jrtom fórum hozzászólásai

jrtom Elküldve: 2011-01-12 19:54 Akkumulátor

Azt Te nem tudod megcsinálni, ahoz vagy bemész egy márkaszervízbe és ott megcsináltatod vagy egy olyan szakit keresel akinek van BMW spec progija. Azért kell megcsinálni ezt mert ha gyárilag 90Ah-ás akku volt a kocsiba és ahoz volt kódolva akkor annak megfelelően töltött a generátor, ha most belerakod a 80-ast akkor azt túltöltéssel rövididőn bellül kifogja nyírni. 90Ah-ás akkut vegyél!!!

miniyakuza írta: Köszi!
Ezt eddig senki sem mondta!És azt hogyan kell csinálni?Vagy azt csak szerelő tudja?


bmw320d4 írta:
miniyakuza írta: Starter akksit ajánlottak az egyik üzletben!Árban baráti ugyan a gondom csak az, hogy az 75Ah/750-es!
Autószerelő ismerős 80Ah javasolt!A 750es indítóáram az jó lenne!
Tud valaki valamit erről a starter cuccról?Ja a boltos csávó lefikázta a Bosch akksikat!


Bármilyet választasz, ne felejtsd el beregisztráltatni az akkucserét a motorvezérlőbe, ha a kapacitás eltérő a régitől, akkor kódolni/programozni is kell a kocsit.




jrtom Elküldve: 2011-01-11 19:43 elektromos üzemanyagszivattyú

Szia!

Szerintem ezt fogadd el, mert ha bemész egy márkaszervízbe ott 105 ezer a pumpa!

dfle írta: Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy egy 2004 e46 318d- hez küszöb alatti üzm.szivattyút hol lehetne kedvezményes áron beszerezni? (Idáig 60e. és 75e. közötti árajánlatot kaptam, ezt kell elfogadni, vagy esetleg létezik ennél kedvezményesebb ár is?)
Köszönöm előre is a segítséget!


jrtom Elküldve: 2011-01-02 13:36 Segítsetek!

Szeva!

Amit mondott bmw320d4 kolléga azt kéne megpróbálni és ha elindul a kocsi utánna jelentkezzetek be egy programozásra valamelyik márkaszervízbe vagy maszekhoz, mert visszafog jönni a hiba ha nincs lefrissítve. Ezt meglehet úszin 10-15 ezerből és nem kell modult cserélni.

YELLOW írta:
woodstock írta:
bmw320d4 írta:
woodstock írta: Sziasztok!

Ismerősöm 1-es bmw-jén amikor beteszed a kulcsot(azt az izét ami nem is kulcs) kijelez sárgán egy kormányt lakattal...és nem is indítózza a kocsit hiába nyomjuk a gombot de amúgy zárak nyílnak lámpa van minden van felhívta az assistance-t és azt mondták bikázza meg a kocsit az megoldja...de az okát nem mondták h ez miért van amúgy mélygarázsban van csak kanyarodva tudna kijönni de ugye megtolni sem tudjuk mert no kormány...terméyzetesen emiatt még a bikázás sem megoldható mer nem lehet mellé beállni és orral falnak van...szóval szívás a szitu!!! az akksi sarut lehúztuk hátha jó lesz de nem lett!!
Megoldás?


ELV hiba.

A kormányállítót oldjátok ki, hogy szabadon mozogjon a kormányoszlop, aztán a start gomb nyomása közben határozottan (!) rángassátok meg a kormányoszlopot.
Ha beindul, akkor egyenesen haza...


Köszi szépen ezt ki is fogjuk próbálni bár érdekes megoldása a dolognak. Amúgy ha rádugnak egy laptopot amin profi bmw-s szoftver van akkor valahogy ki lehet ütni ezt a hibakódot? ha esetleg nem jönne be a rángatós ruszki megoldás?


a hiba nem oylan jelelgű, hiába ütöd ki a hibaódot ugyanúgy visszajöhet, akár menetközben is. havernak oylan 120ezerbe fájt a mutatvány. egy OFF autós haveromnál 300ezer helyett 100ezerért meg tudták javítani a modult.


jrtom Elküldve: 2011-01-01 20:06 Segítsetek!

Szeva!
Semmiféle bekötésirajz nem kell! Egyszerűen kikell cserélni a sima indexkart a BC-sre és kész. Utánna vagy bemész egy márkaszervízbe és felkódoltatod vagy keresel egy maszek kódoló emberkét.

marko93 írta: Üdv! bocsi hogy mégegyszer kiírom a kérdést de arra számítok hogy mivel így a kérdés a lista elejére kerül meglátja egy hozzáértő és segít nekem.
Hogyan lehet a BC kapcsolót ráprogramozni a BC nélküli autóra bekötési rajz megvan hozzá!


jrtom Elküldve: 2010-12-28 22:01 Hidegindításkor "himbál" a motor

Rendben, kíváncsian várom a végeredményt.
Remélem velem, velünk is megosztod majd.
Én a sajátomban itthon cseréltem ki azt a szelepet, nyugis tempóban volt 2 óra a csere. Igaz, hogy változás nem lett a hidegindításban!
üdv.
anubisz írta:
jrtom írta: Szeva!

