hocila fórum hozzászólásai

hocila Elküldve: 2016-11-15 20:52 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

nickname írta:
hocila írta: Sziasztok! E61 523i egyszerű hibakód olvasáshoz és törléshez alkalmas lehet valamilyen univerzális OBD II eszköz, pl. U480? ELM327 bluetooth-kütyüm van itthon, azzal az e46 gond nélkül csatlakozott, de az 5-ös nem akarja
Ha a hiba kiolvasás és törlés menne így is, akkor nem szívesen töltenék sok időt az INPA és hasonló alkalmazások beszerzésével, telepítésével, használatának megtanulásával stb.

Köszi!


Nem ajánlott


Ebben az esetben használható alkalmazás letöltéséhez tudtok működő linket adni? Vagy érdemes a kábel vásárlásakor rádobni azt a pár ezrest, hogy küldjék a programokat is?

hocila Elküldve: 2016-11-14 21:33 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok! E61 523i egyszerű hibakód olvasáshoz és törléshez alkalmas lehet valamilyen univerzális OBD II eszköz, pl. U480? ELM327 bluetooth-kütyüm van itthon, azzal az e46 gond nélkül csatlakozott, de az 5-ös nem akarja
Ha a hiba kiolvasás és törlés menne így is, akkor nem szívesen töltenék sok időt az INPA és hasonló alkalmazások beszerzésével, telepítésével, használatának megtanulásával stb.

Köszi!

hocila Elküldve: 2016-06-06 11:49 xenon próbléma.

Sziasztok! Van jó vagy rossz tapasztalatotok olcsón beszerezhető xenon izzókról?

Egy Z4-ben haldoklik a gyári 8 éves izzó, és utánanézve az alkatrész áraknak látom, hogy óriási különbségek vannak.
Gyári BMW d1s kb. 130 ezer Ft/db,
márkás kék fényű (Osram; Philipps) kb. 22 ezer Ft/db,
e-bay forrásból szabványos 35 W-os, 6000K színhőmérsékletű noname 3500 Ft/pár!

Az óriási árkülönbözet miatt be is rendeltem e-bayről arra gondolva, hogy egy próbát még akkor is megér, ha csak 2-3 hónapot bír ki az esetleges gyengébb minőség miatt. Aztán most elbizonytalanodtam, hogy szabad-e bevállalni egy ilyen próbát, mert mindenféle infóval találkoztam. Van aki azzal riogat, hogy simán tönkreteheti az olcsó vacak a trafókat meg egyéb drága alkatrészeket. Van aki meg azt mondja, hogy ha szerencsém van, a noname nem sokban különbözik a márkásaktól, legfeljebb a gyengébb alapanyagok miatt néhány %-kal gyengébb a fényereje, és rövidebb ideig bírja. Ráadásul a márkásakat hamisítják, így gyakran a drága választás sem hoz jobb eredményt.

Szóval saját, vagy közvetlen ismeretségből származó tapasztalat érdekelne. Elképzelésem, előítéletem nekem is van, csakhát inkább más kárán tanulnék, ha valóban veszélyes ez a játék.
Köszi!

hocila Elküldve: 2016-05-26 14:03 Motor-váltó

csabibacsi írta: Sziasztok!

E60-as bömbik között nézelődök, a mostani f10-ben nem ér túl sok inger, pedig 3 liter szívó még kézi váltóval, de talán majd 20 év múlva tökéletes lenne.
Az 545 és 550-es között vacilálok, árban is van azért szép nagy árrés közöttük, van esetleg valakinek bármilyen tapasztalata erről a 2 motorról?! Nem nagyon vagyok jártam semmilyen fórumon, gondoltam itt érdeklődöm.
Németországban élek egyébként, az itteni választékot bújom, 3,5-4 millió a keret, azért már kapok rendesen karbantartott még nem ment le a földről 2-szer darabot. Természetesen átnézetem és utána járok az előéletének mielőtt megvenném bármelyiket is, de azért érdekelne mennyire megbízhatóak ezek a motorok?! Az 545nél tudok pár típushibáról, azt mondják az 550 kicsit már fejlettebb. Nem tudom mitévő legyek a hangjuk egyszerűen elvarázsolt. Bármikor tudok nagyobb összeget költeni ha becsúszik valami, de azért nem szeretnék olyanba nyúlni amivel alapból sok gond van.

