jrtom fórum hozzászólásai

jrtom Elküldve: 2015-01-14 19:20 izzítógyertya

raul227 írta:
jrtom írta:
raul227 írta: S. O. S kérdés mára kellene a válasz :az én autóba meddig tart az izzitogyertya csere, úgy értem nehéz hozzáférni? :S a szerelő fél napot mond, remélem nem át akar b... ni az óra díj miatt...


Ha kijönnek a gyertyák akkor 1 óra max. De ha beletöri akkor nem. Akkor az macera.


Egyébként könnyű hozzáférni? Mit kell megbontani?


Szívósort kell levenni, onnantól már látszódnak a gyertyák.

jrtom Elküldve: 2015-01-14 19:00 izzítógyertya

raul227 írta: S. O. S kérdés mára kellene a válasz :az én autóba meddig tart az izzitogyertya csere, úgy értem nehéz hozzáférni? :S a szerelő fél napot mond, remélem nem át akar b... ni az óra díj miatt...


Ha kijönnek a gyertyák akkor 1 óra max. De ha beletöri akkor nem. Akkor az macera.

jrtom Elküldve: 2015-01-13 18:15 Motor-váltó

MattM325 írta:
jrtom írta:
pj10 írta: Sziasztok,
a 2003-as 316i touringom egy vezérlés csere előtt áll, eltört a lánckifeszítő és a lánc átugrott...(N42-es motor), de szerencsére a motor nem sérült. Volt már valakinek ilyen problémája?kb mennyire számítsak árban?


Ha átugrott a lánc akkor tuti hengerfej felújítás, szelepek görbültek.


Ez nem feltétlen igaz.


Igazad van, összekevertem az N40-el ami nem valvetronicos.

jrtom Elküldve: 2015-01-12 18:57 Motor-váltó

pj10 írta: Sziasztok,
a 2003-as 316i touringom egy vezérlés csere előtt áll, eltört a lánckifeszítő és a lánc átugrott...(N42-es motor), de szerencsére a motor nem sérült. Volt már valakinek ilyen problémája?kb mennyire számítsak árban?


Ha átugrott a lánc akkor tuti hengerfej felújítás, szelepek görbültek.

jrtom Elküldve: 2015-01-11 19:18 Szívócsonk-pillangószelep

jamo írta: ÜDV!

Ma levettem a szívócsonkot. Még kox is alig volt benne, az egr szelepen is minimális lerakódás volt. Gőzborptva simán kivitte belőle. A pillangószelepek is tisztál voltak, lerakódás mentesek, viszont két pillangószelep tengelynél is olajos volt kívül az állítókarja egy picit, gondolom a tömítése ereszthet. leméreteztem a helyettesítődugót és visszaraktam. Legyártatom a dugókat és akkor majd kiveszem belőle a pillangókat. Megnéztem az izzítógyertyákat is. Kettő szakadt, másik kettőn mérhető ellenállás egyiknek 0,3ohm másiknak 15 ohm. Szóval ezek közül is egyik minimum nem jó. Esetleg nem tudja valaki mennyi lenne a gyári érték. Milyet érdemes belerakni és kb mibe fáj? Most Beru van benne. Bele szoktak ezek szakadni? Kettőt próbáltam kitekerni azok kijöttek könnyen.


Az a másik kettő is szar mert 1 ohm a jó érték. Beru-t rakjál bele.

jrtom Elküldve: 2015-01-11 18:07 Társalgó

Hondras írta:
jrtom írta:
Hondras írta:
jrtom írta:
Hondras írta: Sziasztok!

E46 benzinesben (323) nincs utastér fűtésem, szellőző ventilátor működik, kicseréltem még a motortérben a melegvíz szelepet és sajnos semmi eredmény. Két jelenséget vettem észre: 1. nagy fordulaton (40001/min) elkezd meleg levegőt befújni, valamint a hűtő kupakján és a szintjelzőn apró műanyag reszelék található.
Ezzel kapcsolatban tudtok okosat mondani melyik irányba induljak?

Ui.: a motor vízhőfok szépen eléri az üzemi hőmérsékletet és tartja is.



Vízpumpa?


Szégyenszemre még nem cseréltem benne. Az kezd elporladni?


Vlószínű igen. Műanyag lapátja van és leszokott törni. Félóra alatt kilehet cserélni.


Sajnos nem a pumpából koptak le a műanyag darabok, tökéletes kopásmentes állapotban van, eredeti Bmw van benne.





Akkor elvan tömődve a fűtőradiátor.

jrtom Elküldve: 2015-01-11 13:27 Társalgó

Hondras írta:
jrtom írta:
Hondras írta: Sziasztok!

E46 benzinesben (323) nincs utastér fűtésem, szellőző ventilátor működik, kicseréltem még az utastérben található vízszivattyút és sajnos semmi eredmény. Két jelenséget vettem észre: 1. nagy fordulaton (40001/min) elkezd meleg levegőt befújni, valamint a hűtő kupakján és a szintjelzőn apró műanyag reszelék található.
Ezzel kapcsolatban tudtok okosat mondani melyik irányba induljak?

