katonaza fórum hozzászólásai

katonaza Elküldve: 2018-03-15 18:55 Szívócsonk-pillangószelep

Krisztian12 írta:
Krisztian12 írta:

Üdv.
Segítségeteket szeretném kérni!
Találtam a szívósor alatt egy vákuum csövet ami el van vágva....
az érdekelne hogy mi a szerepe ennek a csőnek meg hogy hova megy a vége?
segítséget előre is köszönöm!!





1. Ha kiherélték a szívósorból a pillangószelepeket, akkor szokták ledugózni az oda menő vákuum csövet, hiszen nincs már mit vezérelnie.

Egyéb lehetőségek:
2. EGR szelep vezérlése lett kiiktatva (ami egyebek mellett belső hibakódot generál rendszerint)
3. Turbó vezérlés (ha normálisan megy az autó, akkor ez kizárható, illetve ha elektromos a turbó vezérlése, nyilván akkor is)
4. Vákuum vezérelt aktív motortartó bakok pedig valószínűleg nincsenek az autódban.

Egyébként így végig tudod követni magad a lehetőségeket:
http://www.realoem.com
autódat kiválasztod
Jobb felül a Part Search: után a keresőbe beírod, hogy "vacuum"

katonaza Elküldve: 2017-03-25 10:10 Alufelni méretek

Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok,
felni vásárláson gondolkodom, eléggé tetszik a Styling M640 (M2 F87,M3 F80,M4 F82 F83 felnije), de a méretei miatt nem vagyok biztos benne, hogy jó lenne E90-re.
Jelenleg Style 161-ek vannak az autóhoz:
8x17 et34 - 225/45
8,5x17 et37 - 255/40
A kinézett felni azonban:
8,5x18 et27
9x18 et29
Gumik a fenti szélességgel kb megegyezőek mennének rá, de hiába néztem ET kalkulátort, nem vagyok biztos benne, hogy elférne az új felni anélkül, hogy peremezni kellene a sárvédőket. Akinek több tapasztalata van felnikkel, adhatna tippet. köszi


szerintem el fog férni. ugyanis ami most van az gyári ET. és azzal elvileg eléggé bent vannak a felnik. szóval elől, így fejben számolva a felni széle olyan 1,3-1,4cm-t lesz kintebb, hátul pedig olyan 1,5-1,6 cm-t. kb. ezzel kell számolni.


igen, kb ilyen 1,5 centit számolt az ET kalkulátor is. csak bizonytalan vagyok, hogy elfér-e, főleg mivel gyárilag is ültetett az autó (Sports Suspension Settings). úgy gondolom pont határeset lehet a dolog.



Ha a külső átmérő ugyanaz marad, akkor hasonló helyzetben a négy matematikai alapművelet közül néhány értelemszerű alkalmazásával az alábbi számítást végezném el.

8" helyett 8,5" = 0,5" azaz 12,7 mm
ET34 helyett ET27 = 7 mm
az összesen 19,7 mm, tehát kerekítve 2 cm-rel lesz kijjebb.

8,5" helyett 9" = 0,5" azaz 12,7 mm
ET37 helyett ET29 = 8 mm
az összesen 20,7 mm, tehát kerekítve bő 2 cm-rel lesz kijjebb.


Aztán odasétálnék az autóhoz és megnézném, hogy a növekmény elfér vagy sem.
Ennek során az első kereket célszerű lehet forgatni. Mármint a kormánnyal.

katonaza Elküldve: 2017-03-21 19:40 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Medvedisznoman írta:
katonaza írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Carly appal szerettem volna kódolni az autót, de azt mondja a program, hogy nem talál kódolható eszközt, pedig a hibakód olvasás és törlés, valamint a valós idejű paraméter kiolvasás megy. Ugyanezzel a telefon-kábel-app kombóval gond nélkül kódoltam e91-et.
Lehet, hogy a kábel protokollja nem stimmel?
Autó: e46 318ci (N42B20) 2003/06
Kábel: K+D Can (INPA kompatibilis)
Telefon: Samsung S3 Neo
Nem vagyok jártas ebben a témában, szóval minden hozzászólást örömmel vennék.
Előre is köszi!