Ha valaki tud bármiben segíteni előre is köszönöm!


Szia! Az 550i (BMW N63 4.4 Biturbo) motorja ott van a 20 kerülendő motor listáján

A link nem akar működni, de ha google-ba beírod, hogy "20 kerülendő motor" feldobja a cikket...




hocila Elküldve: 2016-05-19 09:18 Motor-váltó

YELLOW írta:
hocila írta:
A szerelőhöz azóta is visszajárok egyéb ügyekkel, korrekt és érti a dolgát. A történtekből okulva azt javaslom minden kedves márkatársnak, hogy fontolja meg érdemes-e otthagyni olajcserékre, pollenszűrő cserékre súlyos tízezreket (hosszabb távon százezreket) olyan szerelőnél, aki ha valódi szakértelmet igényló probléma van, cserbenhagy, válaszra sem méltat. Ez nem a reklám helye, de ha valakinek kell a szerelő elérhetősége, privátban szívesen átadom.(Mondjuk nincs rászorulva, hogy kuncsaftokat toborozzak, mert folyamatosan tele van a műhely).


azért van az oldalon Szerviz értékelések menüpont, hogy az emberek megosszák a jó, vagy éppen rossz tapasztalataikat a márkatársakkal.

"érdemes-e otthagyni olajcserékre, pollenszűrő cserékre súlyos tízezreket (hosszabb távon százezreket) olyan szerelőnél, aki ha valódi szakértelmet igényló probléma van, cserbenhagy, válaszra sem méltat."

erre pedig azt mondom (kicsit tovább gondolva, simán valós megeshetőségek alapján), hogy lehet ott hagysz 10ezreket és a ki/le sem lesz cserélve, nem lesz elvégezve a munka. aztán megy a csodálkozás a motor generál miatt.

Antireklámot sem akartam, de ha valaki figyelmesen végigolvassa az általam leírtakat, láthatja, hogy a szervizértékelés menüpont alatt leginkább méltatott szakember volt az, akihez korábban jártam, majd a bajban nem segített. Ezzel szemben a megoldást nyújtó szerviz/szerelő nem is szerepel a listában, pedig Budapesti BMW specialista, kiterjedt ügyfélkörrel.
A második megjegyzéseddel egyetértek, annyival fűszerezve, hogy hiába vettem olyan példányt, aminek a BMW elektronikus rendszere szerint is végig követhető előélete volt, gyakori, 10-15 ezrenkénti olajcserékkel, 200 ezer után kellett neki a motorgenerál. Tehát szinte biztos, hogy nem az történt a márkaszervizben, mint amit ledokumentáltak.

hocila Elküldve: 2016-05-19 08:37 Motor-váltó

sutius írta:
hocila írta:
hil írta:
hocila írta: Sziasztok!
A napokban vettem egy E61-es 523i-t. Szép, törésmentes, Németországból származó, követhető 200 ezer km-es múlttal rendelkező példány, de úgy tűnik nincs vele szerencsém.
A motorja (N52B25A) 350 km-enként kér egy liter olajat, a váltója (manuális 6-os) kidobálja az egyes úgy tízből egyszer. Amúgy a motor szépen jár, nem tűnik erőtlennek, normális a fogyasztása. Kompressziót mérettem, az nem nagyon van
A szerelő szerint nem érdemes belefogni a motorgenerálba, olcsóbb a motorcsere bontott motorra, amit vagy találok, vagy nem...
A pénzt rászánnám arra, hogy az autó kompromisszummentesen legyen rendbe rakva, de most úgy tűnik, hogy ez is kevés: mintha az emberek kerülnék az ilyen volumenű munkákat. Most név nélkül írom (de itt is méltatott) szerelő, akihez a másik BMW-met rendszeresen hordtam rutin szervizekre, nem tud (vagy nem hajlandó) időpontot adni, a bontós akinek állítólag van ilyen motorja nem válaszol alap kérdésekre (milyen évjáratból, milyen típusból származik a motor), szóval kicsit kilátástalannak látom a helyzetet. Mindez elkeserít, mivel anyagilag is nyakig benne vagyok ebben a projektben és amúgy valóban egy remek, jobb sorsra érdemes példányról van szó.
Kérem, ha valaki tanáccsal, ötlettel, kapcsolattal, vagy esetleg saját maga tudna segíteni, az legyen kedves írni, illetve felvenni velem a kapcsolatot. Nagyon köszönöm!
Hocila 06/70/kilenc47-hat734


