jrtom fórum hozzászólásai

jrtom Elküldve: 2009-11-08 13:37 elektromos üzemanyagszivattyú

Hát a rablásgátló bekavarhat .
De nagyon egyszerû, mert ha kiszeded az ülés és eljutottál a pumpáig akkor megtudod nézni hogy nyom-e a szivattyú, meg azt hallod is, csak lehet hogy valakinek indítóznia kell, ebben nem vagyok biztos hogy gyújtáson menne, na mindegy ez részletkérdés. Ha van gázolaj akkor marad a rablásgátló ami szerintem a pumpát szakítja meg. Vagy még egy lehet, hogy mivel a tiedé az még adagolós eltudom képzelni azt is, hogy amikor letiltott az immó akkor kiürülhetett az adagoló és azért nem indul mert felkéne telni-e. De ez csak ilyen eszmefuttatás volt . Szóval nézd meg a pumpát elöször.

Robinson írta:
jrtom írta: Igen azt elfelejtettem mondani, hogy ne nagyon legyen benga a tankba
Ha neked az M47-es moci van a kocsidban akkor ugyan így kell kicserélni, de az újjab M47N-esben már van egy küszöbpumpa is ami szintén megszokta adni magát.


Hali,

igen, nekem sima M47-es. Legalábbis realoem.com vin kód alapján ezt mondja. Akkor elvileg a "két AC pumpa" facelift után lett csak? Többen mondták, hogy valszeg nekem is az van, de akkor ezek szerint mégsem (egy hibalehetõséggel kevesebb )

Szóval ugyan így.. okés, akkor lehet, hogy neki esek. Csak valahogy ki kéne zárni minden más lehetõséget. Jelek szerint AC (mintha nem jutna nafta a motorba, úgy is állt le menet közben), szóval eléggé jellemzõ a jelenség. Ha mindent jól tudok, sajnos az AC-t a hibatárolóba sem írja be

Viszont AC esetén a középsõ sárga piktogram világít?

Ah, leírom: A kocsimban van rejtett kapcsoló. Ha nem nyomom meg idõben, nem tudom elindítani az autót, és a középsõ lámpa világít. Tegnap este kifordultam egy utcából, elkezdett rángatni az autó és leállt, miközben kigyulladt ez a lámpa. Utána már nem is tudtam elindítani az autót. Mikor indítóztam, megnyomtam a rejtett kapcsolót, elaludt lámpa, de 2mp után újra felgyulladt. Ebbõl két dologra tudtam gondolni:

1. meghibásodott a rablásgátló
Ez azért nem túl életszerû, hiszen menet közben állt le a kocsi. Ha egy rablásgátló menet közben letilt, az nagyon nagy gáz
2. AC pumpa hiba, ami ugyan nem íródik a hibatárolóba, de ez a lámpa jelzi, hogy para van

más lehetõség nem nagyon van nem?

jrtom Elküldve: 2009-11-08 13:15 Valaki segítsen

Naggyából képben vagyok én is a progival, vagy esteleg titok, hogy hol van ez a háttértároló?

bmw320d4 írta: Igen, van GT-m. Aki szervizes, az tudja, hogy hol kell keresni a háttértárolót.

jrtom írta: Az a háttér tároló hol van, mert amikor volt benne hiba akkor tovább mentünk egy úgynevezett tesztmodulba ahol kapcsolási rajzok meg hibalehetõségeket írt le meg milyen vezérlõ egységhez tartozik az a bizonyos hiba. Amúgy neked van GT1-ed?


bmw320d4 írta:
jrtom írta: Mit csináltassak még szerinted velük, mert ha nincs hiba akkor ilyenkor mitlehet? Ma is elindítottam reggel a garázsban ahol 20 fok van és pöcc-re indult, de ha kint lett volna akkor ajaj , lehet kidobom a gyertyákat belõle, végülis már 60 ezer van bennük.

bmw320d4 írta:
jrtom írta: Gyári BMW géppel ( GT1) van kiolvasva mindig a kocsi és nincs hiba.
vez. tengely jeladó is kilõve mert akkor nem is röffenik a kocsi ha szar.
Ne nagyon keverjük be a DIESEL bömbiket ide mert ott tök más dolgokon alapulnak a dolgok.


