katonaza fórum hozzászólásai

katonaza Elküldve: 2019-10-30 07:55 Hütövetillátor

YELLOW írta:
katonaza írta:
YELLOW írta:
katonaza írta: BMW E60 530D LCI (235Le)

A hűtővíz túl forró (97°C), miközben a ventilátor (600W) ki van kapcsolva.
- INPA szoftverből azonban (Motor / Aktiváció / Ventilátor) bekapcsolható a ventilátor és ekkor jól működik és lemegy a hőfok 90°C-ra.

Körülmények:
- Mindkét termosztát új.
- Vízpumpa új.
- Hűtőfolyadék új (lehet hogy túl tömény).
- A radiátor kívülről megtisztítva.
- A légtelenítés rendben, a tágulási tartályban buborék mentes a vízsugár.
- Nincs tárolt hibaüzenet (INPA, Carly for BMW).

Autópályás haladáskor csak úgy vihető le a hűtőfolyadék hőmérséklete 90°C-ra, ha az utastéri hőmérséklet és ventilátor maximálisra állított. Tartósan így elviselhetetlen az utastéri hőmérséklet.

Esetleg valakinek ötlet, javaslat?


most nem tudom pontosan, de biztos sok az a 97°C?
a termosztátok biztos jók? sokszor az új sem jó, vagy nem pontosan nyit. nekem ez gyanús.


Dízelnél nekem nagyon soknak tűnik.
Nem gyári termosztát ment bele.
Lehet hiba volt. Rendelek gyárit aztán meglátjuk ha nincs más ötlet.
Köszönöm.


nekem valami ilyesmi rémlik, hogy a dízel, de lehet a 20d, hogy 88 és 95°C között megye, de lehet 97 pont a tető.
ami még gyanús lehet, hogy a hűtő előtt nincs zsalu? lehet későn nyit ki, vagy nem nyit ki.



Jól gondolod: a zsalut soha nem tudtam rajtakapni, hogy nyitva legyen.
Ezért gondoskodtam róla, hogy (hétvége óta) mindig nyitva legyen..
- Mint halottnak a csók.

Se a ventit nem indítja el, se a zsalut nem nyitja fel, tehát látszólag a motor jól érzi magát.
- Csak én nem tudom ezt normálisnak elfogadni egy olyan dízel motortól, aminek az elődjével (M57N) mentem majd félmillió km-t, miközben tényleges 90°C körül volt a hűtőfolyadék.

Ezért keresnék gyári adatot, valami dokumentációban csak leírták:
- mi a normál üzemi hőmérséklet tartomány,
- hol kell indulni a ventinek,
- mikor kell nyitnia a zsalunak.

katonaza Elküldve: 2019-10-29 19:39 Hütövetillátor

YELLOW írta:
katonaza írta: BMW E60 530D LCI (235Le)

A hűtővíz túl forró (97°C), miközben a ventilátor (600W) ki van kapcsolva.
- INPA szoftverből azonban (Motor / Aktiváció / Ventilátor) bekapcsolható a ventilátor és ekkor jól működik és lemegy a hőfok 90°C-ra.

Körülmények:
- Mindkét termosztát új.
- Vízpumpa új.
- Hűtőfolyadék új (lehet hogy túl tömény).
- A radiátor kívülről megtisztítva.
- A légtelenítés rendben, a tágulási tartályban buborék mentes a vízsugár.
- Nincs tárolt hibaüzenet (INPA, Carly for BMW).

Autópályás haladáskor csak úgy vihető le a hűtőfolyadék hőmérséklete 90°C-ra, ha az utastéri hőmérséklet és ventilátor maximálisra állított. Tartósan így elviselhetetlen az utastéri hőmérséklet.

Esetleg valakinek ötlet, javaslat?


most nem tudom pontosan, de biztos sok az a 97°C?
a termosztátok biztos jók? sokszor az új sem jó, vagy nem pontosan nyit. nekem ez gyanús.


Dízelnél nekem nagyon soknak tűnik.
Nem gyári termosztát ment bele.
Lehet hiba volt. Rendelek gyárit aztán meglátjuk ha nincs más ötlet.
Köszönöm.

katonaza Elküldve: 2019-10-29 13:24 Hütövetillátor

BMW E60 530D LCI (235Le)

A hűtővíz túl forró (97°C), miközben a ventilátor (600W) ki van kapcsolva.
- INPA szoftverből azonban (Motor / Aktiváció / Ventilátor) bekapcsolható a ventilátor és ekkor jól működik és lemegy a hőfok 90°C-ra.

