jrtom fórum hozzászólásai

jrtom Elküldve: 2010-12-06 20:55 Motorolaj

Hát az garantált, hogy 68 ezer már volt benne, úgy 2006 végefele.

bmw320d4 írta:
jrtom írta: Nem is azt mondtam, hogy a valós számokat lehet ott látni.


2006-os E60, 2(!) regisztrált olajcserével, 1 db akkucsere regisztráció, backup-os Stufe-val. Garantált 68ekm!

Az a baj, hogy 210 volt benne....



jrtom Elküldve: 2010-12-06 20:47 Motorolaj

Nem is azt mondtam, hogy a valós számokat lehet ott látni.

bmw320d4 írta:
YELLOW írta: akkor ezt buktam
azt hittem ha azt ki lehet keresni, hogy a km mikor/hányszor lett módosítva (korábban erről beszéltetek), akkor án úgy gondoltam, hogy a szervíz nullázásokat is rögzíti... azért nem lett volna egy hülye funkció.


E6X, E7X, E9X-nél sem lehet hinni a CBS-nek, mivel azt is manipulálják az órával együtt.


jrtom Elküldve: 2010-12-06 20:25 Motorolaj

Azt hogy mikor volt kinullázva azt nemlehet tudtommal csak, hogy hányszor!
De ezt is csak sz újjabbaknál E90, E60 stb. E46-nál nem lehet ezt se!

hil írta:
YELLOW írta:

én nem azt mondtam, hogy baj, hogy hamarabb cseréled... csak azt nem értettem, miért nem nullázod le a számlálót mikor cseréled? ha mindig akkor nullázod, amikor lemegy két ciklus az 25ezer km lesz. de ha egyszer el akarod majd adni a gépet és megnézik, akkor azt fogják látni, hogy 25ezrenként volt csere. azt meg vagy elhiszi neked, amit mondtál, vagy nem. érted mire akartam rámutatni? nem kötekedés volt. 10-12ezrenként én is cserélem, de én nullázom is.



Azt is ki lehet olvasni, hogy mikor volt nullázva a szerviz számláló??



jrtom Elküldve: 2010-12-06 20:17 Motorolaj

Hát E46-nál sehonnan nemtudják!

bmw320d4 írta:
YELLOW írta: én nem azt mondtam, hogy baj, hogy hamarabb cseréled... csak azt nem értettem, miért nem nullázod le a számlálót mikor cseréled? ha mindig akkor nullázod, amikor lemegy két ciklus az 25ezer km lesz. de ha egyszer el akarod majd adni a gépet és megnézik, akkor azt fogják látni, hogy 25ezrenként volt csere. azt meg vagy elhiszi neked, amit mondtál, vagy nem. érted mire akartam rámutatni? nem kötekedés volt. 10-12ezrenként én is cserélem, de én nullázom is.



Honnan fogják megtudni?


jrtom Elküldve: 2010-12-04 21:30 Gyújtógyertya.

Szia!

Én az NGK-t javaslom, az nagyon jó gyertya. Egyébként a gyári is NGK.

woodstock írta: Sziasztok!

Szeretnék gyertyát cserélni az e36 320-asomba és érdekelne h milyet érdemes beletenni? Érdemes valami 4 polusút vagy maradjak a gyárinál egyáltalán milyen márkából szabad(bosch-ról hallottam h nem tuti a származása mert sok helyen gyártanak és ezért a minősége sem 100as!)


Tudom h 2 helyre írtam be de nem túl látogatott a 2 topic ezért biztosra akartam menni!




jrtom Elküldve: 2010-12-04 20:30 Hidegindításkor "himbál" a motor

Ha most elindítod és hideg a moci akkor várd meg még vissza esik a fordulat.

jrtom Elküldve: 2010-12-04 20:12 Hidegindításkor "himbál" a motor

A tiedben egy kartegáz szelep van, ami tönkre is szokott menni.
http://bmwfans.info/parts/cata...separator/
Itt is az 1-es alkatrész lenne az.
Azt megy úgy tudod megnézni, hogy jó-e, hogy járó motornál leveszed az olajbeöntő sapkát és ha megváltozik a motor járása akkor jó a szelep, ha nem vagy ha olyan dudáló hangot ad akkor átvan szakadva a membránja.

anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: először is egy jótanács: indítás és addig amíg a hőfokmutató nem hagyja el az első fehér jelzést, azaz nincs a közép és az első jelzés között, a fűtést nem célszerű elindítani, azaz a klíma egység ne világítson, nincs befúvás. nekem ha hamarabb kinyitom, akkor pillanatok alatt visszahül a motor ilyen hidegben már.

nekem pont az, hogy indítás után amikor még hideg a motor, nekem akkor van szép hangja, sőt csodálatos. melegen alapjáron viszont dízeles beütése van. nem tudom miért, lehet a valvetronic nem állna vissza vagy a vanos?

a video érdekes nekünk off autónál (igaz nem enynire elektronikás) a gyújtással volt gond. dettó ezt csinálta. mondjuk ott a gyújtásvezérlő volt rossz, de mecshanika baja volt, osszeköttetésben volt a vezérműtengellyel.


Én is úgy használom,sőt ha nincs nagyon hideg addig be sem kapcsolom a fűtést amíg nem áll majdnem középen,mert néha ideget kapok a városba, és valakit le akarok nyomni, akkor meleg legyen a motor, hidegen sohasem terhelem. Csak kérdeztem, már termosztátra gyanakodtam. nekem is vissza hűl mint az állat mikor rá engedem.
Nekem meg melegen jár gyönyörűen, sőt hidegen is, csak az indítás után jár úgy mint egy dizel,nagyából hallani is lehetett,


Ja, és gyújtás hibát nem írt be neked sehova? csak szimplán ki lett derítve hogy az?

Rendesen zakatol mikor esik a fordulat, és nagyon zavaró, na persze érezni is az utastérbe meg hallani is.


nekem szerencsére nem volt még ilyen hibám. nekem egy állandó hibám van az az ülésfoglaltság jelző. én csak arra írtam, hogy nekem melegen van rossz hangja, de állítólag ilyen, néztem ugyanilyen motorost az is ilyen volt.
jah hülye vagyok az OFF autót kérdezted... igazából ez hosszú út volt. az a lényeg, hogy a vez.tengely és a gyújtás vezérlő egység között van egy bakelit szerű összeköttetés, ez mindig eltört. sokat cseréltünk. majd mondtam, hogy szerintem feszül valami, aztán kiderült, hogy a gyújtásvezérlő tengelye hajlott és néha megszorul. ilyenkor lehetett érezni a dolgot. addig amíg a bakelites izé el nem tört. végülis így derült ki. de nálunk nem így van BMW-ben. itt jeladók vannak és a számítógép vezérel.


de ez a hiba jelentkezett melegen is használat közben, nem? végül is ez komolyabb mechanikai hiba volt.


melegen nem nagyon. mert tágultak a dolgok nem szorult anynira. csak a videót ahogy láttam rögtön eszembe jutott a kadett esete.



ebbe van karter gáz szűrő? nem csak a dízelbe?


jrtom Elküldve: 2010-12-04 10:50 Hidegindításkor "himbál" a motor

Szia!

Az enyém is ugyan ezt produkálta és csak is hideg motornál, minél hidegebb volt annál szarabb volt az indítás. Amikor kisimúlt utánna már pöccre indult!
A gyújtáskimaradást pedig beírja az üzemanyaghiány miatt is mivel nem megfelelő az égés abban a hengerben az alacsonyabb nyomás miatt.
Hidd el, hogy a tankban lévő üzemanyag pumpa lesz rossz!!!

