jodamester12 fórum hozzászólásai

jodamester12 Elküldve: 2020-07-12 14:31 Turbo-intercooler-kipufogó-chip

E 46 330d 204le. Mennyire rövidíti a motor élettartamát a hibryd turbóval okozott teljesítmény növelés? Ez alatt a hajtókar és hajtókar csapágyra főtengelyre gondolok.Valakinek üzemóra tapasztalatok? Előre is köszönöm.

jodamester12 Elküldve: 2015-06-02 20:13 320d Motor

Osynho írta:
Bitu79 írta:
lela írta:
Osynho írta: Köszönöm a választ! A porlasztók nem megfelelő állapota miatt léphet fel ekkora fogyasztási többlet?


Az az igazság nem vagyok szakértő a témában, de egy biztos iNPA-ban leolvashatók a csúcsok közötti differencia értékek ez már egy támpont lehet, ha valamelyik túlságosan eltérő értéket mutat a többitől (erre vonatkozó infót találsza porlasztó topicban vannak képek is belinkelve), de a szórásképről nem ad tájékoztatást csak egy pados vizsgálat amihez ki kell venni a porlasztókat. Ha valamelyik "pisil" akkor attól füstölhet, rossz esetben átégeti a dugót. Szóval érdemes megnézetni.


Porlasztócsúcs ...v. üzemanyag adagoló,ezt a diag kimutatja sztem,ha ez a baj.
De lehet lyukas turbócső,vagy akár eltömődött légtömegmérő...
De lehet a lábad nem jó
Kerékméret is befolyásolja eléggé a fogyit.
Amugy az összes diesel kormol ha nyomják neki.
Nézd át a légtömegmérőt,és a turbócsövet.
Sztem itt lesz a bibi,így látatlanba.





Köszönöm a további tippeket. Így talán a sok egyszerű dologgal tudom kezdeni. A kormolás persze egyértelmű, főleg ilyen idős autónál, nade konkrét felhőcskét hagy maga után, ha lepadlózom és 3 ezer fölé forgatom. Aztán lehet ez a normális, de ekkora fogyasztással tuti szerintem valami gáz van. Nem nyomom neki egyébként tényleg, nincs is értelme, szépen el lehet váltogatni, nyomatékból autózni. Haver hasonló 320d-je, 255-ös hátsó gumival 6.5ből elvan, úgyis, hogy nem finomkodik vele.



Írd meg mi lett ki olvasva. Én a három szívattyuból az ülés alattira tippelek vagy a tankba ami van. A nagynyomású az birja.

jodamester12 Elküldve: 2015-05-29 07:36 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

Osynho írta: Üdv!

Olajcserét tervezek a 2003-as, 204d4 motorkódú 320D-mben. Nem volt erőm 100 oldalakat visszaolvasni, mi az ajánlott, emberi árú olaj? LL-01-et teljesítő 5W40 kellene, gondolom, de mi a leginkább bevált?

Olajszűrőből 2 féle magasságút találtam (155 és 115mm), melyik lehet a jó az enyémbe? Üzemanyag szűrőnél szokás az egész házat cserélni, vagy elég a betét? Kartergáz szűrőt is kicserélném, bárdinál csak a betét kapható 9ezerért, de állítólag a membrán szokott tönkremenni, így a komplett házat szokták kidobni. Utóbbi esetben van minőségbeli különbség a 13 ezer Ft-os Schmiedman féle és a gyári szűrő között?


Oil Castrol Magnetic Di 5w-40 DPF tied részecske szűrős ez kell. Oil filter MAHU722x Mann-Filter Bárdi. A tiedbe kartergázszűrő ülepitő nincs benne filter ha kicseréled nem megy tönkre szinte sose jó a Schmiedman. .

jodamester12 Elküldve: 2015-04-29 22:03 Eltűnik a hűtővíz!

Egr hűtő volt nálam a ludas. A motort nehéz megölni a segédberendezések gyengébek.

jodamester12 Elküldve: 2014-02-15 19:16 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

compact írta:
jodamester12 írta:
Milan írta:
Sky írta: Üdv mindenkinek!
Esetleg valakinek van erről tapasztalata?

http://www.autonavigator.hu/ti...ntent=cikk

Vélemény?


Szerintem rohadt drága, macerás és értelmetlen. Szép kell szedni és kitakarítani, max. 1 óra az egész.
Én személy szerint Spurit használok, főleg pirosat, de ha kapok akkor kéket, megelőzés
tisztán tartás végett. Ismerek olyat akinek visszahozta az életbe a döglődésből a porlasztót és azóta már 10 ezreket ment az autóval.
És töredéke ennek.


