jrtom fórum hozzászólásai

jrtom Elküldve: 2013-02-24 12:50 Motorolaj

YELLOW írta:
jrtom írta: 90-est ír ott is, de nem ugyan az a difi meg a váltó. Atf-et hoz váltóra, de az nem jó difibe.


nekem van BMW-s ismim, munkatársam. ő ATF olajat rak manuális váltóba, és a diffibe is. semmi gond nincs vele.


Lehet, hogy nincs semmi baja, de akkor se bele való. Akkor miért gyártanak difibe való olajat?

jrtom Elküldve: 2013-02-23 22:08 Motorolaj

90-est ír ott is, de nem ugyan az a difi meg a váltó. Atf-et hoz váltóra, de az nem jó difibe.

jrtom Elküldve: 2013-02-23 21:46 Motorolaj

negativ0001 írta:
jrtom írta:
negativ0001 írta: MA megvolt a nagy XAdo mazo ekson. Motorolaj lecserelve, de elotte Vitaflush beleteve es ugy mentem 50 km-t, aztan leeresztve es Xado 5w-40 SM kerult bele. Lebontottam az egesz generator hazat, a spanolot es a szervo pompat ahoz, hogy hozza jussak az olajszuro haz csavarjaihoz. Igy kicsereltem az O gyurut, ami total meg volt kemenyedve es nem tomitett ezert omlott az olaj.
Valtobol is leengedtem az olajat, pedig sarga cimkes, ez allitolag lifetime. Na, de en nem hiszek a lifetime olajakban. A szaga teljesen mas volt, mint a jellegzetes valto szag.
A difibol is lecsereltem, na ennek valtoolaj szaga volt.
Mindkettobe Xado szintetikus 75w-90 GL 3/4/5 olaj kerult es az AMC Maximum Transmission
( http://xado.us/new-product-in-xado-e-store-amc )
revitalizalobol 10-10 ml.
Ezutan beszeltem a szerelommel s mondta, hogy nem szabadott volna lecserelni az olajat, mert ami benne volt az szpecialis lifetime es inkabb csak az adalekot kellett volna beletegyem, na meg a difibe nem 75-90 olaj jar, hanem 75w-140 , mert nagyobb a hoterheles es a 90es olajjal tul fog hevulni es a szimeringeket megsuti s majd folyni fog.
Na erre varjak gombot.
Volt erre meg precedens?


Nem tettél semmi rosszat a váltóolajcserével, ez az örökélet olaj egy blabla.
A difibe meg tényleg 140-es megy, az sokkal büdösebb is.


ja ja, most keresgelek a netten es latom, hogy 90est irnak, meg 140est is, utobbit az LSD (limited slip differential) tipusu difikbe, amiket allitolag 2002 (facelift) utan csinaltak, de meg nem vagyok meggyozodve....



Én is úgylátom, hogy jó a 90-es is, de nem ugyan az mint ami a váltóba megy.

A castrol oldalán van egy tipusválasztó, ott a sperr difihez hozza a 140-est, de szerintem a simába mind a kettő jó akkor, csak ugye az mégse váltóolaj.

jrtom Elküldve: 2013-02-23 21:37 Motorolaj

negativ0001 írta: MA megvolt a nagy XAdo mazo ekson. Motorolaj lecserelve, de elotte Vitaflush beleteve es ugy mentem 50 km-t, aztan leeresztve es Xado 5w-40 SM kerult bele. Lebontottam az egesz generator hazat, a spanolot es a szervo pompat ahoz, hogy hozza jussak az olajszuro haz csavarjaihoz. Igy kicsereltem az O gyurut, ami total meg volt kemenyedve es nem tomitett ezert omlott az olaj.
Valtobol is leengedtem az olajat, pedig sarga cimkes, ez allitolag lifetime. Na, de en nem hiszek a lifetime olajakban. A szaga teljesen mas volt, mint a jellegzetes valto szag.
A difibol is lecsereltem, na ennek valtoolaj szaga volt.
Mindkettobe Xado szintetikus 75w-90 GL 3/4/5 olaj kerult es az AMC Maximum Transmission
( http://xado.us/new-product-in-xado-e-store-amc )
revitalizalobol 10-10 ml.
Ezutan beszeltem a szerelommel s mondta, hogy nem szabadott volna lecserelni az olajat, mert ami benne volt az szpecialis lifetime es inkabb csak az adalekot kellett volna beletegyem, na meg a difibe nem 75-90 olaj jar, hanem 75w-140 , mert nagyobb a hoterheles es a 90es olajjal tul fog hevulni es a szimeringeket megsuti s majd folyni fog.
Na erre varjak gombot.
Volt erre meg precedens?