A dieselnél se totál szar a jeladó, csak a jelalak és a jelerõsség szar, ezért indul nehezen, de bocsi, hogy idekevertem.....
Gondolom csináltak a GT-vel egy kurztesztet, 'oszt jónapot'.


A háttértárolóban mindig benne van egy sikertelen indítás oka...
Nézzétek meg szkóppal a vez.tengelyjeladó jelalakját és amplitudóját indítózás közben.
Gondolom az üzemanyagrendszerteszt már megvolt, a hibatároló üres, tehát már csak ez maradt.

jrtom Elküldve: 2009-11-08 13:11 elektromos üzemanyagszivattyú

Igen azt elfelejtettem mondani, hogy ne nagyon legyen benga a tankba
Ha neked az M47-es moci van a kocsidban akkor ugyan így kell kicserélni, de az újjab M47N-esben már van egy küszöbpumpa is ami szintén megszokta adni magát.

Robinson írta:
Robin68 írta:
Apphleby írta:
Robin68 írta: Én tavaly májusban cseréltem AC-t és nem volt még 20 ezer sem. Idáig semmi gondom nem volt vele.
http://www.ko-csi.hu/
Náluk vettem.


Hali

Megtudnád mondani hogyan lehet kiszerelni a helyérõl?

Köszönöm!


Elég pontosan leítkák elõttem, Egy hasznos dolog még, hogy ne legyen tele a tankod.


320d-nél is így van? Tegnap megadta magát az én AC-m is Bár 240e km után már ideje volt
Ill nem tud valaki valami helyet, ahol lehet hétvégén is venni ac-t?

jrtom Elküldve: 2009-11-08 10:41 elektromos üzemanyagszivattyú

Szeva!

A hátsó ülõlapot kiszeded, az alatt lesz egy hangszigetelõanyag azt felhajtod a jobb oldalon ahol lesz egy fém fedél amit négy 10-es anya fog, leszeded és ott lesz alatta. Utánna lekötöd a benzin csövet meg a stekkert, lesz egy fém karika amihez célszerszám kéne, de egy lapos csavarhúzó meg egy kalapács is megteszi és órajárással ellentéstesen elkezded ütögetni amíg meg nem indul, utánna lecsavarod és már jön is ki a pumpa.

Apphleby írta:
Robin68 írta: Én tavaly májusban cseréltem AC-t és nem volt még 20 ezer sem. Idáig semmi gondom nem volt vele.
http://www.ko-csi.hu/
Náluk vettem.


Hali

Megtudnád mondani hogyan lehet kiszerelni a helyérõl?

Köszönöm!

jrtom Elküldve: 2009-11-07 21:33 Valaki segítsen

Az a háttér tároló hol van, mert amikor volt benne hiba akkor tovább mentünk egy úgynevezett tesztmodulba ahol kapcsolási rajzok meg hibalehetõségeket írt le meg milyen vezérlõ egységhez tartozik az a bizonyos hiba. Amúgy neked van GT1-ed?


bmw320d4 írta:
jrtom írta: Mit csináltassak még szerinted velük, mert ha nincs hiba akkor ilyenkor mitlehet? Ma is elindítottam reggel a garázsban ahol 20 fok van és pöcc-re indult, de ha kint lett volna akkor ajaj , lehet kidobom a gyertyákat belõle, végülis már 60 ezer van bennük.

bmw320d4 írta:
jrtom írta: Gyári BMW géppel ( GT1) van kiolvasva mindig a kocsi és nincs hiba.
vez. tengely jeladó is kilõve mert akkor nem is röffenik a kocsi ha szar.
Ne nagyon keverjük be a DIESEL bömbiket ide mert ott tök más dolgokon alapulnak a dolgok.


A dieselnél se totál szar a jeladó, csak a jelalak és a jelerõsség szar, ezért indul nehezen, de bocsi, hogy idekevertem.....
Gondolom csináltak a GT-vel egy kurztesztet, 'oszt jónapot'.


A háttértárolóban mindig benne van egy sikertelen indítás oka...
Nézzétek meg szkóppal a vez.tengelyjeladó jelalakját és amplitudóját indítózás közben.
Gondolom az üzemanyagrendszerteszt már megvolt, a hibatároló üres, tehát már csak ez maradt.

jrtom Elküldve: 2009-11-07 20:29 elektromos üzemanyagszivattyú

Nem rossz áraik vanna, az tény. Lehet tudni milyen gyártmány lehet?

