jrtom fórum hozzászólásai

jrtom Elküldve: 2011-01-29 20:08 Elsõ lámpák

Bocsi, hogy beleszólok a témába, de nekem is Osram Night Breaker H7-es izzó van a kocsiban és sokkal jobb mint bármelyik H7-es. Szerintem megérte az 5000-et. Tudom, hogy nem xenon, de ez legális.

jrtom Elküldve: 2011-01-23 20:46 manuális váltó

Megnézted a flakon alját is?????

hil írta: Manuális váltóolaj csere: sokmindent olvastam erről a dologról.. pl. a gyári olajat le kell cserélni, meg aki cserélte, annak hogyan nézett ki. Én is cseréltem egy 94-es e36-ban. A leengedés előtt meg lett járatva az autó, majd leengedtem. Szörnyű trutymákot láttam a vödörben. Aztán egy flakonba bele töltöttem és elraktam, hogy majd kidobom. Másnap belenéztem és azt láttam, hogy az az olaj olyan tiszta és szép volt, mint új korában, 16 éve!!!!! Attól volt a leengedéskor olyan borzasztó, mert a fogaskerekek felkeverték, némi levegőt kevertek bele. Láttam mástól is ilyen képeket, tényleg csúf volt, de gondolom senki nem nézte meg mondjuk 2 óra pihenés után. Nekem ezekből az jött le, hogy én nem fogok többé szarakodni a váltó és diff olaj cserével, bele a gyárit, aztán kész, gond letudva. Nem gondolnám, hogy a gyárakban annyira hülyék és hozzá nem értők a tervezők, hogy le mernék írni: élettartamra betöltve. Sok váltón egyébként nincs is betöltő nyílás.

Nem vitának szántam, de döntse el ki-ki, hogy cseréli vagy nem, én nem fogom.



jrtom Elküldve: 2011-01-23 17:09 Rendszámtábla világítás BMW embléma

Az ETK ugyan azt a cikkszámot hozza mindegyikhez.
Anubisz mi a helyzet a hidegindítással??

anubisz írta: Azért a mikró kapcsoló részre figyelj,mert nem egyforma,és nem megy bele,van ez a hosszúkás,és egy kisebb típus,ami bele megy a csomagtartóba.Ezen hosszúkás, van kisebb kilógó típus,és a csomagtartón csak akkora a rés is,úgyhogy nem illeszkedik bele,a másik típus. Szereld le a régit és nézd meg inkább,nehogy ki fizesd aztán nem megy rá,mert minden ugyan az csak a hátulján ami kilóg az nem egy méret.Nekem se stimmelt,úgyhogy tapasztaltam már.át se lehet operálni a hosszúkást a keskenyre,vagy fordítva.


jrtom Elküldve: 2011-01-23 15:50 320d Motor

De legalább a többi alkatrész is hibátlanul működik, most már tudod.

Jackson írta: Utólag én is okos lettem, de ma délelőtt derült ki a légtömegmérő lesz a gebasz, vagyis én nagyon remélem. Köszönöm a tanácsot


jrtom Elküldve: 2011-01-23 13:32 Rendszámtábla világítás BMW embléma

Szia!

Igen megegyezik.

stgoofy írta: sziasztok

valaki megtudja mondani hogy a hátsó rendszámtábla világitás, nyitóval együtt megegyezik-e
a 2002 előtti nem faceliftes és a faceliftes bmw-nél?

erre gondolok:


jrtom Elküldve: 2011-01-22 21:39 manuális váltó

Figyi nekem egy e46 320i-m volt és az is hidegen amikor kint aludt -5-ben akkor kicsit nehezebben vette a fokozatokat de ez kb 2-3 km-ig aztán tuti volt minden, de ez normális mert megvan dermedve az olaj. De a kormányal semmi baj nem volt az ugyan olyan könnyű volt mint melegen. Sajnos vannak olyan autók amibe belenyúl a gazdája és csak szívás van vele.