Nem tettél semmi rosszat a váltóolajcserével, ez az örökélet olaj egy blabla.
A difibe meg tényleg 140-es megy, az sokkal büdösebb is.

jrtom Elküldve: 2013-02-21 19:17 320d Motor

zsuri72 írta: Helló srácok!
Van valakinek bármilyen tapasztalata a Cataclean katalizátor tisztitóval kapcsolatban?
E-46 320d-m van, most rendeltem meg a cuccot, és érdekelne a véleménye annak, aki már használta ebbe a típusba, vagy akár másikba is, érezhető e valamilyen változás a fogyasztásban, motordinamikában stb. Köszi


Azonkívül, hogy baromi drága szerintem semmit nem ér, egy ismerős rakott az E60-asába a részecskeszűrő tisztítása miatt, de nem javúlt a dolog. Ha jót akarsz akkor vegyél ProTec-et. Az nagyon jó és tényleg használt is neki. Van nagyon sok féle lötyije és harmad annyiba kerül.

jrtom Elküldve: 2013-02-21 19:09 Részecskeszûrõ

[quote="Matyi330"]
jrtom írta:
Matyi330 írta: Sziasztok!

Lehet hülye kérdés, de valaki megtudná nekem írni, hogy az E46 320cd-ben van- e részecskeszűrő??[/qu

Évjárat? Amúgy biztos nincs benne.


Konkrétan a 2003-2006-ig gyártott példányokra gondolok.



Lényegtelen is az évjárat, E46-ot nem gyártottak részecskeszűrővel.

jrtom Elküldve: 2013-02-21 18:26 Részecskeszûrõ

[quote="Matyi330"]Sziasztok!

Lehet hülye kérdés, de valaki megtudná nekem írni, hogy az E46 320cd-ben van- e részecskeszűrő??[/qu

Évjárat? Amúgy biztos nincs benne.

jrtom Elküldve: 2013-02-20 20:32 Index relé

senna írta:
YELLOW írta:
senna írta: Üdv. Most vettem egy E46 2001-es autót és az indexe néha gyorsan villog aztán normálisan. Olyan mintha ki lenne égve egy izzó! Mi lehet a baja?


van benne angyalszem, vagy valami LED-es cucc?


Sima lámpa van benne! Idegesítő nagyon,mi lehet vajon a baja?


Ha nincsenek megégve az érintkezők a foglalatban és minden frankó akor Licht Modulos lesz.

jrtom Elküldve: 2013-02-17 11:45 Mi lehet a baj?

Laci1987 írta: Üdv.

Tegnap érdekes dolgot produkált a gép, gyorsítottam és 90 körül megállt hiába nyomtam neki, visszavettem a gázt és utána megint megindult 120-ig és akkor ott állt meg majdnemhogy visszakezdett lassulni. Mi lehet a baj? vagy minek az előjele? Turbó, motor vezérlő?
Előre is köszi a segítséget.



Adagoló gyanús a dolog.

jrtom Elküldve: 2013-02-16 20:29 Turbo

BarG írta:
jrtom írta:
BarG írta:
jrtom írta: 30d turbót nemhiszem, hogy tudna 200 alatt. Persze újat. A 260 is marha jó ár.


Bizony jó ár!
Cégnévre vettem, akiknek kedvezményük volt. Előtte végigtelefonáltam mindegyik turbóst, akik árulnak újat is.
Nagyon szeretem a "ennyiért-annyiért tudtam VOLNA" jellegű hozzászólásokat, amik mindig a vásárlás UTÁN kerülnek elő, és persze soha nem igazak. A 3d turbó nem 2d turbó, ha valakinek kétségei lennének az ügyben.


A tied is kéziváltós?


Igen.
F30-ban már nem lesz kéziváltós 3d.


Akkor vegyél F10-et abban van.
A kettőstömegűd, hogy bírja? Km mennyi van a tiedben?

jrtom Elküldve: 2013-02-16 20:11 Turbo

BarG írta:
jrtom írta: 30d turbót nemhiszem, hogy tudna 200 alatt. Persze újat. A 260 is marha jó ár.