Annak a szelepnek semmi köze a hidegindításhoz! Az egyépként egy kartergázszellőztető szelep. Hogy ha az rossz átszakad a membrán akkor keverékképzési és lambda hibákat írbe.
Vedd le járó motornál az olajbeöntősapkát és ha dudáló hangot ad akkor átvan szakadva, de ezt a múltkor már írtam, nem akarom magam ismételgetni.
Hidd el, hogy üza. pumpa lesz a baj!!!!

anubisz írta: Sziasztok. Volt már valakinek Nyomás szabályozó szelep problémája? Valami membrán van benne a kartergáz cső megy bele, vagy mi.
http://bmwfans.info/parts/cata...separator/

Voltam egy BMW szerelőnél,megnézte géppel is, azt mondta azért nem indul hidegen egyből mert át van szakadva a membrán. Nem lehet hülye,mert csak BMW ket szerel, már saját műhelyben, előtte a Wallisnál volt 10 évig, egyből köpte a hibát.Én meg trafóra gyanakodtam, mert hol,itt hol ott nem volt égés a hengerbe, és nem járt hidegindításkor.Állítólag a keverék képzés hibás ez miatt.
Volt már valakinek ilyen gondja?




És akkor már vagy kétszer a 6 hengerhez írt be, kimaradást, ki bányásztam a 6 trafót, mondom megcserélem az elsővel, hogy ha most oda ír be, akkor csak a trafó, de nehogy már hol ide,hol oda ír be gyújtás kimaradást,vagy mi a szart.Keverék képzési hibát azt be szokott írni,Az a gond az AC pumpával hogy, sose tudom meg csak ha cseréltem, hogy az volt e, a gáz,60 ért teszek ujjat bele aztán ugyanúgy csinálja, agyrémet is kapok.
Most nagyon jó barátom vitt hozzá,ott mindenki nála szerelteti a BMW ket tehát át nem akar kúrni,mert ha be rakja ezt a szart és utána ugyanúgy csinálja a hideg indítási gondokat, marha cikibe lesz előttünk,spanom meg tuti le szabályozza aztán szerelheti ingyen amíg nem lesz jó.Nem akarom nekik az okost játszani, de határozottan mondani fogom hogy biztos nem a benzin pumpa? ne mondja hogy nem említettem. Csak nem egy kókler, most is állt nála vagy 4-5 BMW értek vagy 60 milliót úgy együtt ,nem 6-8 éves verdák voltak.
Meg írom egyből hogy mi lett a végeredmény.Ezt azért még meg beszélem velük.




jrtom Elküldve: 2010-12-28 20:41 Hidegindításkor "himbál" a motor

Szeva!

Annak a szelepnek semmi köze a hidegindításhoz! Az egyépként egy kartergázszellőztető szelep. Hogy ha az rossz átszakad a membrán akkor keverékképzési és lambda hibákat írbe.
Vedd le járó motornál az olajbeöntősapkát és ha dudáló hangot ad akkor átvan szakadva, de ezt a múltkor már írtam, nem akarom magam ismételgetni.
Hidd el, hogy üza. pumpa lesz a baj!!!!

anubisz írta: Sziasztok. Volt már valakinek Nyomás szabályozó szelep problémája? Valami membrán van benne a kartergáz cső megy bele, vagy mi.
http://bmwfans.info/parts/cata...separator/

Voltam egy BMW szerelőnél,megnézte géppel is, azt mondta azért nem indul hidegen egyből mert át van szakadva a membrán. Nem lehet hülye,mert csak BMW ket szerel, már saját műhelyben, előtte a Wallisnál volt 10 évig, egyből köpte a hibát.Én meg trafóra gyanakodtam, mert hol,itt hol ott nem volt égés a hengerbe, és nem járt hidegindításkor.Állítólag a keverék képzés hibás ez miatt.
Volt már valakinek ilyen gondja?


jrtom Elküldve: 2010-12-19 09:51 XENON utólag

Én csak azt nem értem, hogy amikor két ilyen utólagos xenonnal szerelt autós összetalálkozik úgy, hogy egymással szemben mennek és mind a kettőnek kisül a szeme, akkor mi játszódik le az okos fejükben.

jrtom Elküldve: 2010-12-18 20:35 XENON utólag

Teljesen igazad van hil!!!

