hundamxd fórum hozzászólásai

hundamxd Elküldve: 2016-12-10 15:14 Motor-váltó

Sziasztok!

Mi lehet ez a varrógép szerű hang? https://goo.gl/photos/28NwAQEf4qytJrnn8

Köszönöm a válaszodat előre is!!!

hundamxd Elküldve: 2016-10-31 13:38 Motor-váltó

jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




Nem elfogadható jelet ír ki ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet.



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :


a jeladókra dob hibát, amelyik nem jó. tehát a főtengelyre is és a vez.tengelyre is. illetve az autó járása sem szép, leáll menet közben, kinyomott kuplungnál, vagy indítás után rögtön.
szerintem olyan nem lehet, hogy a másik jeladó rossz, és ezt írja be.
viszont azt el tudom képzelni (nem tudom mennyire volt bontva), hogy elment a vezérlés, el van csúszva.


Az autó nem jár simán, érezhető a bizonytalanság, a vanos pozíciója nem változik fordulaton sem, inpával követhető( szerintem ennek az oka, hogy a jeladó hiba fennáll)
Persze a jeladó 100% jó, több is volt benne, most gyári új van benne.
A vezérlést én nem bontottam meg, csak a vanos hidraulikus részét újítottam fel.
Az autót ezzel a hibával vettem meg, ezt megelőző szerelésekről nincs infóm.
Bízom benne, hogy nincs elrakva a vezérlés...


Hát nehéz eset de leírom az ötleteimet (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert


Ahhoz képest, hogy "tanuló" vagy, egész jól átlátod a problémát
Én sem vagyok profi szerelő, főleg nem Bmw, mert csak egy éve van meg. Ráadásul nehezíti a dolgomat, hogy kint lakom Németországban és itt nem díjazzák az utcán szerelgetést, más opció pedig nincs...így próbálom a lehető leghamarabb elvégezni a szerelgetést.
A főtengely jeladóra én is gyanakodtam már...nagy meló azt cserélni? Az a helyzet, hogy nem tudom pontosan hol van.


A Főtengely jeladó a motor végében van főtengely vonalában a lendkerék (motor váltó találkozása) előtt, az önindító alatt. Mondanom se kell hogy mekkora gáz kibányászni onnan, de legalább 1 csavar tartja. Egy próbát megér, bár nem hiszem ez a baja. Mert akkor nem menne a fordulatszám mérőd és melegen nehezen vagy nem indulna. De egy próbát mindenféleképpen megér. Ha nem segít keress fel egy ottani szakít

Nincs több hibakód?? csak ez?

hundamxd Elküldve: 2016-10-31 10:18 Motor-váltó

jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




Nem elfogadható jelet ír ki ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet.



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :


a jeladókra dob hibát, amelyik nem jó. tehát a főtengelyre is és a vez.tengelyre is. illetve az autó járása sem szép, leáll menet közben, kinyomott kuplungnál, vagy indítás után rögtön.
szerintem olyan nem lehet, hogy a másik jeladó rossz, és ezt írja be.
viszont azt el tudom képzelni (nem tudom mennyire volt bontva), hogy elment a vezérlés, el van csúszva.


Az autó nem jár simán, érezhető a bizonytalanság, a vanos pozíciója nem változik fordulaton sem, inpával követhető( szerintem ennek az oka, hogy a jeladó hiba fennáll)
Persze a jeladó 100% jó, több is volt benne, most gyári új van benne.
A vezérlést én nem bontottam meg, csak a vanos hidraulikus részét újítottam fel.
Az autót ezzel a hibával vettem meg, ezt megelőző szerelésekről nincs infóm.
Bízom benne, hogy nincs elrakva a vezérlés...


Hát nehéz eset de leírom az ötleteimet (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert

hundamxd Elküldve: 2016-10-26 19:24 Motor-váltó

jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




Nem elfogadható jelet ír ki ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet.

hundamxd Elküldve: 2016-10-02 13:51 Motor-váltó

Sziasztok

Szerintetek hengerfejes?? Ha 1200 km alatt megevett kb 1.5 dl vízet és ilyen kávé szerű valami van benne ( http://www.kepfeltoltes.hu/vie...es.hu_.jpg )

Viszont nem fűstől, nem forralja a vizet, és nem is buggyantja vissza. Jaaa és a víz is kb tiszta benne, egy nagyon kicsit szivárványozik csak. De tényleg nem vészes.