spree írta: Ajaj, nem túl megnyugtató!
Azért én szeretném ezt elkerülni, pont ezért is idegesít a dolog.
A szerelőmnek is BMW-je van, E60 530ix, azt mondta hidegben neki is genyózik 1-2-ben.
Nade basszus, az a kocsi 3 éves és 13 mikulás volt.
Ez így normális ezek szerint?
Az O.K, hogy relatíve nehezebb a váltó a szokásosnál, ja meg olvastam a fórumon, hogy a kormány tekerése is emberesebb az átlagnál, de akkor miben is rejlik a "vezetés élménye" ha csak sz..pok vele?
Ajaj..., apa kezdődik.


jrtom Elküldve: 2011-01-22 21:11 manuális váltó

Manuális váltóban nincsen semilyen olajszürő, az csak az autómatában van.
Egy ismerősömnek is hasonló baja volt, hogy egyesbe kettesbe meg rükibe akadt. Ő is kuplungra gondolt, és lecserélték elöbb a váltóolajat. Na akkor látták, hogy baj van és nem a kuplunggal. Aztán a vége az lett, hogy vett 30 ezerért egy bontott váltót.

spree írta: Hát igen, én sem bízom ebben a cuccban, hiszen mitől is ne használódna, koszolódna?!
Vas a vason, fogaskerekek meg mittomén forognak ott bent nem keveset ugyebár.
Nemtom mondjuk , hogy pl. ennek szűrője van-e?
Mikor a szerelőnek említettem, hogy ezt nézzük már meg ugyan, úgy nézett rám mint a kisbirka az anyjára.
Ha nincs szűrője akkor ez tényleg egy f...ság, hiszen nyilván nem öntisztulós, soha el nem fáradós "űrolajat" raktak bele.
Bár nem vagyok gépészmérnök de jómagam sem hiszek a 30.000-es olajcserékben sem, max. 15.000-ként mindíg cserélek motorolajat is.
Mindenesetre szerintem nem ezzel lesz a gond, ez inkább valami egyéb mechanikus gond lehet.
(rudazat, az az alumínium valami amiben a váltókar alján lévő gömb jár)
Fene tudja?!
Akad, de olajgondnál miért nem akad a többi sebességben is?
Várok még valami egyéb okosságra, hátha itt valakinek volt pont ilyen gondja netán már és kapásból vágja mi a bibi, elvégre nem egy ritka fajta ez a BMW-k között, sok db r-go sok tapasztalat.
Köszi a hozzászólásod...


jrtom Elküldve: 2011-01-22 20:36 manuális váltó

Szia!

Ez az örökös váltóolaj ez egy blabla. Az az olaj is ugyan úgy használódik, koszolódik mind a többi. Én a helyedben egy váltóolajcserével kezdeném és ha ez se hoz sikert akkor ott valami mechanikus bajság lesz, de ha az van akkor azt valszeg látni fogod sajna a leeresztő csavaron is mert az mágneses és ott lesz rajta spén amit összegyüjtött.
Röviden ennyi.

üdv.

spree írta: Tisztelt márkatársak!

2 hónapja vettem az autómat, ezidáig teljesen meg vagyok elégedve egy aprócska problémát leszámítva.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon a manuális 6 gangos váltómat miért tudom csak roppant nehezen 1.-be illetve hátramenetbe kapcsolni?
Akad, olyan mintha a kuplungszerkezet nem emelne ki már rendesen.
Elviekben és az órában 132.000 km van, mely futás az állapotot és a német szervízkönyv adatait figyelembe véve is valósnak tűnik.
A szokásos vásárlást követő ellenőrzés során meg lett nézve a váltóolaj szintje is ami rendben van.
Tudtommal amúgy ezekben nem is kell olajat cserélgetni, lévén, hogy LIFE TIME olaj van benne, illetve nem is kéne, hogy az idővel elfogyogasson.
Nos, a kuplungom is szerintem jó, rendesen kiemel, nem csúszik, a megfelelő helyen fog.
A váltószoknyát, szigeteléseket felszedve rendesen megjárattam WD 40-el vastagon, de ez sem segített.
Miután a motor már némileg felmelegedett a sebességeket kicsivel mintha könnyebben venné, ám ezzel sem vagyok még kibékülve.
Szerintetek a hidegnek is betudható az akadozó váltó?
A váltóolaj dermedése okozza a gondot?
Rettentően bosszantó, hogy az 5 és 1/2 éves BMW-n ilyen gondjaim vannak, az előző autóm egy 2002-es VW Passat volt, ehhez képest annak a váltója mintha vajban járt volna, a legnagyobb hidegekben is egy újjal lehetett kapcsolgatni.
Ez meg mint egy Wartburgé.
Kérem, ha valakinek van tapasztalata hasonló témában azt ossza meg velem is, mielőtt egy vagyont költenék a problémára, mert így nem hagyom az tuti.
Előre is köszi...