Sziasztok. 100% igaza van a márkatársnak én fűszerezni szoktam 10 óra folyamatos autópályával.De 1200 km után úgy kell ki pajszerolni a ülésből de a motornak jó.



Mi köze van ennek az egr szelephez?
/a 10 óra pályázáshoz és hogy nem tudsz kiszállni az autóból/
1200km 10 óra alatt elég rossz átlag ha nem állsz meg.

A márkatárs azt mondta ki kell takarítani utána gondolom város ahol én is spurit használok segít megelőzni a lerakodást a autópályán egyenletesen mész x tempóval kiég. Nem kell széttaposni hogy vörös legyen a turbó is.Ennyi köze van az egr szelepnek annyiszor nyit zár ahogy rugdosod a gázpedált. Levakolni nemigen tudod mert hibát jelez ki kéne írni a programból.



jodamester12 Elküldve: 2014-02-15 10:50 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

Milan írta:
Sky írta: Üdv mindenkinek!
Esetleg valakinek van erről tapasztalata?

http://www.autonavigator.hu/ti...ntent=cikk

Vélemény?


Szerintem rohadt drága, macerás és értelmetlen. Szép kell szedni és kitakarítani, max. 1 óra az egész.
Én személy szerint Spurit használok, főleg pirosat, de ha kapok akkor kéket, megelőzés
tisztán tartás végett. Ismerek olyat akinek visszahozta az életbe a döglődésből a porlasztót és azóta már 10 ezreket ment az autóval.
És töredéke ennek.


Sziasztok. 100% igaza van a márkatársnak én fűszerezni szoktam 10 óra folyamatos autópályával.De 1200 km után úgy kell ki pajszerolni a ülésből de a motornak jó.

jodamester12 Elküldve: 2014-02-09 17:08 Ablaktörlõ

jodamester12 írta:
Tano írta:
Baltazar írta: Szevasztok
Egy eE46 320d kombi-ról lenne szó. Egy olyan gondom lenne, hogy a hátsó ablaktörlő nem működik. Leszereltem, külön 12V-ról működik de a saját kábeléről nem kap áramot.
Biztosíték ok.
Mi lehet a gond?
A kapcsolója elöl?

Köszönöm, András


A kábel átvezetést kellene megnézni első körön az ajtónál, ott szokott megtörni a vezeték.


Sziasztok. Kérdés szintén kombi hátsó ablaktörlő a ablak mágneszár meghúz ablakmosó megy de az is csak egyszer lapát semmi, következő kapcsolás egyik sem megy még ki nem nyitom újból a üveg ablakot és újból csak mosó lapát semi.Lapát egyáltalán nem megy így se úgy se.Esetleg biztiszám? Kárpitbontás előtt.Vagy valami ötlet .Köszönöm.Biztos Can-bus rendszer ha az akkor jó szórakozás lesz ?




Ráment a vasárnapom de megérte.Üvegablak felnyit belső mágneszár benyom csavarhúzóval mintha zárva lenne a üvegajtó. Főpróba gyújtás hátsó ablaktörlő bekapcsol hátrasétál mivel az üvegajtó nyitva zár reteszelve azt hiszi zárva van a motor megy szakaszosan szépen. Korai öröm, megvan a hiba a üvegajtóba van berohadva a szár. Pánik, hogy szedjem ki? Zégergyürű levadászása után tanácstalanság vagy törik a üveg vagy nem csavarlazító ásztatás régi repedt kar eltörése a kar alja visszacsavaroz papagájfogó, feszeget. Ima még egy ima megmozdult,győzelem, ásztatás mozgatás még kisujjal nem mozog. Összeszerelés a oldalon vásárolt jó minőségű karral, köszönöm márkatárs.Mire végeztem probálgatásokkal elfogyott az ablakmosó felszívta a koszt a fúvóka eldugult lelökte a csövet a szárnyból folyt a víz.Szétszedés második patent eltörése után telefon, volt osztálytársam karos tuning lakatos, válasz baszd meg vasárnap van ebédelek hozd át megoldjuk. Ezt már ő fejezte be de kész lett és jó.

jodamester12 Elküldve: 2014-02-07 18:21 Ablaktörlõ

Tano írta:
Baltazar írta: Szevasztok
Egy eE46 320d kombi-ról lenne szó. Egy olyan gondom lenne, hogy a hátsó ablaktörlő nem működik. Leszereltem, külön 12V-ról működik de a saját kábeléről nem kap áramot.
Biztosíték ok.
Mi lehet a gond?
A kapcsolója elöl?

