katonaza fórum hozzászólásai

katonaza Elküldve: 2023-11-15 19:12 Akkumulátor

Lefter írta:
YELLOW írta:
Lefter írta: Szisztok!

Akkumulátor problémákkal küzdöttem mostanában, 2 nap állás után valami leszívta annyira hogy már nem volt képes be indítani az autót.
Ha az autót bezártam (riasztva) volt mikor magától beindult, riasztott, ezért a gombok lenyomásával voltak bezárva az ajtók..
Ha több napra raktam le az autót, saru le.
Egyik nap várakoztam ültem az autóban, és azt vettem észre a gyári CD-s fejegységem CD olvasója elkezd egy pillanatra olvasni, illetve egy huzamban a belső világítást is bekapcsolta pár másodpercre, ezáltal beindult a riasztó is.
Sorba kötöttem az akksit nyugalmi áram mérésére, 1 amper felett zabált mikor elindult a CD olvasó.. Kicseréltem a fejegységem egy Pioneer-re.
Azóta a riasztóm tökéletes nem riaszt be egyszer sem az autó, illetve az előző akksimat cella zárlatosra vágta, így új van benne 85 aH.
Új mérés alapján 0.32A közötti fogyasztása van az autónak.
Kérdésem az lenne mennyi kb. az ideális nyugalmi áram felvétel riasztóval bezárt autónál?! E46 320D 2005.
Köszönöm!


extráktól is függ, de a 320mA még mindig sok. 100mA-től nem szabadna több legyen, sőt inkább 50mA lenne az ideális. de ezt úgy érdemes mérni, hogy lezárás után 20 perccel, amikor minden egység sleep mode-ba ment. ha utána is magas, akkor vedd ki a csomagtérvilágítás izzóját, mert lehet ott lesz a probléma és égve marad. bár, 15-20 perc után azt is lekapcsolja mindenféleképpen.




sima felszereltség, semmi extra nincs az autóban, utólagos angel eyes bekötésem van ezt fogom még megnézni.
a csomagtér világítás mérés előtt nem működött, azt ezután orvosoltam a szokásos helyen el volt szakadva egy vezetékem, biztosítékok ki húzogatásánál sem ment lentebb a fogyasztó.



Javaslatom:

1. Utólagos éndzsöl áj a betáplálásnál +12V-ról leköt.

2. Minden a csomagtartóba futó csoportkábelről üzemelő fogyasztó leköt (biztosíték kivesz, izzó kiteker, ...).

Próba.

Ha így OK, akkor egyenként vissza.
Sok idővel, de 0 forintból meg lesz a hunyó.

Kézrátétellel nekem a csomi kábel gyanús, törött és ezért nem hagyja elaludni az autót, ill. ha el is alszik, rendszeresen felébreszti.

Lehet a CD is ezért produkálta, amit írtál (hiszen mikor áramot kap, megnézi, van-e benne lemez).

katonaza Elküldve: 2023-11-15 19:01 Társalgó

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Nem tom jó helyre írok-e de életemben nem törtem autót de tegnap este egy őzike belém jött.Tudtok valami hatásos vadriasztót? Postásom mondta hogy lehet kapni valami 500 Ft körüli valamit amit a menetszél sípoltat vagy mi.Ér ez valamit? Erdő mellett lakom és erre felé állítólag minden héten van ilyen...


állítólag semmit nem ér.
A link neve

Köszi.Valami megoldás kellene mert összerakom és másnap megint megtörténik? Aztán gondolkodtam azon is hogy túl halk az autó mert szerintem a zajosabb kocsikat messziről észreveszik.


gondolkoztam bele írjam-e, de off autó lyukas kipufogó, durrogott gázelvételre meg minden, tiszta raccse volt, hát meg se hatotta a vadakat.
ez szimplán szerencse kérdése szerintem. én is félve közlekedem. kb. 2 hónapja egy eseményről hazatartva, konkrétan az út jobb oldalán sorba, végig a hatalmas nyulak. le se tojták, hogy ott megyek. már azt hittem kiszednek a kocsiból, még is csak borsod megye....