Szia,

nekem kettő vezérlőt enged: GM és LCM.
Ezekből is tudsz olvasni hibakódot / paramétert?
Carlyban a kommunikációs beállítások alapon, ill. automatán vannak?


Nekem a másodlagos levegőrendszerre dobott hibát (kivettem a biztosítékját), ami ha jól gondolom nem a GM, vagy LCM modulhoz tartozik. Szóval engedi a többit is.
Kódolni tudtál?


Kódolni azokat tudtam, amiket írtam (GM, LCM).

Ezeket az INPA neked látja? Tehát le tudod kérdezni a paramétereiket?
A Carly le tudja futtatni a minden vezérlőt tesztelő diagnosztikát? A Carly diag során milyen vezérlőket talál?

Amikor programozni akarsz, akkor jár a motor, akksi feltöltve és minden felbukkanó kérdésre helyes választ adsz?

Én biztos visszaraknék minden biztosítékot, csatlakozót, mert inkább dobjon hibát és akkor legalább orientál hová kell nyúlni, mintsem teljes tévútra vezessen.

katonaza Elküldve: 2017-03-20 09:28 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Carly appal szerettem volna kódolni az autót, de azt mondja a program, hogy nem talál kódolható eszközt, pedig a hibakód olvasás és törlés, valamint a valós idejű paraméter kiolvasás megy. Ugyanezzel a telefon-kábel-app kombóval gond nélkül kódoltam e91-et.
Lehet, hogy a kábel protokollja nem stimmel?
Autó: e46 318ci (N42B20) 2003/06
Kábel: K+D Can (INPA kompatibilis)
Telefon: Samsung S3 Neo
Nem vagyok jártas ebben a témában, szóval minden hozzászólást örömmel vennék.
Előre is köszi!


Szia,

nekem kettő vezérlőt enged: GM és LCM.
Ezekből is tudsz olvasni hibakódot / paramétert?
Carlyban a kommunikációs beállítások alapon, ill. automatán vannak?

katonaza Elküldve: 2017-02-19 20:31 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

ember84 írta: Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék tudna valaki nekem abban segíteni,hogy windows 10 el rendelkező gépre fel lehet tenni az INPA-t?Ha igen,hogyan?Meg tudnám valakivel csináltatni zalában?Köszi:Üdv


Fel lehet tenni? Igen.
Hogyan? Kompatibilitási módba kell tenni minden telepítendőt

katonaza Elküldve: 2017-01-25 14:54 AUX

AlyDeeJay írta:
TheKingMan írta:
YELLOW írta:
TheKingMan írta:
YELLOW írta:
TheKingMan írta:
YELLOW írta:
TheKingMan írta: Sziasztok.
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek találkoztatok e ilyen jelenséggel?!
Sikerült beszereznem egy AUX kábelt és a mai nap kötöttem be de semmi egy pillanatra felvillant 2 x is az AUX mód de ennyi telefonok mp4 lejátszó tabletek felismerik hogy rájuk van dugva valami de a rádió nem . Bocsi ha már volt ilyen kérdés én olvasgatom már egy ideje a fórumot és ilyen kérdést még nem találtam ezért inkább megkérdezem . Az autó 2005 ös a rádió tetejéről ha kell tudok képet feltenni hogy mégis milyen típus.


bár privátban is megkerestél, de konkrétan nem tudom a választ, ezért nem válaszoltam ide sem.
tippem az volna, hogy valami ebay-es AUX kábelt vettél, és nem illesztődik a készülékekhez. úgy tudom kell a kábelhez, egy hangoló kör is, ami kondiból, tekercsből áll.


Én már itthon vettem de valószínüleg ebay-es Akkor ez a kábel tulajdonképpen még nincs kész ?! Tudnál mutatni egy kész kábelt hogy hogy néz ki egy jó és működő? Pedig egy pillanatra felvillant az AUX. Nincs valami aktiválás benne? mármint a rádióban? Bocsi csak nem vágom az elektorinkát ilyen tekercses szinten .


itt ebben a topic-ban olvass vissza lesz válasz.
van, aki nem rakott semmi kondit a kábelbe, mégis jó, amikor csatlakoztatva van valami. ha van kondi, akkor elvileg akkor is váltható AUX-ra, ha nincs rádugva semmi eszköz. előfordulhat, hogy nem megy jel, vagy torz a hang.
aktiválni semmit nem kell.
ha valóban a fejegységed is 2005-ös, vagy akár 2004-es, akkor annak tudnia kell az AUX-ot. nem kell aktiválni semmit.


