kchris fórum hozzászólásai

kchris Elküldve: 2012-04-18 09:57 Lökhárító

sziasztok,

több kérdésem is van a hosszú mondanivalómban:
a hátsó lökös ahol találkozik a karosszériával a kerékdobnál az valami típushiba hogy nekem amikor megvettem még teljesen jó volt aztán szépen lassan elkezdett "elállni" most már ott tartok hogy kb 1 cm a hézag... mintha az egyik tartó patent lepattant volna de annyira erősen kellene helyrenyomni hogy nem gondolom hogy egy műanyag azt a helyén tudná tartani.. és mivel eláll gondolom a kátyúktól stb ott dörzsölte a fémet és az egyik oldalon nagyon pici hólyagosodás is látható a fémen úgyhogy nyilván rozsda van alatta amivel már igencsak kell foglalkozni.

a lényeg: sok e46-ost megnézem és az esetek 50-70%-ában látok kis hézagot (kisebb-nagyobb lényeg nagyobb mint a "gyári állapot") hogy most akkor ez hogy van, hogy lehetne pontot tenni ennek a végére? az hogy 1 cm-el eláll nem érdekel de ne rozsdásodjon, úgyis csak én látom egy hozzá nem értő észre sem veszi.. meg egyáltalán miért van, az alatta levő tartó konzol mozdult el?? mert gondolom ha igen akkor hiába szedetem le és rakatom fel újra akkor kifizetek egy csomó munkadíjat és nem lesz megoldva az alapprobléma mert felrakják, a feszültség megmarad, és az első nagyobb huppanónál ugyanúgy kipattan a helyéről...

van akit érint még ez a probléma?

kchris Elküldve: 2012-01-13 15:41 Behajthato Tükür

nekem egy pár hete-hónapja olyan jött elő hogy 114km/h-nál a jobboldali tükör elkezd fütyülni . Lehet ennek valami komolyabb oka? "mintha" nagyobb lenne a játék mint a baldoldali de ez se biztos... utálom az ilyen zajkeltő forrásokat...

kchris Elküldve: 2012-01-13 15:36 környezetvédelmi besorolás piros vagy kék??

KPM felülvizsgálat is egy érdekes dolog... Hiába teljesíti az ember a határértéket ha nincs meg a gyártótól is a papír, hogy igen ez a motor ennyit tud, akkor ha nagyon kell akkor az embernek magának be kell vizsgáltatni ami 100e körüli költség..

kchris Elküldve: 2012-01-13 15:34 környezetvédelmi besorolás piros vagy kék??

petermover írta:
kchris írta: hello,

van egy '99-es E46os 316i-m (sima 105LE). Ez piros plakettes, valahol azt olvastam hogy ennek már kéknek kell lennie. Tényleg így van vagy sem? Hülyét nem szeretnék magamból csinálni az okmányirodában ezért kérdezlek Benneteket.

chris


Hello,

nekem is ugyanez a motorom, és pont két hete voltam műszakin. Nekem a cégautóadó miatt kellett átiratnom a forgalmi engedély v.2-es rublikáját 02-ről 06-ra.

Már előre felhívtam a vizsgabiztost, hogy nekem EURO III-as kategória kell, mert a 02-es EURO I, a 04-es az EURO II, ezekre még 22e a regadó, de EURO III-as (06-os kód a forgalmiban), illetve az EURO IV-es (09-es kód) mindössze 11e havonta.

Azt mondta semmi gond, ha két lambdaszonda van, akkor alapból, mérés nélkül is teljesítettem az EURO III-at, de méréssel még az EURO IV is meglenne, ha nagyon akartam volna, de ahhoz már KPM felülvizsgálatot kellett volna kérnem plusz pénzért. (de már nem érdekel, mert így is elértem a 06-os kódot).

Így lett pirosból kék matricám nekem is.

A forgalmit ebben az esetben illetékmentesen cserélik, nehogy engedd magad lenyúlni 6000 ft-al. (mindössze 520 ft-ot kellett feladni csekken, ennyibe kerül az új matrica ami a rendszámra kerül)


köszi a választ, akkor ha viszem szervizbe akkor mondom hogy ugyan guruljon el vele a műszaki vizsgahelyre (ő intézett fél éve mindent akkor is) és kérjen egy kék matricát is, fizetni azt nem leszek hajlandó érte, ha másképp nem akkor kibírom ezt a másfél évet. biztos meg kell legyen az akkori vizsga jegyzőkönyve. gondolom én .

kchris Elküldve: 2012-01-13 12:47 környezetvédelmi besorolás piros vagy kék??

kempelen írta:
kchris írta: hello,

van egy '99-es E46os 316i-m (sima 105LE). Ez piros plakettes, valahol azt olvastam hogy ennek már kéknek kell lennie. Tényleg így van vagy sem? Hülyét nem szeretnék magamból csinálni az okmányirodában ezért kérdezlek Benneteket.

chris


Ha jól tudom az okmányiroda sem fogja bemondásra átírni.

