jegember fórum hozzászólásai

jegember Elküldve: 2012-11-12 16:17 Mûszerfal világítás

Coyote írta:
jegember írta:
vivaladiesel írta: Sosem fogom megérteni, hogy miért nem raktak vízhőfőmérőt bangle-féle Bmw-kbe... E60,E90 stb.


Ezt én sem és annyira frusztráló... Egyébként sok ismerősöm van ebből a korszakból és nagyon sok autógyár hasonlóan cselekedett és nem tudom megérteni... Valahogy akkor ez volt a divat...

Ezt szeretném pótolni és ha már nekiállok akkor betennék egy olaj/turbonyomás mérőt is. Csak bízom benne, hogy hátha tud valaki segítni vagy van már ebben tapasztalata itt...


Én teljesen megértem - ebben az irányba megy a világ, az automatizálás és kényelem az elsődleges szempont, az emberek meg csak butulnak egyre jobban.
Az oprendszerek (PC-n és telefonon is) egyre bolondbiztosabbak, egyre nehezebb finomhangolni vagy beleturkálni a beállításokba, ugyanígy az autókat is szeretnék, ha a szervízre bíznánk inkább.
A jövőben egyre kevesebb dologba kell beleavatkoznunk majd, erőltetik az automataváltót, biztonsági automatikákat, stb....

Amúgy azt mesélik, hogy a két lépcsős (sárga, piros) vízhőfok kijelzés egész megbízható az E90-en. Mondjuk még mindig nem tiszta nekem, hogy mi történik akkor, amíg nem melegszik fel rendesen, márpedig egy rossz termosztát így szépen gyilkolhatja a motort.

Mindenesetre divatirányzat ide vagy oda, a BMW elismerte, hogy rossz döntés volt, mert az új generációban ismét megjelent a hőfokmérő.
Talán ráébredtek, hogy csak a csajos autókban lehet elhagyni ilyesmit, a BMW meg nem az (kivéve az 1-est )


Akkor én csak azt kérdezném, hogy ki az aki tett már a kocsijába ilyet vagy pedig tudja hol lehet kapni/hogyan érdemes?

jegember Elküldve: 2012-11-12 15:28 Mûszerfal világítás

vivaladiesel írta:
jegember írta:
vivaladiesel írta: Sosem fogom megérteni, hogy miért nem raktak vízhőfőmérőt bangle-féle Bmw-kbe... E60,E90 stb.


Ezt én sem és annyira frusztráló... Egyébként sok ismerősöm van ebből a korszakból és nagyon sok autógyár hasonlóan cselekedett és nem tudom megérteni... Valahogy akkor ez volt a divat...

Ezt szeretném pótolni és ha már nekiállok akkor betennék egy olaj/turbonyomás mérőt is. Csak bízom benne, hogy hátha tud valaki segítni vagy van már ebben tapasztalata itt...


Bp mellett és Nyíregyházán tudnék ajánlani egy-egy mestert akit megkereshetnél ezzel a terveddel. (vízhőfok óra)
Ha kivitelezhető valamilyen formában akkor biztosan megoldják.


BP és környéke jól hangzik...

jegember Elküldve: 2012-11-12 14:38 Mûszerfal világítás

vivaladiesel írta: Sosem fogom megérteni, hogy miért nem raktak vízhőfőmérőt bangle-féle Bmw-kbe... E60,E90 stb.


Ezt én sem és annyira frusztráló... Egyébként sok ismerősöm van ebből a korszakból és nagyon sok autógyár hasonlóan cselekedett és nem tudom megérteni... Valahogy akkor ez volt a divat...

Ezt szeretném pótolni és ha már nekiállok akkor betennék egy olaj/turbonyomás mérőt is. Csak bízom benne, hogy hátha tud valaki segítni vagy van már ebben tapasztalata itt...

jegember Elküldve: 2012-11-12 14:11 Mûszerfal világítás

Sziasztok, nem 100%-ban ide illik a hozzászólásom, de ez a téma áll legközelebb az enyémhez és a rendszer új témát nem enged létrehozni

Segítséget szeretnék kérni abban, hogy miként tudnék a "régi" 1-esbe vízhőfok mérőt (meg még mást is) tenni. Több ötlet is felmerült bennem, de gondoltam előbb rákérdezek, hátha valakinek van tapasztalata ebben.

Az egyik megoldás, hogy a computer-ből előcsalogatom a vízhőfokot. Ezzel az a bajom, hogy körülményes, és nem jó mindig ezzel "bohóckodni".

A másik, hogy találtam OBD csatira Bluetooth egységet, ami az Android/Iphone/akármilyen oprendszerre letölthető programmal "beszélget" így ott meg lehet jeleníteni mindenféle adatot. Ezzel is az a bajom, hogy kicsit körülményes, csak ezért minden alkalommmal a telefont elővenni, rögzíteni.

A harmadik, hogy lehet kapni műszereket, ami a szellőzők helyére betehető, de ezt elvetettem, mert 500 EUR körül van az ára.