De akkor mit csináltam rosszul? A rádió ha jól néztem 2004-es és elvileg a kábel is működött eddig mindenkinek amit az eladó mondott de ez lehet igaz meg nem is.
A sorrendet leírnátok lehet azzal van a baj mármint a beszerelésnek.
Volt egy két pillanat amikor felvillant az áhított AUX mode de nem maradt meg.
Írjátok már le hogy hogy csináljam ahogy szerintetek a legjobb hogy pl telefonal dugjam rá az aux kábelt a rádióra legyen kihúzva minden a rádióból és úgy stb stb. Előre is köszi


elvileg úgy kellene működnie, hogy a kábel hátul rá van dugva. csatlakoztatod a jack dugón keresztül az adott készüléket. aztán Mode gombot nyomkodva AUX-ra váltod.
előfordulhat, hogy a csatlakoztatott készüléken előbb el kell indítani egy zenét, hogy menjen jel a kábelen, aztán nyomjad a Mode gombot. ezt próbáld meg még.


Igen így lett csinálva próbáltam mindenhogy.
Érdekes hogy próbáltam mp4 lejátszóval is ami be volt dugva tölteni szivargyújtóba és rendesen adott minden hangszóró egy egészséges jack rá dugós hangot amilyet kell de az aux nem jött elő mindegyik telefon mp4 tablet érzékelte hogy rá van dugva valamire de nem jön elő az AUX akárhogy próbáltam. Ez miért van?!


Nekem is pont ez a problémám....


Nézz rá az ugyanezen topikba 2016. november 23. szerda, 10:25-kor beküldött ábrákra.
- Ez alapján először ellenőrizd, hogy a rádió felőli oldalon kimérhető-e a 300kOhm értékű ellenállás az általad vásárolt AUX csatlakozó bal+ és a jobb+ között.
- Utána olyan gondosan csatlakoztasd és vezesd el a kábelét, hogy az ne tudjon megfeszülni és kicsit kihúzódni.
Engem ez utóbbi szivatott már meg.

katonaza Elküldve: 2017-01-19 22:30 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Valaki találkozott már olyannal, hogy egyszer csak az olajbeöntő sapkát levéve nagyon nagy vákuum keletkezett a motorban?! Szinte erővel lehet levenni és rendesen úgy szív mint a porszívó?! Mi okozhatja ezt?
Előre is köszönöm!


kartergáz szűrő


A külső olajlecsapató vagy van benne még máshol is valamilyen?!


Erre gondolsz Pitykoo?
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_2194
Érdemes végignézni, sokszor néhány perces keresgélés nyomán meg lehet találni benne a választ.
A linkben a hónapot igazítsd a tiédhez.

katonaza Elküldve: 2017-01-17 21:48 Termosztát

Zaki írta:
YELLOW írta:
Zaki írta: Sziasztok!

Úgy néz ki én is egr termosztát problémával állok szemben. Nekem sem melegszik üzemi hőmérsékletre a hűtővíz! Az én autóm egy E46 330d automata. Kérdésem az lenne, hogy van külömbség az automata, és a manuális egr termosztát között? Azt hiszem talán a hellánál láttam, hogy árul külön automata egr termosztátot is. Valamint, melyik márkát ajánlanátok, vagy cseréljem gyárira?


neked ha minden igaz, van zsalu a hűtő mögött. nem lehet, hogy folyamatosan nyitva van?
és ezért nem melegszik, nem tud bemelegedni.
persze lehet valóban a termosztát a rossz.



Ez jó kérdés! Erre ráfigyelek! Arra esetleg tudsz választ, hogy van e különbség automata, és manuál között?