A Rendőr aki ki jött azt mondta hogy:"Innen pár száz méterre ki van téve a Vadveszély tábla egy 200 Méteres kiegészítéssel.Változtak a jogszabályok és ha nem szaladt volna el az Őz hanem meghal,még ön fizetett volna..." Teszem hozzá normális hangon mondta de ez azt jelenti hogy a vadásztársaságok le vannak védve ha kint a tábla és nem elég hogy be tört a balos lámpám,indexem még én nekem kellett volna fizetnem..


hát ez már régi téma. már egy éve is azon ment a poénkodás, hogy az országhatárra ki kell tenni a táblát és érvényes az egész területre.
szóval jah. vad baleseted van, durva azt mondani, de jobban jársz, ha lelépsz, akár a "zsákmánnyal" együtt. régen is sokan ezt csinálták. most meg bele se menjünk mi ennek a valódi oka, amiért mindenképp te vagy a hibás, és semmi esetre sem fognak fizetni.

Igen,legközelebb az lesz hogy hazáig meg sem állok. Apropó,kisebb horpadásra van valami trükk hogy kiszedjem?


interneten van egy pár, de nem tudom mennyire működnek.

Köszi.Első sárvédőm leszedtem és tenyérrel kinyomtam,az ajtónál kisebb van de bosszantó hogy vigyázok rá és más teszi tönkre. Másik kérdés,ennek a cikkszámát nem tudod véletlen ami a lámpamagasság állító motorra cuppan és a foncsorba cuppan?
Villanymotor mozog a nem sérült..


azt nem hozza külön, szóval valószínű nem beszerezhető, csak kompletten lámpával együtt.


Lehet érdemes lenne 3D nyomtatóst keresned.

katonaza Elküldve: 2023-06-17 10:02 Segítsetek!

BMW0926 írta: Senkinek nincs ötlete a témával kapcsolatban????
BMW0926 írta: Sziasztok

Egy elég érdekes problémával kapcsolatban írok.

Az utóbbi 1-2 évben nem nagyon volt időm foglalkozni a kocsimmal, jóformán még használni se nagyon használtam. Körülbelül 1,5 éve kezdődtek az elektromos problémák, sorra hibásodott meg minden. Kezdődött a központi zárral: Nem nyitotta-zárta a kulcs az ajtókat, egyik napról a másikra(kulcs tanítást legalább 100x próbáltam), Utána ezt követte a tolatóradar hiba: Rückwertzbe kapcsolva, semmi pittyegás/sípolás, ami jelezné, hogy műküdik-e, vagy sem. Meg sem pisszen. Majd utána a duda hibásodott meg: Tök kussban van! Ezt követte a távolsági fényszóró visszejelző kék lámpa: Még teljesen sötétben is alig lehet látni, hogy kéken világít! A rádió is meghibásodott: Mikor leállítottam a motort és levettem a gyújtást, akkor is ment a rádió. Ezt kicseréltem egy ugyanilyen gyári CD-s re, idáig működik. Lámpa állító motor is legtöbbször nem működik. Belső, középkonzoli záró gomb se mindig működik. Legutoljára az ablakomosó folyadék motorjára figyeltem fel, hogy nem működik!

Rohadtul idegesítő ez a rengeteg elektromos hiba, szerintetek mi lehet a gond? A biztosíték táblán szereplő biztosítékokat átnéztem, de még vannak biztosítékok valahol a kocsiba, úgy tudom... Tudtok ezzel kapcsolatban is segíteni hol találom a többit?

Illetve, egy 2001/5-ös E46 320i magyar nyelvű biztosíték kiosztásnak is örülnék, mert nem találom a sajátot.

Köszi az ötleteket




Tehát egy 22 éves autóról van szó.
Nem a legvalószínűbb, hanem a legegyszerűbbtől kezdve:

1. Akksi leköt egy éjszakára. Másnap egy 100%-ra tökéletes akksi (semmiképp nem az, ami most benne van) ráköt és kipróbál.

2. Az autón számos testelési csatlakozás van kialakítva.

Egy részük olyan kialakítású, hogy egy gyufásdoboznyi alapterületű elembe belefut sok kábel és így van a kasztnihoz csavarozva.
Elöl, hátul, alul, felül, tényleg több helyen elő tudnak fordulni, keresd ki doksiban, hogy a te autódban merre vannak.
- Ezeket fellazítanám, ha korrodált, akkor megpucolnám, majd kontakt spray, utána visszacsavaroznám.