A másik hibám az hogy nem jár a 4. henger hidegen (ringat a motor) de melegen elindul, rádugtam a hibakodkiolvasot és még azt is írta h a "kipufogó bütykös tengely szenzora nem elfogadható jel" valamint hogy "jellegmezős hűtés pozitív zárlat (7B)" gondolom a termosztátra gondol a kicsike

Köszönöm a válaszokat

hundamxd Elküldve: 2016-08-03 20:09 Ingadozó fordulatszám, mélyülő motorhang

satis írta: Sziasztok,

egy nagyon jó ismerősöm (Németországban él, az autót is ott vásárolta) E46 (2003) 325i ( VIN:KL47618 ), aut., 170k km, azt a jelenséget produkálja, hogy 30 - 50 km/h közötti tartományban, egyenes úton haladva, időnként elmélyül a motorhang, leesik a fordulatszám kb. 200-at, majd egy "kifújás"-szerű hang kíséretében újra visszaáll minden. A hang helyzete nehezen megállapítható menet közben, de az autó hátsó része felől érkezik, az autó sebessége eközben nem változik.
Az autó számlákkal igazoltan karbantartott, az aut. váltó is.
Az eltárolt és visszatérő két hibakód, az autó szellőzése és fűtésére vonatkozik, semmilyen más hibakódot nem regisztrál az autó.
Készített két videót, a hosszabb egy képernyő felvétel, az inpa futott közben (itt 4. perctől jön a hibajelenség, a másik egy telefonos felvétel a fordulatszámmérőről és itt valamennyire hallatszik is a jelenség. A hibajelenség álló helyzetben nem reprodukálható, csak menet közben.

INPA
Fordulatszám

Nagyon köszönök előre is minden ötletet, segítséget!

Üdv.:Attila.



Szerintem lambda szonda, vagy légtömegmérő.

hundamxd Elküldve: 2016-08-01 11:04 Motor-váltó

YELLOW írta:
hundamxd írta: Sziasztok nem rég vettem egy E46 320i 2.2 170le, (M54b22) és vásárlás után pár nappal, néhány hibát fedeztem fel, jó hosszú lista lesz ))

-Varrógép hangja van valaminek a motortérbe, hidegen! (melegen és fordulaton megszünik)
-Sípol valami vagy nyekereg (motor és környéke) fordulattal növekszik a hangja.
-1-esbe ill R-be koppan a diffi
-3/4-ed gázon jobban megy mint padlón, olyan mint ha torpanna.
-Nagyon meleg a motortér miután megállok, nem kapcsol be a ventilátor (pl 30p múlva is 85-90 fokos a víz
-Váltásnál olyan ruganyos az autó, nagyon picit remeg a kuplung is néha, de nem hiszem h kettős tömegű lenne a baj mert hangja nincs.

És ez nem ide tartozik, de melegbe nem nyílik a központi zár, semmivel!

Válaszotokat előre is köszönöm


akkor sorjában:
- valószínű mivel a motor alapból eszi az olajat, jó szocialista autószerelő mentalitás miatt sűrű olaj lett belerakva, hogy majd azt nem eszi. csak ez hidegen nem ken normálisan, ezért hidrotőkének hangja lesz.
- a hosszpordás szíj feszítő görgők hangja lehet. vagy a hűtőventi viszkójának a hangja.
- a hátsó diffitartóban lévő szilent a rossz, ami hátul van, egy ponton tartja a diffit.
- elektromos a gáz, hiába padlózod, a rendszer felülbírálja, nem olyan, mint egy bowdenes gázpedál. szerintem ennyi lesz, de okozhat légtömegmérő, vagy az üzemanyag körben is bármi ilyet.
- a 80-90 fok nem meleg! igaz nekem nem viszkós a venti, de kb 105-108 fok körül kapcsol csak be.
- remegésre sok mindent szoktak mondani. nekem is csinálja 107ezer km-rel. rokon Z4-ese olyan motorral, mint a tiéd, dettó. nagyobb gázzal kell indulni. ő autószerelő, és azt mondta kuplung cserét fog végezni. kinyomócsapággyal együtt. (nekem nem csúszik a kuplung, de több BMW-nél tapasztalni ezt)

a központi záras téma, tipikus GM (grundmodul=komfortmodul) relé hiba. vagy új/bontott GM, vagy a relék cseréje. én utóbbit javaslom, mert nem kell újraprogramozni a modult, csak relét cserélsz. bár annak forrasztása is igényel szaktudást.


Köszönöm a segítséged Az olajat nem eszi, de közbe rájöttem minek van olyan hangja a disa szelepnek. A nyekergés valszeg szíj lesz https://www.youtube.com/watch?v=NRhDpADB87s (meg állítólag ezeknek ilyen hangja van

hundamxd Elküldve: 2016-07-31 20:40 Motor-váltó

Sziasztok nem rég vettem egy E46 320i 2.2 170le, (M54b22) és vásárlás után pár nappal, néhány hibát fedeztem fel, jó hosszú lista lesz ))

-Varrógép hangja van valaminek a motortérbe, hidegen! (melegen és fordulaton megszünik)
-Sípol valami vagy nyekereg (motor és környéke) fordulattal növekszik a hangja.
-1-esbe ill R-be koppan a diffi
-3/4-ed gázon jobban megy mint padlón, olyan mint ha torpanna.
-Nagyon meleg a motortér miután megállok, nem kapcsol be a ventilátor (pl 30p múlva is 85-90 fokos a víz
-Váltásnál olyan ruganyos az autó, nagyon picit remeg a kuplung is néha, de nem hiszem h kettős tömegű lenne a baj mert hangja nincs.

És ez nem ide tartozik, de melegbe nem nyílik a központi zár, semmivel!

Válaszotokat előre is köszönöm