A legközelebbi műszaki vizsgán fel kell hívni a vizsgabiztos figyelmét erre a dologra. A vizsgalapon javítják majd ki a környezetvédelmi besorolást és ezzel lehet az ocsmányirodába menni.



igen sajnos most hogy felhívtam az okmányirodát kiderült. de pár hónapja volt műszakin.. most emiatt újra el kell oda autókázni és valami vizsgálatot csinálni ha előbb akarom elintézni a dolgot? Mert '99-es, és láttam egy szabályt miszerint 96 óta EUban csak EURO2es motorok lehetnek üzembe helyezve újonnan tehát AUTOMATIKUSAN meg kell kapja a kéket ha nem egy széthajtott hengerfejes füstölő példányról van szó. szívás ha épp tiltás idején menne az ember vidékre pl, hogy érje el az ember a városhatárt.

kchris Elküldve: 2012-01-13 11:30 környezetvédelmi besorolás piros vagy kék??

hello,

van egy '99-es E46os 316i-m (sima 105LE). Ez piros plakettes, valahol azt olvastam hogy ennek már kéknek kell lennie. Tényleg így van vagy sem? Hülyét nem szeretnék magamból csinálni az okmányirodában ezért kérdezlek Benneteket.

chris

kchris Elküldve: 2011-01-25 22:51 Lökhárító

sziasztok!

történt egy kis baleset a járgányommal, nekigurultam a garázs falának hátsó sarokkal (ez van, centizés), és hátul a hátsó műanyag lökhárító mindkét oldalt a hátsó keréknél egy cm-el lejjebb van a fém karosszériától szóval valami kipattant/tört - tartja masszívan a többi tartó de engem baromira zavar ez a dolog, mekkora macera illetve hol / mennyiért lehet ezt rendbehozatni?

kösssz!

kchris Elküldve: 2010-12-29 15:56 Üzemanyag fogyasztás

hil írta:
kchris írta: valaki próbálkozott már E85-el? (keverés - stb)


Egyszer már leírtam, mégegyszer nem tenném, légyszi keress vissza.



megvolt.. köszi, haveromnak off focusa van de még ő mondta hogy még a flexifuel focusban sem ajánlják hogy e85 maradjon benne ha hosszabb időre leállítjuk a kocsit. a korrózióról/stb asszem ez elmond mindent! azért a párezer ftért nem kockáztatok...

kchris Elküldve: 2010-12-29 13:12 Üzemanyag fogyasztás

valaki próbálkozott már E85-el? (keverés - stb)

kchris Elküldve: 2010-12-27 01:07 Üzemanyag fogyasztás

Memmaao írta: Na, túl vagyok egy nagyobb karácsonyi-látogass meg minden rokont tankolás sorozaton. Pécs-városban 400km + 200km autópálya + 40 km Budapest város = 7,03 L, Budapest - Nemesgulács 110 km autópálya + 70km országút = 6,3 L, Nemesgulács - Pécs 160km országút 5,3 L.


autópályán hogy toltad neki?

p.s.: senki sem olvasott olyat hogy 316i 1.6 előírt üzemanyaga 98-as lenne? mert én 1 autókatalógusban ilyet olvastam és nagyon furcsállom...

kchris Elküldve: 2010-12-26 16:48 Üzemanyag fogyasztás

az én véleményem az indulásnál: annyi idő kell melegedésre mondjuk míg becsukja az ember a garázsajtót. de utána induljon az ember. annyival több időt igényel a blokk felmelegedése alapjáraton mint ha 1500-2000en pörög (benzinesnél ez nem nevezhető pörgetésnek) hogy érdemes indulni, főleg hogy az alapjáraton állás az "kidobott" üzemanyag... azért városban el lehet közlekedni úgy hogy nem pörgeti az ember legfeljebb öreguras vezetőként könyvelheti el 1-2 idióta.. de kit érdekel???

kchris Elküldve: 2010-12-26 16:05 Üzemanyag fogyasztás

hancurozo írta:
kchris írta:
hancurozo írta:
hil írta: Már rájöttek, hogy a hybrid autók közel sem annyira környezetbarátok, mint azt eddig gondolták és mindez pont a motor újraindítása miatt.
A zöldek pedig: otthon hidegben élnek télen, nem világítanak, nem főznek, stb. Egyáltalán mi a fa...nak kell erőműveket építeni (vsop14), hiszen a konnektorban ott az áram.....