Köszönöm, András


A kábel átvezetést kellene megnézni első körön az ajtónál, ott szokott megtörni a vezeték.


Sziasztok. Kérdés szintén kombi hátsó ablaktörlő a ablak mágneszár meghúz ablakmosó megy de az is csak egyszer lapát semmi, következő kapcsolás egyik sem megy még ki nem nyitom újból a üveg ablakot és újból csak mosó lapát semi.Lapát egyáltalán nem megy így se úgy se.Esetleg biztiszám? Kárpitbontás előtt.Vagy valami ötlet .Köszönöm.Biztos Can-bus rendszer ha az akkor jó szórakozás lesz ?



jodamester12 Elküldve: 2014-02-02 16:52 Chip tuning

rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
AteszE46 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?




A mester tényleg kódolva van!

Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.

A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!

Most akkor ezek a 40-50 ezres csiptuningok felejtősek vagy ezekből is van kifejezetten jó is egy 320D-hez?
Ha igen akkor tudtok róla linket adni hogy milyet lehetne beletenni?
Nem mintha nem lenne elegendő a 150 ló de ha még fogyasztás csökkenést is hozna akkor meggondolandó lenne a beszerzése!


http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0

Esetleg neked ilyen van beépítve?
Gondolom szerelővel érdemes beépíteni!
Kell még finom hangolni vmit vagy csak berakják és ennyi?
Ha igen akkor tapasztalatot írhatnál főleg a teljesítmény és a fogyasztás érdekelne...



Kép a galériában, a vélemény pár sorral fentebb.

Te építetted be vagy szerelővel csináltattad?
Mennyi idő mire megjön és mennyibe került mindenestől?
Magyarországon is lehet ilyet kapni?
Az a hsz.volt nekem kissé bonyolultan megfogalmazva...


Bélépsz az oldalra a megadott linkel http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0 választasz chipet 177-203 le ig.Szereintem a legkisebb 56euroért böven elég. Regisztrálsz a ebay oldalon kiválasztott termékre kattintva megrendeled kifizeted a bankszámládról (mobil bankár) szállítás általában posta e termék azt hiszem 2600ft. Vársz nyúgottan két és fél hetet megkapod. Leszeded a motor müanyag burkolatát és összedugod a kábelt meg kivezeted ada ahol nincs útban és nem éri a hő.Kimész az autópályára hatodikban 160km/h kiír és meg 5,3litert ennyi.Csendesen örülj.

A legkisebbet venném mert nem szeretném hazavágni a motort...
Nincs ennek a beépítésnek semmiveszélye a motorra vagy vmi másra?
Magyarországon nem lehet ilyet venni?




Ugyan ez itthon 45000FT neked itt meg 18000FT mi a baj nem értem?

Igen,közben utánanéztem a magyar áraknak....
Tuti nem lesz baja ettől semminek a kocsiban?


Ha nem nyomod ki a szemét akkor nem.

jodamester12 Elküldve: 2014-02-02 15:53 Chip tuning

rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
AteszE46 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?




A mester tényleg kódolva van!

Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.

A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!

Most akkor ezek a 40-50 ezres csiptuningok felejtősek vagy ezekből is van kifejezetten jó is egy 320D-hez?
Ha igen akkor tudtok róla linket adni hogy milyet lehetne beletenni?
Nem mintha nem lenne elegendő a 150 ló de ha még fogyasztás csökkenést is hozna akkor meggondolandó lenne a beszerzése!


http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0

Esetleg neked ilyen van beépítve?
Gondolom szerelővel érdemes beépíteni!
Kell még finom hangolni vmit vagy csak berakják és ennyi?
Ha igen akkor tapasztalatot írhatnál főleg a teljesítmény és a fogyasztás érdekelne...



Kép a galériában, a vélemény pár sorral fentebb.

Te építetted be vagy szerelővel csináltattad?
Mennyi idő mire megjön és mennyibe került mindenestől?
Magyarországon is lehet ilyet kapni?
Az a hsz.volt nekem kissé bonyolultan megfogalmazva...


Bélépsz az oldalra a megadott linkel http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0 választasz chipet 177-203 le ig.Szereintem a legkisebb 56euroért böven elég. Regisztrálsz a ebay oldalon kiválasztott termékre kattintva megrendeled kifizeted a bankszámládról (mobil bankár) szállítás általában posta e termék azt hiszem 2600ft. Vársz nyúgottan két és fél hetet megkapod. Leszeded a motor müanyag burkolatát és összedugod a kábelt meg kivezeted ada ahol nincs útban és nem éri a hő.Kimész az autópályára hatodikban 160km/h kiír és meg 5,3litert ennyi.Csendesen örülj.

