene benne lenni.
arról nem is beszélve, hogy a kombik szeretnek ott beázni.

Bocs, hogy beleszólok, de abban ugyan nincs elkó, a többi kondi meg nem szárad ki, ugyanis nincs bennük semmi, ami ki tudna száradni. Az ajtóba nincs bele vezetve az ant kábel


De be van. A hátsó ajtó spoiler alatt van az antenna erősítő. Valami hozzáértő buherálhatta, szigszalaggal van körberagasztva, de rendesen beázott.

Bocs, igaz, nem figyeltem, hogy touring, az oldal ajtóra gondoltam. Valami erősítő vagy elosztó doboz van a csomitér bal hátsó ablaka alatt is. Én először a csatlakozókat nézném meg.

hil Elküldve: 2018-01-26 19:35 radio probléma

YELLOW írta:
flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta: Sziasztok!
320d kombinál a hátsó ajtó melyik oldalában van az antenna vezeték? Mert bal, és jobb oldalon is megy be egy köteg.


bal


Köszi!
Nagyon gyenge a rádióm, lehet, hogy el van törve a vezeték?
Mennyire macerás kicserélni, ha egyáltalán kilehet?


nem a vezeték törött, hanem az antenna erősítőjében száradnak ki szűrő alkatrészek, pl kondi. bár sosem bontottam még szét, de csak kellene benne lenni.
arról nem is beszélve, hogy a kombik szeretnek ott beázni.

Bocs, hogy beleszólok, de abban ugyan nincs elkó, a többi kondi meg nem szárad ki, ugyanis nincs bennük semmi, ami ki tudna száradni. Az ajtóba nincs bele vezetve az ant kábel

hil Elküldve: 2018-01-18 17:21 Motor hibajel(sarga)

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
hil írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?


N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.


Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?

Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.


persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.


Huh elég konkrétnak hangzik a dolog. Nagyon szépen köszönöm a segítséged, a napokba kipróbálom aztán majd visszaírok, hogy mi volt.

Köszönöm még egyszer.


Sziasztok,
bocs, hogy belevaú, de nem lehet, hogy az M43-as (és nem N43) motorról szól az értekezés???



Szia. N43B16 a motor amiről én kérdeztem.

Amúgy a 2-3 -as henger trafóját felcserélhetem az 1-4-essel ? Igazából azok egyformák és így tutira kijönne a hibakóddal nem ?


jaja, cseréld meg őket. átviszi-e a hibákat az 1-4-be.
én tudtam, hogy N43 a téma biztosan.

Közben rákerestem és valóban. Mivel a kérdezőnél nem volt autó típus ezért gondoltam arra, hogy elírta a betűt, de látom, hogy e90-be is teszik. Mennyire nagy az eltérés az N42xx és az N43xx között? Azt láttam, hogy mindkettő Valvetronikos és az N nagyobb teljesítményű. Nem ebben szokott átrepedni a hengerek közötti gát?


az az N45, amiben reped a gát, ott is az N45B20 illetve az IS vagy mék.
N43 az sima közvetlen befecskendezéses motor. abban nincs valvetronic, meg vanos sem.

OK, én azt olvastam, hogy Valvetronikos http://www.unixnerd.demon.co.uk/n46.html
ui: bocs, igazad van, végigolvastam a cikket, tényleg nincs benne.


hil Elküldve: 2018-01-18 17:03 Motor hibajel(sarga)

YELLOW írta:
BrianHUN írta:
hil írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?


N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.


Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?

Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.


persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.


Huh elég konkrétnak hangzik a dolog. Nagyon szépen köszönöm a segítséged, a napokba kipróbálom aztán majd visszaírok, hogy mi volt.

Köszönöm még egyszer.


Sziasztok,
bocs, hogy belevaú, de nem lehet, hogy az M43-as (és nem N43) motorról szól az értekezés???



Szia. N43B16 a motor amiről én kérdeztem.

Amúgy a 2-3 -as henger trafóját felcserélhetem az 1-4-essel ? Igazából azok egyformák és így tutira kijönne a hibakóddal nem ?


jaja, cseréld meg őket. átviszi-e a hibákat az 1-4-be.
én tudtam, hogy N43 a téma biztosan.

