katonaza Elküldve: 2020-11-19 22:00 Termosztát
Bmwe46fan írta:YELLOW írta:Bmwe46fan írta:YELLOW írta:Bmwe46fan írta: Hali! Megint én. Cserélve lett gyárira a nagy termosztát (Mint kiderült ebbe nincsen EGR termosztát.) Viszont az autó ugyan olyan lomha. Jobban melegszik valamivel, fűtés van, ma elvittem lemosatni, gondoltam utána bemelegítem és meghúzatom kicsit. El is vittem egy nagyobb körre, nem igazán akart az első csík felé menni a vízhőfok mutató, de azért sikerült valamennyire a közepéig eltornászni. Ezután kapott egy kövér gázt, 3masból húzattam 4ezerig. A gyorsulása elég siralmas volt, 60-80 nem egy évtized, de azért kellett neki idő. Nem is érzem annyira nagyobb fordulaton azt a hatalmas turbónyomást amit régebben éreztem, hogy elindul az autó és megy és megy. Ezután bekapcsoltam a fűtést, már hazafele tartottam kicsit "hűtöttem", majd észrevettem hogy a fűtés bekapcsolása után a vízhőfokmérő vissza-vissza csúszik egyre iramosabb tempóban az első csík alá. Hazajöttem, beállítottam ezt a "hidden menü" dolgot a műszerfalon, majd benyomtam a Coolant temperature fület neki, beindítottam az autót és 70-72 fokos a víz őszerinte (Akkor már majdnem felén volt a mutató újra). A vízcsövek melegek, felső mondhatni forró, az alsó langyosabb, de inkább meleg. A hűtő szintúgy langyos, szóval kezdem elvetni ezt a termosztát problémát (még jó, hisz most lett tegnap cserélve benne gyárira...) A kérdésem már csak az, mennyire valószínű az, hogy olajcsere és gázolajszűrő csere után kezdtem el érezni ezt a lomha stílust? Belehet rakni ezt a gázolajszűrőt "szarul" is? Ami miatt nem kapnak elég kaját a pacik az autóba? KÖszi a válaszokat előre is.
hát pedig kell benne lenni EGR termosztátnak. kivéve ha kivették.
ilyet nem szabadna csinálnia jó rendszer esetén. azt is meg kell jegyezni, hogy a gyári, vagy akármilyen új termosztát is lehet rossz. volt már rá nem egy példa.
most azt nem tudom, hogy neked van-e a venti mögött zsalu. amit az autó nyit, zár. ez vákuum-mal működik. ha ott el megy a vákuum, lehet máshol, aztán a turbó sem úgy dolgozik. bocsi, de ezt távgyógyítással nem lehet.
egy biztos a hűtővized nem jól viselkedik. lehet levegős, lehet más, nem tudom. látni kellene.
Eddig akárhány szerelővel beszéltem, azt állítja ebbe az autóba nincsen EGR termosztát.
Erről a zsaluról sem hallottam még soha Na majd lesz valami. Köszi a segítséget!
alulra kell írni, nem fentre.
ha olyan okosok a szerelők, akkor miért nem tudják mi a baja? küldtem képet, az alapján látható, hogy látsz-e olyat a motortérbe vagy sem. hivatalosan kellene lennie benne.
itt a zsalu:
Bocsesz, ezentúl alulra írok
Hát, lesd meg, most csináltam ezt a képet róla, mert már tényleg összezavart mindenki, szerelők azt mondják nincs benne, fórumokon mindenki azt állítja fix van benne.
http://www.kepfeltoltes.eu/vie...bmwe46.jpg
Nem tudom, jól fotóztam-e és jó helyen kerestem-e, de a képet amit küldtél próbáltam beilleszteni a motortérbe, de nem jártam sikerrel az EGR termosztát megtalálása kapcsán...
Egy motorkódot még leírok, az alapján még egr termosztátot is találok alkatrésznek..
BMW E46 320D 150LE,Touring 2002, M47 D20 (204D4)
Ez valószínűleg egy Euro3-as motor, amiben nincs EGR hűtő, ennél fogva EGR termosztát sem.
Automata váltós a bringa?