jrtom fórum hozzászólásai

jrtom Elküldve: 2015-09-20 17:36 Olajzabálás

gulyi írta:
Rorybreaker írta:
fokadriver írta: Szevasztok Urak,
Segítséget szeretnék tőletek kérni...
Öcsém külföldön vezet egy 2004-es gyártású 3as BMW-t E46 316i 1.8i-t automata váltóval.
(316i - N46B18A) Nem túl gyakori verzió itthon az automata miatt.
Megugrott az olajfogyasztása (hirtelen) bő 1 liter/1000 km-re. Kompresszió méretve 13.5 bar szimmetrikus. 110ekm az autóban, végig pecsételve,olyan ország ahol ezzel nem játszanak, tehát valós lehet. Szervizben cserélteti az olajat, mert nem ért hozzá. Vélhetőleg gyári spec-nek megfelelő olajat tesznek bele.

Amennyire ki tudtam itt hámozni, ebben a típusban vagy kartergáz szűrő, vagy kartergáz szelep van, ami el tud tömődni, és akkor nem szellőzik a forgattyús ház, ez okozza a megugró olajfogyasztást, és az utastérbe beszűrődő "furcsa" kvázi üzemanyagra talán hasonlító szagért is ez a felelős...Eddig jól tudom ?

Milyen árban (forint) lehet ennek a javítása, vagy hány munkaóra lehet, a ti tippetek alapján ?

A leírtak alapján van más hibára is tippetek ?

Köszönettel,
FD.





Ez rohadtul érdekelne, hogy mi lett vele, Nekem ugyanez a motor és eszi, nem ennyire, de 3ezer km alatt majdnem elfogy 1 L...

Ha valakinek van valami ötlete segíthetne...
Ja és semmi füst, 0.


Szia!

Én cseréltettem olajleválasztó szelepet,csökkent az olajfogy,de még midíg füstöl


Szelepszárszimering probléma lesz.

jrtom Elküldve: 2015-08-25 07:21 Chip tuning

spencer írta: Sziasztok! Tudom nem ehhez a témához kapcsolódik ezért elnézést de nincs valaki heves-megyében aki vinne egy kört meg én is az e46(204lovas gyári) 330d-jével összehasonlítani a turbó éledésemet, hogy kiderítsem a gondot.
Köszönöm.


Szia. Ha fehérvár fele jársz akkor szívesen viszlek vele. Mondjuk az enyém chip-es. A helyedben visszaraknám az eredeti turbót. Nem olyan egyszerű összehozni. Kevés olyan ember van magyarországon aki képes rá.

jrtom Elküldve: 2015-08-09 21:23 Az E90/E91 üzemben tartási költsége

Jim86 írta: Üdv leendő e90 tulajok és tulajdonosok!
Január 8,án vettem meg a 2. BMW-et ami ezúttal egy e90 325d 2007-es évjáratú fekete gyönyörűség. Na de nem is ez a lényeg nektek, hanem az eddigi ráfordított összeg.
Lássuk: A listát folyamatosan frissíteni fogom.
185200km 2015.február 4
-21.840 ft (Motorolaj Castrol Edge 5W-40) 8l
-5.230 ft (Olajszűrő)
-8.750 ft (levegőszűrő)
-6.840 ft (Pollenszűrő)
-9.820 ft (Üzemanyagszűrő)
-2.700 ft (Fékolaj)
-5.670 ft (Hajtóműolaj) 2l

Egyéb költségek igazából csak a személyes ízlésemnek és igényeimnek kielégítése miatt lett ráfordítva: -140.000ft (Teljes polír, apróbb karcolások javítása, első hátsó lökhárító újra fújása, Autóüveg fólia)


Én lassan tervbe vennék a helyedben egy vezérműlánc cserét!!!

jrtom Elküldve: 2015-05-25 16:19 330d motor

szepadrian írta: Salgótarjánban lakom.
265.000 km van benne.


Szerintem vidd el Nagy Mikiékhez Nyíregyházára.

jrtom Elküldve: 2015-05-25 16:15 330d motor

Bitu79 írta:
szepadrian írta: Igen, lánccsere előtt is csinálta, kéziváltós. Kuplung benyomásra nem változik a hang, tehát a kettőstömegű is kilőve


Próbálj meg olajat cserélni.Valami minőségire.


