jrtom fórum hozzászólásai

jrtom Elküldve: 2013-10-30 21:48 Fogyasztásmérõ hiba?

[quote="sneci146"]
jrtom írta:
sneci146 írta:
jrtom írta:
sneci146 írta: Sziasztok, egy kis segítség jól jönne.
2 hete vettem egy 525d F10-et.
A fogyasztásmérő olyat csinál (random), hogy sokszor sokkal többet mutat mint amennyi benne van, aztán 5-6 perc alatt visszaáll a kb. jó helyre. Ez a kisebbik baj.
Tegnap vettem észre, hogy a második- harmadik osztás felétől nem megy lejjebb a mutató.
Pedig tuti nincs benne annyi. Beletankoltam 10 ezerért, akkor feljebb ment, aztán amikor elérte megint a fent említett határt, ott megint beállt. Alig van benne gázolaj és fennt van majdnem a felénél a mutató.
Előre is köszi a segítséget.
[/q

Olvastasd ki a hibatárolót, tuti benne lesz a jobb oldali ü.a. szintjeladó amit kikell cserélni és jó lesz. Ez sajna elég sok F10-ben hibás.


Akkor ezek szerint a tank két részre van osztva? Mind a két részben van 1-1 jeladó és az egyik rossz? Jól értem?



Igen, jólérted. Az F10-nél amúgy is csak a jobb oldalon lehet cserélni a jeledót mert csak ott van nyílás a tankon.


És ha a bal oldali rossz? Akkor mivan?



Akkor tank csere. Ha F10-ed van miért E60-van a neved mellett?

jrtom Elküldve: 2013-10-30 21:29 Fogyasztásmérõ hiba?

[quote="sneci146"]
jrtom írta:
sneci146 írta: Sziasztok, egy kis segítség jól jönne.
2 hete vettem egy 525d F10-et.
A fogyasztásmérő olyat csinál (random), hogy sokszor sokkal többet mutat mint amennyi benne van, aztán 5-6 perc alatt visszaáll a kb. jó helyre. Ez a kisebbik baj.
Tegnap vettem észre, hogy a második- harmadik osztás felétől nem megy lejjebb a mutató.
Pedig tuti nincs benne annyi. Beletankoltam 10 ezerért, akkor feljebb ment, aztán amikor elérte megint a fent említett határt, ott megint beállt. Alig van benne gázolaj és fennt van majdnem a felénél a mutató.
Előre is köszi a segítséget.
[/q

Olvastasd ki a hibatárolót, tuti benne lesz a jobb oldali ü.a. szintjeladó amit kikell cserélni és jó lesz. Ez sajna elég sok F10-ben hibás.


Akkor ezek szerint a tank két részre van osztva? Mind a két részben van 1-1 jeladó és az egyik rossz? Jól értem?


Igen, jólérted. Az F10-nél amúgy is csak a jobb oldalon lehet cserélni a jeledót mert csak ott van nyílás a tankon.

jrtom Elküldve: 2013-10-30 21:18 Fogyasztásmérõ hiba?

[quote="sneci146"]Sziasztok, egy kis segítség jól jönne.
2 hete vettem egy 525d F10-et.
A fogyasztásmérő olyat csinál (random), hogy sokszor sokkal többet mutat mint amennyi benne van, aztán 5-6 perc alatt visszaáll a kb. jó helyre. Ez a kisebbik baj.
Tegnap vettem észre, hogy a második- harmadik osztás felétől nem megy lejjebb a mutató.
Pedig tuti nincs benne annyi. Beletankoltam 10 ezerért, akkor feljebb ment, aztán amikor elérte megint a fent említett határt, ott megint beállt. Alig van benne gázolaj és fennt van majdnem a felénél a mutató.
Előre is köszi a segítséget.
[/q

Olvastasd ki a hibatárolót, tuti benne lesz a jobb oldali ü.a. szintjeladó amit kikell cserélni és jó lesz. Ez sajna elég sok F10-ben hibás.

jrtom Elküldve: 2013-10-26 09:42 Segítsetek!

Striker írta: Sziasztok
Egy olyan kérdésem lenne hogy facelift előtti 320d e46ban elektromos gázpedál van vagy nem?
Én úgytom nem :S


Igen, elektromos.

jrtom Elküldve: 2013-10-05 21:27 Akkumulátor

YELLOW írta:
jrtom írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
2 éve vettem új aksit, Exide prémiumot. (100Ah)
Néhány hete délután a garázsban matattam,bekapcsoltam a rádiót. Másnap reggel döbbentem tapasztaltam, hogy szól a rádió! Na, mondtam, ma nem érek be dolgozni, mert ezt nem bírhatta ki. Van benne külön erősítő mélyládával is! Beültem, pöccre indult a gép.


rajta maradt a gyújtás? mert ha nem akkor 15-20perc után minden lekapcsol a rádió is. elvileg nem mehetett. de azt is nézd meg, ha dolozni jársz, az neked legalább 35-40km (2x), és ugye ismerve a tempódat a generátor jól tud tölteni. ilyenkor nincs baj. de aki városozik, rövid táv, annak többet elszív indításnál az akksiból az önindító, mint mait visszatölt a generátor. igen célszerű töltőre tenni, annak gázosabb, akinek nincs garázs, mert az utcán ez... ahhoz ki kell szerelni, stb. macera. de egy nagyobb akksival több a gond, főleg egy "kis" autóban.


Nem kell, hogy gyújtáson legyen. Rádióálláson is addig szól amíg csak bírja, nem kapcsol le, és valszeg neki úgy volt.


rádióállás? az az 1-es állás, vagy hogy érted?


Igen, úgy. Akkor beszéljünk számokban. 0=amikor berakod a kulcsot, 1=rádiállás vagy ACC vagy ahogy gondolod, 2=gyújtás. Ja meg 3=amikor indítózol, de ugye az nem marad úgy.

jrtom Elküldve: 2013-10-05 21:17 Akkumulátor

YELLOW írta:
BarG írta:
2 éve vettem új aksit, Exide prémiumot. (100Ah)
Néhány hete délután a garázsban matattam,bekapcsoltam a rádiót. Másnap reggel döbbentem tapasztaltam, hogy szól a rádió! Na, mondtam, ma nem érek be dolgozni, mert ezt nem bírhatta ki. Van benne külön erősítő mélyládával is! Beültem, pöccre indult a gép.


rajta maradt a gyújtás? mert ha nem akkor 15-20perc után minden lekapcsol a rádió is. elvileg nem mehetett. de azt is nézd meg, ha dolozni jársz, az neked legalább 35-40km (2x), és ugye ismerve a tempódat a generátor jól tud tölteni. ilyenkor nincs baj. de aki városozik, rövid táv, annak többet elszív indításnál az akksiból az önindító, mint mait visszatölt a generátor. igen célszerű töltőre tenni, annak gázosabb, akinek nincs garázs, mert az utcán ez... ahhoz ki kell szerelni, stb. macera. de egy nagyobb akksival több a gond, főleg egy "kis" autóban.


Nem kell, hogy gyújtáson legyen. Rádióálláson is addig szól amíg csak bírja, nem kapcsol le, és valszeg neki úgy volt.

jrtom Elküldve: 2013-10-05 21:04 Mi lehet a baj?_

BMW320DT írta: Szerintem üzemanyag rendben, az átfolyásmérő akár 20literig is kileng.


YELLOW írta:
BMW320DT írta: üdv.

E46 320d (150le)-ben cseréltettem ma motorolajat, olaj-gázolaj-levegő szűrőket...szépen hazajöttem, majd most indultam vele és atom gyenge az autó, mintha egy sima szívó dízel lenne. Reggel vissza viszem...mit kúrhatott el a szerelő, nem tett vissza esetleg valamit ahogy megbontotta?


valószínű a gázolajszűrő körül lesz gubanc én azt mondom... vagy összenyomódott valami cső a közelében.




Nézd meg a vákum csöveket, lehet az csúszott le. Vagy már eleve szar álapotban volt és meglett bolygatva és valahol elszakadt.

jrtom Elküldve: 2013-09-29 20:35 biztosítéktábla...

piktor77 írta: Sziasztok van egy e46 kombim nem megy a hátsó ablaktörlöm megtudná valaki mondani hányas számú biztosíték az övé elöre is köszönöm


Nincs berohadva inkább az ablaktörlő tengelye???

jrtom Elküldve: 2013-09-26 21:22 Tempomat - utólag?

gdobos02 írta:
YELLOW írta:
gdobos02 írta: Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem a tempomattal kapcsolatban. A probléma konkrétan hogy nem működik.

3küllős multikormányom van. Bekapcsol a tempomat a visszajelző lámpa világít, de sem a sebességtartásra, sem pedig a gázadásra/csökkentésre nem reagál. Nem hiszem, hogy a gombokkal lenne probléma, de nem vagyok nagy elektronikai szakember így nem is nagyon szeretnék találgatni, inkább megkérdezem, hátha valaki már találkozott hasonló problémával.
A válaszokat előre is köszi!
Gábor


nekem azt mondtam egyszer egy szakember, hogy ha rosszalkodik a tempomat, akkor az akksit le kell kötni, és elvileg megjavul.


Próbáltam nekem is szakember javasolta, egész pontosan "szedd le a sarut egy pár percre, én békességben elszívok egy cigit, na pont annyi idő kell neki" . Sajnos nem nyert.
Azért köszi.


A kuplungpedálnak van egy érzékelője és lehet az mozdult el a helyéről.Nem volt leszedve a lábtérburkolat?

jrtom Elküldve: 2013-09-01 21:17 sárvédõ

YELLOW írta:
aeroengine89 írta: Sziasztok!
Akinek van egy kis ideje és kedve az tehet a rozsda elleni harcba, mivel nem tudom hányan tudják nálam a faceliftes e46-nál de szerintem a facelift előtiekbe is kritikus pont az elsősárvédő alja a küszöb felőli rész és a pereme! Minap szedtem szét mind a kettő sárvédőt és a doblemezeket és rá kellet jönnöm hogy így 11 év után nagyon sok kosz por de leginkább sártenger gyülemlett össze a sárvédő küszöbb felöli részén és a peremén ahol természetesen a rozsda is felütötte a fejét! Hála istennek csak kezdődő rozsda volt de a sárvédő alsó részében egy szó szerint 10-15 cm-es sár fal volt beszorulva!!!! Nos ezt én kiszedtem kimostam sőt az egész váz szerkezetet és a sárvédő pereme alatt is teljesen kimostam az oda tapadt sarat mivel hogy ez a sár réteg szerintem soha sem tudott kiszáradni és nedvesen tartotta a fém részeket ami ugyebár elkezdett korodálóni a karosszéria pasztával gyárilag is lekent fémen! Ezután teljes száradás után kifújtam a sárvédő belsejét teljesen és maga a nyúlványokat is rücsivel vastagon és természetesen a dobbetéteket is lefújtam matt fekete festékkel a kinézet miatt. így most már biztos hogy egy 10-15 évig nem kezdi ott meg semmi. Most jó érzés bekukkantani az első kerékjárati ívbe mivel most tiszta és rozsdamentes fekete rész fogad Remélem tudtam segíteni egy picit és ötletet adni.


azt a 10-15 évet nyugodtan tedd idézőjelbe. ahol egyszer megjelent a rozsda, hiába tisztítod, hiába zárod el a levegő útját, ugye ami az oxidáció egyik feltétele, az anyag belsejében még mehet végbe kémiai reakció. persze csökkentetted az esélyét, de a 15 év sok szerintem, bár nem tom konkrétan, hogy nézett ki.


Yellow ezt neked is ajánlom amit a srác csinált, ha mág nem szedted le az első dobbetéteket. Tuti rozsdás már a tied is. Sajna elvan cseszve gyárilag. A műanyag és a sárvédő közötti mocsok dörzsöli a lemezt és bentről kifele rohad szét.

jrtom Elküldve: 2013-08-04 21:51 Fék

pot írta:
jrtom írta:
zoliika írta:
pot írta: Sziasztok olyan problémám lenne ha fékezek el kezd rázni a kormány, kicseréltem e fékbetéteket elől, felszabályoztattam a tárcsát, de a hiba nem múlt el . Tegnap mentem vele és azt vettem észre, mint ha még jobban rázkódna . Tudnátok nekem tanácsot adni , hogy mi lehet a baj , félek , hogy szétrázza az autót. Szerintem új tárcsát kéne ,hogy vegyek de attól félek hogy valami más baj lesz??? És fölös az új tárcsa..
Válaszotokat előre is köszi


Fékmunkahenger szétkap ,kitakarít és új felujítókészlet berak!Ennyi!Ja,meg fékolajcsere(dot4 Ate)


Én inkább a lengőkar hátsó szilentjeit cserélném ki.


Akkor tárcsa probléma nem lehet????


De lehet az is, ha a szabályozás elött is rázott akkor viszont nem biztos. Viszont nagyon kevés esztergályos van aki jól tud tárcsát szabályozni.
Fel kell emelni és átnézni a futóművet.

jrtom Elküldve: 2013-08-04 21:20 Fék

zoliika írta:
pot írta: Sziasztok olyan problémám lenne ha fékezek el kezd rázni a kormány, kicseréltem e fékbetéteket elől, felszabályoztattam a tárcsát, de a hiba nem múlt el . Tegnap mentem vele és azt vettem észre, mint ha még jobban rázkódna . Tudnátok nekem tanácsot adni , hogy mi lehet a baj , félek , hogy szétrázza az autót. Szerintem új tárcsát kéne ,hogy vegyek de attól félek hogy valami más baj lesz??? És fölös az új tárcsa..
Válaszotokat előre is köszi


Fékmunkahenger szétkap ,kitakarít és új felujítókészlet berak!Ennyi!Ja,meg fékolajcsere(dot4 Ate)


Én inkább a lengőkar hátsó szilentjeit cserélném ki.

jrtom Elküldve: 2013-07-21 09:38 Futómû és hibái

YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:

most ez olyan, hogy normális szervíznek gondolt helyen is elkezdték a lengőkarról lekalapálni a szilentet. ha szólok is én vagyok a paraszt meg így is az leszek. az ideg kerülgetett, hogy közben mi verődik szét. kirudja nálad is hogy zajlottak a dolgok. azt mondom alá kell menni átnézni. lehet egy csavart nem húztak vissza vagy a difitartó szilent behelyeáskor nem állt be rendesen a diffi. erre tudok gondolni, meg bármi megeshet, ahogyan írod is. egy kerékcserét nézz meg azért, pl a télit rakasd fel, nem-e szálszakadt lett az egyik gumi, valami érdekes módon, nem részletezem mitől.
meg kell kukkantani a diffit, kardánt, féltengelyeket érdekes verések nem láthatóak-e rajta, kalapácsnyom stb.


Yellow, jó lenne ezt befejezni, nem kalapálta senki sem a szilentjeidet, nem vagyunk hülye gyerekek, hogy gumit kalapáljunk (soha nem jönne le, csupán annyi történt, hogy be lett pontozva a lengőkar vége, hogy a lehúzó ne csússzon le. A kézifékköteledet sem szorította senki sehova, a motortartód pedig áll az olajban és hamarosan tönkre fog menni, illetve már látszik rajta, hogy kezd szétfoszlani.

Az meg hogy elküldtünk a munkaterületről, háát egyrészt jogunk van hozzá, másrészt legközelebb ha mész valahová szervizbe, (Hozzánk nem, az biztos!) moss fogat, mert igen nehéz elviselni 2 méteren belül.

Ha meg köcsögösködni akarok mint te, akkor leírom, hogy eltűnt egy szkóp meg egy kulcskészlet aznap amikor ott jártál. - Ez persze nem igaz, de írhatnám, nem?



leírtam megnéztem, nem nyomtatok el semmit. direkt lírtam. de kalapáltátok, utána lett pontozva, amikor kalapálással nem akart lejönni.
igen egész nap úton voltam, le voltam izzadva is mint állat, ez ilyen az állatkertben nem lehetett zuhanyozni. valótlant nem írtam, ami oylan volt, arról meggyőzödtem leírtam azt is. és igen számomra érdekes volt ez a felállás. a véleményem meg leírhatom nem ferdítettem semmit el.

szerk.: köcsögösködés? azért mert leírtam ami való? írhattam volna szervízértékelést is. ha tudom, hogy nem a régi felállás van, akkor valószű nem is megyek. nyugi nem is fogok. és ha olvasnál máshova, ilyen hitelrontás meg stb téma, ezek után ugyanúgy ajánlottam másnak is a szervizeteket.


Kicsit vissza a futóműhöz. Ha majd csapágyas lesz mondjuk a jobb hátsód Yellow akkor a közelbe ne menjél mert szívrohamot fogsz kapni mert az nem fog magától kiesni egy tizen éves kocsinál. Ott baszhatsz akármilyen célszerszámot, úgy görbülnek mint állat.

jrtom Elküldve: 2013-07-18 20:05 BMW kulcsok

baleez írta:
YELLOW írta:
baleez írta:
YELLOW írta:
baleez írta: Sziasztok,
2004-es E46-osom van, az egyik kulcs távírányítója nem működik, se nem zár, se nem nyit.
Indítani tudja az autót. Próbáltam hogy ezzel a kulccsal használom az autót, hogy töltse az akksit, de nem változott a helyzet... Próbáljam esetleg tanítani a kulcsot? Vagy mit lehetne vele csinálni?


igen tanítani kéne

BMW E46 kulcs tanítás, vagy kulcsbetanítás címszavakra rá tudsz keresni a fórum hozzászólások között


kipróbáltam a tanítást. azt a módszert próbáltam hogy ajtó-ablak zárva (váltó előtti gombbal), kulcs be, 1-es helyzetig (tehát csak a km számláló kapcsol be, nem gyújtás), 5x 0-1-es helyzet a kulccsal, aztán ki, kulcson a nyitó gomb nyomva tart, majd 3x megnyom a záró gombot. Ezt a folyamatot próbáltam kb 50x. Ebből néhány alkalommal valami sikerült, mert a folyamatban a nyitó gomb megnyomásakor a kulcs nyitotta a központi zárat. Viszont zárni egyszer sem sikerült. Aztán megpróbáltam a működő kulccsal, ott egyszer sikerült azt elérnem hogy nem volt hajlandó működni, de aztán valahogy mégiscsak vissza sikerült állítani... Lehet hogy valamit rosszul csinálok? Ezt a videót is néztem, itt 3 módszert is említ a tanításra, bár csak a 3-ik amit még nem próbáltam. Ott nyitott ajtókkal kell kezdeni, de amúgy ugyanaz a folyamat. Egy másik videóban (bár ez egy X5-ös lehet) pedig úgy volt, hogy gyujtásig kapcsolta, de közben nyomta a kinyitó gombot.


mondtam, hogy itt keress rá, ennyire érthetetlen volt?
így csináld!!!!!!!!!!!!!

E46 kulcs betanítás:

kulcs be -> gyújtás ráad -> kulcs ki -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust --->>> majd elõvesz másik kulcs -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust


Köszönöm, így sikerült! Sajnos nem itt kerestem vissza hogy kell csinálni, de így most már jó mindkét kulcs! Azt is meg lehet csinálni hogy egy gombnyomásra csak a vezető oldalt nyissa? Ha igen, hogyan? Van még más trükk is?


Meglehet, kódolással.

jrtom Elküldve: 2013-07-18 20:03 Motortartó gumibak

YELLOW írta:
jrtom írta:
YELLOW írta:
jlaci74 írta:
YELLOW írta:

ahol néztem webáruház ott nem hozott jobbosat Lemförderből...
én csak azt nézem az a menetes szár van legalább 2,5cm jól meg kell hozzá emelni a blokkot ahogy nézem ráadásul mindkét oldalon van az má 5cm. tutti nem fog engedni valami...


Rossz helyen nézed vagy rosszul nézed,
gyári progi, N42 motor, gyári szám, majd forgat amire kell...


tudom hogy nem hozza ott, nem vagyok enniyre hülye még csak elírás sem lehet, mert a cikkszám is ugyanaz a helyen. max ráírok.

szerk.: elvileg úgy volt, hogy Mikiék is dobnak egy ajánlatot, de hát...


Yellow, mit csinálsz te az autóddal, hogy szét ment a motortartó? Benzinesnél elég ritkán szokott főleg nem 100 ezernél! Van egy ismerőnek olyan mint a tied és van benne 350 ezer, semmi baja.


hát nah, az enyémbe akkor 500ezer van


Ja boccccsss . Az enyémben 280 van és még gyári bakok vannak, ráadásul diesel. Mondjuk 6 hengeres . Tuti az a baja a tiednek?