Másik része vastag, sodrott rézkábel.
Ezt sima villanydróttal hidald át (kizárólag ideiglenesen, a próba - kedvéért).

Harmadik magának az akksinak a testelési kábele, mind az akksi, mind a kasztni felőli végén ellenőrzendő. Időrendben kezdj ezzel.

3. Ha már elmélyültél a kábelezésben, akkor az akksitól a pozitív kábelezést is ellenőrizném (pláne ha hátul van az akksi). A szemrevételezés mellett jól meg is rángatnám, vastag kábel, bírnia kell.

4. Utána olvasnék, hogy a tapasztalt hibák nem köthetőek-e valamelyik vezérlőhöz (pl. a komfort elektronika meglepően sok mindent vezérel) és a körül mennék tovább.

Sztem ezeken különösebb áldozat nélkül végig tudsz menni, a többi sokkal macerásabb.
Hajrá.

katonaza Elküldve: 2023-06-02 11:29 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

trebi69 írta:
katonaza írta:
trebi69 írta: Sziasztok, szeretném összehozni a kapcsolatot E36 20PIN-es csatlakozón keresztül az INPA 5.0.8-al. Fizikai soros portos laptoppal próbálkozom, amin Win 7 32bit-es OP rendszer van. K-LINE kábelem van (a CARSOFT működik vele). Milyen interface beállításokat kell eszközölni az edibas.ini fájlban? Estleg egy step by step infó, ha sikerült már valakinek összehozni. Előre is köszi.


Nincs ilyen nevű fájl.

EDIABAS.INI van.

Ez a lényeges benne:
[Configuration]
Interface =STD:OBD
Simulation = 0
EcuPath =C:\EDIABAS\ECU
SimulationPath =C:\EDIABAS\SIM
TracePath =C:\EDIABAS\TRACE
TraceSize = 1024


Bocs, kihagytam egy "a" betűt.
Kerek 20 PIN-es csatinál is az OBD-t kell kiválasztani?


Én nem tudok mást.

katonaza Elküldve: 2023-05-31 20:59 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

trebi69 írta: Sziasztok, szeretném összehozni a kapcsolatot E36 20PIN-es csatlakozón keresztül az INPA 5.0.8-al. Fizikai soros portos laptoppal próbálkozom, amin Win 7 32bit-es OP rendszer van. K-LINE kábelem van (a CARSOFT működik vele). Milyen interface beállításokat kell eszközölni az edibas.ini fájlban? Estleg egy step by step infó, ha sikerült már valakinek összehozni. Előre is köszi.


Nincs ilyen nevű fájl.

EDIABAS.INI van.

Ez a lényeges benne:
[Configuration]
Interface =STD:OBD
Simulation = 0
EcuPath =C:\EDIABAS\ECU
SimulationPath =C:\EDIABAS\SIM
TracePath =C:\EDIABAS\TRACE
TraceSize = 1024

katonaza Elküldve: 2023-04-23 15:04 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

span09 írta: Sziasztok!
Következőben kérném a segítségeteket:
2001 e46 320d 136HP leállt magától, azóta nem indul.Vettünk egy OBDII bluetooth hibakód olvasót, ami nem tud valmi miatt csatlakozni az ECU-val. Van egy 2004es szibtén e46 320d-nk is csak 150HP, azzal azonnal csatlakozik es hibátlanul működik. Próbáltam már másik ECU-t rakni az autóba, de azzal sem csatlakoznak. Van valakinek használható ötlete?? Köszi előre is..!


A néhány ezer Ft-os (jellemzően ELM327 alapú) univerzális diagok leírásában rendszerint ez olvasható:

"kompatibilis az OBD II csatlakozóval felszerelt benzinautók (2000-től napjainkig gyártott) és dízelmotorok (2004-től jelenlegiig) szinte minden gyártójával és modelljével"

katonaza Elküldve: 2022-08-06 12:07 Felni csere

hamed írta: Sziasztok!

Adott egy F31 30xd, tervezek rá venni 19" alufelnit a gyári 18" helyett.
Mivel xdrive az autó, ezért egyszéles szettre gondoltam, de aztán láttam, hogy gyárilag is szerelték kétszéles alufelni szettel 19"-ban az autót.
Mit javasolnátok? 1 vagy 2 széles szett?