Hadjuk ezt az olaj dolgot!

jrtom Elküldve: 2015-05-25 16:14 330d motor

szepadrian írta: Igen, lánccsere előtt is csinálta, kéziváltós. Kuplung benyomásra nem változik a hang, tehát a kettőstömegű is kilőve


Mennyi km van benne? Az még nem biztos, hogy nem lendkerék. Hallani kéne. Merre laksz?

jrtom Elküldve: 2015-05-25 16:07 330d motor

szepadrian írta: Sziasztok!

Segítségeteket kérném, ha esetleg valaki találkozott ilyen problémával. Hideg motornál az autó szépen jár, meleg motornál viszont a kopogó hang hallatszik a motorból a tűzfal környékéről, de az autó alá hajolva is eléggé hallható. Több BMW "szerelőnél?" is voltam. A vezérmű lánc ki lett cserélve, 1 hete az összes porlasztócsúcs be let vizsgáltatva, ki lett tisztítva és újra programozva. Már kb. 600.000 forintot ráköltöttem de még senki nem tudott semmi biztosít mondani. A jelentkező hang óta kb. 5000 km tettem az autóba, sok változás nincs. Várom segítő, tanácsadó válaszotokat.


Lánccsere elött is kopogott? Kéziváltós?

jrtom Elküldve: 2015-05-10 08:50 E46 Kormánymű

Zoli01 írta:
jrtom írta:
Zoli01 írta: Sziasztok!

Szerintetek miért nem tudom kivenni a komplett kormányoszlpot az e46-ból? (2005,320d)
Ki kellene vennem mert el kell vinnem megcsináltatni a gyújtáskapcsolót, mert akad a kulcs, és félek egyszer csak végleg nem tudom elfordítani.De nem jön le az oszlop!Nem csúszik ki az egyik oszlop a másikból!Miért???


Azért nem kel kivenni az oszlopot. Zárbetétet kiveszed aztán kész.


Nem tudom kivenni külön a gyújtáskapcsolót mert bele van épitve a kormányoszlop aluminiumába, a betét lejön róla külön.






Lelehet venni a gyújtáskapcsolót is (fekete amibe mennek a vezetékek) és magát a zárbetétet is. Az a lényeg, hogy rádióálláson egy vékony acéldrótot kell beszúrni azon a kis lyukon ami látszik a kulcs mellett.

jrtom Elküldve: 2015-05-09 21:03 E46 Kormánymű

Zoli01 írta: Sziasztok!

Szerintetek miért nem tudom kivenni a komplett kormányoszlpot az e46-ból? (2005,320d)
Ki kellene vennem mert el kell vinnem megcsináltatni a gyújtáskapcsolót, mert akad a kulcs, és félek egyszer csak végleg nem tudom elfordítani.De nem jön le az oszlop!Nem csúszik ki az egyik oszlop a másikból!Miért???


Azért nem kel kivenni az oszlopot. Zárbetétet kiveszed aztán kész.

jrtom Elküldve: 2015-05-07 07:14 F10 biztonsagi ov feszito

panyok írta: Sziasztok.
Azt szeretnem megtudni hogy az F10 ov feszitojet melyik masik szeriakban hasznaljak meg?
F01, F07-ben esetleg ugyan ilyet alkalmaznak?
Udv
Istvan


Igen, ugyan az.

jrtom Elküldve: 2015-05-03 13:06 Valaki segítsen

molnardanir írta:
Sziasztok!