A negyedik és szerintem legjobb, hogy a számomra tetsző műszereket (víz, turbo, olaj) a hamutartó helyére rögzítem. Szerintem ez lenne az igazán jó megoldás.
Kerestem ehhez létező modult a hamutartó helyére, ami órák befogadására alkalmas (értsd egy szépen méretre elkészített műanyagdarab), de nem találtam.
Gondoltam elkészítem magam, de erről hamar letettem, mivel sosem fogom tudni házilag olyan szépre megcsinálni, mint ha gyári lenne.
Illetve az a gondolat ugrott be, hogy veszek egy bontott hamutartót "leragasztom", hogy ne lehessen kinyitni és ebbe belevágom az órák helyét és beteszem az órákat. Egyelőre én ezt a megoldást látom a legkönnyebben és legköltséghatékonyabban kivitelezhetőnek.

Szeretném kérni a segítségeteket, véleményeteket!

jegember Elküldve: 2011-12-01 11:09 BMW embléma

bmw320d4 írta:
Zolee írta:
jegember írta: Egy kis segítséget kérnék.
Megsérült a felirat ismerősöm kocsijának a hátulján.

1. Hogyan lehet leszedni egy 116i hátuljáról a 116i feliratot úgy, hogy a kocsi ne sérüljön? A 116i felirat sérülhet, mert az kuka.
2. Hol és mennyiért lehet rendelni újat? Illetve ezt számjegyenként kell rendelni vagy egyben van az egész?

Köszi


1. Hőlégfúvóval (hajszárítóval), de nem közelről és nem a legnagyobb fokozaton rámelegítesz és egy lapos fakanállal letolod a feliratot.
2. Számjegyeket márkakereskedésben, márkaszervizben tudsz rendelni.


Zsinórral egyszerűbb, a márkaszervizekben is azzal csinálják.
Új típusfeliratot az 51 14 7 135 547-es cikkszámon tudsz rendelni 7555 Ft-ért, bármelyik márkaszervizben.

Nem BMW, de pl:

YouTube videó






És az utána maradt fekete "ragasztó izét" mivel szedi le? Azt nem értettem, meg nem is mutatta végig a videóban...

jegember Elküldve: 2011-11-30 22:01 BMW embléma

Egy kis segítséget kérnék.
Megsérült a felirat ismerősöm kocsijának a hátulján.

1. Hogyan lehet leszedni egy 116i hátuljáról a 116i feliratot úgy, hogy a kocsi ne sérüljön? A 116i felirat sérülhet, mert az kuka.
2. Hol és mennyiért lehet rendelni újat? Illetve ezt számjegyenként kell rendelni vagy egyben van az egész?

Köszi

jegember Elküldve: 2011-07-21 17:30 Segítsetek!

anubisz írta:
Azért nem így mennek a dolgok.Nem gondolod oda visz valaki egy 20 millás kocsit egy elektromos hibával,és kicseréltetnek vele 2 millióért alkatrészt,hogy majd biztos köztük van a hibás. he nem mondták a szervizben a grund modult,akkor biztos nem azzal van a baj. Nekem is cserélni kellett,Márkaszervizben csinálták,és egyből mondták,hogy az a hibás.Azt hiszem a gép is kimutatta. Azt mondtad mikor biztit cseréltek akkor ment egy darabig. Utána mi volt,jó még a bizti,vagy megint elszállt? ha biztosítékot cseréltek akkor biztos el volt szállva a bizti.
Annak meg nézz utána,vagy megkellet volna kérdezned hol van az a panel. Lehet csak meg kel rajta mozgatni egy kicsit a csatlakozót,vagy átfújni kontakt sprével. Nekem is volt már alkatrész amire azt mondták rossz,aztán otthon kiszereltem,megtisztítottam,aztán már vagy másfél éve,semmi gond vele. Aztán lett volna vagy 20 ezer.
Itt van valami világítás modul,valami ilyesmi szállhatott el? mármint a szerelő szerint.
http://bontottbmwalkatreszek.com/posts/index/810


Szia! A biztosíték nem volt rossz, kivették-visszatették, ez történt kétszer. És azt mondták, hogy _valószínűleg_ a világítás modul vagy mi a szösz a rossz. Még egy olyan szót is hallottam, hogy "szoftverfrissítés". A grund modul így sosem hangzott el. A kocsi a napokban ismét megy szervizbe emiatt, de nem tudom, hogy most mit csinálnak vele.

jegember Elküldve: 2011-07-20 21:36 Segítsetek!

anubisz írta:
Hát igen.Én sem hiszem,hogy sajnálni kellene azt a 10 ezret,hogy márkaszervizben megnézzék,ugyan mi okozhatja a bajt. Utána már kicserélheted magadnak is azt az alkatrészt,mint bontogatsz ilyen aránylag új autót.