Egyébként ezt néztem ki, új M3/M4 design: A link neve

köszi előre is a tanácsokat!
Andrew


Ugyan nem kérdezted, de ha Mo-n használod, sztem ne cserélj nagyobbra. Főleg ha a jelenlegi eredeti gyári.

Nem derül ki számomra, hogy az autóddal kompatibilis-e a kinézett szett, ezt érdemes alaposan ellenőrizni.

Én összkerekessel bő félmilliót mentem, eszembe nem jutott volna az első sorban a hátsókerekesekre kitalált kétszéles felnit és hozzá illeszkedő gumikat venni, hiszen egyrészt összkerekes, tehát minek hátulra szélesebb, másrészt a gumizás és az a körül előforduló malőrök menedzselése és költsége sokkal kedvezőbb ha egyforma felnin egyforma gumik vannak.

Végül jelzem, hogy számomra kérdőjeles egy olyan felnis site, ahol a legalapvetőbb méretek mellett nem tüntetik fel az adott felni súlyát, pedig tudható mennyire releváns paraméter, már ha menni is akarunk a géppel, nem csak oldalról gyönyörködni benne

katonaza Elküldve: 2021-12-16 20:38 Akkumulátor

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok fanok!
Kis segitségre lenne szükségem.
Nincs még egy éves az akksim és valami miatt nem indit csak kattog.Igaz ami igaz csúnya esős időben jöttem haza,beálltam a garázsba ez kb másfél hete történt.
Tegnap mentem hogy beinditom de csak kattogott.Nosza gondoltam elő a töltőt és kicsit töltöttem kb 6-8 órát.
Próbálok inditani de csak kattog ismét.Tudom nem elég neki a 6-8 óra de valamit kellett volna csinálnia szerintem a kattogáson kivül.
Lehet valami más baja is esetleg?
Az akksi egyébként 64ah 640A és eddig semmi gondom nem volt vele.
Szerintetek megoldja egy alapos töltés vagy valami más a kinja?
Előre is köszönöm aki segit!


hát ez csak úgy derül ki, ah kipróbálod a töltést. akár totál kuka is lehetett az akksi. előfordul.
esetleg az önindítót érdemes egy kalapáccsal és egy fadarabbal megkocogtatni.
ha az akksi gyenge, akkor a lámpák is villognak indítózás közben.


YELLOW köszönöm az instrukciót!
Létezhet hogy a tiz hónapos akksim kuka,elmondom miből gondolom.
Huzamosabb töltés után próbáltam ki,kocogtattam az öninditót is de eddig semmi.
Az nekem a gyanús,hogy nem villogtatja a lámpákat és a beltér világitás is 2 mp elteltével elalszik valamint a motoros ablakot is alig húzza fel.
Betettem a régi akksimat azzal simán húzta az ablakot és villogtatja a lámpákat igaz nem indult be mert egy éve állt de a többit hozta.
Nem is egy ócska akksit vettem.Igaz hideg helyen van és alig járok a kocsival de egy jó akksi nem merülhet le egy hét alatt szerintem.
Terhelő villám sajnos nincs de a garancia jegyem meg van.
Szerinted?
Előre is köszönöm!


hát akkor az nagyon kuka akksi. de ha nincs 1 éves, akkor garanciás még nem? mondjuk nem írtad milyen márka. de simán tönkre mehet. akár elég egy teljes lemerítés is.
a villogtatás akkor van, amikor bizonyos szint alatt van az akksi. simán be tudná indítani 1x legalább, de nem akarja a rendszer, hogy kisüljön teljesen
egy multiméterrel lehet nézni. feltöltöd, vársz vele pár órát. megéred a feszkót. lehet jó lesz, látszólag, de próbálsz indítani valaki meg figyelje, mennyire esik le a feszültség.
illetve a másik akksinál, ami jobb azt feltölteni, és multiméterrel szintén nézni, hogy járó motornál mennyit mérni. 14V felett kellene lenni. ha nem, akkor a generátorod se jó. ezért megy tönkre az akksi.
az állás egyik akksinak sem tesz jót, mindegy mennyi idős. nagyáruházak akksiai ezért neccesek, mert sokat állhatnak. egy akku nagy/kisker, főként a kisker töltögeti őket. ez nem gond, sőt.


