horzsat fórum hozzászólásai

horzsat Elküldve: 2018-07-10 18:04 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
2004-es évjáratú 3.0d X5 furcsa dolgokat csinál.
Hosszú lesz, de kérlek olvassátok el és súgjatok, ha van tipp.

Egy szélvédőcserét követően pár hete beázik az autó. Lehet, hogy innen ered minden baj.
Menet közben kigyulladt a légzsák lámpája, majd 1-2 perc után a biztonsági öv lámpája és bimmbammja indult be, majd elment a kormányszervó és kigyulladt az összkerékhajtás lámpája. A kijelző szerint vészmódba kapcsolt az autó. Tempomat elment, rádió kikapcsolt, a kormány egyik gombja sem működött, valamint az ablaktörlő kar sem hozott működésbe semmit. Félreállás és újraindítás után (közben a Pajzs is aktiválva és inaktiválva) a hibajelzések eltűntek, folytattuk az utat.
Pár nappal később indítás után a légzsák lámpa már égve marad, majd a bizt. öv. lámpája és kolompja beindul. A kormány gombjai és az ablaktörlő nem működik, a kormányszervó többnyire nem megy. Ez az állapot állandósult.
Van valami "gerinc", amin ezek a funkciók mind együtt futnak? Honnan lehetne elindulni? Félek, hogy a szervíz karosszériacserét is javasolni fog... Banális hiba lehet, avagy kezdjem el fonni a hurkot a meggyfára?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Tamás

horzsat Elküldve: 2018-02-14 06:28 xenon próbléma.

Sziasztok!
E53 X5 2004-es xenon fényereje gyengének látszik.
Az "izzók" pár hónapja lettek cserélve, mivel kiégtek.
A lámpatest külső borítása matt, polírozást fogok kérni, mert csúnya.
Kérdésem az volna, hogy a polírozás segít-e a fényerőn, avagy a vetítő lencse is homályos lehet? Ezek az eredeti, 14 éves lámpatestek. Tudom, hogy a sima halogén testeknél is mattul a foncsor, előállhat ilyen öregedés a xenon lámpatesteknél is?
Érdemes polírozásra pénzt költeni, avagy új lámpatest hoz csak megoldást?
Ugyanitt kérdés, hogy a bal oldali ködlámpa belső párásodása sztenderd zűrzavar? A jobb oldali tiszt, a bal meg tele van vízpöttyökkel. A használat kiszárítja, de pár nap múlva megjelenik. Be tudok itt avatkozni?
Harmadik kérdés, hogy a gyári angyalszemek 10W-os izzói helyett tudtok-e nagyobb teljesítményű izzóról? LED-re átszerelni nem tudom, nekem megfelelne egy erősebb izzó, de a boltokban nem kaptam.
Köszi a válaszokat előre is.
Tamas

horzsat Elküldve: 2018-02-05 15:11 Fûtõventillátor

kosa0107 írta:
novogradeczj írta: Nem megy a Fűtőventillátor
Megosztom mert úgy érzem hogy sokaknak nagy segítség lehet.
egyik napról a másikra megállt a fűtőventillátor az autóban.
Elkezdtem neten utánanézni. kiderült hogy 99%- ban az előtét ellenállás a rossz.
neten van pár videó arról hogy hogyan lehet kiszerelni, először csináltam és sikerült rövid időn belül kiszedni.
Ha nem egyértelmű hogy hol a baj, a biztosítékok ellenőrzése után mindenképpen ezt a megoldást javaslom a hiba keresésére, mert ha ez az alkatrész kint van akkor a csatlakozóján ( amit lehúztál róla ) keresztül mindent le lehet ellenőrizni és ha tényleg ez az rossz akkor az autót nyugodtan így lehet hagyni addig amíg beszerzed az újat!!!!!
Kell hozzá egy multiméter, 2 vezeték és egy valamilyen akku vagy elem a ventillátor kipróbálásához. Én egy akkus fúrógép akkuját használtam, de bármilyen max 9v körüli megteszi.
Ez az előtét ellenállás :

Ez pedig a kapcsolási rajza és a lehúzott csatlakozó.

A következő teszteket csak akkor csináld ha értesz az elektronikához!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1. ventillátor ellenőrzés (a gyújtás kikapcsolása mellett!!!!): mérni is lehet de legjobb szerintem ha fel van pörgetve, mert akkor tutti hogy működik.
A csatlakozón :
1 a motor -
5 a motor +
ezért kell a 2 vezeték, ezeket dugd bele a csatlakozóba
NAGYON ODAFIGYELNI !!!! RÖVIDZÁRLATOT NE OKOZZ!!!!!
Kösd rá az akkura amit találtál.
Ha hallod hogy a ventillátor felpörög, akkor az rendben van.

2. Ráadott gyújtásnál a csatlakozó 4 - 2 pólusa között 12 volt feszültségnek kell lenni.
multiméterrel mérj rá!!!!
Ha ott van a 12 volt akkor jó, ha nem akkor biztosíték. De ezt már ha minden igaz akkor a legelején ellenőrizted.

3. A vezérlés ellenőrzése :
Ehhez szintén kell a gyújtás!!!!
A kijelzőn állítsd be a legalacsonyabb ventillátor sebességet.
Ha ez megvan akkor a csatlakozón rá lehet mérni a vezérlő feszültségre :
3 - 4 pólus között 1-2 voltnak kell lenni.
A legmagasabb fokozaton 8 volt körül mértem.
Ha ez a fesz. jelen van akkor a vezérlés is működik.
És már meg is van a hibás alkatrész : Az előtét ellenállás.

Most jön egy trükk amit ma kipróbáltam csak a poén kedvéért és bejött.
Az ellenálláson nem láttam külsőre hibát így arra gondoltam hogy valami érintkezési hibája lehet belül. Felmelegítettem forró levegővel annyira hogy már kézzel meg sem tudtam fogni csak a csatlakozójánál.
Gondoltam ennek már úgy is mindegy, jobban nem lehet elrontani.
felhúztam egy kesztyűt és úgy ahogy volt forrón összedugtam az autóval.
ÉS A VENTILLÁTOR ISMÉT FORGOTT. Lehet hogy csak szerencsém volt de egy próbát megér.
Ideiglenes megoldásképp nekem bejött.
Aztán megint levettem vártam kb fél órát és bedobtam a fagyasztóba szintén kb fél órára.
És ismét összedugtam az autóval.
Azóta működik, de hogy meddig azt nem tudom.
Mindenképpen ki kell cserélni!!!!!!!!!






Én már cseréltem sünit de nem az volt a baja. Időszakonként ki be kapcsolt. De random van hogy 2 napig semmi baja van hogy 3 napig be sem indul. Hatalmas köszönet a leirásért. Holnap remélem kiderül mi a franc baja van) mégegyszer kösziii!!!


Sziasztok!
2004-es X5-ös (3.0d) esetében nekem is problémám van. A fűtőventilátor morgó-zúgó hangot ad és csak félgőzzel működik. Aztán két napig egyáltalán nem. Összefügghet ez a jelenség a fent leírtakkal? Biztosítékra nem gyanakszom, mert akkor sosem menne és nem adna ilyen hangot. előre is köszi. Tamas