Nekem is tele a tököm az utólagos xenonnal szerelt kocsikkal és itt azokra az autókra gondolok amikben sima halogén izzós fényszóró van ami nem projektoros. Olyan mintha két reflektor lenne a kocsira felszerelve. Konkrétan ha szembe jön velem egy ilyen és ráadásul szarul is van beállítva neki akkor én szívbajnélkül felnyomom a refit neki, hogy érezze a törődést!

hil írta:
ute107 írta:

Én!!!
Oké. Az én autóm ne nyomogassa egy rendőr sem...sőt kpm-es se... Ennyi. Én így állok hozzá. Ja és ha jól emlékszem nekem is utólagos xenon van a kocsimba... hmmm szabálytalan. Adok magamnak mára egy figyelmeztetést...


Nagy kár, hogy Te is, és mások is ilyen cinikusan kezelik ezt a témát. Ha sokat, mit sokat, rengeteget vezetnél sötétben és Magad is szembesülnél azzal a problémával, hogy egy 300 Km út során hányszor vakítanak el a szarul beállított Xenonnal (meg mással is, de az előbbi a jellemző), akkor gondolom, Te sem így gondolkoznál. Én ebben a harcban a szervnek drukkolok, amit nem is titkolok, bocsánat ezért



jrtom Elküldve: 2010-12-18 18:03 E-60 üzemanyag rendszer

Szia!

Valószínű, hogy a valamelyik szelep eldugult vagy nem úgy üzemel ahogy kéne az csövekben amik a tank két oldalát összekötik. Itt nézd meg:
http://bmwfans.info/parts/cata...sor_right/

Pretz írta: Az E-60 3000d osztott üzemanyagtartályának jobb felében található a szívattyú. Valami miatt a jobb oldalról a bal oldalra átnyomótt üzemanyag nem církulál vissza a szívattyúhoz.Ha a tank kb. 1/4 alatt van akkor teljesen üres marad a szívattyú oldali rekesz és nem tud előre nyomni gázolajat.
Vajon mi lehet a probléma??
A szívattyú nyomását bevizsgálták az tökéletes!


jrtom Elküldve: 2010-12-07 20:55 manuális váltó

Értelek. Mindenki máshogy csinálja.

Qucsy írta:
jrtom írta: Ezzel nem tudom mit akarsz mondani. NEM kell hozzányúlni a váltószoknyához, teljesen különálló a gombtól!

Qucsy írta:
jrtom írta: Szia!

A váltószoknyát ne bántsátok, csak megfogod a gombot és egy erőteljes rántással lefog jönni.

kempelen írta: köszönöm uraim!




persze, hogy nem csak a váltókonzolból kell kipattintani,mert akkor elszakadhat..




ezzel azt akartam mondani,hogy én mindig bal kézzel ráfogok a váltóvasra és nem a bőrre nehogy elszakítsam..


jrtom Elküldve: 2010-12-07 20:48 Motorolaj

Teljesen jó olaj a Liqui Moly is meg persze a Mobil is, 5w30-as legyen.

woodstock írta: Még annyi hogy én Mobil 1,vagy Liqui Moly olajara gondoltam (5w-30,5w-40)!
Szerintetek melyik a jobb? Eddig 10w-40 L M volt.(Ennél mindenképp vékonyabb hidegoldalit szeretnék bele!)


jrtom Elküldve: 2010-12-07 20:30 manuális váltó

Ezzel nem tudom mit akarsz mondani. NEM kell hozzányúlni a váltószoknyához, teljesen különálló a gombtól!

Qucsy írta:
jrtom írta: Szia!

A váltószoknyát ne bántsátok, csak megfogod a gombot és egy erőteljes rántással lefog jönni.

kempelen írta: köszönöm uraim!




persze, hogy nem csak a váltókonzolból kell kipattintani,mert akkor elszakadhat..


jrtom Elküldve: 2010-12-07 20:25 Motorolaj

Figyi, lényegében a blokk az elég hasonló. Nekem e46 320i volt a 2,2-es abba is 6,5 lityi ment. Meg tudtommal az összes 6 hengeres benzinesbe, lényegtelen a köbcent.

üdv.

woodstock írta:
jrtom írta: Szia!

6,5 liter.

woodstock írta: Sziasztok!

Érdekelne h 320as e36-ba mennyi olaj megy bele cserénél mert nem vagyok biztos benne és most akarok olajat cserélni!!

Előre is köszi!




Az szép...azt tudtam h az e46 328ba ennyi megy de azt gondoltam ebbe max 5.5 megy mert csak 2000es. Amúgy köszi!


jrtom Elküldve: 2010-12-07 20:19 manuális váltó

Szia!

A váltószoknyát ne bántsátok, csak megfogod a gombot és egy erőteljes rántással lefog jönni.

kempelen írta: köszönöm uraim!


jrtom Elküldve: 2010-12-07 20:06 Motorolaj

Szia!

6,5 liter.

woodstock írta: Sziasztok!

Érdekelne h 320as e36-ba mennyi olaj megy bele cserénél mert nem vagyok biztos benne és most akarok olajat cserélni!!

Előre is köszi!