Robin68 írta: Én tavaly májusban cseréltem AC-t és nem volt még 20 ezer sem. Idáig semmi gondom nem volt vele.
http://www.ko-csi.hu/
Náluk vettem.

jrtom Elküldve: 2009-11-07 17:33 elektromos üzemanyagszivattyú

Hol vetted? Érdekelne engem is.
InsectKiller írta: Én most cseréltem nem is olyan rég. Az ára olyan 35körül volt!
Ha érdekel, esetleg megpróbálhatok szerezni. Pierburg és elvileg ez gyári beszállító.

Apphleby írta: Hali mindenkinek

Az üzemanyagtankban található elektromos üzemanyagszivattyúm kezdet el ciripelni.Nem tudom,hogy ilyenkor mit kell csinálni vele.Tudna valaki mondani egy helyet ahol reális áron lehetne hozzá jutni?Vagy mit tegyek?Meddig bírja még?


Raikki

jrtom Elküldve: 2009-11-07 16:55 elektromos üzemanyagszivattyú

Szeva!

Hát sajna a szivattyú cserét javaslom, mert elöbb vagy utóbb nem fog elindulni a kocsi ami elég kellemetlen tud lenni.
A gyári az horror árban van asszem 80 ezer, de mondjuk azon rajta van a szintjeladó meg minden, szóval azt csak bekell rakni. De meglehet venni csak a pumpát is az ilyen 40- 50 ezer körül van, de ez csak a pumpa azt bekell építeni a régi helyére, de nem nagy ügy .
Ha akarsz vehetsz bontottat is, de az kitudja menyit ment és mikor fog megálni.


Apphleby írta: Hali mindenkinek


Az üzemanyagtankban található elektromos üzemanyagszivattyúm kezdet el ciripelni.Nem tudom,hogy ilyenkor mit kell csinálni vele.Tudna valaki mondani egy helyet ahol reális áron lehetne hozzá jutni?Vagy mit tegyek?Meddig bírja még?


Raikki

jrtom Elküldve: 2009-11-07 16:43 Valaki segítsen

Mit csináltassak még szerinted velük, mert ha nincs hiba akkor ilyenkor mitlehet? Ma is elindítottam reggel a garázsban ahol 20 fok van és pöcc-re indult, de ha kint lett volna akkor ajaj , lehet kidobom a gyertyákat belõle, végülis már 60 ezer van bennük.

bmw320d4 írta:
jrtom írta: Gyári BMW géppel ( GT1) van kiolvasva mindig a kocsi és nincs hiba.
vez. tengely jeladó is kilõve mert akkor nem is röffenik a kocsi ha szar.
Ne nagyon keverjük be a DIESEL bömbiket ide mert ott tök más dolgokon alapulnak a dolgok.


A dieselnél se totál szar a jeladó, csak a jelalak és a jelerõsség szar, ezért indul nehezen, de bocsi, hogy idekevertem.....
Gondolom csináltak a GT-vel egy kurztesztet, 'oszt jónapot'.

jrtom Elküldve: 2009-11-06 21:10 Valaki segítsen

Gyári BMW géppel ( GT1) van kiolvasva mindig a kocsi és nincs hiba.
vez. tengely jeladó is kilõve mert akkor nem is röffenik a kocsi ha szar.
Ne nagyon keverjük be a DIESEL bömbiket ide mert ott tök más dolgokon alapulnak a dolgok.

jrtom Elküldve: 2009-11-06 20:11 Valaki segítsen

Köszi az ötleteket, jó sokan reagáltatok rá
Naszóval diagnosztika az szinte minden héten volt és egy deka hiba sincs a kocsiban, sajnos! A légtömegmérõ is volt már terítéken, akkor simán lehúztam és másnap reggel láss csodát ugyan olyan szarul indult. Szóval szerintem kilõve az is mert amikor levan húzva akkor a DME beáll egy közép értékre és azon üzemel. Gyertya cserére rákéne szánnom magam, hátha segít. Trafó meg azért nem mert általába melegen adják meg magukat és azzal nincs gond mert simán jár a moci húz rendesen.
Szóval passz! Én gyanakszok még mindig egy hõfok jeladóra vagy gyertya.

jrtom Elküldve: 2009-11-06 18:49 Valaki segítsen

Szeva mindenkinek!

