jons fórum hozzászólásai

jons Elküldve: 2012-01-30 17:27 Féktárcsa és fékbetét

hancurozo írta:
jons írta:
Hori írta:
csak ha neked is 1,5mm-es válla volt akkor már igencsak vékonyabb a tárcsád mint a megengedett minimum érték


Hori egy 318i-ről beszélünk.


Bocsánat, hogy bele vau-vau. Horinak igaza van a tárcsa gyári vastagsága, és a felszabályzásának alsó értéke között ritkán van 3mm (én még nem találkoztam nagyobb különbséggel). Ha 1,5 a váll, és mindkét oldalon szabályzod (márpedig mind a 2 oldalon kell) már vékonybb a tárcsád mind a min. tárcsavastagság.


Nincs itt semmi belevau! Én nem így fogom fel. Egy szóval nem mondtam, hogy nincs igazatok!
itt szépen ki is van vesézve a téma.
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...olas=15638

22-1,5=19. Itt még levesznek 0,1-et oldalanként, az 18,8. Ez elvileg pont 1 millivel kevesebb, mint a gyári előírás ha jól emlékszem. Oldalanként 5 tized minusszal. Ennyiért nem dobok el egy majdnem tökéletes betét garnitúrát. Benne van még 10k km biztosan. Az meg nekem a mostani tempóval meg benzin árral 1 év.

Lekopik ez a betétgarnitúra aztán lesznek új tárcsák.

jons Elküldve: 2012-01-30 15:58 Féktárcsa és fékbetét

Hori írta:
csak ha neked is 1,5mm-es válla volt akkor már igencsak vékonyabb a tárcsád mint a megengedett minimum érték


Hori egy 318i-ről beszélünk.

jons Elküldve: 2012-01-30 15:17 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
fapuma7210 írta: Sziasztok!


Fékbetétet kell cserélnem.
Milyet érdemes venni és hol?Tapasztalatokat várok,
betétekről kopásjelzőkről.
Csak gyári vagy ut.gyártott is jó?
(hűtött tárcsát szabad szabályoztatni?)kb 1,5mmes válla van.
318d 85kw az autó.


hát a 1,5 mm-es váll az már felejtős.
a gyári teljesen jó. M.Attila-t keresd. a gyárin kívül az ATE is jó. drágább meg felesleges.


Lehet nem leszek népszerű, (meg az életemmel játszok stb.) de nekem szépen felszabályozták, indikátor órával ellenőrizve, tudom, mert ott voltam és azóta is minden all right.

jons Elküldve: 2012-01-30 15:15 Társalgó

si3rrabravo írta: 2perc 20tól érdekes lehet. Pályán is ez van, arányaiban ofkorsz.


A bicska kinyílik az ember zsebében a zsernyák szövegétől. "Lopni sem szabad" Édesanyja jól van? Sokat gondolok rá.

jons Elküldve: 2012-01-30 13:26 Társalgó

Coyote írta:
Azt a sztorit nem olvastátok, hogy én 137-ért kaptam az M7-en helyszíni bírságot POSTÁN, UTÓLAG.


Nyilván, hiszen autópályán hogy állítanak meg? Hálóval?

jons Elküldve: 2012-01-30 06:17 Önindító

Jim86 írta: Hú az nagyon jó lenne ha "csak" ennyi lenne a baja! Köszi szépen a gyors válaszokat, esetleg valami akksi tipp? Az enyém az kb 3éves (55mA)


Ha visszaolvasol a hozzászólásaimban, pont volt egy ilyenem. Töltést vette, fesz volt, indításkor nem esett le a feszültség. De ha pl leállítás után kinyitottam a csomitartót és variáltam benne, kipakoltam belőle meg vissza, következőleg már nem indult el. Aksi csere volt a megoldás.

jons Elküldve: 2012-01-29 20:33 Társalgó

zoliika írta:
YELLOW írta:
zoliika írta: Na most meglepődtem!Jöttek apósomék hozzánk és "lekaszálták" őket a 50-es táblánál 57-elRendőr leintette őket és 5000 huf-os csekk boldog tulajdonosai lettek.Én ezt nem értem.Nem 65 felett büntetnek?


65 felett központi, ami alapból 15 vagy 30ezer asszem.
ez helyszíni bírság.


Én nyugodtan 60-nal közlekedtem mert eddig úgy tudtam,hogy 65-ig nincs büntetés...


60-on áll a mutató nálam is. GPS szerint az 57. Jó tudni amit leírtál.

jons Elküldve: 2012-01-29 09:49 Újítások

YELLOW írta:
hil írta: Szia Robinson!
Nem lehetne reggeléskor kötelezővé tenni azt, hogy be legyen írva a tartózkodási hely? Csak azért, mert sokan vannak új (főleg)tagok, akik ezt nem írják be, de kérnek segítséget, aztán valaki segítő szándékkal dolgozik, idejét tölti, végén meg kiderül, hogy az ország túlsó felén van, így mit sem ér a befektetett munka. Azt hiszem, ezt már írtam......
Én a magam részéről az ilyen kérdésekre már nem válaszolok, de akkor meg esetleg "bunkók" vagyunk.


kötelezni igazából nem nagyon lehet. mondjuk attól, hogy egy várost megad valaki még nem lesz veszélynek kitéve
csak egy kis szöveget kellene odabiggyeszteni, hogy a segítségkérés szempontjából célszerű lenne megadnod. afféle figyelemfelhívás.
mert amúgy jogos az ötlet.