Itt meg tudod magad is keresni a választ a kérdésedre:
http://www.realoem.com/bmw/enU...6-BMW-330d
Javaslom az ENGINE szekcióban nézelődj.
(Csak behasaltam, hogy 6. havi az autó, ezt érdemes lehet pontosítani.)


katonaza Elküldve: 2017-01-07 21:28 Izzítás vezérlõ

Jani69 írta:
YELLOW írta:
katonaza írta:
Jani69 írta: Sziasztok! Még új vagyok itt és ősz óta van egy E46 330 d-m. Most,hogy hidegek vannak indításkor hebegve indul,majd kis idő múlva kisimul a járása,de előfordult az is,hogy leállt. Elvileg le volt szervizelve,új az üzemanyag szivattyú és a szűrő is. Hibaüzenet nincs,de egyszer a diag izzítógyertya hibát mutatott. Ma -15 fok volt és nem akart beindulni többszöri kísérletre sem. Hősugárzót tettem a motorra és fél óra múlva pöccre indult. Az lenne a kérdésem,hogy kiszerelés nélkül meg tudom nézni az izzítógyertyákat,vagy nem is azok a rosszak?
Előre is köszönöm a segítséget!


Szia,

feltehetően ősz óta már tankoltál, így téli gázolaj van benne.

Én az alábbi pár lépést követném, az egyszerűség felől közelítve:

- akksi ellenőrzése

- ha 1-2 db izzító gyertyára dob hibát, akkor azok cseréje
- ha többre, akkor valószínűleg izzítás vezérlő csere

- ha fentiek OK, akkor leellenőrizném az elvileg szervizelt autó, ezek szerint elvileg új középső üzemanyag szivattyút és szűrőt.

Remek motor, bármilyen hőmérsékleten pöccre indulnia kell.

Ha még nincs, javaslom szerezz be diagot, nem lesz kihasználatlan.


minden évben a nagyobb hidegek beköszöntével, dízelesek lepik el a ot
havernál is így indult, cserélte az izzítókat,, vezérlőjét, majd kiderült a porlasztók sem jól.
így elsőre én inkább üzemanyagra gyanakodnék, főként ha az MOL-os. rettenetesen sokan panaszkodnak rá.
nem kizárt, hogy ezzel kényszerítik rá az embereket, hogy a drágább prémium anyagokat vegye meg, miközben lehetne az alap anyag is jobb.



Kösz szépen a segítséget! Én is úgy sejtem az izzítás vezérlő lesz rossz. Találtam egy videót a neten,ugyanígy indult a 330d és neki a vezérlő volt a hibás.
Diagot honnan és mennyiért lehet beszerezni?


A sejtés alapján történő alkatrészcsere kevéssé hatékony módja a hibaelhárításnak.

Diagot többek között a hazai és külföldi piactereken lehet találni.

A motorral kapcsolatos legalapvetőbb diaghoz:

Ha Androidos, vagy Windowsos készüléket használsz, erre keress:
ELM327 bluetooth

Ha iOS készüléket használsz, erre keress:
ELM327 wifi

Széleskörű, számos vezérlővel kommunikáló diaghoz, erre keress:
BMW Inpa USB

katonaza Elküldve: 2017-01-07 12:47 Izzítás vezérlõ

Jani69 írta: Sziasztok! Még új vagyok itt és ősz óta van egy E46 330 d-m. Most,hogy hidegek vannak indításkor hebegve indul,majd kis idő múlva kisimul a járása,de előfordult az is,hogy leállt. Elvileg le volt szervizelve,új az üzemanyag szivattyú és a szűrő is. Hibaüzenet nincs,de egyszer a diag izzítógyertya hibát mutatott. Ma -15 fok volt és nem akart beindulni többszöri kísérletre sem. Hősugárzót tettem a motorra és fél óra múlva pöccre indult. Az lenne a kérdésem,hogy kiszerelés nélkül meg tudom nézni az izzítógyertyákat,vagy nem is azok a rosszak?
Előre is köszönöm a segítséget!


Szia,

feltehetően ősz óta már tankoltál, így téli gázolaj van benne.

Én az alábbi pár lépést követném, az egyszerűség felől közelítve:

- akksi ellenőrzése

- ha 1-2 db izzító gyertyára dob hibát, akkor azok cseréje
- ha többre, akkor valószínűleg izzítás vezérlő csere

- ha fentiek OK, akkor leellenőrizném az elvileg szervizelt autó, ezek szerint elvileg új középső üzemanyag szivattyút és szűrőt.

Remek motor, bármilyen hőmérsékleten pöccre indulnia kell.