anubisz írta: azért köszi hogy próbáltok segíteni,tudom nem nagy hiba, inkább zavar,de meg őrülök ha valami nem úgy mükszik benne, és ennek nem így kel járni hidegen. Csak BMW be szervizelek, ami gáz azonnal rendelek ujj alkatrészt hozzá, csak ott rakatom be. 5-30 as BMW olaj,basszus, mért csinálja ezt velem jó én 2 év alatt bele raktam 100 at, de ami kopik vagy elhasználódik, mindig cserélem, nem toldom, foltozgatom.melegen semmi baja, úgy gyorsul mint állat,200 nál 4000 ren pörög, olajat se eszik annyit ahoz képest amennyi benne van. talán 2 litert 25000 alatt. inkább akkor azt is ha 200 akkal járok a pályán,
hogy miért nem jön ki melegen? legalább be szarna azt kész, akkor tudom mit kel cserélni.
Jó múltkor így hidegen indítottam akkor éreztem hogy nem jár 2 henker, majdnem ki ugrott a motor, le is állítottam,aztán vagy 4 szer kellett újra indítani, le állítani mire járt mind, be is írt hibakódot, akkor nézték meg a szervizbe, és azt írta be hogy gyújtás kimaradás,na azért tettek bele két bontott trafót próba képen, de azóta nem volt ilyen gond, és előtte se nagyon ez volt vele a baj, mondtam hagyják benne, égés kimaradás, lehet az is az üzemanyag miatt volt, hogy nem tudott el égni rendesen a hengerbe, és azért nem járt a 2 es 5 ös, de előtte ezt nem csinálta. injektor nem lehet kopott? az milyen hibát mutat? menyi idő alatt kopik az el benzinesbe?


jrtom Elküldve: 2010-12-03 20:16 Hidegindításkor "himbál" a motor

Szia!

Nekem egy e46 320i-m volt M54-es 170 pacis motorral. Ugyan ezeket a tüneteket produkálta.
Én sajátkezüleg javítottam, kezdtem a gyertyák cserélyével, de nem hozott sikert. Lambda szondák, légtömegmérő kiiktatása, hogy hátha ezek kevernek be, de ezek se hoztak sikert. Maradt az üzemanyag, biztos nincs meg a kellő nyomás vagyis elengedi az AC pumpában lévő nyomásszabályzó, ezért beraktam egy nyomástartó szelepet, de ez se sikerált. Ekkor döntöttem úgy, hogy veszek egy új pumpát mert valószínű, hogy a régi nem nyom rendesen és láss csodát jó lett. Gyönyörűen indult a legnagyobb hidegben és úgy járt mint egy óramű a 6 henger.
Szóval szerintem 100%, hogy neked is ez lesz a baj!

jrtom Elküldve: 2010-12-01 22:24 Akkumulátor csere utáni problémák E91 320d

Nemhiszem.

zsolesz6 írta: Annyi baj van a gyári géppel való kiolvasással,hogy az autó nem indul és a legközelebbi márkaszervíz kb.80km-re van tőlem. Kiszoktak jönni helyszinre?


jrtom Elküldve: 2010-12-01 22:23 Műszerfal kijelzés

Azt a vízcsövet tök fölösleges bántani!
Van egy gumi ami összefogja a kartegáz meg a vízcsövet, azt kell levágni és kilehet külön cserélni a kartergázét.

Qucsy írta:
hil írta:
jrtom írta: A tied 8 szelepes igaz?
http://bmwfans.info/parts/cata...ntilation/

Akor ezen a képen a 3-as cső az ami neked kell.

Qucsy írta:
jrtom írta: Szerintem te is simán kitudod cserélni, ha van egy kis műszakibeállítottságod.
De elöbb nézd meg, hogy milyen állapotban van. Egyépként ez a cső a szelepfedél hátsófelétől megy át a szívócsonk alá.

Qucsy írta:
Zolee írta: Szia jrtom. Igazad van! Szinte biztos h a kartercső (gumi) lesz.

jrtom írta: Szia!

A kartergázcső szokott szétmállani és ott szokott falsot szívni a motor, az okozhat ilyen problémát.

Qucsy írta: nem tudom hogy fordult-e már elő v.kinél ez a probléma...állandóan világit a csekklámpám és hiába megyek szervizbe..nem tudják meg mondani miért...sőt mostanában ingadoszik a fordulatszámom..állandóan leseik..szinte majdnem nincs..mi lehet ennek az oka??mit csináljak vele?,





..azt én is tudom cserélni?? vagy szervizbe kell vinni a sast??




gondolom erről nem tudsz v.mi képet mutatni..




