jrtom fórum hozzászólásai

jrtom Elküldve: 2014-12-23 16:55 320d Motor

spencer írta: Sziasztok!
Nekem pedig hidegen ha beindítom 1 tekerésre indul csak utánna elkezd rángatni 2-3 sec-ig míg elkezd normálisan járni. 3.0 204 lovas motorral van szó. Szerintem valelyik csúcs vagy csúcsok. Diaggal ezt sem lehet kiszűrni ki kel venni és padon megnézetni az értékeit? Vettem STP injektor tisztító adalékot az segíthet ilyenkor még?
Üdv


Arra nem gondoltál, hogy inkább izzítás probléma lehet? Diaggal egyből kiderül.

jrtom Elküldve: 2014-12-22 12:25 320d Motor

erber írta:
jrtom írta:
erber írta:
jrtom írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

"Hidegen egyből, melegen már nagyon nehezen indul." E46 320D 150LE
Találtam ilyen topicot, de nem lettem okosabb (ez lehet önhiba)

Tünet: hidegindításnál reggel rögtön indul, egy rövid leállás után, 10-30 perc után már nagyon nehezen, csak pörgeti-pörgeti és van, hogy 2-3szorra indul. Utána tökéletes az autó, húz, fogyasztás rendben stb. Üzemanyagszűrőre gyanakodtunk, hogy valahol betankolhattam valami kellemetlent. Azt cseréltem is gyorsan. OMW premium diesel és Spuri adalékkal jobb lett (egy tank), a tünetek alább hagytak. Legutóbb nem használtam adalékot és normál dieselt tankoltam, a tünet visszatért.

Olvastam mindenfélét, de ha újabb, vagy tapasztalati története van valakinek és megosztaná útmutatását, irányát, azt megköszönöm nagyon!
Üdv


Valamelyik porlasztó vagy porlasztók hibásak, túl nagy a résolajveszteség. Megkell mérni melyik enged vissza sok gázolajat. Ezt hiába nézegetik diaggal.


Köszönöm! És jól gondolom, hogy az ilyen típusú hiba csak melegindításnál produkál tünetet? Menet közben tehát tünetmentesség.


Igen jól gondolod


Köszönöm! Egy naív kérdés a végére: ilyenkor gyorsan szervíz, vagy karácsony után még jó lehetek? Nem szeretnék komolyabb kárt csinálni és leragadni vhol.



Mehetsz vele csak az indítás szar melegen.

jrtom Elküldve: 2014-12-22 11:36 320d Motor

erber írta:
jrtom írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

"Hidegen egyből, melegen már nagyon nehezen indul." E46 320D 150LE
Találtam ilyen topicot, de nem lettem okosabb (ez lehet önhiba)

Tünet: hidegindításnál reggel rögtön indul, egy rövid leállás után, 10-30 perc után már nagyon nehezen, csak pörgeti-pörgeti és van, hogy 2-3szorra indul. Utána tökéletes az autó, húz, fogyasztás rendben stb. Üzemanyagszűrőre gyanakodtunk, hogy valahol betankolhattam valami kellemetlent. Azt cseréltem is gyorsan. OMW premium diesel és Spuri adalékkal jobb lett (egy tank), a tünetek alább hagytak. Legutóbb nem használtam adalékot és normál dieselt tankoltam, a tünet visszatért.

Olvastam mindenfélét, de ha újabb, vagy tapasztalati története van valakinek és megosztaná útmutatását, irányát, azt megköszönöm nagyon!
Üdv


Valamelyik porlasztó vagy porlasztók hibásak, túl nagy a résolajveszteség. Megkell mérni melyik enged vissza sok gázolajat. Ezt hiába nézegetik diaggal.


Köszönöm! És jól gondolom, hogy az ilyen típusú hiba csak melegindításnál produkál tünetet? Menet közben tehát tünetmentesség.


Igen jól gondolod

jrtom Elküldve: 2014-12-22 11:15 320d Motor

erber írta: Kedves Fórumozók!

