jokerface fórum hozzászólásai

jokerface Elküldve: 2014-10-26 11:37 Futómû és hibái

Azért a guminak nem mindegy hogyan is van tárolva.
Ha megfelelöen voltak tárolva,akkor tényleg ramaty minöség ez a gumi.

jokerface Elküldve: 2014-10-25 21:14 Futómû és hibái

YELLOW írta:
jokerface írta: DOT utolsó része jelöli a gyártási év adatait. Nálad C833. Bár a nagy "C" kicsit furcsa. Lehet,hogy 2003-as a gumid és mégsem csak 5 éves

https://www.gumimarket.hu/Info...os&i=4


inkább 2008. 33. hét


Elöször a hetet adják meg és azután az évet. Én fordítva még nem láttam.

jokerface Elküldve: 2014-10-25 20:36 Futómû és hibái

DOT utolsó része jelöli a gyártási év adatait. Nálad C833. Bár a nagy "C" kicsit furcsa. Lehet,hogy 2003-as a gumid és mégsem csak 5 éves

https://www.gumimarket.hu/Info...os&i=4

jokerface Elküldve: 2014-10-01 17:40 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

botthedoctor írta:
jokerface írta: Hali.
A hátsó felnieim 8,5Jx17".
A kérdésem annyi,hogy lehet rá tenni 225/45/r17-es gumit? Nem lesz tőle gebasz?
Köszi a segítséget.

Kicsit keresgélve már megtaláltam a választ. A fent említett gumiméret 7"-tól 8,5"-ig használható. Szóval a válasz igen,rá lehet tenni gond nélkül.



Szia , igen a meret meg igy elmegy 8.5x17 es 225/45r17 , nagyon picit latszik hogy terpeszteni akkar , mar azert irom mert elol 7.5x17 van ugyan ezzel a gumimerettel es jobban all , jobban mutat .


Szia.
Köszi az infót. Igen,gondoltam,hogy kicsit elterpeszkedik. A gyári adatok szerint ezek mennek rá,szóval nagy gebasz nem lehet. A lecserélt téli gumik is 255-ösek voltak nem csak a nyári,de feleslegesnek tartottam azt a méretet télire bevállalni.
Szóval maradtam inkább 225-nél.

jokerface Elküldve: 2014-09-28 07:36 gumis tapasztalatok

Én Michelin Alpin5-öt vettem. Jókat írtak róla. Remélem nem csalódom. Nokian WR volt a téli felnijeimen eddig,2006-os gyártás DOT szerint. Nem volt rossz,csak már eléggé kopottak voltak és már azért 8 évesek. Nem vállaltam már be velük ezt a téli szezont inkább. Amúgy a Continental szerint,aki még nem olvasta volna:

Amikor egy fogyasztó olyan abroncsot vásárol a kereskedésekben, melynek az oldalfalán feltüntetett gyártási dátum legalább egy évnél régebbi időpontot mutat, nyugtalanság és gyanakvás lesz úrrá rajta. Európa vezető gumiabroncs gyártója, a Continental AG által lefolytatott tanulmány szerint ilyenkor két fő kérdés fogalmazódik meg a fogyasztókban. Az egyik, hogy az árut helyesen tárolták-e az eltelt időszak alatt, a másik, hogy a gyártás dátuma esetleg miért jóval korábbi, mint a vásárlás időpontja?! “Ha az abroncsokat helyesen tárolják, akkor állagromlás nem mutatható ki” kommentálja Björn Bolze, a Continental vállalat vevőszolgálati vezetője. “Az abroncsok nem romlandó termékek, mint például a joghurtok. A gyártási folyamatok során olyan adalékanyagokat kevernek a gumialapanyaghoz, amelyek nagymértékben megakadályozzák az abroncs bárminemű teljesítménycsökkenését.” Az adalékanyagok garantálják, hogy az abroncs kiegyensúlyozott tulajdonságai megmaradjanak még akkor is, ha esetleg évekig tárolják. Ezek az abroncsok ugyanolyannak tekinthetők, mint az újak. Mindezek után szeretnénk minden vezetőt megnyugtatni arról, hogy ha nyári abroncsait eltárolja télire, akkor csak azért, mert pihennek egy pince vagy egy garázs mélyén, még tökéletesen használható állapotban vannak. Szakértői vélemények alapján a gyártástól számított 5 évvel később is ugyanolyan teljesítményt nyújtanak az abroncsok, mint ha most gördültek volna le a gyártószalagról. Azt azonban fontos kihangsúlyozni, hogy csak akkor, ha megfelelő módon tárolják őket. “A gyártási dátum sem befolyásolja hátrányosan a gyártók garanciavállalását, ugyanis ez nem a gyártási dátumtól, hanem a megvásárlás pillanatától lép életbe” magyarázza Björn Bolze.