A Bárdi ban lett vásárolva februárban Exide prémium akkumulátor.
A töltésem rendben van 14,2-14,4 Volt körül tölt alapjáraton.
Kölcsön kapott akkumulátorral pöccre indult.
Ezek szerint a prémium akksi egy hét állás után tiz hónaposan kuka lenne?


ki tudja mióta állt a bárdiban... ott nem fogják töltögetni. gyártás után ha fél évet áll, sokat ront a helyzeten. akku forgalmazó kisebb cégek töltik folyamatosan.


Sziasztok.
Az akksit vissza vittem egyenlőre felülvizsgálaton van majd visszakapom.
Viszont megmérettem a kocsit és valami 8W-ot fogyaszt ha nincs bekapcsolva semmi.
Riasztó nem volt bekapcsolva beltér lámpa nem ég viszont vmi szivjka az akksit.
Létezik hogy a beltérbe és a rendszámhoz rakott ledes égőket érzékeli rosszul az elektronika?Mióta tettem bele sima szofita izzókat,egy éjszaka alatt csak 0.08 volttal lett kevesebb a töltöttsége tehát nagyon minimálisra esett vissza.
Létezik hogy bezavar a ledes izzó?


Az akksi visszavitel előtt, vagy után tetted vissza a szofitákat?

katonaza Elküldve: 2021-11-27 10:05 Akkumulátor

YELLOW írta:
Tibus1 írta: Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, amely a tél beköszöntével talán sok fórumtársnak lehet segítség!
Szóval, van egy 2012-es E90 318d/143 LE-s autóm, melyet télen nem használok ezért ideiglenesen kivonattam fél évre, és bekuckóztam a garázsba.
Első körben (villamossági szerelő javaslatára) a csomagtérben lévő akksiról levettem a negatív sarut.
Mivel nem fogom nagyon (semennyire) elővenni tavaszig a verdát tudomásom szerint az akksival is kéne valamit kezdeni a teljes lemerülés elkerülése miatt.
Vettem egy Bosch C3-as töltőt, melynek van AGM töltési funkciója is.
A napokban rá akarom kötni, majd olyan 2 havonta ezt megismételném, így talán az akksi jobban átvészeli a telet.
A kérdéseim: a motortérben lévő +/- csatikról töltsem vagy a csomagtérben lévő akksiról rácsíptetve a sarukra a töltőt?
Valamint az nem is kérdés talán, hogy akármelyik töltési lehetőséget választom az akksira illik visszakötni a negatív sarut...

Valamint egyéb téli praktikát szívesen veszek a fent leírtak tudatában

Köszönöm előre is!


vagy kiveszed az akksit és úgy töltögeted, vagy rajtahagyod a sarukat és úgy.
bárhonnan töltheted.
ha tud fenntartó töltést, akár rajta is maradhat.
de én azt mondanám 2 hetente, legkésőbb havonta tölteném. ilyenkor egy 24 órát rajta lehet hagyni.
persze sok minden függ az akku állapotától, mennyi idős, korábban hogy volt használva.
szerk.: egyéb praktika? talán fel lehet bakolni, kerekeket levenni. így nem húzza a futóművet annyira le. vagy csak annyira alábakolni, hogy a kerék még ne lógjon a levegőben, de az autó súlya se legyen rajta. egyéb esetben, érdemes meggurítani néha, ne torzuljon el a gumi. ha olyan a garázs, akkor szellőzés céljából, az ablakot is le lehet engedni picit. műanyag tank lévén a teletankolás nem lényeges. szerintem.


A proc vezérelt akksi töltőknek rendszerint van un. fenntartó töltés funkciója, az pont erre van: ősszel rácsatlakoztatod, tavasszal lehúzod.
- Pár hetente azért érdemes ránézni, mert ha időközben áramszünet volt, akkor a töltő nem kapcsol vissza automatikusan.

Én valódi prémium üzemanyaggal a tankban tenném el téli álomra.
- Benzinesnél pláne, de talán gázolajnál sem közömbös.

Ha vízszintes helyen tudod tárolni, akkor ne legyen behúzva a kézifék és a váltó ne legyen sebességben.
- Ha nem, akkor sem, old meg másképp.

Kormányzár ne legyen aktív, vagy mechanikailag tökéletesen feszültség mentes állapotban zárjon be.

