jons fórum hozzászólásai

jons Elküldve: 2012-02-09 13:12 légzsak_

IronG írta: Sziasztok!
IronG


Helyileg hol vagy? Sokunknak van diagja és rá tudnánk nézni.

jons Elküldve: 2012-02-08 21:06 Műszerfal kijelzés

vivaladiesel írta:
Úgyhogy addig tekerjétek vissza amíg lehet.



Ezt szerintem itt annyira ne erőltessük.

jons Elküldve: 2012-02-08 12:22 Az E46 Üzembentartási költsége.

Tano írta:
jons írta:
Tano írta: Nekem elektronikusan csak 2009 óta van, de azt én is belinkelem már.
ITT megnézhetitek.


csak ez nem az.


Dehogynem. Fel vannak sorolva a javítások is. A jobb oldali kis buborékokra ránézve, látod hogy mi van abban az összegben.


öööööö.... tényleg.

jons Elküldve: 2012-02-08 08:20 Az E46 Üzembentartási költsége.

Tano írta: Nekem elektronikusan csak 2009 óta van, de azt én is belinkelem már.
ITT megnézhetitek.


csak ez nem az.

jons Elküldve: 2012-02-07 19:31 Az E46 Üzembentartási költsége.

Ezt a topicot azért hoztuk létre szerintem, hogy számszerűsítsük a költségeket. Az offot mellőzzük szerintem. De ahogy gondoljátok.

jons Elküldve: 2012-02-07 15:50 Az E46 Üzembentartási költsége.

Az árak mindig munkadíjjal együtt érvényesek (ahol viszonylag kevés, azt én csináltam)

  • 2010.09.20 205 000 km olajcsere, légszűrő, pollenszűrő. olajszűrő 15 000 Ft

  • 2010.12.08 208 000 km difitartó szilent csere, fagyálló (-34°C) 17 000 Ft

  • 2011.03.02 214 000 km bal alsó/első lengőkar, stab pálca, lengőkartartó szilent, olaj, olajszűrő, gyertya, olajszintérzékelő, 2 gumibak emelőponthoz 64 000 Ft

  • 2011.03.03 214 000 km váltógomb, váltószoknya 9 000 Ft

  • 2011.05.01 220 000 km angel eye 12 500 Ft

  • 2011.09.01 225 000 km kanyar stab szilent, olaj, olajszűrő, hátsó fékbetét, féktárcsa, kézifékbetét, féltengely gumiharangok, klíma töltés 50 000 Ft

  • 2011.10.01 228 000 km hűtő + kiegyenlítő tartály 30 000 Ft

  • 2011.12.01 230 000 km hátsó lengécsillapítók és rugók 75 000 Ft

  • 2012.01.03 235 000 km bal első ABS szenzor 7 000 Ft



Összesen: 279 500 Ft = 18600 Ft havonta

A lista nem biztos, hogy mindig dátummal km-mel egyező, az összegek viszont pontosak.

jons Elküldve: 2012-02-07 11:30 Autóvásárlás

Alesi írta:
Mi nem indítunk ilyen topicot? Van egy teljes excel táblám benne minden költséggel, amit valaha az autóra költöttem (saját magam borzasztására), szívesen megosztanám.


Nekem is van ilyenem. Szerintem még sokunknak!


jons Elküldve: 2012-02-07 06:07 Autóvásárlás

Coyote írta: 180000 km után meglepően jó állapotú a motor, Jons is megerősítheti.


Igen ez úgy van, hogy akinek jó állapotú a dízeles autója, az úgyis azt mondja, hogy azt vegyél. Akinek jó állapotú a benzinese, az meg azt. Javaslatok parttalan folyama.
Bár nem elhanyagolható tényező egy turbó/adagoló vagy nagynyomású szétesése esetén a megtakarítás semmivé foszlik a benzines némi többletfogyasztásához képest.

jons Elküldve: 2012-02-06 21:08 Autóvásárlás

BalaBMW írta:
Ha nem mennék ilyen sokat, akkor benzinesben gondolkodnék, de ennyi km-nél szerintem már megéri a dízel. Meg nem tudom, hogy egy benzines motornak mennyire árt meg ha 200+e km van benne. Főleg, hogy gondolom a legtöbben nem kímélték. Azért vették, hogy kiélvezzék... Persze itt is vannak kivételek, de az meg nem ez az árkategória.