Körülmények:
- Mindkét termosztát új.
- Vízpumpa új.
- Hűtőfolyadék új (lehet hogy túl tömény).
- A radiátor kívülről megtisztítva.
- A légtelenítés rendben, a tágulási tartályban buborék mentes a vízsugár.
- Nincs tárolt hibaüzenet (INPA, Carly for BMW).

Autópályás haladáskor csak úgy vihető le a hűtőfolyadék hőmérséklete 90°C-ra, ha az utastéri hőmérséklet és ventilátor maximálisra állított. Tartósan így elviselhetetlen az utastéri hőmérséklet.

Esetleg valakinek ötlet, javaslat?

katonaza Elküldve: 2019-05-05 20:46 Miskolc Szerelő

leportp írta: Sziasztok.

Miskolcon tudna valaki ajánlani egy jó szerelőt?
Szilenteket kellene cserélni E87-ben.

Köszönöm a segîtséget.


Összkerekes E46-on összes szilent cserét csináltattam pár éve az alábbi szervizben:
http://www.autojavitasmiskolc.hu/kapcsolat.html
Zseniális az idős Boros mester, ha nincs valamije, legyártja, van hozzá gépe és szaktudása.

Mostanában a szomszéd utcába járok futóművel:
http://autoszerviz-automento.h...%B3szerviz

katonaza Elküldve: 2019-03-02 10:08 Remeg az autó

Jenci87 írta: Sziasztok!

a kérdésem egy 320.000km-es 204LE 3.0D-s motorra vonatkozna Enyhébbnek mondható rángatás érezhető gyorsításnál. Az első tünet hogy alapjáraton 7-800 as fordulatszám között ingadozik az alapjárat de már csak melegen.(világítás kapcsolása után valamivel erősebben csinálja) Feszültség mérés esetén alapjáraton 12,8V és 13,4V között ingadozik. Miután jobban meghajtom 4000-es fordulat környékére utána az esetek nagy részében abbahagyja, bár az utóbbi hetekre ez sem igaz. Mikor alapjáraton ingadozik, gyorsításkor is 2000-es fordulatszámtól rángatva gyorsít. OMW-n tankolok, próbálok jó anyagot rakni bele. Idegesítőbb a rángatás mint amennyire befolyásolja a gyorsítást...
Ami eddig el lett végezve:
1. Örvénycsappantyú kiszerelés, ledugózás
2. Generátor teljes felújítás
3. Akkumulátor csere próbakőr erejéig.

Hibakód nincs. Az autóhoz ezt a hibát leszámítva ragaszkodnék, és megtartós lenne.
Mi lehet a probléma?



Javaslom, hogy a napi első beindítást követő legelső percben (hideg motor) pl. INPA segítségével élőadatban nézz injektor korrekciós értékeket. Abból elég jól lehet következtetni, hogy ebben az irányban van-e a gond.

katonaza Elküldve: 2019-02-01 16:29 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

mici1974 írta: Sziasztok vettem inpa kábelt feltelepitettem az inpát proba cstlakoztatom az autohoz bedugom a laptopba gyujtás ráad de nem érzékeli a program két inpa progival is probáltam lehet hogy nem jo kábelt vettem vagy mi lehet a baj?
https://www.ebay.de/itm/Fur-BM...rk:44:pf:0
ilyen kábelt vettem


E60 LCI-vel szívtam ezt végig, mire sikerült.

1. Amennyiben ahhoz az autóhoz lenne, ami az adatlapodon látszódik, akkor az általad megvásárolt termék leírásából az alábbi szövegrészt ajánlom figyelmedbe:
"Alle Modelle bis Baujahr 03/2007".

2. De mielőtt kidobnád, próbáld meg az interfészt átállítani DCAN protokollra.
A CD-n bizonyára találsz hozzá információt és programot.

Ha sikerült:

3. Ahol csak találsz ini fájl-t a C:\EC-APPS és a C:\EDIABAS könyvtárakban, amiben van "Interface" paraméter, ott "STD:OBD" legyen az értéke.

4. A C:\Windows\obd.ini-ben pedig ez legyen az elején (én a system32-be is bemásoltam, mert bizonyos doksi szerint ott várja):
[OBD]
Port=Com<ide írd be azt a számot, hanyas com porton van az adapter a Te gépeden>
Hardware=OBD

5. Próba!

katonaza Elküldve: 2018-08-13 23:08 Autóvásárlás

Potenciálisan érdekes F30 elektronikus szervízkönyvét szeretném értelmezni.