Sziasztok!
Én nem tudom, miért megy még mindig ez a német országi autó imádat, véleményemet már korábban kifejtettem, amit most személyes tapasztalatom is megerősített: vettem egy onnan származó, szervízkönyves autót. A oloejcsere számláló 21500 Km-t mutatott (elvileg most cserélték), az olaj szerint régebbi volt, én jobbakat szoktam ledobni. Lecseréltem természetesen, az olajszűrő ki volt keményedve és kereszten el volt törve. Az autót BMW márka szervizben szervizelték, de valahogyan az olajszűrő csere régóta nem történhetett meg. Nem gondolnám, hogy tulaj kérte így, szerintem a "szakember" egyszerűen megspórolta az árát magának. Ez azért igazán fillérbaszó eljárás, mert ő spórolt magának pár Eurót, de veszélyeztette ezzel egy motor életét.

bye:hil



Részemről nincs németországi autóimádat. Magyar magánszemélytől vettem meg, Magyarországon, az akkor két db eladó 523i touringból (E61) az egyiket. Az igaz, hogy eladásra hozta be az illető a németektől, de ez önmagában nem szólt a kiszemelt példány ellen. (Az eladó eddig korrekt volt, mindketten bukunk, én valamivel többet szívok. Ez van.)
Viszont ezek után valóban nem sok jót feltételezek a német márkaszervizről, akik 2006-tól kezdve évente egy-két bejegyzéssel igazolták 206 ezer kilométeren keresztül az autó múltját. Ha valóban mindent megkapott volna, amit bejegyeztek, most nem szívnék vele. De nem sopánkodni akarok, megoldást keresek.

Én azt mondanám, keress egy hozzáértő szerelőt és bontsd meg a motort. ha megbontod akkor már meglátod, hogy meg lehet menteni a motort vagy tényleg kuka. ha kuka akkor a bontás munkadija kidobott pénz, de meg lehet menteni a motort lehet nem kerül annyiba mint egy másik motor, ami valljuk be lehet beválik, lehet nem és akkor még ott van a kiszerelés beszerelés, papirozás ami kb annyi mint a motor...


Sziasztok! Hogy ne maradjon elvarratlan ez a szál leírom, hogy mi lett a megoldás. Megfogadva (többek között) az itt kapott tanácsokat találtam egy hozzáértő szerelőt, aki el is vállalta, nem csak hitegetett. A javítást elkezdtük a kisebb beavatkozástól :kartelgáz szelep csere, gépműhelyes hengerfej felújítás, szelpelszár szimering csere, egy db elégett szelep cseréje, új gyertyák, majd, mivel az olajfogyást ez nem oldotta meg, továbbmentünk és full motorfelújítás lett a vége, új gyűrűkészlettel, új csapágyazással és új vezérléssel. Sok idő, sok idegeskedés és sok-sok pénz ment rá, de legalább most úgy tűnik, hogy megérte, mert kiváló lett a végeredmény Azóta tettem bele 7-8 ezer km-t és ez alatt nincs kimutatható olajfogyás, teszi a dolgát.
A szerelőhöz azóta is visszajárok egyéb ügyekkel, korrekt és érti a dolgát. A történtekből okulva azt javaslom minden kedves márkatársnak, hogy fontolja meg érdemes-e otthagyni olajcserékre, pollenszűrő cserékre súlyos tízezreket (hosszabb távon százezreket) olyan szerelőnél, aki ha valódi szakértelmet igényló probléma van, cserbenhagy, válaszra sem méltat. Ez nem a reklám helye, de ha valakinek kell a szerelő elérhetősége, privátban szívesen átadom.(Mondjuk nincs rászorulva, hogy kuncsaftokat toborozzak, mert folyamatosan tele van a műhely).