Van egy 320i-m M54-es mocival és az lenne a bajság vele, hogy hidegen, mondjuk napi elsõ indításnál szarul indul. Ez alatt azt értem, hogy elindul de mindha nem menne vagy 3 henger a 6-ból és legtöbbször le is áll a moci, de viszont második indításra pöccre indul, ha garázsban áll, de ha viszont kint indítom amikor alig van pár fok akkor talán harmadszorra indul el. Amire eddig gyanakodtam, hogy az Ac-pumpa elengedi a nyomást és ennek kiküszöbölésére be is raktam egy nyomástartó szelepet közvetlenül a pumpához, de nem hozott eredményt,Sajnos.
Nem lehet valami hõfok érzékelõ bajság, mert hidegben szarabb a helyzet??? Ha valaki találkozott már ilyennel segíthetne, vagy várom az ötleteket. Elõre is köszi segítségeket!

jrtom Elküldve: 2009-10-27 18:48 Fûtés - Klíma

Oks! Te nyertél. Mit iszol? Egyépként minden héten cserélek ilyen végfokot, E46-ban E39-ben söt már E 60-ban is de az gáz mert ki kell venni a mûszerfalat.

YELLOW írta: pont azt írtam, ha tartozik hozzá, valami vezérlõ IC, akkor lehet annyi, pont azért írtam, mert ugye azok speciálisan adott funkcióra vannak kifejlesztve... ezért írtam! mert amúgy nem tudom, de csak kicsit kell figyelmesebben olvasni

jrtom írta: Hát nem éppen egy csak egy IC hanem egy kis vezérlõ elektronika komoly hûtõbordákkal mert fûti magát mint az állat, éppen ezért van betéve a ventillátor elé, hogy hûtve legyen.

YELLOW írta: nehogy már egy venti végfok 25 ezer legyen... az ne
m kicsit sok, bár nem tudom milyen alkatrészbõl épül fel,max ha tartozik hozzá valami vezérlõ IC, talán kerülhet ennyibe

jrtom írta: Hali!
Behalt a fûtõventillátor végfokja. Sajna csak cserével lesz jó. Kb. 25 ezres mutatvány ha újjat veszel. Bontottat nem javaslom mert lehet hogy megy egy hónapot és beszarik az is. Amúgy Bmw szervízben vagyok villamossági szerelõ, ha bármi bajságod van csak szólj. Üdv.
ocsi77 írta: Sziasztok.tudnátok segiteni mi lehet a gond ha akkor megy a fûtõmotor amikor kedve van.Merre keressem a bajt?

jrtom Elküldve: 2009-10-26 20:48 Fûtés - Klíma

Hát nem éppen egy csak egy IC hanem egy kis vezérlõ elektronika komoly hûtõbordákkal mert fûti magát mint az állat, éppen ezért van betéve a ventillátor elé, hogy hûtve legyen.

YELLOW írta: nehogy már egy venti végfok 25 ezer legyen... az ne
m kicsit sok, bár nem tudom milyen alkatrészbõl épül fel,max ha tartozik hozzá valami vezérlõ IC, talán kerülhet ennyibe

jrtom írta: Hali!
Behalt a fûtõventillátor végfokja. Sajna csak cserével lesz jó. Kb. 25 ezres mutatvány ha újjat veszel. Bontottat nem javaslom mert lehet hogy megy egy hónapot és beszarik az is. Amúgy Bmw szervízben vagyok villamossági szerelõ, ha bármi bajságod van csak szólj. Üdv.
ocsi77 írta: Sziasztok.tudnátok segiteni mi lehet a gond ha akkor megy a fûtõmotor amikor kedve van.Merre keressem a bajt?

jrtom Elküldve: 2009-10-25 21:05 Fûtés - Klíma

Hali!
Behalt a fûtõventillátor végfokja. Sajna csak cserével lesz jó. Kb. 25 ezres mutatvány ha újjat veszel. Bontottat nem javaslom mert lehet hogy megy egy hónapot és beszarik az is. Amúgy Bmw szervízben vagyok villamossági szerelõ, ha bármi bajságod van csak szólj. Üdv.
ocsi77 írta: Sziasztok.tudnátok segiteni mi lehet a gond ha akkor megy a fûtõmotor amikor kedve van.Merre keressem a bajt?