jrtom Elküldve: 2011-01-22 20:24 Olajzabálás

A szerelőt meg megkell válogatni.
Mert valaki azt mondja egy napos meló és elkér 50 ropit. Ja és leveszi a hengerfejet aztán vehetsz tömítést. Mi megcsináltuk 3 óra alatt, levegővel fenttartottuk a szelepeket és kész.

pneurob írta:
kolica írta:
jrtom írta: Szia!

Nekem is e46 320i-m volt ugyan olyan 2,2-es motorral mint a tied és hasonló olajfogyasztással sajnos. Azt kell, hogy mondjam ez nem normális amennyit eszik.
Amit mondtak, hogy a gyári 5W30-at nem eszi annyira sajnos az se igaz, söt azt jobban eszi mint a Castrol 5W30-at . Én amivel tudtam csökkenteni az a Castrol TWS 10W60.
Akkor gondolom erőteljesebb gyorsításnál kéken füstöl a tied is és tiszta korom a kipufogóvég?
A hiba oka az a szelepszárszimering elöregedése. Tudom, hogy hülyén hangzik egy nem éppen öreg autónál, de ez van. Az enyémben is szinte csak úgy törtek amikor cseréltük.
Szóval szelepszárszimering csere után megált az olajfogyás és fémtiszta kipufogóvég lett az eredmény.


szia! úgy van ahogy mondod! ha adok egy padlógázt induláskor akkor kinyom valamennyi füstöt és a kipufogó vég is tiszta fekete. majd a következő olajcserénél kifogom próbálni azt az olajat amit mondtál. meg majd utánanézek a szerelőnél annak is amit mondtál hogy mennyibe is jönne a csere. köszönöm a segitséged!


Nem nagy durranás a szelepszár szimmering, 5700 Ft-ért van garnitúra, gyári minőségű. valószínű, hogy a szerelés többe kerül.



jrtom Elküldve: 2011-01-22 20:19 320d Motor

Basszus akkor miért fizeted ki a 100 ezreket ha nem jó a kocsi??????

Jackson írta: Csak már tényleg az a fájó hogy mindig atom jó autószerelőnek képzeli magát és mégsem tudja megcsinálni az autóm de a 100 rugót lazán elkéri a semmire :S


jrtom Elküldve: 2011-01-22 15:49 320d Motor

Szia!

Légtömegmérő????
Próbáld meg azt, hogy lehúzod a légtömegmérő csatiját és mész vele.

üdv.

Jackson írta: Szevasztok!
Kérdés!
99' BMW e46 320D 136L
Jelenség: az autó 95%-ban nem akar menni, nem húz (trabant-tól is lassabb), 5%-ban néha elkapja az ívet és gyorsul ahogy kell (ritka! általában ha eltelik több mint 24 óra s utána indítom be, vagy kátyúba megyek )
Autószerelők száma: meghaladja a 10-et!!!
Hibakódolvasás: nem mutat ki hibát!
Főbb tudnivalók: porlasztók cserélve (Kasza Imrétől), turbó felújítva (120 rugó -1 hete), computer szerint adagoló fasza, szűrök a-tól z-ig cserélve, újabb alkatrészek kerültek lecserélésre.
Kérdésem a következő csupán fentiek ellenére miért nem húz az autó? Csak ez az egy gondom van semmi MÁS!
Megköszönöm a jó tanácsokat...
Jackson




jrtom Elküldve: 2011-01-19 22:23 Balesetek BMW-vel...

jrtom Elküldve: 2011-01-19 21:31 Olajzabálás

Szia!