hocila Elküldve: 2016-05-18 08:55 Rendszámtábla világítás BMW embléma

Sziasztok!
2006-os e61 523i, a jobb oldali rendszámtábla világítás megadta magát. Dobott egy figyelmeztetést, valóban nem is világít. Szétszedve láttam, hogy az egyik szál rendesen eloxidálódott, de az izzó nincs kiégve.Megtisztítottam az oxidációtól, de ez nem oldja meg a gondot, ugyanis nincs feszültség a vezetékben. Átnéztem a biztosítékokat, nem látok kiégettet. Van ötletetek, hogyan lehet javítani? Gondolom vagy biztosíték, amit nem találtam meg, vagy szoftveresen letiltotta. Nagyon idegesítő, hogy minden indításnál "bimbammol" emiatt Köszi, ha tudtok segíteni!

hocila Elküldve: 2016-04-21 09:47 Mi lehet a baj?

hocila írta:
szotakdavid írta:
hocila írta: Sziasztok! E61 523i-ben egyik napról a másikra valami történt a fedélzeti elektromos rendszerrel. A menürendszer teljesen belassult, olyan a mintha valami folyamatosan menne a háttérben és zabálná a szoftvert futtató erőforrásokat. A rádió 5 másodpercenként elhallgat, majd újra szól. A parkradar nem valós időben mutatja az eseményeket, hanem használhatatlanul lassan követi az eseményeket. A menüben lépkedve sem lehet normálisan navigálni olyan lassan történik minden. Annyit megpróbáltam, hogy az akksisarut levettem, hátha reseteli magát, de nem oldódott meg. Esetleg van ötletetek, hogy mi lehet a gond? Köszi!


Nagy navis??


Nem. Business kivitel.


Csak okulásul írom: megoldódott. A bluetooth modul ment tönkre, emiatt folyamatosan újra bootolt a rendszer. A modul cseréje és szoftverfrissítés kellett.

hocila Elküldve: 2016-04-10 07:55 Mi lehet a baj?

szotakdavid írta:
hocila írta: Sziasztok! E61 523i-ben egyik napról a másikra valami történt a fedélzeti elektromos rendszerrel. A menürendszer teljesen belassult, olyan a mintha valami folyamatosan menne a háttérben és zabálná a szoftvert futtató erőforrásokat. A rádió 5 másodpercenként elhallgat, majd újra szól. A parkradar nem valós időben mutatja az eseményeket, hanem használhatatlanul lassan követi az eseményeket. A menüben lépkedve sem lehet normálisan navigálni olyan lassan történik minden. Annyit megpróbáltam, hogy az akksisarut levettem, hátha reseteli magát, de nem oldódott meg. Esetleg van ötletetek, hogy mi lehet a gond? Köszi!


Nagy navis??


Nem. Business kivitel.

hocila Elküldve: 2016-04-09 18:27 Mi lehet a baj?

Sziasztok! E61 523i-ben egyik napról a másikra valami történt a fedélzeti elektromos rendszerrel. A menürendszer teljesen belassult, olyan a mintha valami folyamatosan menne a háttérben és zabálná a szoftvert futtató erőforrásokat. A rádió 5 másodpercenként elhallgat, majd újra szól. A parkradar nem valós időben mutatja az eseményeket, hanem használhatatlanul lassan követi az eseményeket. A menüben lépkedve sem lehet normálisan navigálni olyan lassan történik minden. Annyit megpróbáltam, hogy az akksisarut levettem, hátha reseteli magát, de nem oldódott meg. Esetleg van ötletetek, hogy mi lehet a gond? Köszi!

hocila Elküldve: 2016-02-21 12:50 Mi lehet a baj?

Sziasztok! E61 beázással van gondom. A jobb egy utas ajtónál nagy esőben beszivárog a víz, de nem jövök rá, hogy konkrétan hol van a hiba. Amit látok (vagy látni vélek), hogy az ajtón lévő külső, illetve az ajtónyílásban lévő belső gumitömítés között felgyülemlik, megáll a víz, és amikor eléri azt a szintet, hogy a küszöb fölött át tud szivárogni, akkor a kárpit szépen elvezeti, és tocsogósra ázik először a küszöb mellett a függőleges rész, majd az első lábtér, azután az ülés alatti hátsó lábtér. Ha ilyenkor kinyitom az ajtót, jelentős mennyiségű víz folyik ki a küszöbről, miközben ez a rész a sofőr oldalán száraz szokott maradni.
Az autó nem volt sérülve, a tömítések is sértetlenek. Ha valakinél volt hasolnó és megoldódott, kérem segítsen!
Köszi!