A megkapott pdf-ben:
- ikonok vannak,
- az ikonok alatt két sorban számok láthatóak,
- e számok zöld, sárga vagy piros háttérrel színezettek,
- és alattuk vagy van egy pipa jel, vagy nincs.

Hol tudnék tájékozódni, melyik mit jelent?


katonaza Elküldve: 2018-07-16 23:01 Mi lehet a baj?

rece65 írta: Hi!

Az ablak mosó visszajelzője világít egy ideje,kevés volt benne az ablakmosó folyadék teletöltöttem de nem alszik ki a lámpa.
Mi lehet a gond sztetek?



Nekem a szintérzékelő kábele volt törött a tövénél, egyszerűen levágtam a beteg részt és újraforrasztottam.

Itt a 6-os alkatrész a szintérzékelő:
https://www.realoem.com/bmw/en...Id=61_1084

katonaza Elküldve: 2018-06-28 17:45 E46 motorcsere, megéri?

csako írta: Sziasztok,

Szeretnék tanácsot kérni tőletek abban,hogy egy E46 320D (150hp) facelift-es kasztniba ,tudok e motort cserélni úgy,hogy egy 330D (204 hp) motort tetenék bele? Elképzelésem szerint elég valószínűnek tartom,de inkább az érdekelne jobban,hogy milyen hozadékai vannak még a cserének? Értem ezt arra,hogy váltót is kell e cserélni,kuplungot ,elektronikát stb. Minden információ erdekel ezzel kapcsolatban. Elég komoly project lesz,de el kell gondolkodnom a cserében,mert hengerfejes lett a motor így most lehet,hogy érdemes lenne cserélni.
Köszönöm szépen!


E46 FL 320D: 150 Le, 330 Nm
E46 FL 330D: 204 Le, 410 Nm

Ha szétnézel a chip tuningos oldalakon, akkor az látszik, hogy ha 320D-t chip tuningolsz, akkor nagyjából egy tuningolatlan 330D szintjét közelíted. Tehát ilyen elméleti megkötelítésből akár mehetne is a motor upgrade.

Ám gyakorlati oldalról olyan sok minden más, hogy valószínűleg mire mindenből a megfelelő beszerzése és beépítésre kerül, megbánod.

Szerintem pont ugyanaz a motor kell bele, mint gyárilag volt, aztán vagy megtartod, vagy eladod, vagy pedig ahogy most van, őszintén, hengerfejesen eladod.

Ha ettől részletesebb információkra van szükséged, akkor ajánlom figyelmedbe a http://www.realoem.com/bmw/enUS/select oldalt, ahol elemi alkatrész szinten össze tudod vetni a különbségeket.

katonaza Elküldve: 2018-06-02 18:04 Fûtõventillátor

Nostrom0 írta:
katonaza írta:
Nostrom0 írta:
YELLOW írta:
Nostrom0 írta: Sziasztok! A napokban gyanítom sünit fogok cserélni, ehhez kérnék kis segítséget. Egy 99es E36 Compactom van, manuál klímás, és kb egy hete az első három sebességfokozat a ventiből eltűnt, csak a 4es maxon működik. Haver mondta cseréljek sünt. Rágugliztam de több fajta van. Vágja valaki az enyémbe milyen kell? Ez: LINK_1 vagy ez: LINK_2 ? Illetve hogy tutira ez lehet a baja? Meg van ennek az alkatrésznek valami szakszerűbb hivatalos neve, mert nem nagyon vágom hol fogok ilyet találni.. Köszi!


ha azt mondod süni, akkor tudni fogják. egyébként fűtőventilátor előtét ellenállásként is ismerhetik.
szerinted miért süninek hívják? na azt vedd, ami arra hasonlít. a másik szerintem a ventilátor hőfokvédelmére van szerintem, nekem úgy rémlik.


Hali! Nem mondom hogy „süni”, mert a google hangfelismerő rendszere nem tart még ott .. e miatt kérdeztem! Meg hogy rákereshessek jobban, mert persze evidens melyik hasonlít a sünire, csak hogy a jofogáson jelenleg hirdetnek egy e36 sünit amiről állítja a srác hogy a Compactba ilyen kell, már ez pedig nem hasonlít semmilyen sünire. Tehát a kérdésem továbbra is nyitott, ha valakinek van fix infója hogy mit kell cserélnem ahhoz hogy ne csak max 4. fokozatban menjem a ventim, illetve ez az alkatrész hogy néz ki/hol van/micsoda, azt megköszönném!