Ha még nincs, javaslom szerezz be diagot, nem lesz kihasználatlan.

katonaza Elküldve: 2017-01-04 20:57 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

lacos76 írta: Sziasztok!
Kérdésem létezik e CASTROL EDGE TITANIUM 5W-30 C3 5 literes kiszerelésben.


Mivel van rá kereslet, van kínálat is, pl. az új Titanium FST a Castrol Mintaboltban:
A link neve

Ha nem az 5 literes kanna megszerzése, hanem meghatározott mennyiségű ilyen motorolaj vásárlása a cél, akkor a tőled mintegy 20 km-re fekvő Tesco-ban látott akció sem rossz megoldás 2989 Ft/literért.



katonaza Elküldve: 2016-12-15 12:39 Turbo-intercooler-kipufogó-chip

Cybercide írta: Sziasztok!

Felmerült bennem a kérdés, hogy a BMW X3 3.0D (218 LE), manuális váltós autómból lehetne -e utólag 3.0SD-t (286 LE) készíteni?
Ha jól tudom, az SD abban különbözik az alap D-től, hogy 2db turbóval van szerelve és csak automata váltóval kapható.
Tehát, ha egy hozzáértő valakivel szereltetnék rá az SD mintájára még 1db turbót, akkor SD lenne belőle, vagy más buherálást is igényelne? pl. az autó computerében lévő vezérlőchipet is kell programozni az új turbó miatt? stb.
Hol/kivel érdemes ezt elvégeztetni, ha kivitelezhető a dolog? Pl. márkaszerviz foglalkozik ilyennel?
Köszi.

Üdv.


Ha Kispolszkiból lehet dragot csinálni, akkor ez sem lehet kivitelezhetetlen.
A kérdés inkább az, hogy érdemes-e.
Személyes véleményem szerint semmiképp.

Mivel az M57N-es motor olyan 250Le / 500Nm-ig biztonsággal húzható jól megírt chip tuninggal, illetve az autó viselkedése, reakciója is majdnem kategóriát lép, én ezt a költséghatékony utat járnám.
Kb. ott leszel vele a kézi váltóddal, mint a 286 Le-s motor a hagyományos automata váltóval.




katonaza Elküldve: 2016-12-10 20:42 Autóvásárlás

Pampo írta: 330d xdrive 245 le vagy 335d 286 le.. csak coupe

Sziasztok. Hamarosan szeretném cserélni szeretett kis 320 at a fent említett két tipus valamelyikére. Évjárat szerint 2007-2010 mind a kettő, árban hasonlóak. Nem titkolom, hogy szeretek odalépegetni, ezért is ez a két diesel ami nagyon közel áll a szívemhez. Mindenek elött, nem anyagi oldalról szeretném közelíteni a kérdést, ha így lenne nem BMW-ben gondolkoznék. Ez nem egy logikus megfontolt döntés, hanem érzelmi vonatkoztatású. BMW egyenlő szerelem. A 330 mellet szól, hogy az összkerék meghajtás miatt nagyon szépen indúl a kocsi és sokkal biztonságosabb is. DE... A 335d szerintem szebb és nagyobb élmény lehet a vezetése. Ha van esetleg olyan akinek van tapasztalata valamelyik tipusnál, esetleg mindkettőnél kérem írja meg a véleményét, illetve ki melyiket választaná és miért? Csak diesel jöhet szóba.Köszi.



Tapasztalatom szerint 500 Nm felett:

- Hátsókerék hajtásnál az első három sebességi fokozatban csak pörögnek a hátsó kerekek, gumi kopik, autó alig gyorsul. Száraz úton. Nedvesen, vagy havon minden sokkal rosszabb, kb. mint egy jól kiegyensúlyozott, hasonló teljesítményű, bármilyen hajtású bármely más autó. Kanyarban sem élvezet, hiszen a diesel karakterisztikája nem összekeverendő egy finoman adagolható nagy szívó benzinesével.
120 felett, egyenes, száraz úton gyorsítva már nem forgatja el a hajtott kerekeket, ezért a kisebb önsúly miatt előnyben van.