A legkisebbet venném mert nem szeretném hazavágni a motort...
Nincs ennek a beépítésnek semmiveszélye a motorra vagy vmi másra?
Magyarországon nem lehet ilyet venni?




Ugyan ez itthon 45000FT neked itt meg 18000FT mi a baj nem értem?

jodamester12 Elküldve: 2014-02-02 15:19 Chip tuning

rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
AteszE46 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?




A mester tényleg kódolva van!

Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.

A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!

Most akkor ezek a 40-50 ezres csiptuningok felejtősek vagy ezekből is van kifejezetten jó is egy 320D-hez?
Ha igen akkor tudtok róla linket adni hogy milyet lehetne beletenni?
Nem mintha nem lenne elegendő a 150 ló de ha még fogyasztás csökkenést is hozna akkor meggondolandó lenne a beszerzése!


http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0

Esetleg neked ilyen van beépítve?
Gondolom szerelővel érdemes beépíteni!
Kell még finom hangolni vmit vagy csak berakják és ennyi?
Ha igen akkor tapasztalatot írhatnál főleg a teljesítmény és a fogyasztás érdekelne...



Kép a galériában, a vélemény pár sorral fentebb.

Te építetted be vagy szerelővel csináltattad?
Mennyi idő mire megjön és mennyibe került mindenestől?
Magyarországon is lehet ilyet kapni?
Az a hsz.volt nekem kissé bonyolultan megfogalmazva...


Bélépsz az oldalra a megadott linkel http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0 választasz chipet 177-203 le ig.Szereintem a legkisebb 56euroért böven elég. Regisztrálsz a ebay oldalon kiválasztott termékre kattintva megrendeled kifizeted a bankszámládról (mobil bankár) szállítás általában posta e termék azt hiszem 2600ft. Vársz nyúgottan két és fél hetet megkapod. Leszeded a motor müanyag burkolatát és összedugod a kábelt meg kivezeted ada ahol nincs útban és nem éri a hő.Kimész az autópályára hatodikban 160km/h kiír és meg 5,3litert ennyi.Csendesen örülj.

jodamester12 Elküldve: 2014-02-02 14:40 Chip tuning

rece65 írta:
jodamester12 írta:
rece65 írta:
AteszE46 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?




A mester tényleg kódolva van!

Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.

A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!

Most akkor ezek a 40-50 ezres csiptuningok felejtősek vagy ezekből is van kifejezetten jó is egy 320D-hez?
Ha igen akkor tudtok róla linket adni hogy milyet lehetne beletenni?
Nem mintha nem lenne elegendő a 150 ló de ha még fogyasztás csökkenést is hozna akkor meggondolandó lenne a beszerzése!


http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0

Esetleg neked ilyen van beépítve?
Gondolom szerelővel érdemes beépíteni!
Kell még finom hangolni vmit vagy csak berakják és ennyi?
Ha igen akkor tapasztalatot írhatnál főleg a teljesítmény és a fogyasztás érdekelne...



Kép a galériában, a vélemény pár sorral fentebb.

jodamester12 Elküldve: 2014-02-02 14:33 Chip tuning

rece65 írta:
AteszE46 írta:
rece65 írta:
jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?




A mester tényleg kódolva van!

Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.

A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!

Most akkor ezek a 40-50 ezres csiptuningok felejtősek vagy ezekből is van kifejezetten jó is egy 320D-hez?
Ha igen akkor tudtok róla linket adni hogy milyet lehetne beletenni?
Nem mintha nem lenne elegendő a 150 ló de ha még fogyasztás csökkenést is hozna akkor meggondolandó lenne a beszerzése!


http://www.ebay.com/itm/BMW-32...1c386e37a0

jodamester12 Elküldve: 2014-02-02 10:56 Chip tuning

laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

jodamester12 Elküldve: 2014-02-02 10:12 Társalgó

Maistro2 írta: Sziasztok!
Angel eye karikát szeretnék venni, sima halogén a lámpám. Melyiket lenne érdemes megvenni, ami erősen világít és nem megy szét 2 hét alatt? A projektoroshoz más méretűek a karikák?
Bekötés mennyire egyszerű tudnátok benne segíteni? Olyat szeretnék ami nappal is jól látszik.


Javaslatom ebay.com ár érték arány legjobb. Csak a szállítást kín kivárni három hét.