Nem tudom. Az e39.hu -n van egy költség számláló topic. Oda beírják a tulajok, hogy mennyit költöttek megvétel után a kocsira. Nézz szét ott. Kapsz majd egy viszonylag hiteles képet. Én nem akarlak lebeszélni a dizliről, mert nekem is nagy vágyam! De vannak dízeles kollegák itt szép számmal, majd ők megmondják a tutit.

jons Elküldve: 2012-02-06 18:18 Autóvásárlás

Alesi írta:
Szerk.: most nézem, hogy a kettő ugyanaz, az egyikben 188, a másikban 165 ezer a km, ez mindenképp tisztázásra szorul


Meg azt azért tegyük hozzá, hogy ha Bala 40k-t akar menni azzal más is annyit ment vagy többet. Tehát a km óra állások nem valósak. Inkább közelítenek a 300-350k km-hez. Ezzel mondjuk nem mondtam újat tudom. Ami az automata váltót illeti csak hallomásból tudom, hogy látott már egy ember 200k-250k km alatt elfáradó váltót... ez egy igen kellemetlen szituáció lenne, márcsak a pénzbeli vonatkozás miatt is.
Azonkívül magyar dízel autókról van szó, ami igen kérdésessé teszi már a dízelautó vásárlási igényét is.
Mielőtt még félreértenétek nagyon szeretem a dízelt, pont a motor karakterisztikája miatt, de az én véleményem, hogy ezek a kocsik, illetve úgy egészében a dízel bömösök, passatok, audik nagy lutrik.

jons Elküldve: 2012-02-06 13:27 Autóvásárlás

Coyote írta:
K_Gergo írta:
gronholm írta: Hasonlóan gondolkozom mint motorválasztásban mint te! Szóval benzinem 318 vagy 320, de csakis benzinest, de kizárt a 330 mert a ami gazdasági helyzetben nem jó választás egy 3.0 bennyásba


szerintem minimum 320i 2.2 sorhat, mégiscsak 1400<kg+4személy+csomagok+klíma. a 3 lityis meg isten a nem m-esek között nekem, annyival nem eszik többet, mint amennyivel erősebb, városban van leginkább különbség, oda tényleg hülyeség. egyébként épp a gazdasági helyzetből kifolyólag nem is olyan drága, nem? no de nem térítek, kinek a pap, kinek a paplan.


Annyit szeretnék leszögezni: ha én benyásat vennék a 320D helyett, csakis 330i lenne.


Így is van. Ha sorhat akkor legyen értelme a 1,5x annyi alkatrésznek!

jons Elküldve: 2012-02-06 12:19 Társalgó

xlzx írta:
jons írta:
xlzx írta: mellesleg szánkóztunk is srác egy kör után ráfagyott a szánkóra, toltam neki 120-130 között, mondta hogy hátsó kerekessel még nem húzták, így furcsa volt neki hogy többet látta a kocsi oldalát.


Tudom én leszek a troll f*sz, de ha valami baja lesz akkor mi van? Nevettek egy jót, őt összekaparjátok az út mellől be a zsákba és kész? Csak kérdezem, de válaszolni sem muszáj, mert nem akarok flamet generálni...


motorozom. vittem mindent, amit felvehetett, így is szokott lenni minden évben. én versenyzek így a ruhám is elég komoly. estem már 170nel is a ringen,még itt vagyok


Akkor nem szóltam!

jons Elküldve: 2012-02-06 12:03 Társalgó

xlzx írta: mellesleg szánkóztunk is srác egy kör után ráfagyott a szánkóra, toltam neki 120-130 között, mondta hogy hátsó kerekessel még nem húzták, így furcsa volt neki hogy többet látta a kocsi oldalát.


Tudom én leszek a troll f*sz, de ha valami baja lesz akkor mi van? Nevettek egy jót, őt összekaparjátok az út mellől be a zsákba és kész? Csak kérdezem, de válaszolni sem muszáj, mert nem akarok flamet generálni...

jons Elküldve: 2012-02-06 09:26 Kipufogó

Coyote írta:
Én csak a látványra szeretnék rátenni, így egy olcsó vég elég lenne. Remus dobom volt már a Mazdámon, nagyon imádtam a hangját, és ahogy kinézett. Tegnap találtam meg hahun, a hülyegyerek betörte a szélvédőjét és eladta róla a dobot is.


Ha találsz valahol bömösre való kipufi véget, akkor szólj, mert aminek normális ára van az nem jó a végre, ami meg drága az nem biztos, hogy jó, azonkívül meg drágán nem kell.

jons Elküldve: 2012-02-05 20:35 Társalgó

YELLOW írta:
pedig már pedzegettem neki, most mikor decemberben eladta a jó öreg kadettot (horgász autó), hogy most már úgyis az újjal kell járnia, álljon át az én helyemre én meg az övére a fűtöttbe. hajlott rá, de mégis feledésbe merült. szerintem van vagy 15 fok ott, de lehet több. azért az kellemes.


Az autó élettartamát, nem kis mértékben növeli! Fűzzed csak, egy bömös megér ennyit!
(Akkor is, ha ő nem így gondolja )