Az abroncs potenciális élettartama nagymértékben múlik azon, hogy milyen körülmények között és milyen célokra szeretnénk használni. “Jelenleg nincs olyan törvény vagy jogszabály, amely szabályozná az abroncsok élettartamát” mutat rá Björn Bolze, és hozzáteszi: “Mi általánosan azt szoktuk javasolni, hogy a 10 évnél idősebb abroncsokat cseréljék le az állapotuktól függetlenül.” Azonban teljesen normál használat esetén az abroncsok futófelülete jóval korábban elkopik, mint az előbb említett 10 év. A lakókocsik és az utánfutók esetében előfordulhat olyan, hogy hosszabb ideig nem használják őket. Mivel az ezekre szerelt gumiabroncsok jelentős terhelésnek vannak kitéve, hosszabb parkolás után érdemes azokat ellenőriztetni a koruktól függetlenül. Ezekre az abroncsokra a törvényalkotók általában már jobban odafigyelnek. Ilyen Németország, ahol az utánfutó abroncsokat 100 km/h (62 mph) sebességhatárig hagyják jóvá, és törvény írja elő, hogy a kopás mértékétől függetlenül 6 évente le kell őket cserélni.

A Continental szakértőinek javaslata szerint a 10 évnél idősebb abroncsokat állapotuktól függetlenül cserélni kell.

jokerface Elküldve: 2014-09-26 21:55 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Hali.
A hátsó felnieim 8,5Jx17".
A kérdésem annyi,hogy lehet rá tenni 225/45/r17-es gumit? Nem lesz tőle gebasz?
Köszi a segítséget.

Kicsit keresgélve már megtaláltam a választ. A fent említett gumiméret 7"-tól 8,5"-ig használható. Szóval a válasz igen,rá lehet tenni gond nélkül.

jokerface Elküldve: 2014-09-15 16:31 Beázás!!!

Akkor meg a tanulság ugye?
Senki nem fog úgy és olyan becsülettel dolgozni a kocsidon,mint te magad tennéd. Hiába mondja,hogy igen,ilyen szaki vagyok meg olyan szaki. Egy nagy kalap túróst.
Amit csak tudsz,tényleg csináld meg magad

jokerface Elküldve: 2014-08-28 16:28 Bmw-s vegyes videók

jokerface Elküldve: 2014-08-15 07:33 angel eye

Helo.
Vagy CCFL,vagy LED.
Olyan nincs,hogy CCFL LED-es fényszóró. Mind a kettö más technológia
(tudtommal)

jokerface Elküldve: 2014-08-06 15:09 Szívócsonk-pillangószelep

Simán lehet kapni ilyen vákuumcsövet,csak meg kell találni az üzletet ahol árulják
Én is egy sima autósboltban vettem,méterre adták,de már nem tudom mennyiért. Üzemanyag csövet ne tegyél,az elég durva oda.
Ilyen,még maradt is belöle rosszabb napokra:



jokerface Elküldve: 2014-08-04 18:06 Turbo

Igen,a turbó tud ilyen hirtelen kinyíródni. Az elözö 320d-mben is gyorsításnál szált el és ugyan ezek voltak a tünetek. A turbó lapátokkal nem volt gond nálam,csak leszakadt az egész tengely. Nagy a gyanú,hogy nálad is ez van és talán ezért csörögne??
Nem mondom biztosra,mert nem nagyon vágom a dolgot,csak a saját tapasztalatomat mondtam.
Sok sikert a javításhoz.

És üdv a klubban

jokerface Elküldve: 2014-08-04 15:18 Részecskeszûrõ_

Hali.
Az enyém igaz nem 20d,de a folyamat azonos lehet a két motornál.
Szóval nálam kb. 500-600Km-enként indul be a regeneráció. Ilyenkor megugrik a fogyasztás és selymesebb lesz a motorhang.
Én a fordulatot ilyenkor 2500 és 3000 közt hagyom pörögni. Így kellö hö és nyomás keletkezik a regenerációhoz.
És,hogy mennyi ideig is tart? Nagyából úgy vettem észre,hogy 15-20Km után helyre áll a rend. A kocsi enyhén megugrik és visszajön a dízel motor mélyebb hangja.
Kár,hogy a folyamatot semmi nem jelzi a müszerfalon. Kivéve persze a fogyasztás méröt,ami ilyenkor 10L fölé is mutat 100Km-re.
Röviden ennyi,de neked kell kitapasztalnod a saját kocsidon ezeket a dolgokat.


kisslacc írta: Sziasztok!
Ebben a részecskeszűrő tisztítás témában kérném egy szakavatott ember segítségét. Elméletileg ugye az E90-es széria magának is eltudja végezni a tisztítást a korom kiégetésével. stb.. stb..
Az a baj, hogy keveset járok vele, hosszú távon nem használom csak ritkán. És ha mégis, pl: egy Budapest-Szeged útvonal után sem javul a helyzet.
Volt már tisztítva, rendesen, haver végezte folyadékos áztatásban több órán át...
Azt mondják, hogy a rendszer átmelegedése után a motorfordulat számít...

Na ez a kérdés. Mekkora fordulat? Ez egy E91 320d... És mennyi ideig tart a kiégetési folyamat?
Köszi



jokerface Elküldve: 2014-08-01 21:00 Akkumulátor

jokerface Elküldve: 2014-08-01 19:59 Akkumulátor

Köszi a megerösítést. Akkor majd így fogom lecserélni.
Helo.

jokerface Elküldve: 2014-08-01 18:15 Akkumulátor

Hali.
Engem az érdekelne,hogy le tudom majd összel úgy cserélni az akkut,hogy közben ráteszem a motortérben elhelyezett akku sarukra kis voltcraft vc2000-es töltömet? Gondoltam így áram alatt lesz az elektronika a csere alatt és nem kell semmit sem majd újraprogramozni.
Vagy nagyon nagy hülyeséget kérdeztem,ez nem így müködik :