- Összkeréknél állóhelyezetből indulva, menetközben és kanyarban is gyorsítás lesz a nyomatékból. Nedvesen, vagy havon is nagyon megindul, csak győzz megállni.
Ráadásul nem az épp kipörgő hátsó kerék fékezésével próbál stabilizálni az ESP, így sem a fék, sem a gumi nem kopik annyira. Nekem pl. egyszerre szoktak a gumik elfogyni, ESP ikon szinte csak jégen odalépve világít.
Azonban mindig utazik veled egy testes ember (+100 kg), ami épp a gyorsító képesség ellenében hat.
Viszonyításként: tempomatos 80-ról 120-ra 4.5s körül gyorsul az enyém, ami velem együtt kb. 1700 kg.

Annyiban kell fentieket fenntartással kezelni, hogy az összkerekes tapasztalatom az E46 klasszikus, szimmetrikus, állandó összkerék hajtásán alapulnak, de nem hiszem, hogy az elektromotorral kapcsolgatós XDrive rosszabb lenne.

Én nyári hétvégékre nagy benzinest vennék, minden másra összkerekes dieselt.
Mindkettőt csakis kézi váltóval.
Remélem nem mindenki van így vele, így is magasan vannak az árak..

katonaza Elküldve: 2016-12-10 19:50 Visszapillantó tükrök

2003.05. havi facelift E46.
Fúthető és motoros tükörlap, de nem a tükörházastól le/fel hajló változat.

A jobb oldali tükörlapot szerettem volna lejjebb fordítani parkoláshoz, ám fordult vele a baloldali is.
Mikor elengedtem a mozgató gombot, a bal oldali akkor is ment magától tovább egész végállásig, aztán diszkrét füst és amperszag.

Ki szerettem volna szűrni a tükörlap mozgató motorba mosás során esetleg bejutott vízből a hideg hatására képződő jegesedést, ezért a garázsban töltött éjszaka után biztosíték csere, majd próba.
Eredmény ugyanaz (füst, biztosíték).

A tükörlap mozgató motor, vagy annak vezérlése körül kezdjem keresni a probléma okát?
A vezérlése hol található?

katonaza Elküldve: 2016-11-23 11:55 Mi lehet a baj?

spencer írta:
Gabi írta:
spencer írta:
jamborj írta:
spencer írta:
jamborj írta:
spencer írta: Sziasztok,

E46-on a fűtést hiába állítom a lábtérre semm meleget nem fúj oda(mindenhova náshova fúj nagyon meleget) és a kintről az összes szagot beengedi legyen kipuff gáz vagy bármi más pedig a pollen szűrő is új. A tünetek alapján lehet fűtésbox hiba, hogy nem zár rendesen.

Üdv:
H.Laci


Digit klíma?
Mert ha az, akkor lehet a terelő mozgató motor adta be a kulcsot, vagy beakadt valami.
a van Inpa kéznél, akkor azzal meg lehet mozgatni külön-külön a terelőket


Szia.
Igen digit klímás. Köszi akkor az INPával megpróbálom.De biztos a motor lesz. A cseréhez le kell vennem a műszefalat?
Köszi a segítséget.
Üdv


Szerintem alulról megoldható, de nem lesz gyerekjáték,lehet sokmindent bontani kell, nagy a zsúfoltság, útban van az ülés stb...
Persze egy kis szerencse is kell hozzá, nem tudom pontosan hol van



Hello, köszönöm a segítséget. Mégy 1 dolog a kintről jövő szagokat is beengedi akkor valószínű a fenti sem zár rendesen. Érdemes elgondolkodni az egész box cserén lehet.

Hali. A külső levegő beáramlását nem csak manuálisan lehet szabályozni, mert legutóbb diagon voltam dobot egy olyan hibát a szaki szerint hogy " bűz érzékelő" állítólag a kocsi elejében van egy szenzor ami a levegő minőségét figyeli, de persze az is lehet hogy nem zár rendese valami szigetelés hiba miatt.



Hello, nem hallottam még ilyet hogy bűzérzékelő. Ez pontosabban hol van vagy hogy tudom ezt a hiba lehetőséget kizárni, diaggal vagy nem tudodo mivel?
Köszi.



A profilodban feltüntetett autó esetében:

Szemben állsz az autóval
Motorháztető felnyit
Bal kéz felől a vízhűtő felső sarka alatt ~10 cm-rel dupla vastag gyufásdoboz méretű, fekete dobozka

Kevés ennél lényegtelenebb alkatrész van ebben az autóban.