Azt próbáltad már, hogy a http://bmwfans.info/parts-catalog oldalon kiválasztod az autódat, aztán megkeresed az alkatrészt?



Ok, köszi a linket, nem ismertem. Ahogy látom hasonló mint a realoem, na azt néztem de sajna számomra annyira ott nem egyértelmű hogy a 4es alkatrész az sün vagy nem sün Na de mindegy, köszi a segítségeket, a napokban neki állok megbontani, megnézni, kicserélni amit kell aztán beszámolok majd mire jutottam!


1. Kiválasztod az autódat
2. Elnavigálsz ide: Heater and Air Conditioning > Electric parts
3. A keresett alkatrész neve: Final Stage Unit



katonaza Elküldve: 2018-06-01 21:05 Fûtõventillátor

Nostrom0 írta:
YELLOW írta:
Nostrom0 írta: Sziasztok! A napokban gyanítom sünit fogok cserélni, ehhez kérnék kis segítséget. Egy 99es E36 Compactom van, manuál klímás, és kb egy hete az első három sebességfokozat a ventiből eltűnt, csak a 4es maxon működik. Haver mondta cseréljek sünt. Rágugliztam de több fajta van. Vágja valaki az enyémbe milyen kell? Ez: LINK_1 vagy ez: LINK_2 ? Illetve hogy tutira ez lehet a baja? Meg van ennek az alkatrésznek valami szakszerűbb hivatalos neve, mert nem nagyon vágom hol fogok ilyet találni.. Köszi!


ha azt mondod süni, akkor tudni fogják. egyébként fűtőventilátor előtét ellenállásként is ismerhetik.
szerinted miért süninek hívják? na azt vedd, ami arra hasonlít. a másik szerintem a ventilátor hőfokvédelmére van szerintem, nekem úgy rémlik.


Hali! Nem mondom hogy „süni”, mert a google hangfelismerő rendszere nem tart még ott .. e miatt kérdeztem! Meg hogy rákereshessek jobban, mert persze evidens melyik hasonlít a sünire, csak hogy a jofogáson jelenleg hirdetnek egy e36 sünit amiről állítja a srác hogy a Compactba ilyen kell, már ez pedig nem hasonlít semmilyen sünire. Tehát a kérdésem továbbra is nyitott, ha valakinek van fix infója hogy mit kell cserélnem ahhoz hogy ne csak max 4. fokozatban menjem a ventim, illetve ez az alkatrész hogy néz ki/hol van/micsoda, azt megköszönném!



Azt próbáltad már, hogy a http://bmwfans.info/parts-catalog oldalon kiválasztod az autódat, aztán megkeresed az alkatrészt?

katonaza Elküldve: 2018-06-01 20:59 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

katonaza írta: Szeretném a jelenleg német nyelvű INPA EA-90X diagot angolra állítani, de nem találom ennek módját.
Írjon legyen kedves, aki tudja a megfejtést.
Köszönöm!


Hátha másnak is jól jön az információ:
Az inpa.ini-ben kell a VARIANTE és a LANGUAGE értékeket DEUTSCH-ról ENGLISCH-re javítani.

katonaza Elküldve: 2018-06-01 09:49 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Szeretném a jelenleg német nyelvű INPA EA-90X diagot angolra állítani, de nem találom ennek módját.
Írjon legyen kedves, aki tudja a megfejtést.
Köszönöm!

katonaza Elküldve: 2018-04-08 22:09 Android az e46-ba

rece65 írta:
rece65 írta: Sziasztok!

Vettem egy ilyen fejegységet.
Próbáltuk beépíteni de csak a gombok világítanak a kijelző nem kapcsol be!
Természetesen a hozzáadott kábellel kapcsoltuk össze a bmw gyári csatlakozójával.
Meg sem villan mikor ráadom a gyújtást és a bekapcs gombot megnyomom,ha hosszan nyomom a bekapcs gombot akkor kb 12-15 mp után villan a háttér világítás hármat és ennyi!
Reset gombot nem találunk rajta,a jobb oldali sd kártya nyílás melletti likban olyan mintha lenne egy kapcsoló de csak óvatosan mertük benyomni de erre sem történik semmi!

Másik autóban nem tudtuk kipróbálni de nem hiszem hogy a kocsival lenne a gond!Egy sima sony rádiós cd simán megy benne minden gond nélkül.


Van ötlet mi lehet a gond?

Sikerült beüzemelnem a fejegységet!

Nem volt egyszerű beépíteni de megérte a fáradságot!