Segítségeteket szeretnèm kérni: e90 2006os evjaratu automon a muszerfalon bevillant sarga jelzessel a kormanyzar hiba,es sehogy nem old ki,nincs gyujtas sem. Akksit kivettuk,kicsereltuk,nem valtozott.probaltuk levenni a sarut,hatha elhagyja a hibat,de nem valtozott.ezutan szamitogepre tettuk de hibat nem jelez ki. Utanaolvastam interneten,tobben a kormanyoszlopon levo elektronikus reszt javasoltak cserere. Valoban ez a megoldas maradt?? a hibakod CC-ID 187 ezt a kocsi irta ki nem a gep. Varom segitsegetek, koszonettel:

Molnar Daniel


Akinek van gyári programmal ellátott gépe az 99%, hogy megtudja oldani a problémádat.
Ha szerencséd van akkor kiis megy az autóhoz, mert különben tréler kell. Viszont jólenne tudni hol van helyileg az autó.

jrtom Elküldve: 2015-04-27 21:55 Társalgó

Coyote írta:
pojcii írta: Üdv!!

Tudna valaki segíteni egy kis infóval hogy az 540i blokkján hol található a motorszám?
Előre is köszönöm!


BMW-ken nincs motorszám, csak motorkód. Mindig be is szokták ezt jegyezni a forgalmiba. Előny: nem kell adminisztrálni ha motort cserélsz, amíg a típusa ugyanaz. Hátrány: nincs


Hogyne lenne motorszám!

jrtom Elküldve: 2015-03-28 19:56 Mi lehet a baj?

Tomesz00 írta:
germina írta:
Tomesz00 írta: Hello. Már két napja halgatózom menet közben valami kerreg a motor térben ma fel nyitottam a motor ház tetőt és kézzel adtam neki gázt majd a szívó sor környékén hallottam azt a csörgö rendellenes hangot. Találkozott már ilyennel valaki?


Vezérműlánc....


Az szerintem nem lesz gond mert be melegedett az autó és nem csörgött vagy legalább is nem hallottam.


A szívósor oldalán van egy szelep az szokott zörögni.

jrtom Elküldve: 2015-03-15 21:16 Motorolaj

bmw325ci írta: Sziasztok,

A kérdésem az lenne 325ci 2003-as hoz milyen motorolajat kellene vennem? A motorkód S5. A segítségeteket előre is köszönöm !
bmw325ci


Elég fura motorkód . Legyen inkább M54. Amúgy 5w30 valami jobb fajtából.

jrtom Elküldve: 2015-03-09 19:07 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta: Lassan nem nagyon értem hogy mi lehet a rossz a központi záramban.
Ma próbaképp rákötöttem egy biztosan jó GM-t az autóra.A reakció egyenlő a nullával.
Új elem van a távirányítóban,a kulcsra rá lett mérve,tökéletesen működik.
Kulcscsal az összes ajtó záródik-nyitódik,de a távirányítóval semmit nem akar csinálni.Be sem lehet tanítani...A GM jó az autómhoz,még többet is tud 2 hátsó ablakkal.A relék jók.
Annyi különbséget vettem csak észre hogy a most próbálttal működött a belső központi zár gomb is,azaz zárta az ajtókat.A régebbi valamiért kb 1 hónapja nem működtette ezt a gombot,de a központi zár már régebb óta nem működik.Valakinek valami ötlete hogy mit nézzek még meg?


mint már írtuk. lehet szar a gomb a kulcson. ezért nem is tanul be. nincs tartalék kulcs? vagy ha megnyomod a gombot a belső világítás bekapcsol? bár ahhoz is jelet kellene vennie. na ez nem jó vonal. a régi GM-nél lehet kikapcsolták a funkciót, ha jól emlékszem a távnyitás inaktiválható. ezt kellene diaggal megnézni. nyílván az új GM-nél, ami ment távosan, abban aktív, tehát megint a kulcshibára lyukadunk ki. tehát vagy a nyomógomb nem jó, vagy lepergett valami alkatrész, esetleg a nagy tekercsen sérült valami, ezért nem közvetít jelet. vagy magában az autóban, asszem jobb oldalon "C" oszlopon a vevője nem oké. más lehetőség nem nagyon van.


Köszönöm Yellow! A "nagy tekercs" az pontosabban mit takar,mi a szerepe?A gombok jók,arra rámérettem.Megnézem valami leírásban hogy merre lehet a vevő ,lehet ott lesz akkor a gond!


A csomagtérajtó szpojlere alatt van az antennája, Valszeg annak vezetéke szakadt az átvezetésnél.