hocila Elküldve: 2015-10-18 09:12 Motor-váltó

bmw320d4 írta:
hocila írta: Sziasztok!
A napokban vettem egy E61-es 523i-t. Szép, törésmentes, Németországból származó, követhető 200 ezer km-es múlttal rendelkező példány, de úgy tűnik nincs vele szerencsém.
A motorja (N52B25A) 350 km-enként kér egy liter olajat, a váltója (manuális 6-os) kidobálja az egyes úgy tízből egyszer. Amúgy a motor szépen jár, nem tűnik erőtlennek, normális a fogyasztása. Kompressziót mérettem, az nem nagyon van
A szerelő szerint nem érdemes belefogni a motorgenerálba, olcsóbb a motorcsere bontott motorra, amit vagy találok, vagy nem...
A pénzt rászánnám arra, hogy az autó kompromisszummentesen legyen rendbe rakva, de most úgy tűnik, hogy ez is kevés: mintha az emberek kerülnék az ilyen volumenű munkákat. Most név nélkül írom (de itt is méltatott) szerelő, akihez a másik BMW-met rendszeresen hordtam rutin szervizekre, nem tud (vagy nem hajlandó) időpontot adni, a bontós akinek állítólag van ilyen motorja nem válaszol alap kérdésekre (milyen évjáratból, milyen típusból származik a motor), szóval kicsit kilátástalannak látom a helyzetet. Mindez elkeserít, mivel anyagilag is nyakig benne vagyok ebben a projektben és amúgy valóban egy remek, jobb sorsra érdemes példányról van szó.
Kérem, ha valaki tanáccsal, ötlettel, kapcsolattal, vagy esetleg saját maga tudna segíteni, az legyen kedves írni, illetve felvenni velem a kapcsolatot. Nagyon köszönöm!
Hocila 06/70/kilenc47-hat734


Karternyomás lett mérve?



Nem kizárt, hogy a PCV szelep is csere érett, de hozzáértők szerint az önmagában nem indokolhat ekkora olajfogyasztást. Illetve a kompresszió hiánya önmagában gáz. Az egyes hengerben szárazon 3, olajjal 7, a kettesben 0/0, tovább nem is mértük. Csak azt nem értem, hogy ilyen adatok mellett hogyan lehet erős a motor, és hogyan járhat szépen ?!

hocila Elküldve: 2015-10-17 13:55 Motor-váltó

hil írta:
hocila írta: Sziasztok!
A napokban vettem egy E61-es 523i-t. Szép, törésmentes, Németországból származó, követhető 200 ezer km-es múlttal rendelkező példány, de úgy tűnik nincs vele szerencsém.
A motorja (N52B25A) 350 km-enként kér egy liter olajat, a váltója (manuális 6-os) kidobálja az egyes úgy tízből egyszer. Amúgy a motor szépen jár, nem tűnik erőtlennek, normális a fogyasztása. Kompressziót mérettem, az nem nagyon van
A szerelő szerint nem érdemes belefogni a motorgenerálba, olcsóbb a motorcsere bontott motorra, amit vagy találok, vagy nem...
A pénzt rászánnám arra, hogy az autó kompromisszummentesen legyen rendbe rakva, de most úgy tűnik, hogy ez is kevés: mintha az emberek kerülnék az ilyen volumenű munkákat. Most név nélkül írom (de itt is méltatott) szerelő, akihez a másik BMW-met rendszeresen hordtam rutin szervizekre, nem tud (vagy nem hajlandó) időpontot adni, a bontós akinek állítólag van ilyen motorja nem válaszol alap kérdésekre (milyen évjáratból, milyen típusból származik a motor), szóval kicsit kilátástalannak látom a helyzetet. Mindez elkeserít, mivel anyagilag is nyakig benne vagyok ebben a projektben és amúgy valóban egy remek, jobb sorsra érdemes példányról van szó.
Kérem, ha valaki tanáccsal, ötlettel, kapcsolattal, vagy esetleg saját maga tudna segíteni, az legyen kedves írni, illetve felvenni velem a kapcsolatot. Nagyon köszönöm!
Hocila 06/70/kilenc47-hat734