Gps nagyon gyors és pontos,kijelző szép és látható még napsütésben is,Bt telefonálás is szépen működik.Igaz itt hangminőség nem hifi de egy gyári beépített másik autóban lévő kihangosító sem jobb sokkal...
Tolató kamerát beépítettük ,tökéletesen végzi a dolgát.
Zene szépen szól ,igaz egy külső erősítőm van tehát itt nem a fejegység csinálja a hangot. Wifi-je is szépen kapcsolódik az itthoni routerhez,nem túl gyors de elegendő.

Nagyon tetszik minden rajta kivéve a rádió vételt!
Tud vki megoldást arra hogy jobb legyen a rádió vétel?
Gondolom az a baj hogy a gyári antennát és erősítőt nem használja,vagy nem úgy ahogyan a gyári fejegység.
Ha van itt más is akinek ilyen fejegysége van,leírhatná a saját tapasztalatát,esetleg mire kell figyelni beállításkor..
Ez ao ELM327 V1.5 OBD2 Bluetooth Adapter jó lesz hozzá?
Érdemes ilyet venni vagy csak egyszer érdekes amikor újdonság és utána nem használja az ember?
"DAB ( extra device required )
support DAB+ box"--------- ez mire való?



Szia,

ELM327
Filléres tétel, szerintem érdemes venni.
A legalapvetőbb dolgokra jó, én is használom néha. Persze az INPA-t gyakrabban.
A linkelt ELM327 Pro verzióra azt írja, hogy 2006 utáni autókat támogat, de valószínűleg a tiedhez is jó lesz.
Bár én nem várnék heteket, hónapokat, vennék 3eFt-ért pl. a Jofogas-on.
Mindenképp mini kivitelűt vegyél, különben ki fogod rúgni.

DAB
A jelenleg Mo-n elterjedt analóg FM rádió sugárzás mellett elkezdődött a digitális rádió adás is, ennek a neve a DAB.
Nálunk hosszú évek óta alig történt előrelépés a vételi lehetőségek, illetve a műsorválaszték tekintetében.
Itt tudsz tájékozódni: https://www.ahrt.hu/hu/digital...arorszagon

Cserébe nagyon érdekelne a fejegység hangminősége, nálam is külön erősítőről mennek a hangszórók.
Hogy szól a rádió (akár a Bartókon egy klasszikus mű), milyen minőségben játszik USB-ről FLAC-ot?

katonaza Elküldve: 2018-03-15 19:06 Egr szelep

adeloga írta:
YELLOW írta:
adeloga írta: Hello,

EGR szelepet cseréltem...a régi már úgy kb.: 2 éve nem működött (zárt állapotban maradt, ezért nem cseréltem).

...és jőn baj...

2-3 sec. után lefullad, Leszedtem a szívócsövet, hogy megnézzem működés közben, és ahogy nyit az EGR, óriási mennyiségű korom jön belőle!!! Így persze működik, de kérdésem:

- ki kellene tisztítani vlhogy?...és persze, mit? kapjam szét a motorból érkező fém csövet, v. hadjam alapjáraton dolgozni?

Bármilyen segítség jól jön!!!

Üdv,

- olajcsapdát (breather) már levettem, 1-2 csepp olaj volt benne (vortexes) ezt norm. találtam


mindenképp tisztítsd ki.
sőt egy adaptáció törlés sem ártana a motorvezérlőnek sem. ezt géppel lehet.


Megvan a tettes - SZERVÍZHIBA - izzítógyertya cserén volt a gép, és az EGR vákumcsövét direktbe kötötték be, nem a vezérlőn át, így állandóan teljesen nyitott állapotban volt...mit is mondhatnék

Most az EGR szépen dolgozik, de megjelent a légtömegmérő hiba, és alacsony fordulaton 1-2ben "dadog" a motor - nem hinném, hogy hirtelen tönkrement a légtömegmérő...erre gondoltad gondolom, hogy kéne egy adaptáció?
BMW Scan 1.4 em van, ez nem tudja sajnos...INPA tudja?

Mindenesetre nagyon köszi YELLOW!!!!


Egy szerelő érdekes dolgot mesélt, mely szerint a diesel leállításkor visszaköhög a légszűrő felé valamennyi levegőt, ami szennyezi az útközben található légtömegmérőt.

Érdemes lehet tehát a légtömegmérőt kiszerelést követően tisztítani, kifejezetten erre a célra fejlesztett tisztítóspray alkalmazásával.

Utána pedig adaptáció törlést javaslok.