indianejones Elküldve: 2015-05-28 16:37 Autóvásárlás
si3rrabravo írta: Ez gyakorlatban ugy nezett ki, hogy te es haverod egy autoval kimmentetek tobb napra? Az atiras egy egyeb papirmunkat is ti magatoknak jartatok ki? Irtad, hogy jo ha van olyan akinek van ebben mar rutinja!
Ha regado meg egyeb koltsegeket kifizeted, mit latsz mennyire erte meg kintrol venni, mint mondjuk Magyarorszagon keresgelni? Azert a tied meg nem annyira idos auto!indianejones írta: Csak meglett a gép. Végül 2010-es lett a kiválasztott 320D.
Adnék egy rövid áttekintést.....
Nekem ilyen szempontból szerencsém volt, hogy van egy idősebb autószerelő rokonom, aki már több autót is hozott már be. És helyből értett mindenhez (papír munka + az auto állapota). Milyen papírokat kell intézni és merre. Olyan szempontból mindenképp jobb volt így, hogy nagyobb a választék náluk, és több auto sincs a hirdetési oldalakon fennt. Szállás költség (60e-80eur/nap szoba/2fő) + kb 200 euro papírunkából simán megvagytok egy munkanap alatt odakint "megsürgetve", ha már megvan a gép. Meg hát, ha esetleg nem is lesz meg a gép, akkor megnézheted Münchent, a BMW gallériát, stb..
Egy szerelővel az oldaladon gyorsan ki tudod szűrni a felejtős gépeket, illetve jobban be tudod lőni, hogy mit veszel és mire adsz ki pénzt. De itthon is bevizsgáltatni egy-egy autót végül szépen összejön a költség.
Összehasonlításképpen a németek álltalában jobban karban tartják a kocsit, mert van rá pénzük és a finanszírozási konstrukciójuk szerint (havi pár 100 euro a több ezres fizetésből) is megtehetik, hogy lecserélik a pár éves autókat újabbakra és viszik tovább a lizinget a következőre. Itthon nem nagyon tudok ilyen "elterjedt és tényleg jól műkődő" rendszerről. Illetve láttam rá példát, de nagyon korlátosak a lehetőségek. Nyugaton meg majdnem mindenki így tart kocsit. Nem is nagyon akarják megvenni.
Mindenesetre nagyon nyitottnak kell lenni, mert lehet pont nincs az az évjárat/ szín/vagy felszereltség, amit te keresel. Nekem is nyitottnak kellett lennem: (extrákban/évjáratban/színben is). Megbízható gép volt az elsődleges szempont
és ennek rendeltem mindent alá.
Árban itthon is kb ugyan azok az árak. Sőt néha azt láttam, hogy itthon valamivel olcsóbb kb 100e Ft, amit nem igazán értettem. Inkább odakint több pénz van üzemben tartani a kocsit és talán könyebb olyan gépet találni, amiből nincs kispórolva az olaj, vagy egyéb üzemeltetés költsége. Az óra tekergetés sem annyira jellemző, kivétel persze a sok török vagy arab kereskedő, mert azokat érdemesebb kerülni.
Azok játszanak mindennel. +1000 euróért a németnek nem nagyon éri meg nekik rizikózni.