Garázs min. hőmérséklet fgv-ben az ablakmosó folyadékra is figyelni kell.





katonaza Elküldve: 2021-11-26 21:41 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Petya87 írta:
katonaza írta:
Petya87 írta: Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Napokban vettem egy "Univerzális hibakódolvasó USB OBD2 Autódiagnosztikai készülék"-et. A hozzá kapott programok felismerik az interfészt, de a az autóra nem tudok csatlakozni egyik programmal sem. Hol lehetséges hiba?
A válaszokat előre is köszönöm!


Gondolatolvasók előnyben.

Én nem vagyok az, ezért:
- Link a HW-hez?
- "hozzá kapott programok" felsorolása?
- Interfész bluetooth, vagy USB?


Szia!

Már tárgytalan a dolog, mert vissza küldtem a kábelt.
Most másikat keresek. Tudnál ajánlani egyet?
Csak hibakód olvasásra és törlésre kellene. Lehet bluetooth-os vagy USB-s is.

Köszi!



Mi a cél?

katonaza Elküldve: 2021-11-19 19:13 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Petya87 írta: Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Napokban vettem egy "Univerzális hibakódolvasó USB OBD2 Autódiagnosztikai készülék"-et. A hozzá kapott programok felismerik az interfészt, de a az autóra nem tudok csatlakozni egyik programmal sem. Hol lehetséges hiba?
A válaszokat előre is köszönöm!


Gondolatolvasók előnyben.

Én nem vagyok az, ezért:
- Link a HW-hez?
- "hozzá kapott programok" felsorolása?
- Interfész bluetooth, vagy USB?

katonaza Elküldve: 2021-08-15 12:42 DPF

Noresz írta: Sziasztok. Segitseget szeretnek kerni,"Partiler filter" ezt irja ki a bordon. Mivel probalkozzak? 50 km ert mentem 4000 fordulat szammal, de nem oldosott meg. Mikor elindulok nem jelzi de utanna kb 5 km utan megint jelzi.




BMW specifikus diagnosztikai programmal történő hibakód kiolvasással.
- Amit én ismerek és merek ajánlani: PC-re INPA, Mobilra pedig Carly.

Aztán lehet, elegendő lesz egy kikényszerített regeneráció.

Végső esetben üzemanyaghoz tölthető DPF tisztító.

katonaza Elküldve: 2021-06-28 21:36 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Pat007 írta: Sziasztok!
A napokban vettem a Bömbiboltból Inpa diagot. Van e valaki esetleg aki a Bömbiboltos Inpát sikerrel tudja Win10-el használni? Egyáltalán van-e értelme hogy hozzákezdjek 10re vagy inkább valami öreg laptoppal és XP-vel próbálkozzam?! Kezdő vagyok a témában.
Előre is köszönöm a válaszokat. Maradok üdvözlettel Pat007



2. kérdésre: Igen. A telepítőt kompatibilitási üzemmódban kell futtatni.

katonaza Elküldve: 2021-06-23 10:52 Porlasztó

Kedves Fórumtagok,

facelift E46 3000 cm3 diesel motor injektorok cseréjén gondolkodom a 272 Le-s(!) E60 535D injektorokra, melyek mechanikailag kompatibilisek.

Mielőtt beleugrok 6 db injektor megvásárlásába / felújíttatásába, szeretném ellenőrizni, hogy az én E46-os computerem egyáltalán tudja-e fogadni az 535D injektorok IMA kódját.

Ezért szeretnék megkérni mindenkit, akinek közeli/távoli ismeretségében van 272 Le-s 535D tulaj, vagy ő maga az, küldjön nekem néhány IMA kód példát, hogy le tudjam ellenőrizni, elfogadja-e azokat az E46 vezérlője.

Amennyiben csak az IMA kód kiolvasása az akadály, akkor házhoz megyek, kiolvasom (lehetőleg Bp, vagy Dunán innen Eger - Miskolc - Nyíregyháza - Debrecen térségben).

Ha van más ötlet IMA kódok gyűjtésére, természetesen azt is örömmel veszem.