Nekem is e46 320i-m volt ugyan olyan 2,2-es motorral mint a tied és hasonló olajfogyasztással sajnos. Azt kell, hogy mondjam ez nem normális amennyit eszik.
Amit mondtak, hogy a gyári 5W30-at nem eszi annyira sajnos az se igaz, söt azt jobban eszi mint a Castrol 5W30-at . Én amivel tudtam csökkenteni az a Castrol TWS 10W60.
Akkor gondolom erőteljesebb gyorsításnál kéken füstöl a tied is és tiszta korom a kipufogóvég?
A hiba oka az a szelepszárszimering elöregedése. Tudom, hogy hülyén hangzik egy nem éppen öreg autónál, de ez van. Az enyémben is szinte csak úgy törtek amikor cseréltük.
Szóval szelepszárszimering csere után megált az olajfogyás és fémtiszta kipufogóvég lett az eredmény.

jrtom Elküldve: 2011-01-17 20:22 Heeelp...!

Szia! Gratula az autóhoz. Akkor márkaszervízben megse kérdezd, hogy mennyi a gyári mert ahoz képest ez olcsónak mondható.

Metacska írta: Sziasztok!

Most már lassan 2 hete vagyok tulajdonosa egy 99-es 318i-nek. Egy Fiat Bravo-ból váltottam rá. Természetesen mondanom se kell ég és föld, sőt összehasonlíthatatlan a két jármű.

23 éves vagyok, de hála ég van egy jó és biztos állásom, biztos megélhetéssel. Mindezek mellett tudtam és tudom, hogy a BMW talán nagy falat lesz. Tisztában voltam azzal is, hogy ha majd rá kell költeni (NE KELLJEN, kopp-kopp), nem lesz olcsó mulatság főleg a Bravo-hoz képest.

Most azonban szeretnék egy apróságot venni az autóhoz. Ablaktörlő szettet. Amikor láttam az árát nem hittem el, hogy jól látom.

Bosch - 9300 Ft
SWF - 8400 Ft

A Bravohoz a gyári garnitúra 2200 Ft volt mindig is.

Kérlek világosítsatok föl, hogy rossz helyen nézelődöm és drága a bolt, vagy ehhez az autóhoz az ablaktörlő is ennyibe kerül?


jrtom Elküldve: 2011-01-17 19:53 320d Motor

Szeva!

Hogy érted, hogy egy termosztát van a tiedben????
Szerintem meg kettő.

wizzaerr írta:
Alesi írta: Sziasztok!

Az normális, hogy ilyenkor télen, hidegben, alig hajlandó a vízhőfokmérőm középső állásba állni?

Gyakorlatilag normál, városi használat mellett valamivel alatt mindig megáll, kivéve, ha elkezdem egy kicsit észnélkül taposni, de utána meg van, hogy visszahűl kicsit...a baj, hogy tavaly télen nem emlékszem, hogy lett volna ezzel probléma.



Ha az első vonalnál megáll, akkor az rossz termosztátot jelent. Nekem is 320d-m van és tegnap cseréltünk nagy termosztátot, azóta tökéletes (12óránál megáll és nem ingadozik). Az enyémben csak 1 termosztát van ami faceliftesnél ritka. A titkos menüben ellenőrizheted a vízhőmérsékletet, 88 C fok körül kell lennie, ha ennél alacsonyabb akkor ne pörgesd a motort és cseréld azt a termosztátot mihamarabb. (nekem 10600Ft volt a legjobb ajánlat).