Sziasztok!
Én nem tudom, miért megy még mindig ez a német országi autó imádat, véleményemet már korábban kifejtettem, amit most személyes tapasztalatom is megerősített: vettem egy onnan származó, szervízkönyves autót. A oloejcsere számláló 21500 Km-t mutatott (elvileg most cserélték), az olaj szerint régebbi volt, én jobbakat szoktam ledobni. Lecseréltem természetesen, az olajszűrő ki volt keményedve és kereszten el volt törve. Az autót BMW márka szervizben szervizelték, de valahogyan az olajszűrő csere régóta nem történhetett meg. Nem gondolnám, hogy tulaj kérte így, szerintem a "szakember" egyszerűen megspórolta az árát magának. Ez azért igazán fillérbaszó eljárás, mert ő spórolt magának pár Eurót, de veszélyeztette ezzel egy motor életét.

bye:hil



Részemről nincs németországi autóimádat. Magyar magánszemélytől vettem meg, Magyarországon, az akkor két db eladó 523i touringból (E61) az egyiket. Az igaz, hogy eladásra hozta be az illető a németektől, de ez önmagában nem szólt a kiszemelt példány ellen. (Az eladó eddig korrekt volt, mindketten bukunk, én valamivel többet szívok. Ez van.)
Viszont ezek után valóban nem sok jót feltételezek a német márkaszervizről, akik 2006-tól kezdve évente egy-két bejegyzéssel igazolták 206 ezer kilométeren keresztül az autó múltját. Ha valóban mindent megkapott volna, amit bejegyeztek, most nem szívnék vele. De nem sopánkodni akarok, megoldást keresek.

hocila Elküldve: 2015-10-17 11:07 Motor-váltó

Sziasztok!
A napokban vettem egy E61-es 523i-t. Szép, törésmentes, Németországból származó, követhető 200 ezer km-es múlttal rendelkező példány, de úgy tűnik nincs vele szerencsém.
A motorja (N52B25A) 350 km-enként kér egy liter olajat, a váltója (manuális 6-os) kidobálja az egyes úgy tízből egyszer. Amúgy a motor szépen jár, nem tűnik erőtlennek, normális a fogyasztása. Kompressziót mérettem, az nem nagyon van
A szerelő szerint nem érdemes belefogni a motorgenerálba, olcsóbb a motorcsere bontott motorra, amit vagy találok, vagy nem...
A pénzt rászánnám arra, hogy az autó kompromisszummentesen legyen rendbe rakva, de most úgy tűnik, hogy ez is kevés: mintha az emberek kerülnék az ilyen volumenű munkákat. Most név nélkül írom (de itt is méltatott) szerelő, akihez a másik BMW-met rendszeresen hordtam rutin szervizekre, nem tud (vagy nem hajlandó) időpontot adni, a bontós akinek állítólag van ilyen motorja nem válaszol alap kérdésekre (milyen évjáratból, milyen típusból származik a motor), szóval kicsit kilátástalannak látom a helyzetet. Mindez elkeserít, mivel anyagilag is nyakig benne vagyok ebben a projektben és amúgy valóban egy remek, jobb sorsra érdemes példányról van szó.
Kérem, ha valaki tanáccsal, ötlettel, kapcsolattal, vagy esetleg saját maga tudna segíteni, az legyen kedves írni, illetve felvenni velem a kapcsolatot. Nagyon köszönöm!
Hocila 06/70/kilenc47-hat734

hocila Elküldve: 2015-03-24 16:33 E46 Visszahívás?

Sziasztok! Nem a reklám helye, de egy pozitívan végződő esetről is be tudok számolni, igaz kicsit döcögős út vezetett idáig. Wallis Duna márkaszerviz. Telefonon bejelentkeztem, személyesen kellett bemenni, hogy az autót regisztrálják és megrendeljék az alkatrészt. Ez még decemberben történt. Mondta a szervvíztanácsadó, hogy jelentkezni fog, ha megjön az alkatrész, de biztos ami biztos én is érdeklődjek. Így is tettem, kb. két hetente telefonáltam egyet, majd februárban ezt pont jókor tettem, és mondták, hogy éppen érkezett, de menjek gyorsan, beszéljünk meg fix időpontot, mert ritkán van raktáron. (Mármint az az alkatrész, amit az én autómhoz, az én alvázszámommal berendeltek ?!) Mindegy, meg volt a csere, és az autót grátiszban úgy ki és lepucolták, hogy ilyen tisztának még nem láttam, pedig igényes vagyok rá Szóval működik ez, csak egy kicsit olyan Magyarosan.