Ui.: a motor vízhőfok szépen eléri az üzemi hőmérsékletet és tartja is.



Vízpumpa?


Szégyenszemre még nem cseréltem benne. Az kezd elporladni?


Vlószínű igen. Műanyag lapátja van és leszokott törni. Félóra alatt kilehet cserélni.

jrtom Elküldve: 2015-01-11 13:18 Társalgó

Hondras írta: Sziasztok!

E46 benzinesben (323) nincs utastér fűtésem, szellőző ventilátor működik, kicseréltem még az utastérben található vízszivattyút és sajnos semmi eredmény. Két jelenséget vettem észre: 1. nagy fordulaton (40001/min) elkezd meleg levegőt befújni, valamint a hűtő kupakján és a szintjelzőn apró műanyag reszelék található.
Ezzel kapcsolatban tudtok okosat mondani melyik irányba induljak?

Ui.: a motor vízhőfok szépen eléri az üzemi hőmérsékletet és tartja is.



Vízpumpa?

jrtom Elküldve: 2015-01-04 18:34 335d

oxigen írta: Sziasztok, senki másnak további tapasztalat a témában említett autóról vagy az M57 motorról? Persze jó lenne jót is hallani, vagy javaslatot, hogy mire érdemes még odafigyelni/számítani, ha az ember ilyen autó vásárlásában gondolkodik.

Persze ha semmi, akkor semmi, elengedem a témát, de talán rajtam kívül az utókornak is fontos infók lehetnek


Szia. Az említett lánc bajság, de ha veszel egyet és nem tudják biztosan igazolni a cserét akkor cseréltesd ki mindenképpen. Néha porlasztókkal szokott lenni baj, de az se vészes, meg vákumcsövek szoktak elöregedni amitől erőtlen lesz. A turbókkal nem jellemző, hogy baj van. A szívósorból folyik az olaj, de arra van megoldás az is orvosolható.

jrtom Elküldve: 2015-01-03 18:19 Mi lehet a baj?

Deliwer írta: Sziasztok!

Valaki találkozott esetleg olyan problémával, hogy hidegen egyáltalán vagy csak alig indul, melegen viszont pöcc röffre egyszer beindul aztá egész nap be lehet indítani az autót, kiolvastam ma és csak bütyköstengely jeladót ír, amitől ezt nem igazán csinálhatja, vagy megy, vagy nem Remélem tud rá valaki értelmes magyarázatot adni.

316i E46 2002 180 LE

Köszönöm


De csinálhatja a vezérműtengely jeladótól is. Amúgy meg egy 16i-től nem rossz teljesítmény a 180 lóerő

jrtom Elküldve: 2015-01-03 13:26 lámpa

slooter írta:
gfeco írta:
slooter írta: Üdv,

tudja esetleg valaki hogy az első lámpák szétszedhetők-e? ki akarnám polírozni belülről a lámpabúrát.

illetve hogy mennyire bonyolult berakatni az angel eyes karikákat? xenonos a lámpa amúgy


Szia
Szétlehet szedni a lámpát,youtubon van video.
Belülröl nem nagyon fogsz tudni polirozni,a külső részét szokták.
De ha nincs géped akkor kézzel szopás és nem is lesz olyan.



Gondolom simán csak ki tudom pattintani a fülekből és úgy jön ki? bocsi, de lusta vagyok most már megnézni lehet az is segít ha belülről csak megtakarítom, kicsit pöttyösnek tűnik belülről.


Ha már szétszeded a lámpát akkor érdemes a lencsét és a mögötte lévő foncsort is megpucolni. Mondjuk ahhoz nem elég csak a búrát levenni, de megéri mert sokkal jobb fénye lesz.

jrtom Elküldve: 2015-01-02 22:16 Turbo

slooter írta:
jrtom írta:
Ropika írta:
jrtom írta:
Ropika írta:
slooter írta: Turbó csere készen van. Próbaút során kb 5 km-ig füstölt kéken a verda, utána már semmi füst nem jött, kigyorsításoknál is csak enyhe fekete füst jön ki.

Kérdésem, hogy alapos egr tiszítás és új gyári turbó miatt lehet hogy sokkal harapósabb, fürgébb az autó vagy csak én akarom ezt hinni?

Egyébként levegőcsövek, egr, szívósor tisztítás történt, intercoolert nem csináltuk meg. A katalizátorból minimális olajat kellett kiönteni. Ja és raktunk be új gyári kartergáz szűrőt is + olajcsere, és a szűrők.


Szia,

Turbó cseréhez ki kellet emelni kicsit a motort a helyéről? Alulról vagy felülről könnyebb hozzáférni?


30d-nél kikell venni a jobbos motortartó konzolt.