"Hidegen egyből, melegen már nagyon nehezen indul." E46 320D 150LE
Találtam ilyen topicot, de nem lettem okosabb (ez lehet önhiba)

Tünet: hidegindításnál reggel rögtön indul, egy rövid leállás után, 10-30 perc után már nagyon nehezen, csak pörgeti-pörgeti és van, hogy 2-3szorra indul. Utána tökéletes az autó, húz, fogyasztás rendben stb. Üzemanyagszűrőre gyanakodtunk, hogy valahol betankolhattam valami kellemetlent. Azt cseréltem is gyorsan. OMW premium diesel és Spuri adalékkal jobb lett (egy tank), a tünetek alább hagytak. Legutóbb nem használtam adalékot és normál dieselt tankoltam, a tünet visszatért.

Olvastam mindenfélét, de ha újabb, vagy tapasztalati története van valakinek és megosztaná útmutatását, irányát, azt megköszönöm nagyon!
Üdv


Valamelyik porlasztó vagy porlasztók hibásak, túl nagy a résolajveszteség. Megkell mérni melyik enged vissza sok gázolajat. Ezt hiába nézegetik diaggal.

jrtom Elküldve: 2014-12-08 21:14 Autóvásárlás

WinnerB0Y írta: Sziasztok!

3 éve egy ismerősömnek volt egy 2004-es 320d BMW-je. Naaaagyon sok probléma volt vele, pedig leinformálható márkaszervizben szervizelt autó volt, olajcsere 10000km stb. Ennek ellenére nagyon tetszett az autó. Most tavasszal úgy néz ki végre hozzájuthatok én is egyhez, de én a 330d-t nézegetem. Mi az amire figyelni kell ennél az autónál, illetve mi a szervizelési költségei. Például annyit tudok, hogy a 320d-nél a porlasztócsúcsok, üzemanyag pumpa kritikus pontok. 330d-nél is ugyan ezek a hibák vannak? Nem vagyok nagyon pénzes és így is beszámítással lesz megoldva, szóval másfél milliót szánunk az autóra. + persze átírás, szűrők, féktárcsák/fékbetétek gumik. Ennyiből már veszek egy olyan autót amire nem kell még másfél milliót költeni hogy használni tudjam? Vagy inkább felejtsem el?
Illetve ezen felül érdemes Németországban ilyet keresni? Sokkal jobbak az árak, valamivel és van ahol jobb a km óra állása is. Bár ez mindegy ha nincs papírozva meg nem leinformálható stb. Előre köszönöm a válaszokat.
U.I.: természetesen ennyiért E46 az amit szeretnék.


Ennyiért ne 30d-t nézegess, vagyis ennyiből egy 184 le-t tudsz venni amire még költeni fogsz tuti

jrtom Elküldve: 2014-11-22 21:06 Mi lehet a baj?

jena307 írta: Sziasztok, alig mentem még a kocsival és nyomatékra erős rezonancia érkezik meg, még a műszerfalat is beremegteti. A hardyra gyanakodtam alá néztem szemre szarul nézett ki azaz nagyon nem szimmetrikusnak, de most nézem hogy az új sem szimmetrikus . Haveromnak is beremegett neki is ez volt a baj de én most elbizonytalanodtam, hogy 25 ezer ft-os alkatrészt potyára kicseréljem.
A lendkerék semmilyen tünete nincs, leállításkor sem, nem nyöszög zörög.

Próbálgattam milyen körülmények közt jön meg a rezonancia és a hangja, és pl ha 4 ben leengedem a fordulatot 1000re és onnan picit de gyorsítok, ok hogy erőlködik de nincs rendeben a hangaja, meg 1900tól ahogy ébred a nyomaték.
az a baj hogy nincs még tapasztalatom 330al, és itt a nagy nyomaték miatt minden máshogy van, legrosszabb esetben a fél autót kicserélem és lesz tartalék alkatrészem


Autómata vagy kézi az autód? A hary-tól gázelvételnél és gázadásra löttyenik inkább, nekem is az volt. Szerintem neked inkább kardántegely vagy annak a felfüggesztő csapágya lesz a baj.

jrtom Elküldve: 2014-11-15 19:25 320d Motor

jena307 írta:
jrtom írta:
jena307 írta: SOS kérdés 318D 116hp van adagolóban és CR-ben is, de melyik meddig és mikortól ???
Ma néztünk haveromnak egy 2002-es 2003as körüli gyártású már faceliftes turingot, és nagyon úgy szólt mint egy adagolós motor, de lehetőség nem volt levenni a motortakarót.
Meg is venné a kocsit, de csak ha nem adagolós


Ha látszott a szívósor akkor adagolós, de ha viszont a burkolat eltakarta akkor nem.


Hát passz pont úgy nézett ki a teteje mint a 330Dezsőmé, csak rövidebb, de ettől pontosabban be kellene határolni, mert holnap foglalózni kellene


akkor az adagolós, mert neked a 184 le-s 30d van és annak se fedi teljesen le burkolat a motort. Nekem a 204 le-s van és azon egy nagy burkolat van.

jrtom Elküldve: 2014-11-15 19:12 320d Motor

jena307 írta: SOS kérdés 318D 116hp van adagolóban és CR-ben is, de melyik meddig és mikortól ???
Ma néztünk haveromnak egy 2002-es 2003as körüli gyártású már faceliftes turingot, és nagyon úgy szólt mint egy adagolós motor, de lehetőség nem volt levenni a motortakarót.
Meg is venné a kocsit, de csak ha nem adagolós


Ha látszott a szívósor akkor adagolós, de ha viszont a burkolat eltakarta akkor nem.

jrtom Elküldve: 2014-11-10 21:13 Motor-váltó

rvarnai83 írta:
szotakdavid írta:
rvarnai83 írta: Sziasztok! Új vagyok a Bmw-ek nél! Vettem egy 2004-es 320 d 150 le autómata váltós autót. Kérdésem az lenne, hogy mitől van az, hogy alacsony fordulaton kb. 1500-nál a fordulatszámmérő lefelé úgymond repked az autó meg enyhén rángat? Köszönöm előre ha valaki tud valamit!


váltó hiba,lehet egy olaj csere megoldja a problémát,de turbina hiba is okozhatja.

Üdv Dávid


Most van benne 194 ezer! ezt nem lehet kiolvasni?. A turbinát hogy kell ellenőrizni, hogy jó e? előre is köszi!Szakszervizbe meg tudják mondani?




Hát valszeg 294 ezer van benne ha nem több.

jrtom Elküldve: 2014-11-09 17:48 tempomat + kormánycsere

toki24 írta:
jrtom írta:
toki24 írta:
Padavan írta:
toki24 írta:
Padavan írta: Üdv urak
Olyan problémám van, hogy bekötöttem a multi kormányomat. mindent jó helyre és minden működik kivéve a tempomat, a tempomat visszajelzője visszajelez de nem tartja a sebességet. Mi lehet a baj?
Az autó egy 2002 e46 320d 150 lovas.


Nekem is ez a probléma szint ugyanúgy.. nem voklt abs jeladóm biztam ebenne,hogy azért,de raktam bele és semmi sem változott.


Köszi de lehet nyomon vagyok de még nem tom mia baja talán tanítani kell.


Az hopgy lehet nyomon vagyok az mit jelent? kifejtenéd


A motorvezérlőhöz behúztad azt az egy szálat amit bekell????


természetesen a pin27esbe. a x600004es csatiba ahova kell


csak ha 150 lovas 20d-d van akkor a 37pin, de ez Padavannak szól inkább



jrtom Elküldve: 2014-11-08 19:41 tempomat + kormánycsere

toki24 írta:
Padavan írta:
toki24 írta:
Padavan írta: Üdv urak
Olyan problémám van, hogy bekötöttem a multi kormányomat. mindent jó helyre és minden működik kivéve a tempomat, a tempomat visszajelzője visszajelez de nem tartja a sebességet. Mi lehet a baj?
Az autó egy 2002 e46 320d 150 lovas.


Nekem is ez a probléma szint ugyanúgy.. nem voklt abs jeladóm biztam ebenne,hogy azért,de raktam bele és semmi sem változott.


Köszi de lehet nyomon vagyok de még nem tom mia baja talán tanítani kell.


