jamo fórum hozzászólásai

jamo Elküldve: 2015-01-23 13:15 Túlmelegedés

Üdv!

Nem találtam jobb helyet neki ezért ide írom: x3 2.0d szerelése közben (izzítógyertya csere) véletlenül hozzáértem a fűtéscsap tekercséhez és majdnemhogy forró volt. A Motor hideg volt ép csak a műhelybe beállás idejére lett beindítva (max 1 perc) Gyujtás nem volt rajta (kulcs ki volt véve belőle) 20 perc elteltével még mindig ugyanolyan meleg volt a tekercs. Lehúztam róla a stekker akkor lehűlt 5 perc alatt. Utána visszadugtam rá és nem melegedett vissza. Amúgy a fűtés tökéletesen működik. Mi törtébhetett van valakinek valami ötlete? A fűtéscsap tekercs mellett van mégegy nagyobb hengeres valami annak mi lehet a funkciója?:

jamo Elküldve: 2015-01-22 20:05 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
elgeri írta:
jamo írta: Üdv!

Nem taáltam jobb helyet neki ezért ide írom. x3 2.0d tankolásakor 62-64liter környékén lekattan a kútfej. Ezután elkezdtem még rátankolni...(telecsöpögtetni) 80liternél abbahagytam de még akkor is nyelte simán. Hová tud bepufferolni 15-20 litert? Féltem, hogy valahol majd elkezd csöpögni, büdösíteni de semmi. Annyi hogy 250megtett kilométer után indult el lefelé az üzemanyagszintjelző.


Ilyet fél éve hallottam egy teljesen másik kategóriájú, márkájú kocsinál.
A jelenség ugyan ez. Hihetetlen, hogy ennyi tartalék van bennük, de mégis :$

Azt nem tudom, hogy esetleg valahol okoz-e gondot ez?! Pl. ha valamiért van egy kis tágulás, vagy valami (pl. ferde parkolás), akkor gondolom nagyobb eséllyel jut oda is benzin, ahova nem kellene.


hány literes a tank? nekem 63 ha jól emlékszem, amikor a sárga felvillan, akkor egy kattanásig kb 54-56 liter megy bele, utána még tudok egy párat kattintani, de olyan 2 liter megy bele, de már ott van a szájánál a szint. szóval fura, hogy az x3-ba hova megy a többi.

Nekem sárga felvillanásától megy bele 62-64liter + amit van türelmem belecsöpögtetni, 15 simán és még nincs vége.

jamo Elküldve: 2015-01-22 15:56 Üzemanyag fogyasztás

Üdv!

Nem taáltam jobb helyet neki ezért ide írom. x3 2.0d tankolásakor 62-64liter környékén lekattan a kútfej. Ezután elkezdtem még rátankolni...(telecsöpögtetni) 80liternél abbahagytam de még akkor is nyelte simán. Hová tud bepufferolni 15-20 litert? Féltem, hogy valahol majd elkezd csöpögni, büdösíteni de semmi. Annyi hogy 250megtett kilométer után indult el lefelé az üzemanyagszintjelző.

jamo Elküldve: 2015-01-14 20:58 izzítógyertya

jrtom írta:
raul227 írta:
jrtom írta:
raul227 írta: S. O. S kérdés mára kellene a válasz :az én autóba meddig tart az izzitogyertya csere, úgy értem nehéz hozzáférni? :S a szerelő fél napot mond, remélem nem át akar b... ni az óra díj miatt...


Ha kijönnek a gyertyák akkor 1 óra max. De ha beletöri akkor nem. Akkor az macera.


Egyébként könnyű hozzáférni? Mit kell megbontani?


Szívósort kell levenni, onnantól már látszódnak a gyertyák.


x3 ép most cseréltem, rutin nélkül se tartott egy óráig. Viszont lehet megszívattam magam. Ismerős mondta, hogy ő rézpasztával szokta betenni, hogy ne rohadjon be a gyertya a hengerfejbe. Én is megrézpasztáztam. Aztán elgondolkodtam hogy az alu a rézzel összeveszik. Szóval lehet megfogja enni a rézpaszta az alu hengerfejet?

jamo Elküldve: 2015-01-11 19:29 Szívócsonk-pillangószelep

jrtom írta:
jamo írta: ÜDV!

Ma levettem a szívócsonkot. Még kox is alig volt benne, az egr szelepen is minimális lerakódás volt. Gőzborptva simán kivitte belőle. A pillangószelepek is tisztál voltak, lerakódás mentesek, viszont két pillangószelep tengelynél is olajos volt kívül az állítókarja egy picit, gondolom a tömítése ereszthet. leméreteztem a helyettesítődugót és visszaraktam. Legyártatom a dugókat és akkor majd kiveszem belőle a pillangókat. Megnéztem az izzítógyertyákat is. Kettő szakadt, másik kettőn mérhető ellenállás egyiknek 0,3ohm másiknak 15 ohm. Szóval ezek közül is egyik minimum nem jó. Esetleg nem tudja valaki mennyi lenne a gyári érték. Milyet érdemes belerakni és kb mibe fáj? Most Beru van benne. Bele szoktak ezek szakadni? Kettőt próbáltam kitekerni azok kijöttek könnyen.


Az a másik kettő is szar mert 1 ohm a jó érték. Beru-t rakjál bele.


Köszi a gyors választ!

jamo Elküldve: 2015-01-11 19:00 Szívócsonk-pillangószelep

ÜDV!