Bizony jó ár!
Cégnévre vettem, akiknek kedvezményük volt. Előtte végigtelefonáltam mindegyik turbóst, akik árulnak újat is.
Nagyon szeretem a "ennyiért-annyiért tudtam VOLNA" jellegű hozzászólásokat, amik mindig a vásárlás UTÁN kerülnek elő, és persze soha nem igazak. A 3d turbó nem 2d turbó, ha valakinek kétségei lennének az ügyben.


A tied is kéziváltós?

jrtom Elküldve: 2013-02-16 18:03 Turbo

30d turbót nemhiszem, hogy tudna 200 alatt. Persze újat. A 260 is marha jó ár.

jrtom Elküldve: 2013-02-16 14:03 Turbo

BarG írta:
si3rrabravo írta:
Hondras írta: Turbo témában tanácstalan vagyok, segítsetek!

A kocsibol (e46 320d 150LE) nem éles, süvítő, huhogó hang hallatszik, gázadásra, kezdődő turbo hibára gondoltam, a kocsi egyébként erős. Tegnap elvittem a leszerelt egységet Magyar Turbó Kft.-hez (www.magyarturbo.hu) ahol azt mondták tökéletes állapotban van tengely nem lóg lapátok épek, ha gondolom vehetek másikat tőlük de nem ajánlják. Ezek után hogy tudom megtalálni a hibát, esetleg járt már valaki így?


Nekem 30d van! Cirka 3 éve használom az autót, azóta ott van benne a bagoly és huhog! Turbót tavaly felújítattam, huhogás, sípolás ugyanúgy megmaradt! Aki eddig látta hallotta, az mind azt mondta éljek együtt a dologgal, sok sok tulajnál fenáll ez a "probléma". Télen idegesítőbb, nyáron szinte észre sem veszem. Meleg állapotban "szinte" megszűnik a jelenség. Persze ettől függetlenül lehet neked más huhog! Kipufogórendszert, flexi csöveket átnézettem, az nekem sehol nem szelel, talán ez okozhat még hasonló hanghatást!
Good luck!


Hali,
Te hol füstölögsz? Mert nekem is van némi turbó hangom, volt turbósnál is leszerelve a turbóm, aki azt mondta, hogy nincs baja. (tavasztól van egy zsírúj turbó a csomagtartómban, csak a biztonság kedvéért ) Ki van cserélve a kipufogó leömlő az E39 öntvényére, mert a lemez már szétment kétszer, nálam ez az egyik gyanusított, hogy a másféle hangot generálja. Egyszer balahallgatnék a motorodba!



Az enyém is huhogós volt eléggé. Fel lett újítva és visszajött a hang, de nem olyan erőteljesen. Hidegen lehet hallani, ha bemelegszik akkor szinte semmi.
Két ok lehet. Elferdül a tengelye a nagyhőterheléstől vagy maga a ház deformálódik el.
Honnam vetted a tubót és mennyi volt?

jrtom Elküldve: 2013-02-15 19:05 Elsõ lámpák

csanyimiklos írta:
xlzx írta:
csanyimiklos írta: sziasztok valaki megtudja mondani mért nem ég a tompitott xenonom, e 60 rol lenne szo,kiszedtem kiszárittani a lámpákat mert párásodott,visszarakás után jobb oldali nem világit,minden jo rajt de a xenon nem világit ,mmmég refi is joooo,már vettem bele uj xenont,de berakás után az sem világit,,,,,,,,


mármint új izzót vettél?

trafó hiba lesz valószínűleg


igen uj izzot vettem,de ezek a xenonok már trafoval együtt vannak,csak be kell tenni ,.de meg se nyikkan


Ami az izzón van az csak a gyújtója, a trafó a lámpatest alján van, és az a baj, ha beázott a lámpád az összes víz a trafóba kötött ki és tuti szétrohadt.
Szóval vegyél nyugottan egy trafót.

jrtom Elküldve: 2013-02-13 07:12 Társalgó

hil írta:
m_attila írta:
lalada írta:
hil írta: Sziasztok!
Az N47-es motor a vezérműlánc átugrós?


igen sajnos ez a motorcsalád az. 2011-től lett javítva gyárilag.



2009.4 után


Sziasztok és Köszi az infót!
Akkor ez az autó is érintett ebben: http://www.hasznaltauto.hu/aut...us-6532038

(még egy érv, hogy ne legyen ilyenem....:fetreng





Te valamit félre értettél mert az N47-es motor az Diesel, amit linkeltél az meg benzines E46. Abban N40,42,46 stb. van.