De várj. Mert az a "baj", hogy az autó már volt márkaszervizben 2x is. Ott annyit tettek, hogy biztosíték csere (2x), majd második alkalommal azt mondták, hogy lehet, hogy rossz a lámpavezértő modul, ezért ezt lehet, hogy cserélni kell.
Most itt egy kolléga a ground modul esetleges hibáját is mondta, tehát már előrébb vagyunk, mint a márkaszerviz.

A kérdés, hogy itt tényleg esélyes, hogy csere kell-e, ezt hogyan lehetne megállapítani és milyen költségűek ezek a modulok, illetve mennyire para a csere vagy legalább a hozzáférés.

Ha visszaviszem a szervizbe, gondolom rögtön rávágják, hogy "most hozzák harmadszor, csere". Aztán lehet, hogy kiderül, hogy mégsem a lámpa modul volt, hanem a grund modul és akkor meg majd jön a "jaaaa, bocsi... akkor az is csere...". Ezt és az ezzel járó számlát szeretném elkerülni.

jegember Elküldve: 2011-07-20 19:43 Segítsetek!

Coyote írta:

A ground modul az, ami pl. a központi zárat is vezérli - mivel nyitáskor felkapcsolja a lámpákát, záráskor meg le, ez lehet gond (pl. folyamatosan abban az állásban van a relé, mintha az autó zárva lenne.) Kérdés, hogy kézzel miért nem lehet akkor felkapcsolni a lámpákat - a kézzel felkapcsolt lámpák ajtózárásra kialszanak? Ha igen, akkor tuti hogy a ground modul a probléma.

Amúgy, a friss BMW-s ismereteim alapján azt mondhatom, hogy orbitálisat nem fogsz szívni, mert a BMW-re különösen igaz, hogy olyan mint a Lego: aránylag könnyen szerelhető, és jól meg lehet bontani ahhoz, hogy minimalizáld a kiadásokat.

Azt mondom, ha van pénzed 2006-os 1-es BMW-re, akkor ez a probléma ne legyen akadály


Hát nem tudok nyilatkozni a lámpa "kapcsolódásáról", mert nem működik sehogy, hiába nyomkodtuk vagy csináltunk bármit is. "Néztem" is egy darabig, hogy felvillan-e, de semmi. Azt mondta az ember is, hogy először még villan párszor, aztán már azt sem.

Akkor most ha jól értem vagy a Ground Modul a rossz, vagy a lámpavezérlő. Ezek hol találhatók? Valami egyszerű módszer a hibakeresésre? Vagy csak az a járható út, hogy az ember lebontja odáig és megnézi, rossz-e a relé? Az ember valami szoftverfrissítést is említett...

jegember Elküldve: 2011-07-20 18:55 Segítsetek!

Bero írta:

Az 1-eshez nem értek,de ez a panel nem lehet túl bonyolult és megcsináltatni sem drága. Viszont lehet nem ez a baj! Én nekem ugyanez volt a baj,hogy nem égett a belső világítás,és nekem kiderült,hogy a ground modul romlott el! Újonnan elég húzós cserélni,ha ez a baj,de viszont a hibás reléket ki lehet cserélni a modulban és az nem is túl drága


Köszönöm! Annyi háttérinfóm még van, hogy a szerviz elmondása alapján az 1, 3, X5, stb., tehát szinte minden BMW-ben ugyan ez a modul van a lámpák vezérléséhez, csak más funkciók vannak aktiválva.
Laikus vagyok az ügyben, nem tudom ez segít-e. Igazából valami olyasmi lenne a kérdés, hogy merre érdemes indulni hibakeresés ügyében VAGY ha megveszem így, akkor mégis mire számítsak: orbitális szívásra és sok pénz elköltésére vagy pár apró forrasztásra és kész...

Mi az a ground modul, amit említesz?

Köszi!

jegember Elküldve: 2011-07-20 18:48 Segítsetek!

Sziasztok!
Új vagyok itt, egyelőre nincs is autóm, de tervbe van véve. Megnéztem egy használt, 2006-os 1-est és minden szép, minden jó, egy dolgot kivéve: a belső világítás teljesen halott.
Az eladó elmondása szerint egyszercsak elaludt, majd utána már csak néha-néha pislákolt, aztán teljesen meghalt. "Ütésre-rúgásra" nem reagál.
A szervizben kivették a biztosítékot, majd vissza és akkor jó lett pár hétre. Újabb kör a szervizben, ekkor azt mondták, hogy a belső világítás panelja lehet, hogy rossz.

Beleolvastam a fórumba, de nem találtam ilyen topicot, ezért gondoltam bedobom
A kérdésem, hogy ilyenkor mi van? Mit lehet/kell csinálni a panellal? Ha megveszem így a kocsit, javítható-e a panel vagy el kell dobni és mennyibe kerül/mennyire bonyolult ez a móka? Egyáltalán hol ez a panel, esetleg bontottan van-e és én, mint földi halandó ki tudom-e cserélni, vagy ez trilliós nagyságrendű összeg a márkaszervizben? És amúgy biztos, hogy a panel a rossz és nem csak "lehúzás"?

Előre is köszönöm a segítséget a "leendő márkatársaknak"