Közben rákerestem és valóban. Mivel a kérdezőnél nem volt autó típus ezért gondoltam arra, hogy elírta a betűt, de látom, hogy e90-be is teszik. Mennyire nagy az eltérés az N42xx és az N43xx között? Azt láttam, hogy mindkettő Valvetronikos és az N nagyobb teljesítményű. Nem ebben szokott átrepedni a hengerek közötti gát?

hil Elküldve: 2018-01-18 08:06 km óra

Tano írta:
hil írta: Sziasztok,
egyszer jó régen már kérdeztem, de nem kaptam választ: az FL autóba be lehet-e tenni az FL előtti autó műszer egységét? Gondolok itt arra, hogy a csatlakozók azonosak, fog-e működni??
Köszi: hil


Ahogy nézem a WDS-ben beletenni be lehet, a csatlakozók azonosak. Legfeljebb szoftveres oldalon lehet eltérés a kódolásnál mint egyéb moduloknál is.

Köszi Zoli!

hil Elküldve: 2018-01-17 16:03 km óra

Sziasztok,
egyszer jó régen már kérdeztem, de nem kaptam választ: az FL autóba be lehet-e tenni az FL előtti autó műszer egységét? Gondolok itt arra, hogy a csatlakozók azonosak, fog-e működni??
Köszi: hil

hil Elküldve: 2018-01-16 17:50 Motor hibajel(sarga)

BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?


N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.


Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?

Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.


persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.


Huh elég konkrétnak hangzik a dolog. Nagyon szépen köszönöm a segítséged, a napokba kipróbálom aztán majd visszaírok, hogy mi volt.

Köszönöm még egyszer.


Sziasztok,
bocs, hogy belevaú, de nem lehet, hogy az M43-as (és nem N43) motorról szól az értekezés???

hil Elküldve: 2017-12-29 13:37 Fûtés - Klíma

Keoma írta: Helló! Köszönöm a választ. Két napja meg már fűt ha kell, ha nem akár 17 fokra állitva is. Ezt szintén a süni okozza?
Köszönöm!

Szia,
Biztosan nem a süni, ezt a fűtéscsap hibája okozza.
B.U.É.K!

hil Elküldve: 2017-12-16 20:03 Piros olaj lámpa!!

czuthy írta:
YELLOW írta:
czuthy írta:
YELLOW írta:
czuthy írta: Sziasztok. A problémám a következő: Egy E36 316i-ről van lenne szó. Mai nap mentem vele pár kilómétert megálltam, kb 15 perc múlva indulnék tovább vele de nem indul. A fék felkeményedett és világít az olajnyomás visszajelző. Az olajszintek jók, de a motorolaj elég fekete pedig kb fél éve lett cserélve és max 1000 km-t mentem vele azóta. Okozhatja a rossz olaj ezt a jelenséget? Valakinek volt már hasonló? Köszi a segítséget.


- a fék felkeményedése jó, ha nem jár a motor.
- ha nem jár a motor, jó hogy világít az olajnyomás lámpa
nincs köze ahhoz, hogy nem indul.
egyéb jelenség? vízhőfok nem ugrik ki pirosba és marad ott? esetleg valami főtenegly, vagy vez.tenegly jeladó is lehet. vagy az üzemanyag ellátás.
a nem indul mit jelent? önindító teker?


Igen teker az önindító de nem indul be. A vízhőfok nem ugrik ki.
Problémám volt a légtömegmérővel, most megjött egy másik hozzá kicseréltem hátha az miatt nem indul de ugyanazt produkálja.


biztos nem légtömegmérő, az tutti.
üzemanyag pumpának van hangja? lehet a reléje ment tönkre, vagy maga a pumpa.


Nem hallok hangot az üzemanyag pumpától. Most lett kicserélve pár hónapja újra.