Ez jó téma. Megkérdeztem egy japán hybrid tulaját, mit kajál. 6,7! vidéken, ill. országúton használja. Szerinte nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, csak a teljesítményadó, és a biztosítás miatt éri meg. Viszont az ára majdnem a dieselé.


ahhoz is aztán nagy IQ kellett hogy valaki vidékre országútra hybridet vegyen!!!! az pont az araszolásra jó, nem megy fel a 6.7l 10-12-re mert araszolásnál az elektromotorok lökik odébb a kocsit, nem kell a benzinmotort bekapcsolni csak amikor már üresek az akkuk, de egy 4km-es távot egy töltéssel simán kibír az akksi (függ persze az egyéb terheléstől, fényszórók stb).


Akkor városba hybrid, ha kimegyek a városból vegyek második autót? A 2 autó miért jobb mint az 1.


azt azért tudja az ember hogy elsődlegesen hol fogja az autóját használni szerintem.. utazásra vagy helyi közlekedést kiváltani.. faterom BP+spórolás = 4-5Milláért új dízel, országút 4-5l, város 6 (stop&go 7). én ennyi tőkét akartam beletenni a dologba, benzinest vettem ócsóér (profilomban benne van mit) országúton (autópályán se tolom neki) ez is megáll 7nél, csak városban száll el (van bkv bérletem is). ehhez képest a hybrid nekem nem tűnik túl takarékosnak.. gondolom az még a dizelnél is drágább.. kérdés mit nyer az ember az adókkal, mikor hozza be az árát, nyilván mindenkinek mások az igényei.

kchris Elküldve: 2010-12-26 14:16 Üzemanyag fogyasztás

hancurozo írta:
hil írta: Már rájöttek, hogy a hybrid autók közel sem annyira környezetbarátok, mint azt eddig gondolták és mindez pont a motor újraindítása miatt.
A zöldek pedig: otthon hidegben élnek télen, nem világítanak, nem főznek, stb. Egyáltalán mi a fa...nak kell erőműveket építeni (vsop14), hiszen a konnektorban ott az áram.....


Ez jó téma. Megkérdeztem egy japán hybrid tulaját, mit kajál. 6,7! vidéken, ill. országúton használja. Szerinte nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, csak a teljesítményadó, és a biztosítás miatt éri meg. Viszont az ára majdnem a dieselé.


ahhoz is aztán nagy IQ kellett hogy valaki vidékre országútra hybridet vegyen!!!! az pont az araszolásra jó, nem megy fel a 6.7l 10-12-re mert araszolásnál az elektromotorok lökik odébb a kocsit, nem kell a benzinmotort bekapcsolni csak amikor már üresek az akkuk, de egy 4km-es távot egy töltéssel simán kibír az akksi (függ persze az egyéb terheléstől, fényszórók stb).

kchris Elküldve: 2010-12-26 11:18 Üzemanyag fogyasztás

egy új dolgot szeretnék felvetni. barátommal megnéztük az autókatalógust ami az én facelift előtti 316i-mre vonatkozik elvileg és az előírt üzemanyag 98-as!! Elírás benne vagy tényleg ez az igazság??

mellesleg a start-stop rendszerrel én sem nagyon értek egyet, nemcsak hogy szerintem nem éri meg 1 percre leállítani a motort hanem sok áramot is visz el amit városi üzemben VAGY visszatermel az autó (+fogyasztás árán ugye..) VAGY nem... Bpi lévén a nagy-nagy Alföld közepén ragadtam majdnem, amikor nem indult.. betoltuk, pöccre indult, otthon utána akksi napokig lassú üzemben töltőn, azóta noproblem. Lehet nem kellett volna hidegben másfél órát folyamatos belső világítással mobilozni, ill 3-4* egymás után indít leáll.. ennyit fogyasztanak azok a sofita izzók?? de ez már erősen off....

kchris Elküldve: 2010-10-28 14:43 (Segítsetek Légyszi!) Nem megy sokat fogyaszt!!!

nekem most lett pár hete egy 316i-m. a gyengébbik verzió, elkezdtem vele Bp utcáit róni (2.ker, zugló, szóval dugó is akad meg hegyek is). Valaki van aki hasonló környezetben vezet? Mennyi az átlagfogyasztás? Nekem 9-11-re jön ki amit én kicsit sokallok, bár képtelenség egyenes vonalú egyenletes mozgást végezni az autóval vagy gáz vagy fék... vagy én vezetek szarul (eddig csak apám ultraalacsonyfogyasztású dízeljeit vezettem amit már 1500nál feljebb lehet tenni).

másik kérdés: hogy jár jobban az ember fogyasztással: ha lomhábban hamar felváltok (mint egy dízelnél), vagy kihúzatom bő 3500-ig kb? (jobban nics szivem pörgetni), és folyamatos haladásnál is csak akkor váltok feljebb ha 2500at eléri a fordulat?