Köszönöm ha elolvastátok, pláne ha segíteni is tudtok.

katonaza Elküldve: 2020-11-20 09:49 Termosztát

katonaza írta:
Bmwe46fan írta:
YELLOW írta:
Bmwe46fan írta:
YELLOW írta:
Bmwe46fan írta: Hali! Megint én. Cserélve lett gyárira a nagy termosztát (Mint kiderült ebbe nincsen EGR termosztát.) Viszont az autó ugyan olyan lomha. Jobban melegszik valamivel, fűtés van, ma elvittem lemosatni, gondoltam utána bemelegítem és meghúzatom kicsit. El is vittem egy nagyobb körre, nem igazán akart az első csík felé menni a vízhőfok mutató, de azért sikerült valamennyire a közepéig eltornászni. Ezután kapott egy kövér gázt, 3masból húzattam 4ezerig. A gyorsulása elég siralmas volt, 60-80 nem egy évtized, de azért kellett neki idő. Nem is érzem annyira nagyobb fordulaton azt a hatalmas turbónyomást amit régebben éreztem, hogy elindul az autó és megy és megy. Ezután bekapcsoltam a fűtést, már hazafele tartottam kicsit "hűtöttem", majd észrevettem hogy a fűtés bekapcsolása után a vízhőfokmérő vissza-vissza csúszik egyre iramosabb tempóban az első csík alá. Hazajöttem, beállítottam ezt a "hidden menü" dolgot a műszerfalon, majd benyomtam a Coolant temperature fület neki, beindítottam az autót és 70-72 fokos a víz őszerinte (Akkor már majdnem felén volt a mutató újra). A vízcsövek melegek, felső mondhatni forró, az alsó langyosabb, de inkább meleg. A hűtő szintúgy langyos, szóval kezdem elvetni ezt a termosztát problémát (még jó, hisz most lett tegnap cserélve benne gyárira...) A kérdésem már csak az, mennyire valószínű az, hogy olajcsere és gázolajszűrő csere után kezdtem el érezni ezt a lomha stílust? Belehet rakni ezt a gázolajszűrőt "szarul" is? Ami miatt nem kapnak elég kaját a pacik az autóba? KÖszi a válaszokat előre is.


hát pedig kell benne lenni EGR termosztátnak. kivéve ha kivették.
ilyet nem szabadna csinálnia jó rendszer esetén. azt is meg kell jegyezni, hogy a gyári, vagy akármilyen új termosztát is lehet rossz. volt már rá nem egy példa.
most azt nem tudom, hogy neked van-e a venti mögött zsalu. amit az autó nyit, zár. ez vákuum-mal működik. ha ott el megy a vákuum, lehet máshol, aztán a turbó sem úgy dolgozik. bocsi, de ezt távgyógyítással nem lehet.
egy biztos a hűtővized nem jól viselkedik. lehet levegős, lehet más, nem tudom. látni kellene.


Eddig akárhány szerelővel beszéltem, azt állítja ebbe az autóba nincsen EGR termosztát.
Erről a zsaluról sem hallottam még soha Na majd lesz valami. Köszi a segítséget!


alulra kell írni, nem fentre.
ha olyan okosok a szerelők, akkor miért nem tudják mi a baja? küldtem képet, az alapján látható, hogy látsz-e olyat a motortérbe vagy sem. hivatalosan kellene lennie benne.
itt a zsalu:


Bocsesz, ezentúl alulra írok
Hát, lesd meg, most csináltam ezt a képet róla, mert már tényleg összezavart mindenki, szerelők azt mondják nincs benne, fórumokon mindenki azt állítja fix van benne.
http://www.kepfeltoltes.eu/vie...bmwe46.jpg
Nem tudom, jól fotóztam-e és jó helyen kerestem-e, de a képet amit küldtél próbáltam beilleszteni a motortérbe, de nem jártam sikerrel az EGR termosztát megtalálása kapcsán...
Egy motorkódot még leírok, az alapján még egr termosztátot is találok alkatrésznek..
BMW E46 320D 150LE,Touring 2002, M47 D20 (204D4)


Ez valószínűleg egy Euro3-as motor, amiben nincs EGR hűtő, ennél fogva EGR termosztát sem.

Automata váltós a bringa?




Korábban kérdezted:
Belehet rakni ezt a gázolajszűrőt "szarul" is?

Válasz:
Igen. Nyíl mutatja a helyes irányt a gázolajszűrőn.
https://www.realoem.com/bmw/photos/13327811227