Szia,
én is cseréltem a tüzelőanyag szivattyút, mert 2 éve megállt az autóm a Hegyalja úton ez miatt. (hibakód nem volt, de trélerezés igen), sem a régivel, sem az újjal nem hallok semmiféle szivattyú hangot bárhogy fülelek is. Viszont lehet mérni nyomást a befecskendező soron. Van ott egy olyan szelep, mint a gumikon, ahol sima keréknyomás mérővel lehet mérni.
Lehetséges, hogy vez. tengely jeladó, azt hiszem a diag azt nem mutatja, bár lehet, hogy a főtengely jeladó hibát nem mutatja, ezt nem tudom biztosan, csak az a tuti, hogy valamelyiket nem mutatja.





hil Elküldve: 2017-12-06 17:41 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Adriano98 írta: Vagy még arra gondoltam, hogy nekem Win 7 van, de neten is akárhány vidit néztem, mind 98-as vagy XP. Igazad van, utolsó próbaként azért beadom egy infósnak, hátha többet tud vele kezdeni valamit, mint én és jó lesz.

Szia,
nekem win10 van és azon is megy minden az NCs kivételével.

hil Elküldve: 2017-11-26 10:46 (Segítsetek Légyszi!) Nem megy sokat fogyaszt!!!

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
LaciE36 írta: Sziasztok!Köszönöm szépen a tanácsot,de már megoldódott ez a probléma!Most értem haza voltam diagnosztikán és kiderült hogy az autó teljesen tökéletes!Csak egy volt a probléma hogy szar minőségű benzint tankoltam,ugyanis rendszeresen az AVIA kútra jártam és ez ki is derült,mert a szervizben mondták hogy a héten én vagyok a 3.-ik aki ezzel a problémával vitte az autóját!Ha ezzel valakinek is segítek ajánlom hogy kerülje az Aviát!Ma már jobb minőséget tankoltam + spurit tettem bele és láss csodát,szaggatja az aszfaltot!!! Köszönöm a javaslatot YELLOW!!!


jah az üzemanyag eszembe se jutott, pedig a Shell 95 V-Power-rel ugyanezt produkálta az enyém is. Viszont a V-Power Racing az jó. Én kutak tekintetében mindig Shell-nél tankolok, mióta megvan csak ott tankoltam. ilyen úgynevezett "noname" kutakra, amiknek 5 év alatt 3x-4x volt más tulaja én nem megyek.



Ne tankold 95-össel, mert a gyár minimum 98ast ír elő. )5el kipróbáltam én is, és lomha+ kopog is a motor ha olyanja van. Főtengely törést nem ér az olcsó benzin.


hol ír 98-at? 91-től 99-ig tudja szabályozni, nem szabadna kopogni. akkor te nagyon rossz minőségűt tankoltál.
amúgy nálam fordult a dolog. magán Agip vagy OMV kúton tankolok már. főleg az Agip-on. Shell már csak ha muszáj, és kb 3ezerért Nitro nevezet óta nekem egyik üzemanyaguk sem adja. csak többet eszik tőle, meg nem is megy úgy. Agip-on meg hétvégén van 15Ft/L kedvezményem. jó az, semmi baja.

Szia Y,
bocs, hogy belevaúúúú, de kb 1 éve nincs Agip kút, megvette a MOL mindet.



azt írtam, hogy magán Agip én is kérdeztem tavaly őket, hogy mi lesz. azt mondták nem tudják, de maradnak magánként, még Agip-es szalagra kapom a blokkot. igazából mindegy, mindig is a Mol vitte az üzemanyagot oda, mint a legtöbb kúthoz az alap anyagokat. nekem az számít, hogy városkártyával, akciósan tankolhatok. nem mintha földhöz vágna az ár, de kihasználom, és tényleg pár éve 90%-ban ott tankolok és nincs semmilyen negatív tapasztalatom, nem úgy mint a Shell-lel. 10% pedig OMV. de ott inkább MaxxMotion-t tankolgatok.

Szia Y,
én is MOL-t itatok 8 pénz kedvezménnyel. Amíg nem működött az AGIP átállást követően a MOL kedvezmény, OMV-nél itattam, időnként a prémiumot, de nem éreztem semmi kölönbséget