Ma levettem a szívócsonkot. Még kox is alig volt benne, az egr szelepen is minimális lerakódás volt. Gőzborptva simán kivitte belőle. A pillangószelepek is tisztál voltak, lerakódás mentesek, viszont két pillangószelep tengelynél is olajos volt kívül az állítókarja egy picit, gondolom a tömítése ereszthet. leméreteztem a helyettesítődugót és visszaraktam. Legyártatom a dugókat és akkor majd kiveszem belőle a pillangókat. Megnéztem az izzítógyertyákat is. Kettő szakadt, másik kettőn mérhető ellenállás egyiknek 0,3ohm másiknak 15 ohm. Szóval ezek közül is egyik minimum nem jó. Esetleg nem tudja valaki mennyi lenne a gyári érték. Milyet érdemes belerakni és kb mibe fáj? Most Beru van benne. Bele szoktak ezek szakadni? Kettőt próbáltam kitekerni azok kijöttek könnyen.

jamo Elküldve: 2015-01-02 12:11 Termosztát

Üdv!

X3 2.d nél van valakinek azzal tapasztalata, hogy a vízhőfok nem áll be középre hanem egy osztásnyit játszik középen. Ez normális? Amúgy fűtés van az autóban csak a régi e36ben beállt középre és mintha odaszögelték volna ez meg kicsit mocorog ide-oda.

jamo Elküldve: 2014-12-31 19:30 Szívócsonk-pillangószelep

jons írta:
jamo írta: Üdv!


Ezt a 100ezres futást én nem tartom reálisnak, hiszen az évente csak 10k km, de akár igaz is lehet nem hinném, hogy számít.
Pillangók mehetnek a levesbe, zöldkártyán is átmegy nem lesz gond.
A leállós dolog izzítógyertya gondnak tűnik így elsőre.
A fogyasztás reálisnak tűnik. Bár ki kéne vinni egy kicsit autópályára tartósan 3-3,5 ezres fordulaton menni vele, tisztulni fog és jobban harap. (Persze pillangó kiszedés után.)
Én ezt egy nettó marhaságnak tartottam, de a mostani autómmal ezt kellett eljátszani.
Javaslom Szoták Dávidot felkeresni Dunakeszin, amennyiben közel vagy hozzá. Műszeres diagnosztika és javítás terén igen profi.


Köszönöm a választ! Én is gondolkodtam ezen a meghajtáson volt már nekem is ilyen tapasztalatom csak még nem jutottam el odáig. Szakmám szerint szerelő vagyok, igaz már 15éve nem ez a fő profilom de amennyi gépen volt-van mindet magamnak javítom. Volt munkahelyemen van hibakódkiolvasó rá is tettük nem jelzett semmit. compjuterébe az eddig elfogyasztott össz üzemanyag és a benne lévő kilométer is jól jön ki átlagfogyasztásilag 8liter körül van. Nem tudom ezek mennyire buherálható adatok. Izzítógyertyákat kikellene jeleznie hibakóddal? Könnyen lehet hogy az a baj mert ha nem várok izzítást hanem egyből indítok akkor se indul "nehezebben". Nah újévbe kidobálom a pillangókat belőle meg ránézek az izzítógyertyákra és okosabbak leszünk.

jamo Elküldve: 2014-12-31 09:18 Szívócsonk-pillangószelep

Üdv!

Tegnap böngészve találtam erre az oldalra. örülök, hogy van ilyen hely ahol a tapasztalatokat meg lehet osztani. Egy kis információra lenne szükségem.1,5 hónapja vásároltam egy x3ast 2.0D 2004es évjáraú. 102000km van benne. Eléggé patika állapotú az autó. Talán hihető a kilométer, alvázszám alapján a wallisban is leinformáltam ott is azt mondták hogy valószínűleg valós. Ez a pillangó szelep mizzéria kicsit rámijesztett. Én is szeretném megelőzni a bajt. Ledugóznám őket. Azt szeretném megkérdezni, hogy a ledugózás után nem e jelenik meg valami hibakód a compjuterében? Gondolok arra, hogy a szívócsonkban a nyomások lehet nem úgy alakulnak majd ahogy azt program elképzeli. És ha ezt érzékeli akkor dobhat rá esetleg hibakódot. Remélem csak agymenésem van és hülyeségekről fantáziálok. De jobb letisztázni amit lehet mielőtt gebaszt csinálok. Még annyi hogy az autót városban használták rövid utakon. mondtak olyat is, hogy a sok rövid menet hideg motor, alacsony fordulatú használat esetén előbb tönkremennek a pillangószelepek és hogy képesek beragadni is valamilyen pozícióban. Ezt azért kérdem, mert ha parkettát nyomok neki akkor nem indul el annyira talán ahogy elvárható lenne tőle. Előtte egy E36 318tds volt persze ahhoz képest sokkal jobban megy. De valahogy nem érezni benne a 150 lovat. Lehetséges, hogy nem bírnak kinyílni a pillangószelepek és ezért nem ugrik annyira vagy ez hülyeség?: Fogyasztás vegyes használatban nyugisan 7,9 liter. Helyeben, földúton tanyára kijárva 8,2. Ez normál érték? És még annyi, hogy ma reggel a -10fokba beindul leáll, beindul leáll. Harmadik indításra jár a motor de akkor is 2-3mpig kicsit dadogós. De gyorsan kitisztul és utána már ok. Mikor megvettem leszervizeltem: motorolajat, összes szűrőt (kartelgázét is) ki cseréltem. Hu ez kicsit hosszúra sikerült. előre is köszönöm annak aki végigolvassa és reagál rá.