Ok. Köszi. Ti valami leírás vagy videó alapján csináltátok, vagy csak mentetek az orrotok után? Lassan nekem is esedékes lenne, és mindent magam szoktam csinálni, de ez elég nagy falatnak tűnik és nem nagyon találtam semmit róla a neten, hogy mennyit kell bontani stb..


Elég egyértelműen látni fogod, hogy mit kell levenni, de muszály megkötni a motort mert a jobbos bakot meg a konzolt kikell venni. Amúgy nem egy nagy kaland



Nem leírás alapján mentünk, csak bíztam a szerelő haveromban. Eddig még nem tudtam olyat mutatni amit ne tudott volna megoldani, ügyes szerelő.

Egyébként ha nem vagy szerelő (mint ahogy én sem vagyok az), ne BMW turbó cserével kezd a gyakorlást, mivel eléggé szét kell szedni a dolgokat.

Néztem egy leírást (még a turbó csere előtt) amiben szintén azt írták hogy motortartó bakot le kell szedni. Mi nem szedtük le, ki tudtuk így is cserélni a turbót. Bár elég szivatós művelet...

Amúgy alulról kifűzte a régi turbót és berakta az újat, de volt egy két ba.....a meg a hülye német

Ha jól emlékszem nagyjából a köv. főbb dolgokat kell leszedni hozzá:
-alsó - felső borítások
-légszűrő + ház
-pollenszűrő + ház
-egr
-szívósor kompletten
-levegőcsövek

a szívósoron lévő két hátsó csatlakozóval szívtunk rendesen, mivel a visszarakásnál nem látsz ugye semmit, csak érzésből tudod visszarakni

azért annyi előnye volt a döglött turbómnak, hogy így legalább láttam milyen trutyi van az egr+szívósorban és ki tudtam takarítani, meg láttam a "bmw mumus" pillangószelepeket, szerencsére nem lötyögnek, így nem dugóztam le.

Remélem segítettem valamennyit! Sok sikert!



Csak neki 30d-je van, ott nem fog kiférni a turbó ha fent marad a motortartó.
A szívósort minek vette le? semmi köze hozzá.

jrtom Elküldve: 2015-01-02 17:37 Turbo

Ropika írta:
jrtom írta:
Ropika írta:
slooter írta: Turbó csere készen van. Próbaút során kb 5 km-ig füstölt kéken a verda, utána már semmi füst nem jött, kigyorsításoknál is csak enyhe fekete füst jön ki.

Kérdésem, hogy alapos egr tiszítás és új gyári turbó miatt lehet hogy sokkal harapósabb, fürgébb az autó vagy csak én akarom ezt hinni?

Egyébként levegőcsövek, egr, szívósor tisztítás történt, intercoolert nem csináltuk meg. A katalizátorból minimális olajat kellett kiönteni. Ja és raktunk be új gyári kartergáz szűrőt is + olajcsere, és a szűrők.


Szia,

Turbó cseréhez ki kellet emelni kicsit a motort a helyéről? Alulról vagy felülről könnyebb hozzáférni?


30d-nél kikell venni a jobbos motortartó konzolt.


Ok. Köszi. Ti valami leírás vagy videó alapján csináltátok, vagy csak mentetek az orrotok után? Lassan nekem is esedékes lenne, és mindent magam szoktam csinálni, de ez elég nagy falatnak tűnik és nem nagyon találtam semmit róla a neten, hogy mennyit kell bontani stb..


Elég egyértelműen látni fogod, hogy mit kell levenni, de muszály megkötni a motort mert a jobbos bakot meg a konzolt kikell venni. Amúgy nem egy nagy kaland

jrtom Elküldve: 2015-01-02 17:14 Turbo

Ropika írta:
slooter írta: Turbó csere készen van. Próbaút során kb 5 km-ig füstölt kéken a verda, utána már semmi füst nem jött, kigyorsításoknál is csak enyhe fekete füst jön ki.

Kérdésem, hogy alapos egr tiszítás és új gyári turbó miatt lehet hogy sokkal harapósabb, fürgébb az autó vagy csak én akarom ezt hinni?

Egyébként levegőcsövek, egr, szívósor tisztítás történt, intercoolert nem csináltuk meg. A katalizátorból minimális olajat kellett kiönteni. Ja és raktunk be új gyári kartergáz szűrőt is + olajcsere, és a szűrők.


Szia,

Turbó cseréhez ki kellet emelni kicsit a motort a helyéről? Alulról vagy felülről könnyebb hozzáférni?


30d-nél kikell venni a jobbos motortartó konzolt.

jrtom Elküldve: 2014-12-29 19:55 Fék

spetya306 írta: sziasztok
olyan gondom van hogy nagy temponál fékeztem 2 nagyobbatt és azóta világit egy narancssárga abs felirat a müszerfalon és az abs se nagyon dolgozik
szerintetek mi lehet a hiba?


Fékfolyadék szintet nézted?