Támogatom, mert mégiscsak egy támpontot jelent. Már csak a segítségnyújtás felajánlásában is.

jons Elküldve: 2012-01-28 21:25 angel eye

Centurion534 írta:
Holnap megnézem feszmérővel, de biztosra veszem, hogy nem lesz az inverter bemeneti pontjain 12V. Hisz épp ez a baj. Ezért nem világít az AE.
És így már vissza is kanyarodtunk a legelőször beírt kérdésemhez, miszerint nem tudom, hogy kell-e BC-ben állítani valamit, esetleg hibakódot kiütni ahhoz, hogy a helyzetjelző csatlakozó (ezáltal az inverter) kapjon áramot, miután felkapcsolom. Mert úgy tűnik, a hiba fizikai helyreállítása nem oldotta meg a problémát.
De ha kiderül mi lesz a baj, biztos megírom itt.


Nem kell hozzá hibát kiütni. De egy diagra kiváncsi lennék, hogy mit mond a DIS vagy az INPA.
Ha feszmérőt tettem annak idején a csati pontjaira, akkor volt fesz. Amikor összedugtam a csatlakozókat, akkor meg nem volt. Mái napig nem tudom mi volt a gond, de ki lett iktatva a xenon. Ezért mondtam, hogy feszmérő mellett, helyett, után ahogy gondolod köss rá egy helyzetjelző izzót. Lehet butaság és majd jön bmw320d4 és bemondja egyből a megoldást, de egyelőre ennyi az ötlet.

jons Elküldve: 2012-01-28 20:00 Társalgó

seta írta:
szerintetek kb mennyi lé kellene egy e24es m6os felújításához? h pl vmi ilyesmi legyen a végeredmény. Ja és mennyire reális elképzelés?


Szerintem semmennyire 2 miller szerintem nem fedi le a költségeket.

jons Elküldve: 2012-01-28 19:59 angel eye

Bero írta:
De figyi már! Biztos,hogy neked nem csak invertered van! Van az előtt egy másik 'szerkezet' is! Lehet az ment szét! Abból jön ki a sárga meg a fehér vezeték is! Bár nem értem igazán még mindig a problémád


Biztosan elbeszélünk egymás mellett a kollegával.

Én nem akartam, hogy szétszedje, csak annyira gondoltam, hogy a csatira tenni két vezetéket meg hozzáerősíteni az izzót és úgy megnézni. Vagy simán a csatira tenni feszmérőt és úgy megnézni akkor mit ad ki.

Annak idején volt e34-gyel egy olyan gondom, hogy a xenont nem gyújtotta ki, a normál halogén meg okés volt. Nyilván ez ide most nem kapcsolódik, csak úgy megjegyeztem.

jons Elküldve: 2012-01-28 18:02 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Centurion534 írta:
Akkor ELM-hez nincs is semmilyen jó szoftver, amivel tudnám azért használni ezt a kábelt?


nincs. Illetve esetleg ezt megpróbálhatod:
http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=576850


jons Elküldve: 2012-01-28 18:02 angel eye

Centurion534 írta:
Sima izzóval viszont nem próbáltam... De nem is tudnám, mert az angel eyes vezetéke ott jön be a lámpába, tehát azt is ki kéne ahhoz szedni.


Mit kellene kiszedni honnan?

jons Elküldve: 2012-01-28 16:57 angel eye

Centurion534 írta: Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.
Tönkrement a jobb oldali angel eye inverterem. Vettem másikat, és kicseréltem.
A probléma az, hogy helyes bekötés után sem világít az angel eye.
üdv.


Biztosíték rendben van? Ha igen akkor a sima izzó világít?

jons Elküldve: 2012-01-28 16:54 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Centurion534 írta: Sziasztok,

Nekem van egy ELM 327-es univerzális diagnosztikai eszközöm, (USB-s).
Az lenne a kérdésem, hogy milyen szoftvert ajánlotok hozzá, amivel lehet BMW specifikus hibakódokat olvasni, illetve törölni.
Van esetleg valami jól bevált, népszerű szoftver erre a célra?

köszönöm a segítséget,
üdv.



Az ELM sajnos csak játszani jó.

Helyette az úgynevezett Ediabas/INPA kábel és az INPA vagy a DIS szoftver ami gyár közeli illetve gyári progi.

Ezzel biztos, hogy megy. Annyi, hogy neked a körcsati nem kell. Sokan próbálkoztak még ezzel: