Sziasztok!
Egy kis segítségre, információkra, tanácsra avagy kisebb fejtágításra lenne szükségem.
Autóvásárlás elõtt állok és hosszas nézelõdés, válogatás után, rátaláltam az E36 os BMW-re.
Namármost árban találtam is egy pár számomra megfelelõt sedanból, igazából a motor az amiben nem tudok dönteni, 318i – 318is – 320i ezek közül válogattam, és nemtudok dûlõre jutni.
318i bõl 1993 utáni, 318is bõl 1996 utáni( ez már az 1895 ccmes ), 320i bõl pedig 1994 utáni változatokat kerestem, ha jóltudom ezek már a VANOS-os változatok (kivéve a 318i-t), és ezek már gondolom úgy gördültek le a gyártósorról, hogy javítva lettek rajtuk az elsõ pár évben felmerülõ úgymond „szériahibák”, vagy legalábbis egy jórészük. Kicsit tovább böngészve, utánanézve a motoroknak, megint eljutok egy nagy dilemmához, hogy soros 4 vagy soros 6 hengeres? 8 - 16 vagy 24 szelepes?
Ugyebár így jönnek sorrendben, és nem tudok dönteni.
Mennyivel dinamikusabbak, jobbak, a 6 hengeresek mint a 4esek, és mennyire sokat számít a szelepek száma?
Ha már motor, akkor fogyasztás, mennyivel többet fogyaszt a 320as ha egyáltalán többet fogyaszt, mert olvastam/hallottam egy-két embertõl, hogy nem is fogyaszt többet mert a nagyobb motornak kevesebb erõfeszítésébe telik vinni a kasztnit mint a kisebbnek, ezáltal nem is fogyaszt annyit, na szóval akkor, most hogy is van ez?
Átszerelhetõ e egy 318i be egy 320i bõl származó motor? Vagy a 4 és a 6 hengeres motor „különbségei” miatt a felfüggesztési pontok eltérõ elhelyezkedése végett inkább felejtsem is el ezt az ötletemet?
Szerelési költségek, nagyban eltérõek? Gondolok itt az alaktrészek árára.
Nem titkolom, az lenne az „álmom” hogy egy M3 replikát hozzak majd ki a kocsiból, vagy legalábbis valami hasonlót, avagy AC Schnitzer féle spoilerezést.( Elsõ hátsó lökhárító, küszöb spoiler, valamint a kis szárny.)
Valami ilyesmit :
1.
http://www.bmw-m.net/Gallery/e36gallery/m3-06.jpg2.
http://img.photobucket.com/alb...12487120023.
http://i24.photobucket.com/alb...1248712173A sedan és az M-es kasztnin a spoilerek felfogatása megyezik, vagy macerás felvarázsolni
a „sima”sedanra az M est?
Körülbelül milyen áron tudok használt spoiler garniturát beszerezni(M-es vagy AC Sch. ), és mennyibe kerülhet a színrefestés?
A második kép felvet bennem még egy kérdést. A hátsó lámpa, számomra ez a legszebb, a „fehér - dupla piros csíkos” nekem képen, szélesebbnek tûnik, mint a gyári „sárga” indexes, ez csak számomra ilyen optikai csalódás és nincs különbség, vagy tényleg van méretbeli eltérés?
Automata vagy manuális klíma? Sose volt egyik se (
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_biggrin.gif)
) ugye az automata szinten tartja a hõmérsékletet, a manuális meg csak tolja be a hideget, nade valami más különbség van? Ha baj van vele javítása sokkal drágább az automatának?
Egy kis sztereotípia:
Sokaktól hallottam, Olasz autókkal kapcsolatban, Olaszországból származó autókkal kapcsolatban, hogy nem jók, ne vegyek olaszt, mert nem fogok jól járni vele. Most akkor ennek van igazság alapja, vagy ez is csak egy a sok sztereotípia közül?
Végülis egyelõre ennyi kérdés jutott az eszembe, elõre is köszi a válaszokat, ha nem is ide, akkor a hanak_gabor@hotmail.com email címre is szívesen várok válaszokat.
Ja és bocsánat ha túl zöldfülûnek esetleg nevetségesnek, vagy érdekesen megfogalmazottnak tûnnének a kérdések, nem vagyok autószakértõ, ennyire telik.
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_biggrin.gif)
=)
Üdv Gábor