Annyi azért érdemes tudnod, hogy annak a csőnek a másik részében a hűtőfolyadék kering. Csak, hogy ne okozzon meglepetést amikor leveszed és elkezd folyni a lé. Ahhoz, hogy rendesen hozzáférj, le kell venni a pollenszűrő házát. de az csak 3 csavar.


köszönöm a felvilágosítást..


jrtom Elküldve: 2010-12-01 21:49 Műszerfal kijelzés

A tied 8 szelepes igaz?
http://bmwfans.info/parts/cata...ntilation/

Akor ezen a képen a 3-as cső az ami neked kell.

Qucsy írta:
jrtom írta: Szerintem te is simán kitudod cserélni, ha van egy kis műszakibeállítottságod.
De elöbb nézd meg, hogy milyen állapotban van. Egyépként ez a cső a szelepfedél hátsófelétől megy át a szívócsonk alá.

Qucsy írta:
Zolee írta: Szia jrtom. Igazad van! Szinte biztos h a kartercső (gumi) lesz.

jrtom írta: Szia!

A kartergázcső szokott szétmállani és ott szokott falsot szívni a motor, az okozhat ilyen problémát.

Qucsy írta: nem tudom hogy fordult-e már elő v.kinél ez a probléma...állandóan világit a csekklámpám és hiába megyek szervizbe..nem tudják meg mondani miért...sőt mostanában ingadoszik a fordulatszámom..állandóan leseik..szinte majdnem nincs..mi lehet ennek az oka??mit csináljak vele?,





..azt én is tudom cserélni?? vagy szervizbe kell vinni a sast??




gondolom erről nem tudsz v.mi képet mutatni..


jrtom Elküldve: 2010-12-01 21:38 Akkumulátor csere utáni problémák E91 320d

Gyári géppel kéne kiolvasni a hibát! Lehetséges, hogy ez a proci hiba amit az univerzális gép ír az lenne az EWS manipulation.

zsolesz6 írta: processzor problémát jelzett, meg vmi engedélyt kért ami nem volt.
írta az immót is de törlés után már csak a proci volt a hiba. Utánnanéznek mi lehet ez és majd holnap tudnak válaszolni erre.
Egyelőre köszönöm a hozzászólást!


jrtom Elküldve: 2010-12-01 20:26 Akkumulátor csere utáni problémák E91 320d

Ez nem igaz! Forgat!! Mindenesetre egy hibatárolót kéne olvastatnod, abból egyből kiderül mi a gond. Ha a motorvezérlőben egy olyan hiba van, hogy EWS manipulation akkor tanítani kell és utánna indulni fog.

zsolesz6 írta: Eddig semmi gond nem volt az autóval.
De viszont olvastam itt vhol, hogyha immó a baj akkor a motort sem forgatja. Vagy ez nem így van?


jrtom Elküldve: 2010-12-01 20:14 Akkumulátor csere utáni problémák E91 320d

Szia!

Nagyon valószínű, hogy össze kell tanítani a motorvezérlőt és az immót.
Elötte nem volt olyan probléma, hogy nem indult a motor?

zsolesz6 írta: Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni, hisz' itt szinte minden megoldódik.
Napok óta gyengült, de tegnap már be sem indította a Bömöst(e91,320d) az akksim. Kivettem és elvittem beméretni. Nagyon leesik a feszültség, tehát új kell. Vettem egy Vartát. Kicseréltem úgy, mint az egyszeri ember, egyserűen betettem a régi helyére az újat. Na azóta nem indul az autó. Először a kulcsok sem működtek, mechanikusan kellett kinyitni az ajtókat. Kulcsot behelyeztem a helyére, ezután már működött rólla minden. De viszont indításkor csak pörgetett és nem indult be. Immó vagy A.C.? Vagy valami komolyabb? Teljesen kétségbe vagyunk esve, mert autó nélkül megvagyunk halva.
Köszi a segítséget!
Zsolti