Az hopgy lehet nyomon vagyok az mit jelent? kifejtenéd


A motorvezérlőhöz behúztad azt az egy szálat amit bekell????

jrtom Elküldve: 2014-11-08 19:33 Segítség!!!

Powerliqid írta: THX,de meg kell csinálnom..... Légkulcs nem probléma,csak a meghúzásra is gondolnom kell.
100Nm+60°+60°+30° Szal...... tudod hol rögzítsem?

jrtom írta:
Powerliqid írta: Sziasztok!
Valaki tudna adni egy kis helpet?
A gondom a következő: E46, 320d automata 110Kw.
Főtengely ékszíj tárcsát kell cserélnem.
Be is szereztem egy újat, (CORTECO), van benne használati utasítás,hogy hogyan rögzítsd a főtengelyt, stb.
Emelés,has páncél le,alu is, stb.
Hol a rákba rögzítsem? Mert haljak meg nem találom.......
Vagy ennyire suta lennék?
Előre is köszi!!!


Szia.
Szerintem annak ne álj neki mert nagyon megvan húzva, minimum egy 3/4-es légkulcsra lesz szükséged!



Figyi, ha van légkulcs akkor nem kell a rögzítésen gondolkodni.

jrtom Elküldve: 2014-11-08 18:42 Segítség!!!

Powerliqid írta: Sziasztok!
Valaki tudna adni egy kis helpet?
A gondom a következő: E46, 320d automata 110Kw.
Főtengely ékszíj tárcsát kell cserélnem.
Be is szereztem egy újat, (CORTECO), van benne használati utasítás,hogy hogyan rögzítsd a főtengelyt, stb.
Emelés,has páncél le,alu is, stb.
Hol a rákba rögzítsem? Mert haljak meg nem találom.......
Vagy ennyire suta lennék?
Előre is köszi!!!


Szia.
Szerintem annak ne álj neki mert nagyon megvan húzva, minimum egy 3/4-es légkulcsra lesz szükséged!

jrtom Elküldve: 2014-10-28 07:13 állófûtés

[quote="solyom76"]
solyom76 írta:
Tano írta:
solyom76 írta: Fas.a akkor marad így.. azért nem tudom mi ez valójában ,mert árulnak pontosan ilyet amihez van távirányító is.. erre ráköthető lehet egy hozzávaló távszett? ki-be kapcsoláshoz?
köszönöm.


Igen, azért lehet ezt is upgradelni állófűtéssé, mert van ebből olyan változat is. Szóval nem kell az egészet cserélni, de a szükséges időzítő/távirányító stb. dolgokat meg kell hozzá venni. Vannak cégek akik foglalkoznak ezzel, ők pontosan meg tudják mondani mi mennyiből jön ki.

Mint gondoltam,nem működik. Ma reggel 0 fok de meg sem nyekkent az állófűtés az autóban.
Gondolom itt is van mit cserélgetni szépen sorban azt majd kiderül mi volt benne a rossz.
Mivel kezdjek?
THX!


Egy diaggal mindenképpen. Valszeg a keringető szivattyúja halt meg ami a kálya oldalán van és ilyenkor letiltja magát.

jrtom Elküldve: 2014-10-24 18:16 Futómû és hibái

valdii írta:
hil írta:
valdii írta: Sziasztok!

Most kerültek le a nyàrigumik 225/45 r17.

Mind a 4 ilyen elsö -hàtsó.
Kb. 60 ezret ment, van egy elég nyomvàlyus rész ahol minden nap jàrok. Ez kb. 5-10%/ élettertam.
A gumis azt mondta, hogy futómü àllítàs kell.
De elöl, hàtul ugyanolyan szar ? Nem lehet nyomvàlyu miatt?

A felülete arànylag egyformàn kopott, de a sarka olyan, mintha sinen mentem volna.
Szerintetek?]


Szia!
Hány évesek ezek a gumik? Egyébként nagyon bátor vagy, hogy ezzel közlekedni mertél!
hil



5 évesek.
Szerinted, ha tudom, hogy ilyen, még megyek vele?



Néha nem árt megnézni azért.